Ik heb met een simpel hulpje er lucht achter gemaakt, zo simpel dat iedereen het kan, als je het leuk vind kan ik je wel mailen hoe hoor. Stuur maar een mailtje want ik ben op het moment niet zo heel vaak op fokquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:51 schreef Dutch50 het volgende:
@RobinM87
bedank, daar kan ik wel wat mee, een volgende keer even stiekem links over de afrastering klimmen.
De lucht is een andere zaak, ik kan nog niet zo goed met PS overweg dat ik er een andere lucht in kan soepen
Ik vind de kleuren wel wat hebben, zeker omdat je een stuk lucht erbij hebt. Wat ik echt doodzonde vind aan deze foto is dat je de berg hebt afgeknipt. Ik had het hele verhaal óf vanverder gefotografeeerd of juist deze positie niet als pano gebruikt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:19 schreef Casemodders het volgende:
Eind vorige maand heb ik 6 foto's genomen van een meer in de hoop van dat ik er een goede pannorama van kon maken. Zelf ben ik best tevreden op het deel na dat er veel licht - donker verloop in zit net als het kleuren verloop. Desondanks wil ik hem jullie laten zien en ben erg benieuwd hoe ik dit volgende keer beter kan doen.
Tips en trics voor de volgende keer dat ik een pannorama ga maken zijn zeer welkom.
Heb zelf beetje problemen met de stukken die zwaar onderbelicht of delen die overbelicht zijn bij zo een reeks foto's goed te krijgen aangezien de kleuren balans etc al behoorlijk moeilijk was is het mij niet beter gelukt om dit soort dingen er beter uit te krijgen zodat je meer detail ziet in de donkere gedeeltes!
Oke, mailtje is verstuurd bedank vast voor de hulp misschien wordt het nog watquote:Op zaterdag 11 november 2006 15:59 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb met een simpel hulpje er lucht achter gemaakt, zo simpel dat iedereen het kan, als je het leuk vind kan ik je wel mailen hoe hoor. Stuur maar een mailtje want ik ben op het moment niet zo heel vaak op fok
Ik vind het wit te uitgebeten, en ook het rode randje aan de onderkant doet het voor mij niet helemaal lekker.quote:Op zondag 12 november 2006 17:08 schreef eer-ik het volgende:
Laatst deze foto gemaakt:
[afbeelding]
Er klopt iets niet, maar ik weet niet echt wat ik er aan moet veranderen...
Misschien is ie iets te fel ofzo?
Ja, vind ik ook welquote:Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Elefes het volgende:
De onderste is al een stuk beter imhoIk bedoelde eigenlijk de foto opnieuw maken, met minder licht. En dan achteraf in photoshop wat contrast toevoegen om de lichte delen te benadrukken.
Klopt, flits moest wel aan, anders werd het echt een té donkere foto.quote:Op zondag 12 november 2006 18:30 schreef elcastel het volgende:
Ja, te hard geflitst, als ik het goed zie heb je een compacte cam, dan zou je bijvoorbeeld een vloeitje of een stukje matglas voor je flitser kunnen houden.
Kodak C340 staat er in je exif data.quote:Op zondag 12 november 2006 18:37 schreef eer-ik het volgende:
Klopt, flits moest wel aan, anders werd het echt een té donkere foto.
Hoe weet je trouwens dat ik een compacte cam heb?![]()
He?quote:Op zondag 12 november 2006 18:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Kodak C340 staat er in je exif data.
Je pakt je plaatje, dan rechtermuisknop op de file, eigenschappen/samenvatting/geavanceerd (of uitgebreid). Et voila, alle info van je foto.quote:Op zondag 12 november 2006 18:58 schreef eer-ik het volgende:
Hoe kan je dat lezen dan?
Niet veel eigenlijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 07:48 schreef minolta het volgende:
[afbeelding]
Tips om deze foto te verbeteren ?
Ik heb er niet veel op aan te merken eigenlijkquote:Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef QueenR het volgende:
gave foto's hier weer allemaal
zat vandaag door mijn vakantiefoto's van de herfstvakantie te kijken vond zelf dit wel mooi gelukt
Ik snap geen bal van adobe etc, wat zouden jullie hieraan verbeteren? en HOE! (zo heb ik er nog een, maar die post ik dan morgen wel hehe)
[afbeelding]
Ik vind de foto wat flets overkomen dus ik zou er want meer contrast en verzadiging in doen. Daarnaast ligt er volgens mij inderdaad een lichte blauwe zweem over de foto. Net zoals Elefes denk ik dat er wat meer water op mag staan.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef QueenR het volgende:
zat vandaag door mijn vakantiefoto's van de herfstvakantie te kijken vond zelf dit wel mooi gelukt
Ik snap geen bal van adobe etc, wat zouden jullie hieraan verbeteren? en HOE! (zo heb ik er nog een, maar die post ik dan morgen wel hehe)
[afbeelding]
Mooie foto hoor, alleen die linker bovenhoek stoort me toch nog een beetje, misschien te donker of te druk, ik weet het niet goed. Lekker contrast heb je, dat wel!quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:48 schreef minolta het volgende:
[afbeelding]
Tips om deze foto te verbeteren ?
Misschien die irritante witte bolletjes op het water weghalen? Ik vind het nogal afleiden van de rust die dit plaatje probeert uit te stralen...quote:Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef QueenR het volgende:
[afbeelding]
Ik zou zelf de horizon iets hoger gelegd hebben enn inderdaad meer kleur erin.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef QueenR het volgende:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |