abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:19:01 #1
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_37865263
De vragen des levens zijn soms de vragen des doods. Wij zullen allemaal sterven. Deze kennis geeft ons enerzijds een pessimistisch uitzicht voor zij die van het sterfelijke leven houden. Anderzijds geeft het ons het inzicht dat je voor je dood moet trachten te doen wat je acht te moeten doen alvorens je sterft. Sommige mensen geloven ook dat de dood niet het einde is.

Voor mijzelf is het zo dat ik de dood wel vrees, maar ik er uiteindelijk vrede mee zal hebben. Voorlopig heb ik doelen te verwezenlijken en zijn er mensen voor een groot deel afhankelijk van mij voor hun welzijn en velen hiervan wil ik het leed van mijn sterven niet toegebracht zien worden. Later zal dit denk ik veranderen als het leven mij minder te bieden heeft door ouderdom en het gebrek aan doelen in het leven. Het uiteindelijke vooruitzicht vrees ik dan ook niet, alleen voortijdige vervulling van mijn noodlot als sterfelijke vrees ik wel.
pi_37865330
Nee, ik ben er niet bang voor. Er is namelijk letterlijk niets om te vrezen. "Het einde van het leven" zal je nooit meemaken, alleen de aanloop erheen.
You're living in a fantasy... world...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:25:05 #3
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_37865498
Het is dan ook niet dat sterven an sich wat mij angst inboezemd. Het gaat mij eerder om het leed dat mijn naasten zullen lijden als resultaat van mijn dood. Mijn loyaliteit aan hen geeft mij een sterke wil om te leven.
pi_37865520
ik zit er niet op te wachten maar hee tenzij het om zelfmoord gaat kan je er barweinig aan doen. je kan natuurlijk in de kerk gaan hangen en net zo hard gaan geloven dat je het zelf gelooft maar het is echt BS...

dus leef zoals je wil leven en geniet ervan
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:26:53 #5
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_37865571
ik ben niet bang voor de dood, alleen de manier waarop het zal gebeuren. Dat is het enige wat ik wil weten.
pi_37865609
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:26 schreef PsyCha het volgende:
ik ben niet bang voor de dood, alleen de manier waarop het zal gebeuren. Dat is het enige wat ik wil weten.
En als je het weet kun je de rest van je leven bang zijn voor dat moment.

Ik ben niet bang voor de dood hooguit voor de eventuele lijdensweg.
ijs_beer fan!
pi_37865678
ja ik ben bang voor de dood
underground forever baby
pi_37865707
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:30 schreef Laton het volgende:
ja ik ben bang voor de dood
Waarom en waar ben je precies bang voor?
ijs_beer fan!
pi_37865712
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:25 schreef Zzyzx het volgende:
Het is dan ook niet dat sterven an sich wat mij angst inboezemd. Het gaat mij eerder om het leed dat mijn naasten zullen lijden als resultaat van mijn dood. Mijn loyaliteit aan hen geeft mij een sterke wil om te leven.
Het leed van je naasten zal je nooit ervaren als je sterft, je bent er immers niet meer. Er is niets over om te ervaren.

Tenminste, als je ervanuit gaat dat er geen afterlife is.

En het wordt helemaal leuk als je gaat bedenken dat de enige reden van jouw loyaliteit is dat jij je daar goed door voelt. Jij bent loyaal naar je naasten omdat je van ze houdt, omdat dat je goed laat voelen. Dat je loyaal bent is dus uit eigenbelang.
You're living in a fantasy... world...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:32:48 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37865748
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:26 schreef PsyCha het volgende:
Nouja, ik wil het niet weten, maar dat is idd nog wel hetgeen ik enigzins bang voor ben.
[KNE]-Mod
pi_37865787
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:31 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waarom en waar ben je precies bang voor?
Ik zie op tegen het eindigen van mijn enige bestaan. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat er niets is na de dood
underground forever baby
pi_37865808
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:34 schreef Laton het volgende:

[..]

Ik zie op tegen het eindigen van mijn enige bestaan. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat er niets is na de dood
Dat lijkt me inderdaag beangstigend dan idd.
ijs_beer fan!
pi_37865882
Ik weet niet of bang het goede woord is, maar het idee dat het ooit stopt en dat je niet weet wanneer beangstigd me wel. Maar aan de andere kant zou ik ook niet willen weten wanneer ik wel zou sterven. Misschien hooguit in een geval van ziekte ofzo, dan is het anders.
Hopelijk sterf ik in mijn slaap als ik een heel oud vrouwtje ben die een mooi, gelukkig en gezond leven heeft gehad. Helaas heb je het niet voor het zeggen.
Back in business.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:08:50 #14
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_37866567
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:31 schreef in-limboy het volgende:

[..]

Het leed van je naasten zal je nooit ervaren als je sterft, je bent er immers niet meer. Er is niets over om te ervaren.

Tenminste, als je ervanuit gaat dat er geen afterlife is.

En het wordt helemaal leuk als je gaat bedenken dat de enige reden van jouw loyaliteit is dat jij je daar goed door voelt. Jij bent loyaal naar je naasten omdat je van ze houdt, omdat dat je goed laat voelen. Dat je loyaal bent is dus uit eigenbelang.
Je minacht altruisme. Het is zo dat ik bang ben voor het leed dat anderen zullen ervaren. Ik meen te ontdekken dat je aanneemt dat iemand geen emotie of medeleven kan hebben voor het lot van een ander in het licht van de dood. Maar ik leef niet enkel voor mijzelf dus vrees ik voor mijn leven opdat het leed juist het hardste terecht komt bij degenen die ik het leed het minst toe zou wensen. Of dit alles eigenbelang is is dan niet interessant. Het geeft enkel aan dat dan werkelijk alle partijen voordeel hebben bij mijn keuzes en handelingen, want het sociale aspect gaat niet verloren bij vermeend egoisme.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:10:02 #15
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_37866586
Nee, absoluut niet. Echter wel angstig om vrienden / vader /moeder/broer of zus te verliezen.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:10:35 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_37866598
Wel voor die van anderen, niet meer voor die van mezelf .
pi_37866975
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:10 schreef Robocock het volgende:
Nee, absoluut niet. Echter wel angstig om vrienden / vader /moeder/broer of zus te verliezen.
Ja, daar ben ik zeker doodsbang voor.
Back in business.
pi_37866994
nueh, ook niet van anderen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:31:43 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_37867017
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:30 schreef Salvad0R het volgende:
nueh, ook niet van anderen.
Dat zou niet stoer zijn.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:32:03 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37867020
Nee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37867164
Ik ben heel bang voor de dood ja. Misschien niet bizar reëel op je 19e maar toch Ik heb nog een heel leven voor me (tenminste, dat hoop ik dus) en ik zou mijn dood het liefst zo lang mogelijk willen uitstellen. Ik ben nog lang niet klaar met leven Bovendien vind ik dat er veel te veel religieuze suggesties bestaan van een hiernamaals om klakkeloos aan te nemen dat er geen hiernamaals zal zijn en ik heb zo de indruk dat als ik mij moet verantwoorden voor een God, welke God dan ook, ik het er niet zo goed vanaf zal brengen. Ook hoop ik dat ik pijnloos en snel zal sterven. Helaas is dat bij sterven door ouderdom vaak niet geschonken.
pi_37867241
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:39 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik ben heel bang voor de dood ja. Misschien niet bizar reëel op je 19e maar toch Ik heb nog een heel leven voor me (tenminste, dat hoop ik dus) en ik zou mijn dood het liefst zo lang mogelijk willen uitstellen. Ik ben nog lang niet klaar met leven Bovendien vind ik dat er veel te veel religieuze suggesties bestaan van een hiernamaals om klakkeloos aan te nemen dat er geen hiernamaals zal zijn en ik heb zo de indruk dat als ik mij moet verantwoorden voor een God, welke God dan ook, ik het er niet zo goed vanaf zal brengen. Ook hoop ik dat ik pijnloos en snel zal sterven. Helaas is dat bij sterven door ouderdom vaak niet geschonken.
Als er een god is vervloek ik hem bij aankomst hij kan de tering krijgen met zijn oordeel
underground forever baby
  dinsdag 16 mei 2006 @ 01:54:12 #23
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_37867413
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:43 schreef Laton het volgende:

[..]

Als er een god is vervloek ik hem bij aankomst hij kan de tering krijgen met zijn oordeel
Als ik moet lijden voor mijn vrije wil, dan is mijn wil niet vrij geweest en dan is de hoogste rechter niet rechtvaardig. Het enige rechtvaardige is dan eindigen in gelijkheid zodat de vrije keuzes niet van invloed zijn op het eindoordeel. Aangezien God een mens naast hem op zijn troon heeft gezet als oordeel, zul je als gelijke van Jezus regeren ongeacht wat. Dit impliceert volgens mij dan toch echt democratie in de hemel en dan klinkt dat oordeel opeens zo erg niet meer. Het is dit of God is een leugenaar of hij bestaat niet.
pi_37867438
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:54 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Als ik moet lijden voor mijn vrije wil, dan is mijn wil niet vrij geweest en dan is de hoogste rechter niet rechtvaardig. Het enige rechtvaardige is dan eindigen in gelijkheid zodat de vrije keuzes niet van invloed zijn op het eindoordeel. Aangezien God een mens naast hem op zijn troon heeft gezet als oordeel, zul je als gelijke van Jezus regeren ongeacht wat. Dit impliceert volgens mij dan toch echt democratie in de hemel en dan klinkt dat oordeel opeens zo erg niet meer. Het is dit of God is een leugenaar of hij bestaat niet.
Hij bestaat niet
underground forever baby
pi_37867481
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:43 schreef Laton het volgende:

[..]

Tsja. Ik zou ook de neiging hebben om God uit te schelden voor alles wat slecht is (ik geloof dan ook niet in het concept van een goede God als deze zijn schepselen bij zijn troon laat opdagen zodat hij een oordeel over hen kan vellen), maar als die God machtiger is dan ik, beland ik alsnog in het hellevuur.

Dus ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')