Zoiets?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:18 schreef Dizer het volgende:
[afbeelding]
Kan iemand hier de zwarte achtergrond zwarter (en minder korreliger maken) en de haai zelf ook minder korreliger en eventueel duidelijker qua kleuren?
Thx
Keej, ga ik ook proberen. Maar daar is niks meer, alleen water (Lough Corrib)quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:42 schreef Puckzzz het volgende:
ER ik weet niet wat er rechts in het water nog zit maar ik zou de foto met meer ruimte rechts nemen
Diafragma 2,8 Wat is een pola filter?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:56 schreef Puckzzz het volgende:
beetje exif zou handig zijn. welk diafragma heb je gebruikt? stond je witbalans goed?
een kleiner diafragma (groter F getal) zou wel helpen denk ik, pola filtertje ook wel
Hi, ik ben ook een newbie en weet het verschil tussen Shutterspeed en aperture totaal niet. Kun jij me dat een beetje uitleggen...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:19 schreef Roeni3 het volgende:
Ik begrijp het verschil tussen aperture en shutterspeed inmiddels wel redelijk, maar nog niet welke van de twee in welke situatie je moet gebruiken om een andere belichting te krijgen. Je wilt bijvoorbeeld de lucht zoals die op Brons foto minder helder krijgen; moet je dan een grotere aperture instellen of een snellere shutterspeed?
ik denk dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:19 schreef Roeni3 het volgende:
Ik begrijp het verschil tussen aperture en shutterspeed inmiddels wel redelijk, maar nog niet welke van de twee in welke situatie je moet gebruiken om een andere belichting te krijgen. Je wilt bijvoorbeeld de lucht zoals die op Brons foto minder helder krijgen; moet je dan een grotere aperture instellen of een snellere shutterspeed?
Hahaha - juist, daarom stoort het dusquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:08 schreef ElizabethR het volgende:
Bright! Dankjewel voor het commentaar, ik zal de volgende keer dat ik daar ben eens even zien of ik het zo ook uit kan voeren.
Overigens, flat??
Je bedoelt dit kasteeltje??
Mooi, maar niet echt geschikt om in een namiddagje naartoe te gaan, jammer hoorquote:
Prachtige uitleg, thanks.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:25 schreef Astridj0h het volgende:
De aperture (diafragma opening) heeft invloed op belichting (door een kleiner gaatje kan minder licht en op scherpte diepte
De shutterspeed heeft invloed op belichting (hoe langer de sluiter open is, hoe meer licht er wordt opgevangen) en op de bewegings(on)scherpte een object wat lang belicht wordt, moet heel stil staan wil je het scherp op de foto wil hebben
Om een lucht minder uitgebeten te krijgen, zou ik kiezen voor een kortere sluitertijd denk ik. voor een landschap staat je aperture namelijk zowiezo denk ik al op klein (je wil zoveel mogelijk helder op je foto hebben over de diepte gezien) dus die kun je meestal niet heel veel verder opschroeven
beetje duidelijk zo?
correct me if I'm wrong trouwens
Jij ook bedankt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:33 schreef PKfotografie het volgende:
verhaal
Waarschijnlijk stof op je sensor. Even voorzichtig schoon (laten) maken. In je handleiding staat wel hoequote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:24 schreef Fristi het volgende:
Graag hulp bij het volgende: Ik heb keer op keer een vlek op mijn foto's zoals te zien is op de onderstaande foto.
[afbeelding]
Mijn camera is Canon 350D met een Sigma 18-200 lens.
Wie weet wat dit veroorzaakt en wat is er eventueel aan te doen?
Bedankt!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Waarschijnlijk stof op je sensor. Even voorzichtig schoon (laten) maken. In je handleiding staat wel hoe
de volgende stapjes zouden (mits samen uitgevoerd) kunnen helpen:quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:00 schreef KESmieja het volgende:
]Hier een fotootje van mijn meissie.![]()
Ik wil graag dat de kleuren van de ballen er wat meer uitspringen, ik heb een beetje geknoeid met de kleuren maar vind het resultaat nog niet echt super.
[afbeelding]
Ja. Nu heb je vooral een betere foto vanwege het hogere contrast, eventueel zou je met de verzadiging nog wat extremer aan de slag kunnen, zolang je er maar op let dat de huidkleur niet onnatuurlijk wordt.quote:
Ik weet niet wat je precies hebt bewerkt, maar de bewerkte foto lijkt minder scherp dan het origineel, dat is jammer.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:52 schreef Little_Acorn het volgende:
Ben een beginneling met fotobewerking. Ben een beetje aan het klooien geweest en dit is het resultaat, iemand nog tips voor een beter resultaat?
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
Ik vind 'm wel mooiquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |