abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:51:26 #251
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_43439968
@RobinM87
bedank, daar kan ik wel wat mee, een volgende keer even stiekem links over de afrastering klimmen.
De lucht is een andere zaak, ik kan nog niet zo goed met PS overweg dat ik er een andere lucht in kan soepen
...dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik alles scherp zie.
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:13:34 #252
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_43440582
Nogmaals Texel (met dank aan Puckzzz)

dezelfde grauwe dag twee foto's achter elkaar, nou ff stoppen
pi_43445223
Zo daar zijn we weer!

Eind vorige maand heb ik 6 foto's genomen van een meer in de hoop van dat ik er een goede pannorama van kon maken. Zelf ben ik best tevreden op het deel na dat er veel licht - donker verloop in zit net als het kleuren verloop. Desondanks wil ik hem jullie laten zien en ben erg benieuwd hoe ik dit volgende keer beter kan doen.

De foto:

Klikbaar!

Tips en trics voor de volgende keer dat ik een pannorama ga maken zijn zeer welkom.

Heb zelf beetje problemen met de stukken die zwaar onderbelicht of delen die overbelicht zijn bij zo een reeks foto's goed te krijgen aangezien de kleuren balans etc al behoorlijk moeilijk was is het mij niet beter gelukt om dit soort dingen er beter uit te krijgen zodat je meer detail ziet in de donkere gedeeltes!

misschien dat iemand hier nog wat mee kan?
Canon*
  zaterdag 11 november 2006 @ 15:59:25 #254
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_43454581
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:51 schreef Dutch50 het volgende:
@RobinM87
bedank, daar kan ik wel wat mee, een volgende keer even stiekem links over de afrastering klimmen.
De lucht is een andere zaak, ik kan nog niet zo goed met PS overweg dat ik er een andere lucht in kan soepen
Ik heb met een simpel hulpje er lucht achter gemaakt, zo simpel dat iedereen het kan, als je het leuk vind kan ik je wel mailen hoe hoor. Stuur maar een mailtje want ik ben op het moment niet zo heel vaak op fok

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_43457943
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:19 schreef Casemodders het volgende:

Eind vorige maand heb ik 6 foto's genomen van een meer in de hoop van dat ik er een goede pannorama van kon maken. Zelf ben ik best tevreden op het deel na dat er veel licht - donker verloop in zit net als het kleuren verloop. Desondanks wil ik hem jullie laten zien en ben erg benieuwd hoe ik dit volgende keer beter kan doen.

Tips en trics voor de volgende keer dat ik een pannorama ga maken zijn zeer welkom.

Heb zelf beetje problemen met de stukken die zwaar onderbelicht of delen die overbelicht zijn bij zo een reeks foto's goed te krijgen aangezien de kleuren balans etc al behoorlijk moeilijk was is het mij niet beter gelukt om dit soort dingen er beter uit te krijgen zodat je meer detail ziet in de donkere gedeeltes!
Ik vind de kleuren wel wat hebben, zeker omdat je een stuk lucht erbij hebt. Wat ik echt doodzonde vind aan deze foto is dat je de berg hebt afgeknipt. Ik had het hele verhaal óf vanverder gefotografeeerd of juist deze positie niet als pano gebruikt.
Verder kijkt hij lekker weg, ik heb geen lastvandat licht/donker verhaal, wat me wel stoort is die lelijke dikke flare rechts. En dit terwijl ik gek ben op flare's ...

Ik mis iets scherpte op links t.o.v. de rest.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:18:54 #256
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_43457983
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 15:59 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik heb met een simpel hulpje er lucht achter gemaakt, zo simpel dat iedereen het kan, als je het leuk vind kan ik je wel mailen hoe hoor. Stuur maar een mailtje want ik ben op het moment niet zo heel vaak op fok
Oke, mailtje is verstuurd bedank vast voor de hulp misschien wordt het nog wat
  zondag 12 november 2006 @ 17:08:54 #257
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43480713
Laatst deze foto gemaakt:

Er klopt iets niet, maar ik weet niet echt wat ik er aan moet veranderen...
Misschien is ie iets te fel ofzo?

[ Bericht 41% gewijzigd door eer-ik op 12-11-2006 17:37:29 ]
Signature.
pi_43481218
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:08 schreef eer-ik het volgende:
Laatst deze foto gemaakt:
[afbeelding]

Er klopt iets niet, maar ik weet niet echt wat ik er aan moet veranderen...
Misschien is ie iets te fel ofzo?
Ik vind het wit te uitgebeten, en ook het rode randje aan de onderkant doet het voor mij niet helemaal lekker.
Misschien proberen met iets minder licht en wat meer contrast (achteraf in photoshop o.i.d.). Ik denk dat er dan wel iets moois uit kan komen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 12 november 2006 @ 17:42:45 #259
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43481678

Minder licht, contrast iets lager.
Al doe ik het contrast hoger, dan wordt het wit helemaal erg
Ohja, en de saturisation op 0 gezet van het paardje

Nou lijkt ie alleen wel wat flets ofzo

Of iets als dit?

Beetje gespeeld met de burn/dodge tools, en de saturisation weer op 0 van het paard.
Niet van de achtergrond, want dan mis ik de blauwe gloed die eroverheen zit toch wel...
Signature.
pi_43481805
De onderste is al een stuk beter imho Ik bedoelde eigenlijk de foto opnieuw maken, met minder licht. En dan achteraf in photoshop wat contrast toevoegen om de lichte delen te benadrukken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zondag 12 november 2006 @ 17:51:35 #261
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43481953
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Elefes het volgende:
De onderste is al een stuk beter imho Ik bedoelde eigenlijk de foto opnieuw maken, met minder licht. En dan achteraf in photoshop wat contrast toevoegen om de lichte delen te benadrukken.
Ja, vind ik ook wel
Nog een keer maken wordt wel lastig, want ik heb geen ferrari voor de deur staan
Ben nog wel van plan om ooit nog eens te buurten bij kroymans, (broertje wil ook een keer mee ) en dan kan ik idd nog wel een keer overnieuw schieten
Signature.
  zondag 12 november 2006 @ 18:30:45 #262
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43483231
Ja, te hard geflitst, als ik het goed zie heb je een compacte cam, dan zou je bijvoorbeeld een vloeitje of een stukje matglas voor je flitser kunnen houden.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 12 november 2006 @ 18:37:22 #263
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43483429
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:30 schreef elcastel het volgende:
Ja, te hard geflitst, als ik het goed zie heb je een compacte cam, dan zou je bijvoorbeeld een vloeitje of een stukje matglas voor je flitser kunnen houden.
Klopt, flits moest wel aan, anders werd het echt een té donkere foto.
Hoe weet je trouwens dat ik een compacte cam heb?
Signature.
  zondag 12 november 2006 @ 18:56:20 #264
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43483983
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:37 schreef eer-ik het volgende:
Klopt, flits moest wel aan, anders werd het echt een té donkere foto.
Hoe weet je trouwens dat ik een compacte cam heb?
Kodak C340 staat er in je exif data.
  zondag 12 november 2006 @ 18:58:34 #265
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43484040
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:56 schreef elcastel het volgende:

[..]

Kodak C340 staat er in je exif data.
He?
Hoe kan je dat lezen dan?
ja, k ben een foto noob
Signature.
  zondag 12 november 2006 @ 19:12:47 #266
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43484490
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:58 schreef eer-ik het volgende:
Hoe kan je dat lezen dan?
Je pakt je plaatje, dan rechtermuisknop op de file, eigenschappen/samenvatting/geavanceerd (of uitgebreid). Et voila, alle info van je foto.
pi_43533502

Tips om deze foto te verbeteren ?
pi_43550668
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:48 schreef minolta het volgende:
[afbeelding]
Niet veel eigenlijk Ik vind het wel een fijne plaat. De compositie doet het lekker, hij is scherp en gewoon interessant.
Heel misschien nog iets meer van de boot laten zien, linksonder wat ruimer nemen. Maar verder heb ik er eigenlijk niets over te zeggen.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:31:51 #269
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44396194
gave foto's hier weer allemaal

zat vandaag door mijn vakantiefoto's van de herfstvakantie te kijken vond zelf dit wel mooi gelukt
Ik snap geen bal van adobe etc, wat zouden jullie hieraan verbeteren? en HOE! (zo heb ik er nog een, maar die post ik dan morgen wel hehe )
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_44400984
Ik weet niet of je het een verbetering vind?
De een ziet liever een kleuren versie de ander een zw-w of ne sepia omzetting
pi_44418788
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef QueenR het volgende:

zat vandaag door mijn vakantiefoto's van de herfstvakantie te kijken vond zelf dit wel mooi gelukt
Ik snap geen bal van adobe etc, wat zouden jullie hieraan verbeteren? en HOE! (zo heb ik er nog een, maar die post ik dan morgen wel hehe )
[afbeelding]
Ik heb er niet veel op aan te merken eigenlijk .
Ik vind 'm in kleur het mooiste. Wel heb ik het idee dat er een beetje een blauwe zweem over zit, maar dat kan ook komen omdat er gewoon veel blauw in de foto zit (water, lucht). Dit zou je kunnen verhelpen door in photoshop met de levels te spelen (Image --> Adjustments --> Levels (of evt. eerst kijken wat het programma zelf bij Auto Levels doet)) of door er een beetje een oranje filter overheen te gooien (Image --> Adjustments --> Photofilter, en dan eentje kiezen, en aangeven voor hoeveel procent: als je "Preview" aan hebt staan kun je meteen zien hoe het wordt).
Verder enig puntje is dat de horizon een beetje in het midden staat: meestal is het mooier om die op ongeveer 1/3 van je beeld te zetten (onder of boven maakt niet uit, in dit geval zou ik er wat meer water op houden en wat lucht weghalen omdat er in de lucht niet heel veel te zien is).
pi_44420058
quote:

[afbeelding]
Ik vind de foto wat flets overkomen dus ik zou er want meer contrast en verzadiging in doen. Daarnaast ligt er volgens mij inderdaad een lichte blauwe zweem over de foto. Net zoals Elefes denk ik dat er wat meer water op mag staan.

Ik ben even zo vrij geweest om hem te bewerken:

Wat ik heb veranderd:
-Meer contrast
-Meer kleurverzadiging
-Lucht egaler en blauwer gemaakt
-Land + water wat geler en groener
-Stuk lucht eraf gesneden om de nadruk meer op het water te leggen

Ik hoop dat je het een verbetering vindt.
pi_44422298
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:48 schreef minolta het volgende:
[afbeelding]
Mooie foto hoor, alleen die linker bovenhoek stoort me toch nog een beetje, misschien te donker of te druk, ik weet het niet goed. Lekker contrast heb je, dat wel!
dus
pi_44424122
quote:

[afbeelding]
Misschien die irritante witte bolletjes op het water weghalen? Ik vind het nogal afleiden van de rust die dit plaatje probeert uit te stralen...
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
pi_44425700
quote:

[afbeelding]
Ik zou zelf de horizon iets hoger gelegd hebben enn inderdaad meer kleur erin.

Persoonlijk vind ik die witte "bolletjes" (waarschijnlijk vogels of eenden) niet storend, geeft een beetje een speels effect.
dus
  donderdag 14 december 2006 @ 15:11:11 #276
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44426629
quote:
Op donderdag 14 december 2006 11:37 schreef MarBu het volgende:

[..]

Ik vind de foto wat flets overkomen dus ik zou er want meer contrast en verzadiging in doen. Daarnaast ligt er volgens mij inderdaad een lichte blauwe zweem over de foto. Net zoals Elefes denk ik dat er wat meer water op mag staan.

Ik ben even zo vrij geweest om hem te bewerken:
[afbeelding]
Wat ik heb veranderd:
-Meer contrast
-Meer kleurverzadiging
-Lucht egaler en blauwer gemaakt
-Land + water wat geler en groener
-Stuk lucht eraf gesneden om de nadruk meer op het water te leggen

Ik hoop dat je het een verbetering vindt.
bedankt allemaal heel nuttig al! Ik vind deze idd een verbetering.
Die witte bolletjes zijn uiteraard gewoon meeuwen. zou ze weg kunnen soupen maar denk zelf niet echt dat dat nodig is.
(na deze fijne tips ga ik snel ff andere foto uploaden die post ik dadelijk)
  donderdag 14 december 2006 @ 15:52:10 #277
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44427917
zijn we weer

Ik was bezig foto's te maken en toen zag ik rechts van me ineens mijn meisje zo over het water turen. Er was erg veel tegenlicht, echt een flinke reflectie maar heb toch snel een foto geschoten. Ik vind het wel wat hebben maar weet zeker dat er met wat werk nog mooier gemaakt kan worden.
pi_44428321
Ten eerste zou ik de horizon recht zetten.
Wilde je het silhouet van het meisje in beeld of haar uit de foto laten springen?
In dit laatste geval had je de foto moeten flitsen met een zogenaamde invulflits.
Hierdoor zou het meisje zogenaamd los komen van haar achtergrond.
Let wel op. Een normale flitser kan zo'n 5 a 6 meter overbruggen.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:10:57 #279
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44428496
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:05 schreef Werewolf het volgende:
Ten eerste zou ik de horizon recht zetten.
Wilde je het silhouet van het meisje in beeld of haar uit de foto laten springen?
In dit laatste geval had je de foto moeten flitsen met een zogenaamde invulflits.
Hierdoor zou het meisje zogenaamd los komen van haar achtergrond.
Let wel op. Een normale flitser kan zo'n 5 a 6 meter overbruggen.
uhm ok... uh??? loskomen? Ik ben een leek he.
het meisje is mijn dochter dus die wilde ik er wel in, ik zat op mijn hurken naar de andere kant te richten en maakte deze snel, vandaar de scheefheid, maar idd dat moet recht.
heb rechtgezet en gecropt. en automatish laten verbeteren maar weet niet of dat nu echt een verbetering was.

[ Bericht 12% gewijzigd door QueenR op 14-12-2006 16:16:07 ]
  donderdag 14 december 2006 @ 16:17:25 #280
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_44428691
Scheefheid is makkelijk weg te werken. Als je photoshop hebt, kijk dan onder het pipetje bij de linkerknopjes. Daar vind je de "measure-tool". Neem die, en trek een lijn die recht moet zijn (de oppervlakte van het water bijv.)

Ga vervolgens naar Image > rotate canvas > arbitrary. De computer rekent dan uit hoeveel de foto gedraaid gaat worden. Alles wat je nog moet doen is bijknippen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:17:52 #281
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_44428710
Oh, en blijkbaar wist je al hoe je de foto recht krijgt .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_44429185
Door een invulflits wordt de schaduwkant van iemand belicht.
In jouw geval zal je dochtertje dan beter belicht zijn ondanks het tegenlicht en zodoende meer opvallen.
Dit noemt men ook wel het "loshalen" van het onderwerp van de achtergrond.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:33:59 #283
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44429284
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, en blijkbaar wist je al hoe je de foto recht krijgt .
uhuh das een van de weinige dingen die ik wist
toch bedankt hoor
  donderdag 14 december 2006 @ 16:34:48 #284
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44429300
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:30 schreef Werewolf het volgende:
Door een invulflits wordt de schaduwkant van iemand belicht.
In jouw geval zal je dochtertje dan beter belicht zijn ondanks het tegenlicht en zodoende meer opvallen.
Dit noemt men ook wel het "loshalen" van het onderwerp van de achtergrond.
aah ok, ik denk dat ik op zich het siluet effect juist wat aparter vind, vind je niet?
pi_44434026
Leuke foto, en je kunt er veel kanten mee op. Omdat hij (nu) niet zo kleurrijk is en de bergen een mooi laagjeseffect hebben, zou ik hem ook eens in zwartwit proberen.

Maar omdat je dochter grappige rode kousen aan heeft, zou je de kleurintensiteit ook juist eens sterk kunnen vergroten om dat rood te versterken. Het leuke van die kleur is, dat als je een rood elementje hebt in een foto waar het verder weinig in voorkomt, de foto meer diepte krijgt. Op die manier springt je dochter ook wat meer naar voren.

Verder zou ik ook eens een vierkante uitsnede proberen, ik denk dat de rustige sfeer daar goed bij past. Dan moet je er wat lucht boven plaatsen, maar omdat er geen wolken in zitten zal dat niet zo moeilijk zijn.
pi_44515229
Jongens, ik zit met een 'probleem'. Een korte samenvatting: mijn vriend heeft een baan (echt waar). Hij verkoopt luxe pennen van het merk Cross. Omdat het enige beeldmateriaal dat bestaat uber-Amerikaans is en de Nederlandse markt niet aanspreekt, is er geen goede reclame voor het product. Daarom heeft zijn baas gevraagd of dat wij zelf (onbetaald!) een reclameposter konden maken voor de maand februari: 'een liefdesbrief schrijf je met een Cross-pen.'

Een behoorlijke kluif voor iemand die zijn camera nog niet door-en-door kent en die ook geen professionele fotosoeper is (moi).

Ik zou dus heel, heel graag om jullie advies vragen voor dit project. Ik heb al een uitgebreide shoot gehouden, waarbij mijn vriend de foto's gemaakt heeft (ik ben eigenlijk de 'fotograaf' van ons tweeën) en ik model ben (mijn vriend als model wordt, sorry vriendje, geen succes ). Dit zijn de beste foto's die we hebben kunnen maken. Ik weet niet of ik er tevreden over ben, het idee is leuk, maar de pen valt niet altijd even goed op.

Ik ben dus op zoek naar veel kritiek over deze foto's qua compositie, tips om ze te bewerken (wat voor achtergrond???) of naar ideeën voor nieuwe foto's. Het is een lang verhaal geworden, maar aangezien de poster deze week af moet hoop ik echt dat jullie mee willen denken!! Ohja, foto's zijn gemaakt met een canon eos 350d.

GROOT FORMAAT

P.S. bijbehorende site, om een idee te geven van de uitstraling van het merk: www.cross.com

[ Bericht 4% gewijzigd door zoeperzazke op 17-12-2006 19:24:48 ]
I had a signature once. It was awful.
  zondag 17 december 2006 @ 19:39:36 #287
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_44515938
Hoi zoeperzazke,

Een van de eerste dingen die ik las over fotografie was:
'Get close to the subject. No. Get closer!'

Wat ik wil zeggen is dat je je onderwerp (in dit geval die prachtige pen) in het middelpunt van de belangstelling moet zetten. Kruip er eens op, speel met scherptediepte en belichting en dan komt het vanzelf.

Get close to the subject. No. Get closer!
  zondag 17 december 2006 @ 19:43:03 #288
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44516078
Ik zou ook veel dichter bij de pen gaan.. Misschien een close-up van de pen die op een blaadje iets van 'love' schrijft ofzo, dus alleen stukje blaadje en pen in beeld
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44516484
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:43 schreef MissBliss het volgende:
Ik zou ook veel dichter bij de pen gaan.. Misschien een close-up van de pen die op een blaadje iets van 'love' schrijft ofzo, dus alleen stukje blaadje en pen in beeld
Ik begrijp wat je bedoelt, is inderdaad ook wel een aardig idee, zodat het iets meer lijkt op de eerste foto, maar dan nóg closer up.... Zal hem bij de volgende poging (morgen of overmorgen) uitproberen!
pi_44516532
Ik ga net de twee mensen boven mij mee.
Het is, als ik zonder je verhaal te hebben gelezen totaal niet duidelijk waar het om gaat.

Ten tweede zou ik even kijken naar je belichting. Het is nogal "koud" en ik zie veel harde schaduwen.
Je hebt waarschijnlijk geen studio, maar met een paar bureaulampjes met dimmer kom je meestal al een heel eind om irritant aanwezige schaduwen te verminderen.
  zondag 17 december 2006 @ 19:57:03 #291
86793 wwwer
The one and only
pi_44516623
tvp
Graaauuww?
  maandag 18 december 2006 @ 18:21:34 #292
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44545157
Als je nu die laatste foto als basis pakt, daar heb je al een standpunt wat ongeveer op hoogte is van de pen, daar gaat het uiteindelijk om. Dan zet je de pen op 1 van die snijpunten van de 1/3 regel. Die pen moet scherp, ragscherp, want daar gaat het om, en de rest moet wegvallen, dus degene die aan het schrijven is. Groot diafragma dus (klein getal) en niet teveel op de achtergrond.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_44545716
Ik zou het eigenijlk afraden. Juist bij een duur merk als Cross moet de fotografie perfect zijn. Hoe goed bedoeld ook, de kans dat je een foto maakt die het merk recht doet lijkt me nihil.
pi_44546531
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:39 schreef dvr het volgende:
Ik zou het eigenijlk afraden. Juist bij een duur merk als Cross moet de fotografie perfect zijn. Hoe goed bedoeld ook, de kans dat je een foto maakt die het merk recht doet lijkt me nihil.
tsja, het is kiezen tussen óf geen marketing en een lage verkoop, of een poging doen tot een reclameposter en daarbij in ieder geval iets meer opvallen....
  FOK!fotograaf maandag 18 december 2006 @ 19:08:44 #295
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44546733
quote:
Een goede opmerking wel....
Echter als de baas 't toch wilt, en zij willen het proberen, och gewoon tips geven!

Ik ga trouwens vooral mee met de andere. Get closer, belichting iets netter en minder harde schaduwen. Warme kleuren. Een simpele setting waar de pen idd een romantisch woordje opschrijft ofzo. rozenblaadje ernaast... moet kunnen denk ik.

Zorg idd wél dat de aandacht naar de pen gaan.

en Cross maakt erug fijne pennen!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 18 december 2006 @ 19:37:41 #296
86793 wwwer
The one and only
pi_44547896
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:08 schreef Xilantof het volgende:

[..]

en Cross maakt erug fijne pennen!
Dankje, dat mag ook wel als het oudste schrijfwaren merk ter wereld
Graaauuww?
  FOK!fotograaf maandag 18 december 2006 @ 19:44:08 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44548120
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:37 schreef wwwer het volgende:

[..]

Dankje, dat mag ook wel als het oudste schrijfwaren merk ter wereld
Jij bent de vriend van...?
Verder ken ik alleen de huidige pennen een beetje... Maar ergens had ik niet verwacht dat Cross het oudste merk was....? Ergens betwijfel ik het... maar jij bent de kenner dus ik ga er niet tegenin

Maar dat is hier verder offtopic. Geen idee of er een Cross/pennen topic is op fok.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_44548305
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:44 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Jij bent de vriend van...?
Verder ken ik alleen de huidige pennen een beetje... Maar ergens had ik niet verwacht dat Cross het oudste merk was....? Ergens betwijfel ik het... maar jij bent de kenner dus ik ga er niet tegenin

Maar dat is hier verder offtopic. Geen idee of er een Cross/pennen topic is op fok.
Haha, ja, mijn vriend kent de geschiedenis van Cross door en door, moet ook wel alszijnde vertegenwoordiger van het merk voor Nederland. Dus geloof het maar 1846 is de eerste cross-pen al gemaakt! Overigens is Cross in Amerika ook marktleider, dus boven Parker en Waterman.
  maandag 18 december 2006 @ 22:20:27 #299
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44554323
Ga je de uiteindelijke foto hier nog posten, zoeperzazke?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44562400
quote:
Er zitten twee kanten aan. Aan de ene kant het bedrijfsbelang. De baasvandeviendvanzoeperzazke is een hele domme kruidenier dat ie probeert een paar duizend euro te besparen op deze manier en uiteindelijk blijft zitten met een foto die ondanks alle inzet plus adviezen niet het imago van een kwaliteitspen zal uitstralen. Vanuit dat perspectief ondersteun ik het afraden.

Aan de andere kant is het voor zoeperzazkeplusvriend natuurlijk wel een hele mooie uitdaging om deze foto zo mooi mogelijk te maken en m vervolgens op posterformaat afgedrukt te zien. En vanuit die optiek wil ik best even meedenken.

Als ik deze opdracht zou krijgen, zou ik fotograferen vanuit de hoek van iemand die zelf een brief aan het schrijven is. Dat is voor de doelgroep (iedereen die wel eens met de pen schrijft) een heel herkenbaar beeld. Je kijkt dan eigenlijk bovenop de hand die die mooie pen vasthoudt, en je ziet ook een stukje tekst. Zorg dat er niet te veel tekst is, dat leidt maar af. Een roos die langs de rand van het papier ligt kan de symboliek versterken.

Vanzelfsprekend zorg je voor een hele mooie hand (heb je die zelf niet, regel er dan 1), met mooi gelakte nagels en niet al te veel of te opvallende ringen (dat leidt af). Ook het handschrift op het papier moet natuurlijk mooi zijn, net zoals er geen verwelkt blaadje aan de roos mag zitten. Kortom: zorg dat alle details tiptop in orde zijn, want de foto gaat naar posterformaat.

En je compositie moet natuurlijk in portrait stand zijn, tenzij je 'opdrachtgever' expliciet om een landscape gevraagd heeft. Denk ook even na of er tekst op de poster komt en waar. Daar moet de foto min of meer leeg zijn, immers.

Plus alle tips die al gegeven zijn.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')