abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38617183
Hier ook nog maar eentje van mij dan, hopend op feedback

I'm not a complete idiot, some parts are missing
pi_38617622
Ik vind m leuk. Het mat-zwart van de helm doet het leuk bij het kleurige vizier. Of je de fotograaf wel of niet gereflecteerd wilt zien is een kwestie van smaak, maar mij stoort het zeker niet. Een paar verbeterpuntjes voor als je m echt mooi wilt krijgen
-In de achtergrond zitten een paar behoorlijk lichte plekken die de aandacht weg trekken, kun je in de nabewerking wat donkerder maken.
- Ik zou m links en onder wat krapper snijden. De linker richtingaanwijzer mag wmb uit beeld en van het nummerbord zo veel mogelijk
-van het restant nummerbord zou ik de stickers wegklonen, zodat alle aandacht gaat waar ie naartoe moet.
-er zitten wat krasjes op de helm, die kun je ook even wegklonen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38617834
Ik ben gisteren op landgoed Schovenhorst nabij Putten geweest, om maar meteen mijn Powershot S2 IS uit te proberen. Kritiek en commentaar welkom.

Ik ben een beginnende amateur, nog niet veel ervaring dus alle tips komen goed van pas.

1.

2.

edit: zal er eerst een aantal resizen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Tom32 op 07-06-2006 10:49:17 ]
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:39:58 #54
40714 Subhuman
Televised confession
pi_38618827
Tom32, zou je je foto's willen verkleinen tot maximaal 550 pixels breed zoals in de FAQ staat? De bedoeling van dit topic is eigenlijk om één foto te tonen waar je niet helemaal tevreden over bent. Wanneer je kritiek wilt op een hele serie kan je beter een showcasetopic openen.
pi_38619211
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:59 schreef Tom32 het volgende:
Ik ben gisteren op landgoed Schovenhorst nabij Putten geweest, om maar meteen mijn Powershot S2 IS uit te proberen. Kritiek en commentaar welkom.

Ik ben een beginnende amateur, nog niet veel ervaring dus alle tips komen goed van pas.

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

5.
[afbeelding]

6.
[afbeelding]

7.
[afbeelding]

8.
[afbeelding]

9.
[afbeelding]

10.
[afbeelding]
Ik ga maar over een paar foto's iets zeggen, want het zijn er teveel om ze allemaal "even" te doen, en bovendien zitten er een aantal bij die bijna hetzelfde zijn (2 en 6, 9 en 10).

1 is wel leuk, niet heel bijzonder. Misschien had een ander standpunt wat toe kunnen voegen; bijvoorbeeld meer door je knieen gaan en een beetje omhoog fotograferen. Ook is de achtergrond nog redelijk scherp, waardoor de foto een beetje druk overkomt. Dit kun je anders doen door een groter diafragma te kiezen (een kleiner f-getal), bijvoorbeeld 2.8. Dan is er een kleiner gebied scherp in de foto, en ligt de nadruk dus meer op de plant op de voorgrond waar je op scherp hebt gesteld.
2 zou ik weglaten uit de serie; nummer 6 vind ik beter omdat daar de blaadjes er helemaal op staan. Best een aardige foto, die nummer 6, lekkere kleuren en leuk contrast tussen de lichte blaadjes op de voorgrond en de achtergrond. Ook hier zou je kunnen proberen de achtergrond minder scherp te krijgen als je de foto maakt; nu stoort het een beetje dat er zo veel scherp is.
Nummer 4 vind ik ook wel leuk gedaan, ik zou de boom meer links in het beeld hebben gezet (op ongeveer 1/3 van het beeld), om een iets interessantere compositie te maken. De plant links voegt ook niets toe aan de foto, en die zou je er dan af gelaten hebben.
Nummer 7 is een lekker frisse foto, probeer goed te kijken waar je op scherpstelt. Nu is de voorgrond niet scherp, maar meer ergens tussenin ligt het scherptegebied. De onscherpe bloemetjes op de voorgrond storen nu een tikkie, dus volgende keer wat beter opletten Wel fijne kleuren

Ik zou als tip ook meegeven eens deze reeks topics door te lezen; daar staan veel handige tips in. Ook van het kijken naar andermans foto's leer je heel veel! En blijf vooral posten
(Er staan hier her en der in topics ook veel tips over instellingen, compositie etc. en een aantal links naar websites waar veel nuttige info op staat).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38619592
Bedankt voor je suggesties Elefes, ik zal zeker de komende tijd wat meer aandacht gaan schenken aan scherpte, focus, diepte etc.. en ik zal zeker de komende dagen veel gaan lezen in de fotografie topics!

thanks!
pi_38717739
Ik wil ook weleens wat positieve en negatieve punten voor mijn foto horen

zaterdag 10 juni 2006 @ 11:16:00 #58
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_38717857
Op zich heel mooi, maar ik zou hem ander bijsnijden. Onder is te veel zwart, dat kan (volgens mij) bijna allemaal weg. Links zou ik ook een stukje afsnijden.
I am a black hole shitting into the void
pi_38717911
Het is een mooie! Ik had alleen persoonlijk gekozen om de zon niet te verstoppen achter het huisje, maar iets naar rechts te gaan staan (indien mogelijk) zodat de zwarte dingetjes net off-center staan, en je wel de mooie kleurtjes blijft zien.... misschien zelfs naar links, aangezien er meer zonsondergang links is dan rechts nu ik nog eens kijk.
Calvin and Hobbes:
This one's tricky. You have to use imaginary numbers, like eleventeen...
Foto's:
http://www.flickr.com/photos/toondevries/
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:22:44 #60
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_38718063
Oh ja, de horizion loopt ook nog een klein beetje af . Ik hoop dat je mijn huisvlijt vergeeft:

Ik heb de foto recht gezet en vooral van onder veel weggesneden. Van alle andere kanten ook iets. Als je nog genoeg resolutie overhoudt, heb je (naar mijn mening) zo een spannender foto.
I am a black hole shitting into the void
pi_38718392
Hij is inderdaad mooier zo bijgesneden (ik had hem onbewerkt gepost)
En toen ik hem thuis op de pc zag dacht ik ook die zon had er niet precies doorheen gehoeven, maarja dat kon ik niet meer veranderen

Tis alleen gemaakt met een 2.3 mgp camera, dus of er voldoende resolutie overblijft weet ik niet.
  zondag 11 juni 2006 @ 00:16:11 #62
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_38738582
Welke versie vinden jullie beter? :
Foto 1 versie 1

Foto 1 versie 2

Foto 2 versie 1

Foto 2 versie 2

(laat op deze prachtige avond gemaakt bij het IJsselmeer andijk, net echt tropisch toch...)
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_38780923
foto 2 versie 2 vind ik het mooiste. meer schilderachtig dan de foto daarboven.
pi_38797235

dinsdag 13 juni 2006 @ 08:35:54 #65
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_38802839
Bij die eerste is het erg jammer van die gebouwen, de tweede is nice! hoewel ik het denk ik mooier had gevonden als er precies één mast op had gestaan denk ik... nu is het dan wel weer beetje druk.
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:59:50 #66
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_38803133
Dat drukke is juist mooi. Maar inderdaad: de moderne gebouwen op foto 1 doen enorm afbreuk.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:30:39 #67
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_38804759
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:16 schreef Astridj0h het volgende:
Welke versie vinden jullie beter? :
Foto 1 versie 1
[afbeelding]

Foto 1 versie 2
[afbeelding]

Foto 2 versie 1
[afbeelding]

Foto 2 versie 2
[afbeelding]

(laat op deze prachtige avond gemaakt bij het IJsselmeer andijk, net echt tropisch toch...)
2/2 is de betere
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_38806937
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:59 schreef RonaldV het volgende:
Dat drukke is juist mooi. Maar inderdaad: de moderne gebouwen op foto 1 doen enorm afbreuk.
thx, en inderdaad op foto 1 word het wel erg veel van het goede. Op zich vond ik dat ene schuine dak op de voorgrond wel leuk, maar alles erachter mag wel verdwijnen inderdaad
pi_38819485
het was mooi weer en de kids hadden fun

wat vinden jullie ervan
pi_38822856
Ik weet niet of je in raw schiet maar als dat zo is zou ik iets met exposure en de brightness spelen. Hij is nu iets overbelicht en dat is redelijk makkelijk weg te werken met RAW bewerkingen. Voor de rest is de compositie best leuk
pi_38824193
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:39 schreef MaNiC_MiNd het volgende:
Ik weet niet of je in raw schiet maar als dat zo is zou ik iets met exposure en de brightness spelen. Hij is nu iets overbelicht en dat is redelijk makkelijk weg te werken met RAW bewerkingen. Voor de rest is de compositie best leuk
yup ik schiet in raw, zal vanavond of wanneer dan ook even verbeteren is iets te warm voor nu
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:21:32 #72
3744 Kleintje
op en top!
pi_38909867
Naar aanleiding van het commentaar in [Showcase] Paarden door mijn lens... even een foto met meer kleur en contrast.

pi_38910624
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:21 schreef Kleintje het volgende:
Naar aanleiding van het commentaar in [Showcase] Paarden door mijn lens... even een foto met meer kleur en contrast.

[afbeelding]
Ik vind 'm wel mooi Kleintje Zal straks ook nog eens in je showcase kijken, nog niet aan toegekomen..
Maar voor deze foto heb ik weinig aan te merken, paarden staan er mooi op, oortjes mooi naar voren
Enig puntje is dat ik zou proberen de achtergrond wat waziger te krijgen, want die is nogal druk en stoort nu een beetje. Probeer ze verder van het hek af te fotograferen (al zal dat moeilijk zijn) en gebruik een groter diafragma (kleiner getal) en gebruik als het kan zoveel mogelijk tele.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:57:56 #74
3744 Kleintje
op en top!
pi_38910725
Thanks voor het commentaar.
De achtergond is inderdaad erg storend. Heb hem ook met een groter diafragma, maar vond daar al teveel details van de koppies wegvallen. Had dus een F getal tussen die 4 en deze F8 moeten kiezen.
pi_39036122
Kleintje: Wat is je veulen schattig!

---

Ik heb nog wat fotootjes van vorige week :

Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')