abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:51:26 #251
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_43439968
@RobinM87
bedank, daar kan ik wel wat mee, een volgende keer even stiekem links over de afrastering klimmen.
De lucht is een andere zaak, ik kan nog niet zo goed met PS overweg dat ik er een andere lucht in kan soepen
...dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik alles scherp zie.
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:13:34 #252
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_43440582
Nogmaals Texel (met dank aan Puckzzz)

dezelfde grauwe dag twee foto's achter elkaar, nou ff stoppen
pi_43445223
Zo daar zijn we weer!

Eind vorige maand heb ik 6 foto's genomen van een meer in de hoop van dat ik er een goede pannorama van kon maken. Zelf ben ik best tevreden op het deel na dat er veel licht - donker verloop in zit net als het kleuren verloop. Desondanks wil ik hem jullie laten zien en ben erg benieuwd hoe ik dit volgende keer beter kan doen.

De foto:

Klikbaar!

Tips en trics voor de volgende keer dat ik een pannorama ga maken zijn zeer welkom.

Heb zelf beetje problemen met de stukken die zwaar onderbelicht of delen die overbelicht zijn bij zo een reeks foto's goed te krijgen aangezien de kleuren balans etc al behoorlijk moeilijk was is het mij niet beter gelukt om dit soort dingen er beter uit te krijgen zodat je meer detail ziet in de donkere gedeeltes!

misschien dat iemand hier nog wat mee kan?
Canon*
  zaterdag 11 november 2006 @ 15:59:25 #254
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_43454581
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:51 schreef Dutch50 het volgende:
@RobinM87
bedank, daar kan ik wel wat mee, een volgende keer even stiekem links over de afrastering klimmen.
De lucht is een andere zaak, ik kan nog niet zo goed met PS overweg dat ik er een andere lucht in kan soepen
Ik heb met een simpel hulpje er lucht achter gemaakt, zo simpel dat iedereen het kan, als je het leuk vind kan ik je wel mailen hoe hoor. Stuur maar een mailtje want ik ben op het moment niet zo heel vaak op fok

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_43457943
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:19 schreef Casemodders het volgende:

Eind vorige maand heb ik 6 foto's genomen van een meer in de hoop van dat ik er een goede pannorama van kon maken. Zelf ben ik best tevreden op het deel na dat er veel licht - donker verloop in zit net als het kleuren verloop. Desondanks wil ik hem jullie laten zien en ben erg benieuwd hoe ik dit volgende keer beter kan doen.

Tips en trics voor de volgende keer dat ik een pannorama ga maken zijn zeer welkom.

Heb zelf beetje problemen met de stukken die zwaar onderbelicht of delen die overbelicht zijn bij zo een reeks foto's goed te krijgen aangezien de kleuren balans etc al behoorlijk moeilijk was is het mij niet beter gelukt om dit soort dingen er beter uit te krijgen zodat je meer detail ziet in de donkere gedeeltes!
Ik vind de kleuren wel wat hebben, zeker omdat je een stuk lucht erbij hebt. Wat ik echt doodzonde vind aan deze foto is dat je de berg hebt afgeknipt. Ik had het hele verhaal óf vanverder gefotografeeerd of juist deze positie niet als pano gebruikt.
Verder kijkt hij lekker weg, ik heb geen lastvandat licht/donker verhaal, wat me wel stoort is die lelijke dikke flare rechts. En dit terwijl ik gek ben op flare's ...

Ik mis iets scherpte op links t.o.v. de rest.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:18:54 #256
160759 Dutch50
drup .... drup .....
pi_43457983
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 15:59 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik heb met een simpel hulpje er lucht achter gemaakt, zo simpel dat iedereen het kan, als je het leuk vind kan ik je wel mailen hoe hoor. Stuur maar een mailtje want ik ben op het moment niet zo heel vaak op fok
Oke, mailtje is verstuurd bedank vast voor de hulp misschien wordt het nog wat
  zondag 12 november 2006 @ 17:08:54 #257
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43480713
Laatst deze foto gemaakt:

Er klopt iets niet, maar ik weet niet echt wat ik er aan moet veranderen...
Misschien is ie iets te fel ofzo?

[ Bericht 41% gewijzigd door eer-ik op 12-11-2006 17:37:29 ]
Signature.
pi_43481218
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:08 schreef eer-ik het volgende:
Laatst deze foto gemaakt:
[afbeelding]

Er klopt iets niet, maar ik weet niet echt wat ik er aan moet veranderen...
Misschien is ie iets te fel ofzo?
Ik vind het wit te uitgebeten, en ook het rode randje aan de onderkant doet het voor mij niet helemaal lekker.
Misschien proberen met iets minder licht en wat meer contrast (achteraf in photoshop o.i.d.). Ik denk dat er dan wel iets moois uit kan komen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 12 november 2006 @ 17:42:45 #259
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43481678

Minder licht, contrast iets lager.
Al doe ik het contrast hoger, dan wordt het wit helemaal erg
Ohja, en de saturisation op 0 gezet van het paardje

Nou lijkt ie alleen wel wat flets ofzo

Of iets als dit?

Beetje gespeeld met de burn/dodge tools, en de saturisation weer op 0 van het paard.
Niet van de achtergrond, want dan mis ik de blauwe gloed die eroverheen zit toch wel...
Signature.
pi_43481805
De onderste is al een stuk beter imho Ik bedoelde eigenlijk de foto opnieuw maken, met minder licht. En dan achteraf in photoshop wat contrast toevoegen om de lichte delen te benadrukken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zondag 12 november 2006 @ 17:51:35 #261
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43481953
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:47 schreef Elefes het volgende:
De onderste is al een stuk beter imho Ik bedoelde eigenlijk de foto opnieuw maken, met minder licht. En dan achteraf in photoshop wat contrast toevoegen om de lichte delen te benadrukken.
Ja, vind ik ook wel
Nog een keer maken wordt wel lastig, want ik heb geen ferrari voor de deur staan
Ben nog wel van plan om ooit nog eens te buurten bij kroymans, (broertje wil ook een keer mee ) en dan kan ik idd nog wel een keer overnieuw schieten
Signature.
  zondag 12 november 2006 @ 18:30:45 #262
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43483231
Ja, te hard geflitst, als ik het goed zie heb je een compacte cam, dan zou je bijvoorbeeld een vloeitje of een stukje matglas voor je flitser kunnen houden.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 12 november 2006 @ 18:37:22 #263
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43483429
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:30 schreef elcastel het volgende:
Ja, te hard geflitst, als ik het goed zie heb je een compacte cam, dan zou je bijvoorbeeld een vloeitje of een stukje matglas voor je flitser kunnen houden.
Klopt, flits moest wel aan, anders werd het echt een té donkere foto.
Hoe weet je trouwens dat ik een compacte cam heb?
Signature.
  zondag 12 november 2006 @ 18:56:20 #264
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43483983
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:37 schreef eer-ik het volgende:
Klopt, flits moest wel aan, anders werd het echt een té donkere foto.
Hoe weet je trouwens dat ik een compacte cam heb?
Kodak C340 staat er in je exif data.
  zondag 12 november 2006 @ 18:58:34 #265
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_43484040
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:56 schreef elcastel het volgende:

[..]

Kodak C340 staat er in je exif data.
He?
Hoe kan je dat lezen dan?
ja, k ben een foto noob
Signature.
  zondag 12 november 2006 @ 19:12:47 #266
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_43484490
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:58 schreef eer-ik het volgende:
Hoe kan je dat lezen dan?
Je pakt je plaatje, dan rechtermuisknop op de file, eigenschappen/samenvatting/geavanceerd (of uitgebreid). Et voila, alle info van je foto.
pi_43533502

Tips om deze foto te verbeteren ?
pi_43550668
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:48 schreef minolta het volgende:
[afbeelding]
Niet veel eigenlijk Ik vind het wel een fijne plaat. De compositie doet het lekker, hij is scherp en gewoon interessant.
Heel misschien nog iets meer van de boot laten zien, linksonder wat ruimer nemen. Maar verder heb ik er eigenlijk niets over te zeggen.
  woensdag 13 december 2006 @ 16:31:51 #269
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44396194
gave foto's hier weer allemaal

zat vandaag door mijn vakantiefoto's van de herfstvakantie te kijken vond zelf dit wel mooi gelukt
Ik snap geen bal van adobe etc, wat zouden jullie hieraan verbeteren? en HOE! (zo heb ik er nog een, maar die post ik dan morgen wel hehe )
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_44400984
Ik weet niet of je het een verbetering vind?
De een ziet liever een kleuren versie de ander een zw-w of ne sepia omzetting
pi_44418788
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:31 schreef QueenR het volgende:

zat vandaag door mijn vakantiefoto's van de herfstvakantie te kijken vond zelf dit wel mooi gelukt
Ik snap geen bal van adobe etc, wat zouden jullie hieraan verbeteren? en HOE! (zo heb ik er nog een, maar die post ik dan morgen wel hehe )
[afbeelding]
Ik heb er niet veel op aan te merken eigenlijk .
Ik vind 'm in kleur het mooiste. Wel heb ik het idee dat er een beetje een blauwe zweem over zit, maar dat kan ook komen omdat er gewoon veel blauw in de foto zit (water, lucht). Dit zou je kunnen verhelpen door in photoshop met de levels te spelen (Image --> Adjustments --> Levels (of evt. eerst kijken wat het programma zelf bij Auto Levels doet)) of door er een beetje een oranje filter overheen te gooien (Image --> Adjustments --> Photofilter, en dan eentje kiezen, en aangeven voor hoeveel procent: als je "Preview" aan hebt staan kun je meteen zien hoe het wordt).
Verder enig puntje is dat de horizon een beetje in het midden staat: meestal is het mooier om die op ongeveer 1/3 van je beeld te zetten (onder of boven maakt niet uit, in dit geval zou ik er wat meer water op houden en wat lucht weghalen omdat er in de lucht niet heel veel te zien is).
pi_44420058
quote:

[afbeelding]
Ik vind de foto wat flets overkomen dus ik zou er want meer contrast en verzadiging in doen. Daarnaast ligt er volgens mij inderdaad een lichte blauwe zweem over de foto. Net zoals Elefes denk ik dat er wat meer water op mag staan.

Ik ben even zo vrij geweest om hem te bewerken:

Wat ik heb veranderd:
-Meer contrast
-Meer kleurverzadiging
-Lucht egaler en blauwer gemaakt
-Land + water wat geler en groener
-Stuk lucht eraf gesneden om de nadruk meer op het water te leggen

Ik hoop dat je het een verbetering vindt.
pi_44422298
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 07:48 schreef minolta het volgende:
[afbeelding]
Mooie foto hoor, alleen die linker bovenhoek stoort me toch nog een beetje, misschien te donker of te druk, ik weet het niet goed. Lekker contrast heb je, dat wel!
dus
pi_44424122
quote:

[afbeelding]
Misschien die irritante witte bolletjes op het water weghalen? Ik vind het nogal afleiden van de rust die dit plaatje probeert uit te stralen...
Nikon D70 | AF-S Nikkor 18- 70 mm 3.5-4.5G ED DX | Sigma APO 70-300mm DG
pi_44425700
quote:

[afbeelding]
Ik zou zelf de horizon iets hoger gelegd hebben enn inderdaad meer kleur erin.

Persoonlijk vind ik die witte "bolletjes" (waarschijnlijk vogels of eenden) niet storend, geeft een beetje een speels effect.
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')