Die NIMBIES hebben het wellicht versneld, maar AHA was kennelijk toch al van plan te vertrekken. Medewerker bij een denktank lijkt me ook meer op haar lijf geschreven dan politicus. Ze heeft zich de afgelopen jaren mooi in de kijker kunnen spelen, en kan nu op de achtergrond gaan 'oogsten' met columnpjes, filmpjes en wellicht her en der wat adviesjes.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gezien de korte tijd die er tussen de uitzending van Zembla en dit nieuws zit denk ik niet dat deze uitzending bij heeft gedragen aan haar vertrek. Wellicht zou je haar bijna voormalige buren kunnen steunen, die waren namelijk bang voor een waardevermindering van hun huis.
quote:'Hirsi Ali niet op haar plek bij AEI'
DEN HAAG - Onderzoeker Peter van Ham van Instituut Clingendael verwacht dat Ayaan Hirsi Ali niet op haar plek zal zijn in het American Enterprise Institute (AEI). „Je zou Geert Wilders daar eerder verwachten dan Hirsi Ali”, zei de onderzoeker maandag naar aanleiding van het aanstaande vertrek van de politica naar Verenigde Staten.
Volgens Van Ham is het AEI een zeer conservatief instituut, dat floreert sinds president George Bush aan het hoofd van de Verenigde Staten staat. „Het is bepaald geen liberaal bolwerk”, concludeert Van Ham. Hij verwacht dat Hirsi Ali daar niet aan hoeft te komen met onderwerpen als euthanasie, homoseksualiteit en abortus.
Van Ham: „De mensen die er werken hebben veelal een zeer gekleurd religieus wereldbeeld. Ik denk dat Hirsi Ali daar volstrekt claustrofobisch wordt.” Toch begrijpt hij wel dat de politica naar Amerika vertrekt. „Ze is hier een hele grote vis in een erg kleine vijver. Daar is ze een kleine vis in een zeer grote vijver. Je moet daar heel wat doen om zoveel kritiek te krijgen als hier in Nederland”, aldus Van Ham. „Ze zal het wel zat zijn om constant het pispaaltje te zijn.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_plek_bij_AEI_.html

Pardon? Jij geeft er je eigen negatieve twist aan. Buiten de boot vallen kan juist heel positief zijn, neem nou bijvoorbeeld de media-aandacht. De mensen hier denken gewoon anders dan dat zijn denkt, en dan valt ze op. De een ziet dat als negatief, de ander als positief.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:38 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarmee de betekenis van het aloude gezegde, "je hoofd boven het maaiveld uitsteken", weer
eens in de negatieve zin bevestigd wordt.![]()

O, dus als er iets gezegd word op en manier die je niet bevalt heb je een excuus om er niet verder over na te hoeven denken ?quote:Op maandag 15 mei 2006 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De manier waarop je het voedsel verpakt, laat niet zien hoe het gaat smaken. En dan doel ik vooral op je laatste alinea waarbij je zegt dat moslims per definitie niet fatsoenlijk zijn, tenzij het ex-moslims zijn. Ik denk dat Kirmizi je uitspraak dus niet eens zou WILLEN begrijpen, puur en alleen om het feit dat deze verwerpelijk is voor elk rationeel denkend mens.

Dat geloof ik meteen.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De moslims in de VS doen het beter dan de gemiddelde Amerikaan, en dat zonder dat ze er een relnicht voor nodig hebben als AHA.
Dat laatste geloof ik niet trouwens.quote:Afgezien daarvan zullen de democraten haar natuurlijk ook uitpoepen.

Kan je nagaan, zoveel gelul en dan nog niet uitleggen wat je nu werkelijk bedoeld. Een dergelijke mening is verwerpelijk (menselijk gezien). Maar, wat blijkt, je hebt die mening niet, immers ik zou het fout hebben. En toch voel je je aangesproken. Sterker nog, je geeft zelfs TOE dat je woorden op meer manieren zijn uit te leggen. En TOCH licht jij die rare zinsconstructie van je niet toe.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O, dus als er iets gezegd word op en manier die je niet bevalt heb je een excuus om er niet verder over na te hoeven denken ?
Daar kan ik wel iets generaliserends over zeggen![]()
Net zo als je stelt te weten wat verwerpelijk is voor elk rationeel denkend mens. Dáár( rationeel denken enzo ) kan ik ook wel ff wat leuks over zeggen ivm met de islam b.v.RRRRRRRR gaan nu de hersenen en * bing de conclusie is al getrokken * bing daar valt de munt.
Kortom : probeer me niet woorden in de mond te leggen, die van mij zijn vaak op meer manieren uit te leggen.
De manier waarop jij en anderen hun conclusies trekken laat zien dat er niet écht over nagedacht wordt. Men heeft zijn mening over mij al gevormd en dus denkt men te weten wat ik zeg.

Welke puinhopen trouwens?quote:Op maandag 15 mei 2006 16:41 schreef RM-rf het volgende:
Misschien kan ze in amerika wél beweren voor haar 'vlucht' continue in een oorlogsgebied gewoont te hebben, vervolgd te zijn geweest en voor haar leven te moeten vrezen..
De Dame laat natuurlijk wel overal waar ze een tijdje verbleef puinhopen achter ....

LOLquote:Op maandag 15 mei 2006 16:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Aan mensen die iets niet willen begrijpen? Ik kijk wel uit.

quote:Op maandag 15 mei 2006 16:08 schreef deedeetee het volgende:
Juist OMDAT ze zelf heeft aangegeven géén moslim te zijn is ze in mijn ogen een van de weinige fatsoenlijke moslims.
quote:Op maandag 15 mei 2006 16:14 schreef Slayage het volgende:
Wat insinueer je hiermee? Dat de enige fatsoenlijke Moslims, Moslims die afvallig zijn en ervoor uitkomen?
Verklaar je zelf dan nader. Ik vraag het netjes, maar je geeft geen antwoord.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:41 schreef deedeetee het volgende:
De manier waarop jij en anderen hun conclusies trekken laat zien dat er niet écht over nagedacht wordt. Men heeft zijn mening over mij al gevormd en dus denkt men te weten wat ik zeg.

Bij echte conservatieven zou ze ook niet passen denk ik maar mischien dat ze bij neo-cons wel past.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:39 schreef Kozzmic het volgende:
Of deze denktank haar zo op het lijf geschreven is, is nog wel de vraag. Maar misschien is ze toch conservatiever dan tot dusver werd aangenomen.
[..]

We zullen het zien. Mij zou het niet erg verbazen als het haar zwaar gaat tegenvallen. Maar wie weet zijn de Amerikanen in een jubelstemming en wordt het één grote Hosanna-party. Ik hoop het voor haar. Ik snap de overstap alleen niet heel erg. But that's just mequote:Op maandag 15 mei 2006 16:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
1 van de verschillen tussen con's en neo-cons is juist dat neo-cons bijhoorlijk revolutionair zijn.

Het ging mij sec over de betekenis van het gezegde en niet specifiek over AHA.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Jij geeft er je eigen negatieve twist aan. Buiten de boot vallen kan juist heel positief zijn, neem nou bijvoorbeeld de media-aandacht. De mensen hier denken gewoon anders dan dat zijn denkt, en dan valt ze op. De een ziet dat als negatief, de ander als positief.

Was je zo bang voor Hirsi Ali dan?quote:Op maandag 15 mei 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, ik moet zo werken. Ik hoop dat deedeetee er morgen uit is met wat ie met de laatste alinea bedoelde. Ondertussen ga ik genieten van mijn dag, die weer helemaal goed is.

Ze past overal. En zeker daar past ze goed tussen. Een pathologische leugenaar tussen de leugenaars.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij echte conservatieven zou ze ook niet passen denk ik maar mischien dat ze bij neo-cons wel past.

Dat kan van korte duur zijn. Ik vrees voor je dat AHA nog veel meer aandacht zal krijgen dan tot nu toe het geval was. Vanaf 1 september dus alleen een stuk internationaler. En met Bush als president van de VS ook een stukje meer invloed dan in de TK van Nederland.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, ik moet zo werken. Ik hoop dat deedeetee er morgen uit is met wat ie met de laatste alinea bedoelde. Ondertussen ga ik genieten van mijn dag, die weer helemaal goed is.

Woorden zijn bijna altijd op meerdere manieren uit te leggen, de manier waarop een persoon ze uitlegt geeft de mening en manier van denken van die persoon weer. Dus lang niet altijd die van degene die de woorden oorspronkelijk gebruikt heeft.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je nagaan, zoveel gelul en dan nog niet uitleggen wat je nu werkelijk bedoeld. Een dergelijke mening is verwerpelijk (menselijk gezien). Maar, wat blijkt, je hebt die mening niet, immers ik zou het fout hebben. En toch voel je je aangesproken. Sterker nog, je geeft zelfs TOE dat je woorden op meer manieren zijn uit te leggen. En TOCH licht jij die rare zinsconstructie van je niet toe.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |