abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38903983
Tijdje weggeweest door een kapot modem.
Maar ik ben erg veel bezig geweest met fotograferen.
Krijg zelfs opdrachten binnen om foto's te maken van paarden...

1.

Dit is mijn veulen, Burning Desire.
Bewolkte dag, stond op zo'n 30 meter afstand. Dus met een telelens, zonder statief.

2.

Dit paard moest afgemaakt worden, dus nog snel foto's maken op een regenachtige dag

3.

Zelfde verhaal als hierboven

4.

Jonge hengst na de training

5.

Thuis trainen

6.

En ook thuis trainen

7.

Op wedstrijd na de inspanning van de eerste proef met 32 graden

8.

En een foto tijdens de proef. Ik zat hier op zo'n 50 meter afstand!

Ik hoor graag opmerkingen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleintje op 15-06-2006 23:48:30 (Nummers toegevoegd!) ]
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:28:37 #2
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_38904020
>>> B&H?
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
  FOK!fotograaf donderdag 15 juni 2006 @ 23:45:53 #3
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_38904649
Netjes!
ik zie al flinke verbetering t.o.v. je eerste foto's die ik zag.

Leuk aan het spelen met composities enzo.
Valt me op dat je af en toe net wat veel ruimte boven open laat (2 en 7)
(even nummeren de volgende keer.)

Bij 1 is het jammer dat het houten hek zo ineens staat zonder een ondergrond/horizon waar zo'n hek altijd aan gerelateerd is. de plank hout is nu beetje raar daar.

Bij 3 is het jammer van de ietwat drukke achtergrond.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_38904828
Dank je wel Xil.

Heb de nummers toegevoegd.

Nummer 1: ja, ik baal ook van het hek, maar ze staat er echt pal voor dus kreeg hem niet onscherp.
En wegshoppen lukte niet mooi, was dan teveel details kwijt.

Nummer 3: paard kon niet naar een ander weiland dus moest het met het schriklint doen.
Groter diafragma had hier niet misstaan denk ik.
pi_38905278
Wat mij een beetje opvalt is dat er weinig contrast is en de kleuren een beetje flets zijn, dat is vrij makkelijk bij te werken. Voor de rest mooie fotos en leuke compo`s
pi_38908906
Wow, kleintje dat gaat lekker zeg, ben het eens met Xil....

Wat betreft de fletsheid kan ik me ook in vinden, maar is misschien ook wel en kwestie van smaak. Nr 5 vind ik onder andere erg fijn.

pi_38909309
Dank jullie.
Ik denk idd. dat het mijn smaak is, de kleuren bij deze foto's.
Zal als ik van het weekend tijd heb nog wat foto's uploaden, geen paardenfoto's, en daarbij heb ik de kleuren en contrast veel feller.
Vind het bij de paardenfoto's gewoon niet erg mooi die felle kleuren en vreselijke contrasten.

Help me mijn foto verbeteren deel 4
Zie hier een foto met meer kleur en contrast

[ Bericht 22% gewijzigd door Kleintje op 16-06-2006 09:36:29 ]
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:54:04 #8
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38910625
Ik zie idd heel veel verbetering in je foto's, sommige kan je nog iets krapper croppen denk ik. En de fletsheid is mij ook opgevallen, je hoeft er niet perse een hoop contrast in te gooien maar een tikje meer mag wel imho.
foto 2 en 4 springen er voor mij uit. 2 vanwege de emoties die erin te zien zijn, maar daar zou ik zeker wat meer contrast in doen. 4 zou ik proberen de begeleidster weg te shoppen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_38910825
Mooie serie hoor!

Erg netjes gedaan..
Bij #1 is idd het hek jammer, vooral omdat de rest bijna wit is van de achtergrond, dan valt het extra op.
#2 vind ik erg mooi, weinig op aan te merken, alleen wat meer contrast zou ik toevoegen (kleur hoeft niet per se, ik vind deze kleurstelling wel een fijne sfeer meegeven aan de foto).
#3 is op zich oke, maar de achtergrond vind ik niet super, en het is "gewoon een paard" als je de foto zo ziet. Voor wat je er mee kon waarschijnlijk, staat ie er wel goed op (van een "gewoon lopende foto" kun je imho niet zo heel veel maken).
#4 erg mooi! Alleen jammer van het bosje net achter de mevrouw, maar oke.. Het stoort niet heel erg .
#5 mooi, ik had iets meer ruimte aan de onderkant genomen, nu wordt het been van de dame ineens afgekapt.
#6 ook wel oke, alleen was dit ooier geweest met wat meer licht denk ik. Misschien nog wel wat aan te doen in photoshop.
#7 Very nice ! Wel jammer van de achtergrond...
#8 lijkt me niet helemaal scherp, en het onderwerp staat wel erg in het midden. Deze foto zou ik weglaten, vind hem de minste uit de serie.

Goed gedaan hoor!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38932483
Wat ik nog vergeten te zeggen was, is dat ik je naam op de foto's niet zo mooi uit vind komen Kleintje. Ik zou het iets subtieler houden, en bijvoorbeeld aan de onderkant van de foto doen. Nu valt hij me erg op, en leidt af van de foto's. Bij de eerste foto vind ik het op zich wel gaan dus; wat lichter (zou nog iets kleiner mogen imho).
Zonde als daar namelijk de aandacht naar wordt getrokken .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  maandag 19 juni 2006 @ 10:49:31 #11
3744 Kleintje
op en top!
pi_38995600
Elefes, zolang Fok vage regels houdt over het gebruik van foto's en paardenfoto's nog steeds vaak gejat worden voor vage paardenspelletjes op internet, hou ik die naam erop.
Mooi is anders...
pi_38996586
Ik snap dat je 'm er op houdt Maar bijvoorbeeld bij de eerste foto vind ik het er veel mooier op gezet dan bij de tweede.. Daar trekt 't de aandacht, bij de eerste niet.
pi_38998237
Netjes hoor, zoals gezegd, veel vooruitgang. Een paar kleine puntjes:

Vooral 2 en 7 zijn echt te flets, bij de rest is het een kwestie van smaak, maar hier moet je imho even aan de levels sleutelen.

Een beetje weinig licht op de flank van het paard zelf. Was ms beter geweest als je aan de andere kant had gestaan.

1 en 7: fraaie portretjes, verder sluit ik me aan bij de detailopmerkingen die hierover al gemaakt zijn

5 en 6: wat een aparte composities! Ik hou daar wel van. 5 is idd net iets te krap aan de onderkant

4: Fraai: net niet te donker, camerastandpunt versterkt de groot(s)heid van het paard. Ik zou persoonlijk die hele mevrouw eraf soepen, en rechtsbovenin dat hoekje ook.

8: Zoals Elefes zei, de minste van de serie
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')