quote:
Jepraat alsof je het helemaal niet erg vind als Nederland er meteen uitligt met 0 punten. Daar heb ik er meer van rond zien lopen blaten hier. Lever je paspoort maar weer in zeg ik danquote:
Twee jaar geleden ben ik nog in Portugal geweest voor Oranje, maar San Marco heeft ervoor gezorgd dat ik al mijn interesse in het Nederlands elftal ben kwijtgeraakt. Natuurlijk juich ik voor Oranje, maar aan de andere kant zal een vroege uitschakeling er wel voor zorgen dat er een nieuwe bondscoach komt en dat zie ik ook wel zitten! En niet over paspoorten beginnen, want een nationaliteit heeft tegenwoordig helemaal geen waarde meer in de ogen van onze huidige bondscoach.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Jepraat alsof je het helemaal niet erg vind als Nederland er meteen uitligt met 0 punten. Daar heb ik er meer van rond zien lopen blaten hier. Lever je paspoort maar weer in zeg ik dan
quote:Ryan Babel was zoals verwacht bijzonder gelukkig met zijn selectie voor het WK in Duitsland. Toch vond de Ajacied het vreemd dat ploegmaat Klaas-Jan Huntelaar niet bij de selectie zit, zo liet hij de Telegraaf weten.
"Het is voor mij heel vreemd dat hij er niet bij is en ik wel ben geselecteerd", sprak Babel in de ochtendkrant. De Ajacied kreeg zijn uitverkiezing te horen via zijn vader: "Hij had het op teletekst gelezen en belde me toen ik in de auto op weg was naar de Suriprofs. Ik had al een goed gevoel overgehouden, maar durfde niet op een selectie te rekenen. Mijn naam werd door bijna niemand genoemd. Ik ben blij dat de bondscoach wél vertrouwen in me heeft", besluit Babel.
quote:Noem het consequent, noem het verrassend. Het nieuws dat Klaas-Jan Huntelaar niet meegaat naar het WK in Duitsland is met gefronste wenkbrauwen ontvangen door het Nederlandse volk.
Eigenlijk had iedereen al verwacht dat Huntelaar slachtoffer zou worden van de drie spitsen-visie van Van Basten. De bondscoach liet immers al eerder weten geen prijs te stellen op een vierde centrumspits. Een logische redenatie leert dat de positie van Ruud van Nistelrooij eigenlijk onaantastbaar is, Dirk Kuijt ook als rechtsbuiten uit de voeten kan en Jan Vennegoor of Hesselink het ideale breekijzer is, wanneer het allemaal niet zo soepel draait. Maar ja, toch hield het Nederlandse volk, met het leger voetbaljournalisten voorop, hoop dat Huntelaar alsnog een uitzondering op Van Basten's regel zou vormen. Het bleek een utopie, want de bondscoach heeft aan iedereen maling en kiest zijn eigen weg, zo bleek zondag maar weer eens in Zeist.
In eerste reacties is verbaasd gereageerd op het ontbreken van Huntelaar in de WK-selectie. Zo wees Hans Kraaij sr op Radio 1 naar het aantal doelpunten van de Ajacied. Volgens de analist is er geen topspits ter wereld die zoveel heeft gescoord maar niet meegaat naar Duitsland. Toch lijkt de media over het algemeen begrip te hebben voor de beslissing van Van Basten, omdat zijn redenatie te volgen is. Desalniettemin kan die opinie heel snel omslaan, wanneer Oranje ondermaats presteert.
In dat licht bezien speelt Van Basten bijzonder hoog spel. De mening van de massa negeren is gedurfd, maar San Marco kan het zich op dit moment permiteren. Dat Nederland graag Huntelaar op het WK ziet bleek wel uit de talloze enquetes, waar ook VoetbalPrimeur de meningen peilde. Uit een poll, ingevuld door bijna tienduizend verschillende voetballiefhebbers, bleek dat men graag Huntelaar zou willen meenemen ten koste van Jan Venngoor of Hesselink. Liefst 62% van de ondervraagden zou de PSV'er thuislaten, tegen 25% die stemde op de Ajacied.
Het ontbreken van Huntelaar in de WK-selectie heeft een voordeel. In Friesland gaat de vlag uit, zo liet Jong Oranje-bondscoach Foppe de Haan eerder weten. Hij was slechts op zoek naar een sterk aanspeelpunt in de aanval om zijn beloftenteam compleet te maken. Huntelaar is simpelweg het ontbrekende puzzelstukje, zo bleek donderdagavond in de wedstrijd tussen het Nederlands Elftal en Jong Oranje. Het team van De Haan voetbalde fris en creatief, maar miste zichtbaar een koele afmaker. Een betere killer dan Huntelaar loopt op dit moment niet rond op de Nederlandse velden. Daarom zou Jong Oranje op het EK in Portugal zomaar eens hele hoge ogen kunnen gooien, gezien de kwalitatief ijzersterke spelersgroep. Dat moet ook Van Basten doen watertanden, wetende dat er een bijzonder getalenteerde lichting aankomt.
Terug naar de WK-selectie. Niet alleen het ontbreken van Huntelaar is merkwaardig, ook de selectie van Jan Kromkamp roept vraagtekens op. Was het Van Basten niet die altijd stelde dat internationals moeten spelen bij hun club om te worden geselecteerd? Later deed hij die harde woorden af met de opmerking dat hij 'niet altijd consequent' hoefde te zijn. Het zal Nigel de Jong weinig helpen om zijn teleurstelling te verwerken. De middenvelder van HSV moet door zijn blessure het WK missen, omdat Van Basten niet te veel twijfelgevallen in zijn selectie wenst op te nemen. De Jong is daarom dubbel slachtoffer, daar de oud-Ajacied zowel op het middenveld als in de verdediging uit de voeten kan. De kans is groot dat De Jong wel was meegegaan, wanneer Kromkamp buiten de selectie zou zijn gehouden.
Zoals gezegd; Van Basten neemt een behoorlijk risico. Niet zozeer de lijst spelers is gedurfd, maar het negeren van de mening van de massa kan tegen de onaantastbare bondscoach gaan werken. Wanneer Nederland stroef draait, zal de roep om Huntelaar klinken. Van Basten zou Van Basten echter niet zijn wanneer hij die kritiek niet haarfijn weet te pareren.
quote:Racing Genk wil er alles aan doen om Steven Defour ook volgend seizoen nog in het Fenixstadion te zien. De 18-jarige belofte kreeg een sterk verbeterd contract aangeboden door de Limburgse club.
Steven Defour zou al een persoonlijk akkoord hebben met Ajax, maar een transfer op clubniveau is nog lang niet rond. Voorzitter Jos Vaessen zal er alles aan doen om zijn goudhaantje binnen de club te houden en heeft hem nu ook een nieuw en beter contract voorgeschoteld. Het is wel opmerkelijk dat Defour dit seizoen al een nieuw contract tekende bij Genk, maar Vaessen wil met veel plezier enkele aanpassingen doen.
Vaessen verklaarde nog dat het hij Defour enkel verkoopt indien hij een correcte prijs krijgt. Hij vindt immers dat een creatieve middenvelder zoals Defour zeer moeilijk te krijgen is, zelfs al krijgt hij vele miljoenen euro.
Het is wel erg maar het zal niet als een schok komen of zo .quote:Op maandag 15 mei 2006 11:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Jepraat alsof je het helemaal niet erg vind als Nederland er meteen uitligt met 0 punten. Daar heb ik er meer van rond zien lopen blaten hier. Lever je paspoort maar weer in zeg ik dan
Tsja, Ajax zal wel de portomonnee moeten trekken. Of ze dat nu doen voor een 18-jarig talent of een 29-jarige middenvelder die het in topwedstrijden af laat weten en nog maar een jaar of drie op niveau door zou kunnen. Da kies ik toch voor de gok op Defour.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:24 schreef Nashje het volgende:
Ik denk dat Defour niet komt, met dank aan Scheringa de tweede.
Edgar Davids is een controlerende linkshalf en Steven Defour een offensieve rechthalf of tien, de komst van de één sluit de komst van de andere niet uit, het is geen keuze tussen Davids en Defour. Daarbij zal Edgar Davids belangrijk zijn als een ervaren speler, die er meteen staat en een Ajax-achtergron heeft.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:15 schreef twi het volgende:
[..]
Tsja, Ajax zal wel de portomonnee moeten trekken. Of ze dat nu doen voor een 18-jarig talent of een 29-jarige middenvelder die het in topwedstrijden af laat weten en nog maar een jaar of drie op niveau door zou kunnen. Da kies ik toch voor de gok op Defour.
ik dacht dat jij het over Davids had nav zijn tekst.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:27 schreef Nashje het volgende:
twi heeft het dus over Landzaat.
Sja, dan kies ik ook voor Defour.
twi heeft het niet over Edgar.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Edgar Davids is een controlerende linkshalf en Steven Defour een offensieve rechthalf of tien, de komst van de één sluit de komst van de andere niet uit, het is geen keuze tussen Davids en Defour. Daarbij zal Edgar Davids belangrijk zijn als een ervaren speler, die er meteen staat en een Ajax-achtergron heeft.
Ik had het ook over Davids, maar die is idd geen 29, dus vandaar dat ik het bericht over Landzaat alsnog postte.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:29 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
ik dacht dat jij het over Davids had nav zijn tekst.maar ik moest idd eventjes weer nadenken over wie hij het nu wel had.
Dus.quote:Een terugkeer van Edgar Davids lijkt voorlopig uitgesloten. De middenvelder van Tottenham Hotspur liet gisteren na het duel met de Suriprofs weten "onder geen beding weg te mogen bij Tottenham Hotspur". Een terugkeer bij Ajax lijkt met deze houding van de Spurs dan ook voorlopig van de baan.
Davids heeft nog een contract tot medio 2007 bij de Londenaren. Manager Martin Jol ziet in de terrier op het middenveld een belangrijke schakel in zijn elftal en hoopt volgend seizoen met Davids in de gelederen wel de Champions League te zullen halen.
Heitingaquote:Barry Opdam werd zondag gebeld door bondscoach Van Basten met het, voor hem, slechte nieuws. "Als de telefoon gaat en je ziet dat het de bondscoach is, dan weet je het eigenlijk wel", zegt de AZ-verdediger. "Hij was eerlijk, zei dat hij Heitinga de laatste maanden beter vond. Dat waardeer ik dan wel weer. Het gesprek duurde maar een paar minuutjes, veel valt er natuurlijk ook niet te zeggen. Ik kan van alles vinden, maar hij is de hoofdverantwoordelijke voor het WK. Dat ik zwaar teleurgesteld ben, lijkt me duidelijk."
"Het was totaal onverwacht, in alle discussies over de afvallers is mijn naam ook nooit genoemd", reageert Opdam. "Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het nog mis kon gaan. Ben altijd voorzichtig geweest. Maar ik zeg eerlijk: stiekem ben ik er wel vanuit gegaan, dat ik erbij zou zijn", aldus een eerlijke Opdam.
quote:
Dus.quote:'Jol wil Davids weg heben bij The Spurs'
Maandag 15 mei, door SV, Amsterdam, 07.08u GMT+01.00, Studio Voetbal
Volgens analist Hugo Borst wil Tottenham Hotspur's-coach Martin Jol de middenvelder Edgar Davids komend seizoen liever niet meer zien bij de Engelse voetbalclub.
Deze week zou Tottenham hebben gezegd dat Davids niet weg mag. 'Daar valt ongetwijfeld over te praten', aldus Borst zondagavond in Studio Voetbal.
Vrijdag worden Ten Cate en Davids tegelijk gepresenteerdquote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
Edgar Davids is gisteren in Amsterdam gesignaleerd, zal hij soms dichtbij een transfer naar Ajax zijn?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |