abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:04:14 #101
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37938074
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:19 schreef Zzyzx het volgende:
Wij zullen allemaal sterven.
Speak for yourself, I plan to live forever!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37938111
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:04 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Speak for yourself, I plan to live forever!
Zo goed werken die creme-pjes nou ook weer niet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:06:52 #103
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37938170
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:05 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zo goed werken die creme-pjes nou ook weer niet.
Nee, maar de medische wetenschap over 50 jaar wel!
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:08:22 #104
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37938228
Niet voor de dood, wel voor ziek zijn en er op te moeten wachten.
Verder probeer ik het natuurlijk zo lang mogelijk uit te stellen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:08:23 #105
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37938229
ja
maar misschien meer voor de manier waarop.
ik zie het niet zo zitten om een hele lange lijdensweg te moeten ondergaan, of andere pijnen te moeten lijden die zeker tot de dood zullen leiden.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_37938271
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:02 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen het niet erg vinden om dood te gaan, maar dat mede vanwege hun nabestaanden niet doen.
Sinds wanneer geeft de Engel des Doods je een keuze ? Dan hoeft ie voorlopig nog niet bij mij aan te kloppen.
Ons hoofd is rond, opdat ons denken van richting kan veranderen.
Meta Thronos
Værsgo
pi_37938338
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:09 schreef merleyn het volgende:

[..]

Sinds wanneer geeft de Engel des Doods je een keuze ? Dan hoeft ie voorlopig nog niet bij mij aan te kloppen.
0900-magereheyn

Maar ik denk dat hij bedoelt met zelfmoord .
ijs_beer fan!
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:14:10 #108
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37938379
Ik geloof zeker wel dat er meer na de dood is, ondanks dat ik niet gelovig ben.
pi_37938418
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik geloof zeker wel dat er meer na de dood is, ondanks dat ik niet gelovig ben.
Dan ben je toch gelovig want je geloofd ergens in.
Je hoeft niet per sé in een georganiseerde religie geloven om gelovig te zijn.
ijs_beer fan!
pi_37938435
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:12 schreef NanKing het volgende:

[..]

0900-magereheyn

Maar ik denk dat hij bedoelt met zelfmoord .
Dat verwacht ik ook
Maar als iemand écht zelfmoord wil plegen, denk je dan dat ie zich laat tegenhouden door het idee dat zn ouders/broertjes/zusjes, neefjes/nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes het zo naar zouden vinden....denk et niet.
Meta Thronos
Værsgo
pi_37938442
Hmmmmz, gek genoeg ben ik er soms wel bang voor. Hoewel ik gelovig ben vind ik het soms toch best een angstig idee. Met name 'het eeuwige leven' is iets waar ik niet bij kan
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_37938457
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

mee eens
Meta Thronos
Værsgo
pi_37938471
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:16 schreef merleyn het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook
Maar als iemand écht zelfmoord wil plegen, denk je dan dat ie zich laat tegenhouden door het idee dat zn ouders/broertjes/zusjes, neefjes/nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes het zo naar zouden vinden....denk et niet.
Het kan ook zijn dat iemand net op tijd tot inkeer komt .
ijs_beer fan!
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:18:39 #114
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37938487
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ja oke das waar. Ik geloof wel ergens in, waar precies in dat weet ik niet, maar in ieder geval niet in een god zoals het in de bijbel staat. Ik hang dus zeker geen specifiek geloof aan.
pi_37938504
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:16 schreef merleyn het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook
Ze schrijven niet voor niets regelmatig afscheidsbrieven met daarin hun spijtbetuigingen voor het leed wat ze hebben aangedaan.
pi_37938508
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ja oke das waar. Ik geloof wel ergens in, waar precies in dat weet ik niet, maar in ieder geval niet in een god zoals het in de bijbel staat. Ik hang dus zeker geen specifiek geloof aan.
Het "Ietsisme" is hot now a days
ijs_beer fan!
pi_37938562
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:17 schreef NanKing het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat iemand net op tijd tot inkeer komt .
hmmmm, ik ben niet overtuigd
Meta Thronos
Værsgo
pi_37938603
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:22 schreef merleyn het volgende:

[..]

hmmmm, ik ben niet overtuigd
Ik wel ik heb het van heel dichtbij mee gemaakt .
ijs_beer fan!
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:23:55 #119
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37938615
Qua leven na de dood vind ik dit een hele interessante site, deze man hangt geen specifiek geloof aan, maar hij probeert alle bestaande visies over het leven na de dood en alle type godsdiensten samen te voegen tot 1 geheel. Zeg maar een soort allesomvattende theorie over the afterlife.

http://www.afterlife-knowledge.com/start.html
pi_37938636
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:23 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Qua leven na de dood vind ik dit een hele interessante site, deze man hangt geen specifiek geloof aan, maar hij probeert alle bestaande visies over het leven na de dood en alle type godsdiensten samen te voegen tot 1 geheel. Zeg maar een soort allesomvattende theorie over the afterlife.

http://www.afterlife-knowledge.com/start.html
Ik heb het nog niet gelezen (ga ik nu even doen) maar heet dit niet gewoon elcletisme?
Van alle geloven je eigen maken.
ijs_beer fan!
pi_37938704
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:19 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ze schrijven niet voor niets regelmatig afscheidsbrieven met daarin hun spijtbetuigingen voor het leed wat ze hebben aangedaan.
Wanneer iemand (weloverwogen, met brief en al) zelfmoord pleegt is dit een puur egoistische actie. Ik vraag me af of diegene dan nog echt bezig is met de gevoelens van een ander. Als hij/zij het toch zo erg vind voor de ander, waarom dan doorzettenr? Omdat de wereld tegen hem/haar is, de situatie uitzichtsloos? Ik hen weinig begrip/sympathie voor deze mensen. Ik kan me voorstellen dat je in de put zit, maar zelfmoord gaat me veeeeeel te ver!!
Meta Thronos
Værsgo
pi_37938727
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:23 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik wel ik heb het van heel dichtbij mee gemaakt .
Nou gelukkig dan dat het goed gekomen is!
Meta Thronos
Værsgo
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:30:34 #123
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37938747
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:25 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet gelezen (ga ik nu even doen) maar heet dit niet gewoon elcletisme?
Van alle geloven je eigen maken.
Ik denk niet dat je die site zo moet zien, ga die site maar ff checken, zijn visie over het hiernamaals vind ik echt heel interessant om te lezen. Iedereen creeert zijn eigen hiernamaals, afhankelijk van waar je tijdens het leven in geloofde. Hoe vrijer je opvattingen over het leven na de dood en het leven in z'n algemeen, hoe plezieriger het hiernamaals voor je wordt. Hoe strenger je geloof, hoe beperkter het hiernamaals voor je wordt. Hij noemt het focus-levels.
pi_37938768
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:27 schreef merleyn het volgende:

[..]

Wanneer iemand (weloverwogen, met brief en al) zelfmoord pleegt is dit een puur egoistische actie. Ik vraag me af of diegene dan nog echt bezig is met de gevoelens van een ander. Als hij/zij het toch zo erg vind voor de ander, waarom dan doorzettenr? Omdat de wereld tegen hem/haar is, de situatie uitzichtsloos? Ik hen weinig begrip/sympathie voor deze mensen. Ik kan me voorstellen dat je in de put zit, maar zelfmoord gaat me veeeeeel te ver!!
Het is duidelijk dat jij geen inzicht hebt in de denkpatronen van iemand die suicidaal is. Als ik jou was - als je er behoefte aan hebt om je erin te verdiepen - zou ik het boek 'Als leven pijn doet' lezen van Rene Diekstra. Daarin staat uitgebreid beschreven hoe mensen met zelfmoord denken en waarom het zo moeilijk is voor hun om uit die depressieve spiraal te stappen.

Zie het dus liever als geestelijk onvermogen dan als egoïstische daad.
pi_37938786
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:27 schreef merleyn het volgende:

[..]

jouw redenatie stelt dat het ten allertijde egoistisch is om voor jezelf te kiezen, ik denk niet dat het zo zwart wit is.
Soms kunnen mensen het leven echt niet aan en dat maakt die persoon niet eens een zwak persoon of iemand zonder ruggegraat.
Maar aangezien iedereen in zijn leven banden aan gaat met andere personen is het bijna onvermijdelijk om er iemand anders mee te schaden of iemand pijn te doen met jouw keuze om er uit te stappen. Het minst wat deze mensen kunnen doen is een afscheidsbrief achter laten, waar ze meestal spijt in betuigen en zeggen dat het niet de andere zijn schuld is.
ijs_beer fan!
pi_37938806
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je die site zo moet zien, ga die site maar ff checken, zijn visie over het hiernamaals vind ik echt heel interessant om te lezen. Iedereen creeert zijn eigen hiernamaals, afhankelijk van waar je tijdens het leven in geloofde. Hoe vrijer je opvattingen over het leven na de dood en het leven in z'n algemeen, hoe plezieriger het hiernamaals voor je wordt. Hoe strenger je geloof, hoe beperkter het hiernamaals voor je wordt. Hij noemt het focus-levels.
Dat is zeker interessant!
Heb je de film what dreams may come weleens gezien? Die gaat ook van zo'n principe uit.
ijs_beer fan!
pi_37938897
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:31 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij geen inzicht hebt in de denkpatronen van iemand die suicidaal is. Als ik jou was - als je er behoefte aan hebt om je erin te verdiepen - zou ik het boek 'Als leven pijn doet' lezen van Rene Diekstra. Daarin staat uitgebreid beschreven hoe mensen met zelfmoord denken en waarom het zo moeilijk is voor hun om uit die depressieve spiraal te stappen.

Zie het dus liever als geestelijk onvermogen dan als egoïstische daad.
ik zal me er eens in gaan verdiepen
Meta Thronos
Værsgo
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:37:39 #128
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37938902
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dat is zeker interessant!
Heb je de film what dreams may come weleens gezien? Die gaat ook van zo'n principe uit.
Nee, niet gezien. Ik heb net ff op http://imdb.com/ gekeken en het klinkt als een erg interessante film. Het idee is idd globaal hetzelfde, je komt terecht waar je zelf in gelooft. Dus hoe vrijer je geloof, hoe leuker en vrijer het hiernamaals wordt.
pi_37939152
Neen, maar wel voor de manier waarop. Ik zou trippen als ik levend zou verbranden.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_37940902
voor het sterfbed ben ik banger..
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:20:11 #131
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_37941856
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:26 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Zoveel wilde aannames, je stuk slaat helemaal nergens op.
Dat je het niet begrijpt, betekent niet dat het nergens op slaat. Wees dan correcter en zeg dat het voor jou nergens op slaat.
pi_37945952
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat ik er zelf niet bij ben om dat mee te maken.
Nee, dat is waar Maar doet het je dan niets om te beseffen dat je er ooit niet meer zal zijn?
pi_37945979
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Nee, maar de medische wetenschap over 50 jaar wel!
Laten we het hopen.

En laten we ook hopen dat tegen die tijd iedereen onvruchtbaar is gemaakt, anders wordt het een beetje vol hier...
pi_37949703
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 08:05 schreef Ivo1986 het volgende:
voor het sterfbed ben ik banger..
nogmaals: "the anticipation of death is far worse then death itself"

- Stefan Seagal

Ontoppic: Bang voor de dood? Nee. Zoals al eerder gezegd is het misschien ook niet het goede woord. Ik zou het wel heel vervelend vinden om binnen een afzienbare tijd dood te gaan, maar dat zie ik niet echt gebeuren. Ik denk (hoop) dat als ik 90 ben dat ik dan kan terugkijken op een mooi leven en in vrede kan gaan.

edit: dus dat als ik oud ben dat ik het dan niet meer erg zou vinden om het loodje te leggen
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:10:07 #135
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_37956447
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:26 schreef PsyCha het volgende:
ik ben niet bang voor de dood, alleen de manier waarop het zal gebeuren. Dat is het enige wat ik wil weten.
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:24:43 #136
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37956952
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:59 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

En laten we ook hopen dat tegen die tijd iedereen onvruchtbaar is gemaakt, anders wordt het een beetje vol hier...
Nee hoor, niet als we op de maan en op mars en op ander planeten gaan wonen.
pi_37958468
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Nee hoor, niet als we op de maan en op mars en op ander planeten gaan wonen.
Dan niet nee Ok, laten we dan hopen dat die technologie dan ook al zo ver gevorderd is
  vrijdag 19 mei 2006 @ 10:53:06 #138
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_37981843
Ben niet bang voor de dood, het hoort er nou eenmaal bij en ben ergens ook wel blij dat het een keer ophoud...best gerustellend,om nou eeuwig door te gaan zou toch wel een keer gaan vervelen...hoe goed ik het nu ook heb.

Het is niet zo dat ik op de dood zit te wachten, maar ik zou ook verder nooit onsterfelijk willen zijn ofzow.

Zou het trouwens wel behoorlijk irritant vinden als er een lange lijdensweg vooraf aan gaat....dat hoeft dan ook weer niet van mij....dan moet men dan tegen die tijd dan maar wat aan doen, zeg maar.

Lekker onderwerp wel...denk er namelijk nooit over na....hoeft ook niet want ik accepteer het toch wel als het gebeurd.

Zat me eigenlijk net te bedenken dat dit best wel een persoonlijke vraag is. geen idee waarom, maar het voelt wel zo aan...zeg maar.

[ Bericht 14% gewijzigd door Semisane op 19-05-2006 10:58:41 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:55:15 #139
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37986026
Wat is er eng aan het moment waarop je bewustzijn niet langer via het lichaam ervaart?
¡ Experience Everything !
pi_37986590
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:55 schreef RickySway het volgende:
Wat is er eng aan het moment waarop je bewustzijn niet langer via het lichaam ervaart?
De vraag is of je bewustzijn nog wel zult ervaren. En als je dat wel doet, maar je voelt je verteerd door de vlammen en weet dat dat eeuwig zal duren, dan is dat toch ook niet fijn? En als je ziel sterft met je lichaam, leuke gedachte hoor, om te weten dat mijn bewustzijn, mijn ik, op een gegeven moment *poef* weg is, vanished from the earth....

Dood gaan gebeurt doordat je lichaam iets te verduren krijgt wat het niet aan kan, of omdat het doodeenvoudig versleten is door de tand des tijds.. Dat moet wel enorm pijnlijk zijn.

Genoeg om bang voor te zijn
pi_38391432
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:21 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik ook. Dat is zo'n diepe existentiële angst. Ik leef niet voor anderen, ik leef voor mezelf en het zou een onherstelbaar verlies zijn als ik stop te bestaan. Dat bedoel ik niet patserig: het gaat om de letterlijke onherstelbaarheid van de dood. De angst voor de dood is niet zomaar een angst, het is niet alsof je bang bent voor spinnen of hoogtes, het is angst voor het Niets. Nadenken over je eigen dood maakt je oneindig nietig, je bestaan is dan maar een blipje op de flatline van de geschiedenis.
Er is niets vreselijker dan de nietigheid van je eigen bestaan te contempleren, om voorbij de grenzen van je 'zijn' te denken. De angst voor je eigen einde is volstrekt onbepaald en daarin verschilt hij fundamenteel van vrees voor spinnen of verlies van een geliefde. Maar ik troost me aan Heideggers gedachte dat je juist in de momenten waarop je je dood onder ogen komt, je zelf vindt. In mijn doodsangst vind ik mijn vrijheid. Die gedachte geeft een mens moed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_38391601
God, laat me niet in mijn slaap sterven. Ik wil mijn einde graag bewust meemaken en wat memorabele laatste woorden uitstamelen.
pi_38391776
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
God, laat me niet in mijn slaap sterven. Ik wil mijn einde graag bewust meemaken en wat memorabele laatste woorden uitstamelen.
"Ik ben geil."

?
pi_38392001
Ik weet het nog niet, ik laat het van het moment afhangen, net als Chris Zegers met Bono.
pi_38392054
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet het nog niet, ik laat het van het moment afhangen, net als Chris Zegers met Bono.
Maar het zouden mogelijkerwijs je laatste woorden kunnen zijn? En zou je die laatste woorden dan ook eventueel kunnen uitspreken op het moment dat je op mij geklommen bent met je naakte lichaam?
pi_38392230
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef FuifDuif het volgende:

Maar het zouden mogelijkerwijs je laatste woorden kunnen zijn? En zou je die laatste woorden dan ook eventueel kunnen uitspreken op het moment dat je op mij geklommen bent met je naakte lichaam?
Dat zou eventueel kunnen, maar erg memorabel zouden die woorden niet zijn.

Ach, herinnerd worden, wat een nietig verlangen is dat toch.
pi_38392242
Doodgaan zelf lijkt me eigenlijk niet erg, omdat je alles erna toch niet meer zal merken. Het lijkt me alleen zonde dat je het einde van je eigen leven meemaakt, en heel helder inziet dat de wereld ook zonder jou gewoon verder draait en dat heel de aardkloot een nutteloze boel is.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_38392295
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:03 schreef NiteSpeed het volgende:
Doodgaan zelf lijkt me eigenlijk niet erg, omdat je alles erna toch niet meer zal merken. Het lijkt me alleen zonde dat je het einde van je eigen leven meemaakt, en heel helder inziet dat de wereld ook zonder jou gewoon verder draait en dat heel de aardkloot een nutteloze boel is.
Maar de wereld stopt en er zal niets meer zijn, juist díe gedachte is zo beangstigend.
pi_38392312
Oh ja, en als ik doodga aan een ziekte, dan zie ik het als mijn plicht en heroïsche taak om op een zo bijzonder mogelijke en explosieve manier zelfmoord te plegen. Compleet fail-save, inclusief mooie quotes en zoveel mogelijk gore. Collateral Damage probeer ik natuurlijk te vermijden.
pi_38392355
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar de wereld stopt en er zal niets meer zijn, juist díe gedachte is zo beangstigend.
Je merkt niet dat er niets meer zal zijn, omdat er juist niets meer is. Daar is niets engs aan, denk ik zo. Ik geloof totaal niet in een ziel die verdergaat, je hersenen zijn in principe je ziel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')