abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2006 @ 16:16:39 #226
137910 daaaaan
bla die bla
pi_39253614
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:13 schreef Suijk het volgende:
Tja, jammer dat het geluk nou net in deze wedstrijd op hield. Ik weet het niet wat we moeten doen...een nieuwe coach zie ik ook niet zo zitten (buiten Hiddink dan)(maar die doet dat niet).
Tot wanneer zit Scolari bij Portugal?
pi_39253713
Ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van een buitenlandse bondscoach. Die moet je uit je eigen land halen vind ik, is ook een onderdeel van je Nederlandse team. Krijg je zo'n Scolari, spreken ze tijdens de training Engels (als hem dat al lukt).
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_39253752
Adriaanse eens proberen
pi_39253778
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel beslissend. Dat kan Klaasje nog niet zeggen. En verder kan Klaasje niet koppen en scoort hij minder vaak uit standaardsituaties
Je zou je eigen clubje wat beter moeten volgen.
pi_39253784
Als je van Basten wil vervangen, dan moet je bij Leo Beenhakker zijn...

Maar Van Basten zal dus wel aanblijven, wat ik me afvraag is of hij nu door blijft gaan met het negeren van bijvoorbeeld Seedorf.
pi_39253851
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:50 schreef pfaf het volgende:
Lieve SCH,

zoals ik in één of meerdere topics van de 25 voorgaande topics hiervoor heb aangegeven zou ik zo eerlijk zijn, na fouten van v Basten óók hem aan te vallen en te bekritiseren. Dus bij deze: SCH je hebt gelijk gekregen, v Basten was er nog niet klaar voor.

Bij de wedstrijd tegen Portugal werd pijnlijk duidelijk, dat zowel het selectiebeleid als het tactische beleid van Nederland, en dus hoofdverantwoordelijke v Basten, gefaald hebben.
a) Kuyt: Deze man is zo ongeveer in z'n eentje verantwoordelijk voor de uitschakeling van Nederland. De arme drommel loopt als spits de ballen te halen op het middenveld. Dat ze dit in Rotterdam aandoenlijke ijverigheid noemen, laat zien waarom Feyenoord de komende 10 jaar geen kampioen zal worden. Telkens als Kuyt de bal haalde op het middenveld of de flanken, stond er niemand in de punt, waardoor de bal halen nutteloos was. Tevens impliceert dit achterlijke gedraaf dat áls er een goede basl voorkwam ( v Persie 2e helft, strak laag voor het doel langs ) Kuy verkeerd stond en zodoende niet scoorde. Zowel V Nistelrooij ( ook de Ruud uit vorm) als Vennegoor i En met name Huntelaar ! staan wél op de goede plaats.
van Basten hád dit moeten zien en of Kuyt er in de rust uithalen óf zoals de landelijke discussie al uitwees Huntelaar meenemen.

b) Het middenveld. Bij iedere wedstrijd dit WK werd het middenveld compleet overlopen, Snijder speelt zwak als hij moet verdedigen, vd Vaart is maar voor 20% fit. vd Vaart had niet geselecteerd moeten worden, Snijder niet zo kwetsbaar aan z'n lot overgelaten.

c) Mathijsen. Wat v Basten in Mathijsen ziet is onbegrijpelijk, maar die man is niet klaar voor de top. Bijna ieder doelpunt tegen kan op het conto van Mathijsen worden geschreven. Kapitale fout om hem vetrouwen te blijven geven, je zou bijna naar Opdam hunkeren.

Verder zijn er natuurlijke meerdere belangrijke factoren aan te wijzen ( vrije trappen/ corners Sneijder, overschatting Robben,..), maar daar had v Basten in mindere mate grip op.

Kortom: v Basten heeft keihard gefaald en moet zodoende weg! Probleem wordt dan echter de opvolging en ik betwijfel of er betere opvolgers klaar zijn.
Volledig mee eens. Wel wil ik eraan toevoegen dat ik Kuyt ook een zeer slechte voetballer. Hij kan niet aannemen niet passen en kan alleen lomp op doel schieten.

En ik vind Van Basten zo slecht nog niet. Maar zijn grootste fout is dat hij alleen spelers selecteert die kleurloos zijn.
lollig
pi_39253869
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:19 schreef Radegast het volgende:
Als je van Basten wil vervangen, dan moet je bij Leo Beenhakker zijn...
Die mag ook, ja.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:24:30 #233
137910 daaaaan
bla die bla
pi_39253991
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:18 schreef Suijk het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van een buitenlandse bondscoach. Die moet je uit je eigen land halen vind ik, is ook een onderdeel van je Nederlandse team. Krijg je zo'n Scolari, spreken ze tijdens de training Engels (als hem dat al lukt).
En het probleem is? Dat Heitinga een beetje moeite heeft met Engels?

We moeten in ieder geval een coach hebben die niet Ajax-gerelateerd is en dus winnen belangerijker vindt dan mooi voetbal. Hiddink zou perfect zijn.
pi_39254067
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:24 schreef daaaaan het volgende:

[..]

En het probleem is? Dat Heitinga een beetje moeite heeft met Engels?

We moeten in ieder geval een coach hebben die niet Ajax-gerelateerd is en dus winnen belangerijker vindt dan mooi voetbal. Hiddink zou perfect zijn.
Dat vindt Van Basten kennelijk ook, want ik heb nog geen mooi voetbal gezien.
pi_39254162
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:24 schreef daaaaan het volgende:

[..]

En het probleem is? Dat Hetinga geen Engels spreekt?

We moeten in ieder geval een coach hebben die niet Ajax-gerelateerd is en dus winnen belangerijker vindt dan mooi voetbal.
Het probleem is dat je dan dus je hele team aan moet passen aan een man. En in een andere taal iets overbrengen of begrijpen is toch lastiger dan in je eigen taal, al kan het uiteraard ook wel eens goed gaan (zie Hiddink).

En over Ajax-gerelateerd, tja, ik begrijp je punt, maar er zijn niet veel succesvolle Ajax-coaches de laatste jaren, dus wordt het al moeilijk die evt. te vinden.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_39254245
Van Basten was toch ook geen succesvolle Ajax-coach. Een Nederlander is al gauw Ajax, fnoord of psv gerelateerd. Hiddink als bondscoach zou ik ook wel toejuichen, ik zie het alleen niet meer gebeuren.

Anders lekker Van Basten houden, op zich staat er nu een redelijke basis voor de toekomst. Met enkele vervangingen en Huntelaar erbij kan het nog wel wat worden. Denk wel dat er een paar routiniers nodig zijn.
pi_39254433
Wat ik wel vreemd van Van Basten vond gisteren, is dat hij zei dat hij vond dat in die twee jaar de groep progressie geboekt had.

Ik viel bijna van m'n stoel.
pi_39254486
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:34 schreef Radegast het volgende:
Wat ik wel vreemd van Van Basten vond gisteren, is dat hij zei dat hij vond dat in die twee jaar de groep progressie geboekt had.

Ik viel bijna van m'n stoel.
Daar begrijp ik ook helemaal niets van. Net als die zogenaamde basis waaraan hij gebouwd heeft.
pi_39254542
Nou laten we eerlijk zijn. Het is niet de schuld van Van Basten dat Nederland zo slecht voetbalde. We hebben gewoon te weinig kwaliteit. We missen een spits die functioneert in het 4-3-3 systeem zoals Patrick Kluivert en we missen een middenveld en we missen routiniers.
lollig
pi_39254593
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:37 schreef ub40_bboy het volgende:
Nou laten we eerlijk zijn. Het is niet de schuld van Van Basten dat Nederland zo slecht voetbalde. We hebben gewoon te weinig kwaliteit. We missen een spits die functioneert in het 4-3-3 systeem zoals Patrick Kluivert en we missen een middenveld en we missen routiniers.
Dan had hij meer kwaliteit mee moeten nemen, want dat is er echt wel. Of hij moet het systeem eens aanpassen aan de spelers die hij heeft. Het is gewoon een goede groep voetballers, hoor.
pi_39254611
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:38 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dan had hij meer kwaliteit mee moeten nemen, want dat is er echt wel.
Huntelaar ja. Wie nog meer?
lollig
pi_39254702
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:39 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Seedorf voegt meer toe dan pakweg een Landzaat.
Davids had ook meer kunnen brengen dan een Van der Vaart zonder wedstrijdritme.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:43:19 #243
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_39254777
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:37 schreef ub40_bboy het volgende:
het is de schuld van van Basten als ie dit systeem wil spelen terwijl dat niet kan zonder kluivert, goede middenvelders en routiniers.
Dan kies je of voor een ander systeem of voor een andere selectie.
Wiens schuld is t anders dan van Basten's schuld dat de selectie en het systeem niet op elkaar aansluiten?
Met te weinig kwaliteit op het middenveld, moet je er 4 opstellen ipv 3.
Als je een spits als kluivert nodig hebt, moet je die meenemen.
Als je routine tekort komt, neem je meer routine mee.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_39254783
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:39 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Davids, Seedorf.

Of het systeem aanpassen, zoals ik eerder schreef. Dan had Makaay ook nog wel mee gekund. Als hij dan toch zo vastgeroest zit in het systeem, dan moet Huntelaar sowieso mee. Dat is de beste 4-3-3-spits van Nederland, maar Van Basten neemt liever een hele lading rechtsbacks mee.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:47:01 #245
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_39254930
Marco is gewoon te onervaren en eigenwijs.
Marco naar Milan en Foppe met zijn jonge team laten werken richting 2008. Paar routiniers erbij en klaar. Graag eentje in de verdediging en eentje in het middenveld.
pi_39255572
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:36 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Daar begrijp ik ook helemaal niets van. Net als die zogenaamde basis waaraan hij gebouwd heeft.
Ik zie het wel, die basis. Hoop ook dat hij gewoon volgens afspraak aanblijft en zijn doelstelling (EK 2008) haalt. Mét Huntelaar, zonder Kuyt, zonder Mathijssen maar verder met het elftal zoals het er stond. Alleen die malle punt naar achteren, die werkt dus niet met Sneijder/VdVaart. Met Maduro misschien weer wel. Hopen dus dat die zich doorontwikkelt of iemand anders (Schaars) snel genoeg rijp is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39255676
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zie het wel, die basis. Hoop ook dat hij gewoon volgens afspraak aanblijft en zijn doelstelling (EK 2008) haalt. Mét Huntelaar, zonder Kuyt, zonder Mathijssen maar verder met het elftal zoals het er stond. Alleen die malle punt naar achteren, die werkt dus niet met Sneijder/VdVaart. Met Maduro misschien weer wel. Hopen dus dat die zich doorontwikkelt of iemand anders (Schaars) snel genoeg rijp is.
Wat voor basis zie jij dan?
pi_39255785
Ja, ik snap ook niet waarom die ideale schoonzoon Mathijssen steeds speelde. Zet dan Boulharouz en Ooijer naast elkaar en Heitinga op rechts.
lollig
pi_39256065
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:50 schreef pfaf het volgende:
Lieve SCH,

zoals ik in één of meerdere topics van de 25 voorgaande topics hiervoor heb aangegeven zou ik zo eerlijk zijn, na fouten van v Basten óók hem aan te vallen en te bekritiseren. Dus bij deze: SCH je hebt gelijk gekregen, v Basten was er nog niet klaar voor.

Bij de wedstrijd tegen Portugal werd pijnlijk duidelijk, dat zowel het selectiebeleid als het tactische beleid van Nederland, en dus hoofdverantwoordelijke v Basten, gefaald hebben.
a) Kuyt: Deze man is zo ongeveer in z'n eentje verantwoordelijk voor de uitschakeling van Nederland. De arme drommel loopt als spits de ballen te halen op het middenveld. Dat ze dit in Rotterdam aandoenlijke ijverigheid noemen, laat zien waarom Feyenoord de komende 10 jaar geen kampioen zal worden. Telkens als Kuyt de bal haalde op het middenveld of de flanken, stond er niemand in de punt, waardoor de bal halen nutteloos was. Tevens impliceert dit achterlijke gedraaf dat áls er een goede basl voorkwam ( v Persie 2e helft, strak laag voor het doel langs ) Kuy verkeerd stond en zodoende niet scoorde. Zowel V Nistelrooij ( ook de Ruud uit vorm) als Vennegoor i En met name Huntelaar ! staan wél op de goede plaats.
van Basten hád dit moeten zien en of Kuyt er in de rust uithalen óf zoals de landelijke discussie al uitwees Huntelaar meenemen.

b) Het middenveld. Bij iedere wedstrijd dit WK werd het middenveld compleet overlopen, Snijder speelt zwak als hij moet verdedigen, vd Vaart is maar voor 20% fit. vd Vaart had niet geselecteerd moeten worden, Snijder niet zo kwetsbaar aan z'n lot overgelaten.

c) Mathijsen. Wat v Basten in Mathijsen ziet is onbegrijpelijk, maar die man is niet klaar voor de top. Bijna ieder doelpunt tegen kan op het conto van Mathijsen worden geschreven. Kapitale fout om hem vetrouwen te blijven geven, je zou bijna naar Opdam hunkeren.

Verder zijn er natuurlijke meerdere belangrijke factoren aan te wijzen ( vrije trappen/ corners Sneijder, overschatting Robben,..), maar daar had v Basten in mindere mate grip op.

Kortom: v Basten heeft keihard gefaald en moet zodoende weg! Probleem wordt dan echter de opvolging en ik betwijfel of er betere opvolgers klaar zijn.
Bedankt voor het schrijven van dit stuk. Dan hoef ik het niet meer zelf te doen.

Toevoeging bij Kuyt:
* hij heeft nooit gescoord tegen echte goede tegenstanders
* hij heeft nooit echt een beslissende goal gescoord in een wedstrijd waar het er om gaat

In de marge van de HCE kan hij door hard werken redelijk makkelijk meekomen met F'noord, maar in de 3 jaar dat-ie daar zat heeft-ie dan ook geen enkele prijs gewonnen.
WE WON IT FIVE TIMES!
pi_39256069
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:05 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Wat voor basis zie jij dan?
(Rechtsback)--Ooijer--Boularouz--V Bronckhorst/De Cler

Bommel---(Centrale MV)--VdVaart

Persie---(scorende spits)---Robben

Met voor elk een alternatief dat in die basis bijna of helemaal net zo goed mee kan draaien. Want dat gebeurde dus wel. Hij had weliswaar 2 nutteloze rechtsbacks teveel mee, maar het geheel bleef overeind ondanks wisselingen, dus de basis staat. Dat is iig mijn idee van een basis: een systeem dat draait en te tweaken is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')