abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 december 2006 @ 16:17:52 #281
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_44428710
Oh, en blijkbaar wist je al hoe je de foto recht krijgt .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_44429185
Door een invulflits wordt de schaduwkant van iemand belicht.
In jouw geval zal je dochtertje dan beter belicht zijn ondanks het tegenlicht en zodoende meer opvallen.
Dit noemt men ook wel het "loshalen" van het onderwerp van de achtergrond.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:33:59 #283
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44429284
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh, en blijkbaar wist je al hoe je de foto recht krijgt .
uhuh das een van de weinige dingen die ik wist
toch bedankt hoor
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
  donderdag 14 december 2006 @ 16:34:48 #284
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_44429300
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:30 schreef Werewolf het volgende:
Door een invulflits wordt de schaduwkant van iemand belicht.
In jouw geval zal je dochtertje dan beter belicht zijn ondanks het tegenlicht en zodoende meer opvallen.
Dit noemt men ook wel het "loshalen" van het onderwerp van de achtergrond.
aah ok, ik denk dat ik op zich het siluet effect juist wat aparter vind, vind je niet?
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_44434026
Leuke foto, en je kunt er veel kanten mee op. Omdat hij (nu) niet zo kleurrijk is en de bergen een mooi laagjeseffect hebben, zou ik hem ook eens in zwartwit proberen.

Maar omdat je dochter grappige rode kousen aan heeft, zou je de kleurintensiteit ook juist eens sterk kunnen vergroten om dat rood te versterken. Het leuke van die kleur is, dat als je een rood elementje hebt in een foto waar het verder weinig in voorkomt, de foto meer diepte krijgt. Op die manier springt je dochter ook wat meer naar voren.

Verder zou ik ook eens een vierkante uitsnede proberen, ik denk dat de rustige sfeer daar goed bij past. Dan moet je er wat lucht boven plaatsen, maar omdat er geen wolken in zitten zal dat niet zo moeilijk zijn.
pi_44515229
Jongens, ik zit met een 'probleem'. Een korte samenvatting: mijn vriend heeft een baan (echt waar). Hij verkoopt luxe pennen van het merk Cross. Omdat het enige beeldmateriaal dat bestaat uber-Amerikaans is en de Nederlandse markt niet aanspreekt, is er geen goede reclame voor het product. Daarom heeft zijn baas gevraagd of dat wij zelf (onbetaald!) een reclameposter konden maken voor de maand februari: 'een liefdesbrief schrijf je met een Cross-pen.'

Een behoorlijke kluif voor iemand die zijn camera nog niet door-en-door kent en die ook geen professionele fotosoeper is (moi).

Ik zou dus heel, heel graag om jullie advies vragen voor dit project. Ik heb al een uitgebreide shoot gehouden, waarbij mijn vriend de foto's gemaakt heeft (ik ben eigenlijk de 'fotograaf' van ons tweeën) en ik model ben (mijn vriend als model wordt, sorry vriendje, geen succes ). Dit zijn de beste foto's die we hebben kunnen maken. Ik weet niet of ik er tevreden over ben, het idee is leuk, maar de pen valt niet altijd even goed op.

Ik ben dus op zoek naar veel kritiek over deze foto's qua compositie, tips om ze te bewerken (wat voor achtergrond???) of naar ideeën voor nieuwe foto's. Het is een lang verhaal geworden, maar aangezien de poster deze week af moet hoop ik echt dat jullie mee willen denken!! Ohja, foto's zijn gemaakt met een canon eos 350d.

GROOT FORMAAT

P.S. bijbehorende site, om een idee te geven van de uitstraling van het merk: www.cross.com

[ Bericht 4% gewijzigd door zoeperzazke op 17-12-2006 19:24:48 ]
I had a signature once. It was awful.
  zondag 17 december 2006 @ 19:39:36 #287
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_44515938
Hoi zoeperzazke,

Een van de eerste dingen die ik las over fotografie was:
'Get close to the subject. No. Get closer!'

Wat ik wil zeggen is dat je je onderwerp (in dit geval die prachtige pen) in het middelpunt van de belangstelling moet zetten. Kruip er eens op, speel met scherptediepte en belichting en dan komt het vanzelf.

Get close to the subject. No. Get closer!
  zondag 17 december 2006 @ 19:43:03 #288
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44516078
Ik zou ook veel dichter bij de pen gaan.. Misschien een close-up van de pen die op een blaadje iets van 'love' schrijft ofzo, dus alleen stukje blaadje en pen in beeld
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44516484
quote:
Op zondag 17 december 2006 19:43 schreef MissBliss het volgende:
Ik zou ook veel dichter bij de pen gaan.. Misschien een close-up van de pen die op een blaadje iets van 'love' schrijft ofzo, dus alleen stukje blaadje en pen in beeld
Ik begrijp wat je bedoelt, is inderdaad ook wel een aardig idee, zodat het iets meer lijkt op de eerste foto, maar dan nóg closer up.... Zal hem bij de volgende poging (morgen of overmorgen) uitproberen!
pi_44516532
Ik ga net de twee mensen boven mij mee.
Het is, als ik zonder je verhaal te hebben gelezen totaal niet duidelijk waar het om gaat.

Ten tweede zou ik even kijken naar je belichting. Het is nogal "koud" en ik zie veel harde schaduwen.
Je hebt waarschijnlijk geen studio, maar met een paar bureaulampjes met dimmer kom je meestal al een heel eind om irritant aanwezige schaduwen te verminderen.
  zondag 17 december 2006 @ 19:57:03 #291
86793 wwwer
The one and only
pi_44516623
tvp
Graaauuww?
  maandag 18 december 2006 @ 18:21:34 #292
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44545157
Als je nu die laatste foto als basis pakt, daar heb je al een standpunt wat ongeveer op hoogte is van de pen, daar gaat het uiteindelijk om. Dan zet je de pen op 1 van die snijpunten van de 1/3 regel. Die pen moet scherp, ragscherp, want daar gaat het om, en de rest moet wegvallen, dus degene die aan het schrijven is. Groot diafragma dus (klein getal) en niet teveel op de achtergrond.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_44545716
Ik zou het eigenijlk afraden. Juist bij een duur merk als Cross moet de fotografie perfect zijn. Hoe goed bedoeld ook, de kans dat je een foto maakt die het merk recht doet lijkt me nihil.
pi_44546531
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:39 schreef dvr het volgende:
Ik zou het eigenijlk afraden. Juist bij een duur merk als Cross moet de fotografie perfect zijn. Hoe goed bedoeld ook, de kans dat je een foto maakt die het merk recht doet lijkt me nihil.
tsja, het is kiezen tussen óf geen marketing en een lage verkoop, of een poging doen tot een reclameposter en daarbij in ieder geval iets meer opvallen....
  FOK!fotograaf maandag 18 december 2006 @ 19:08:44 #295
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44546733
quote:
Een goede opmerking wel....
Echter als de baas 't toch wilt, en zij willen het proberen, och gewoon tips geven!

Ik ga trouwens vooral mee met de andere. Get closer, belichting iets netter en minder harde schaduwen. Warme kleuren. Een simpele setting waar de pen idd een romantisch woordje opschrijft ofzo. rozenblaadje ernaast... moet kunnen denk ik.

Zorg idd wél dat de aandacht naar de pen gaan.

en Cross maakt erug fijne pennen!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 18 december 2006 @ 19:37:41 #296
86793 wwwer
The one and only
pi_44547896
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:08 schreef Xilantof het volgende:

[..]

en Cross maakt erug fijne pennen!
Dankje, dat mag ook wel als het oudste schrijfwaren merk ter wereld
Graaauuww?
  FOK!fotograaf maandag 18 december 2006 @ 19:44:08 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44548120
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:37 schreef wwwer het volgende:

[..]

Dankje, dat mag ook wel als het oudste schrijfwaren merk ter wereld
Jij bent de vriend van...?
Verder ken ik alleen de huidige pennen een beetje... Maar ergens had ik niet verwacht dat Cross het oudste merk was....? Ergens betwijfel ik het... maar jij bent de kenner dus ik ga er niet tegenin

Maar dat is hier verder offtopic. Geen idee of er een Cross/pennen topic is op fok.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_44548305
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:44 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Jij bent de vriend van...?
Verder ken ik alleen de huidige pennen een beetje... Maar ergens had ik niet verwacht dat Cross het oudste merk was....? Ergens betwijfel ik het... maar jij bent de kenner dus ik ga er niet tegenin

Maar dat is hier verder offtopic. Geen idee of er een Cross/pennen topic is op fok.
Haha, ja, mijn vriend kent de geschiedenis van Cross door en door, moet ook wel alszijnde vertegenwoordiger van het merk voor Nederland. Dus geloof het maar 1846 is de eerste cross-pen al gemaakt! Overigens is Cross in Amerika ook marktleider, dus boven Parker en Waterman.
  maandag 18 december 2006 @ 22:20:27 #299
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_44554323
Ga je de uiteindelijke foto hier nog posten, zoeperzazke?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_44562400
quote:
Er zitten twee kanten aan. Aan de ene kant het bedrijfsbelang. De baasvandeviendvanzoeperzazke is een hele domme kruidenier dat ie probeert een paar duizend euro te besparen op deze manier en uiteindelijk blijft zitten met een foto die ondanks alle inzet plus adviezen niet het imago van een kwaliteitspen zal uitstralen. Vanuit dat perspectief ondersteun ik het afraden.

Aan de andere kant is het voor zoeperzazkeplusvriend natuurlijk wel een hele mooie uitdaging om deze foto zo mooi mogelijk te maken en m vervolgens op posterformaat afgedrukt te zien. En vanuit die optiek wil ik best even meedenken.

Als ik deze opdracht zou krijgen, zou ik fotograferen vanuit de hoek van iemand die zelf een brief aan het schrijven is. Dat is voor de doelgroep (iedereen die wel eens met de pen schrijft) een heel herkenbaar beeld. Je kijkt dan eigenlijk bovenop de hand die die mooie pen vasthoudt, en je ziet ook een stukje tekst. Zorg dat er niet te veel tekst is, dat leidt maar af. Een roos die langs de rand van het papier ligt kan de symboliek versterken.

Vanzelfsprekend zorg je voor een hele mooie hand (heb je die zelf niet, regel er dan 1), met mooi gelakte nagels en niet al te veel of te opvallende ringen (dat leidt af). Ook het handschrift op het papier moet natuurlijk mooi zijn, net zoals er geen verwelkt blaadje aan de roos mag zitten. Kortom: zorg dat alle details tiptop in orde zijn, want de foto gaat naar posterformaat.

En je compositie moet natuurlijk in portrait stand zijn, tenzij je 'opdrachtgever' expliciet om een landscape gevraagd heeft. Denk ook even na of er tekst op de poster komt en waar. Daar moet de foto min of meer leeg zijn, immers.

Plus alle tips die al gegeven zijn.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:36:03 #301
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44564005
ik wil ook graag wat tips bij de volgende foto.
Deze foto komt in een fotolijst met paspartout( hoe schrijf je dat eigenlijk).
Nu zit er dus aan de zijkant geen ruimte om dit toe te laten.
Hoe krijg ik dit stuk er eventueel wel bij?
Wie o wie
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')