Waarom wist ik dat niet!quote:In 1971 publiceerde hij onder het pseudoniem Hein Wybrand, een bundel erotische verhalen getiteld Het reservaat.
Nee, Docters van Leeuwen was zijn voorganger.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:33 schreef Innisdemon het volgende:
is dit niet die debiel die Eric O. koste wat kost achter de tralies wilde hebben?
wat doet hij tegenwoordig dan?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee, Docters van Leeuwen was zijn voorganger.
Maar sinds hij door Yvonne op de Pier van Scheveningen is aangesproken, heeft zijn leven een nieuwe wendingb gekregen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij is de baas van de authoriteit die twijfelachtige aandelentransacties en zo in de gaten houdt.
Dat was de Wijkerslooth.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:33 schreef Innisdemon het volgende:
is dit niet die debiel die Eric O. koste wat kost achter de tralies wilde hebben?
Autoriteit Financiele Markten, naast beurstransacties valt overigens ook controle op de producten die banken aanbieden daar onder. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de financiele bijsluiter die banken en verzekeraars bij hun producten moeten aanbieden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hij is de baas van de authoriteit die twijfelachtige aandelentransacties en zo in de gaten houdt.
Dat jij dat nog weetquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Maar sinds hij door Yvonne op de Pier van Scheveningen is aangesproken, heeft zijn leven een nieuwe wendingb gekregen.
Welke probleempjes dan?quote:Op zondag 14 mei 2006 02:32 schreef Neutrino het volgende:
Er waren nog al wat probleempjes rond zijn persoon.
Die zijn nu dus goed begraven.
ik vind hem bijna net zo eng als wijlen duisenberg.quote:Op zondag 14 mei 2006 02:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Autoriteit Financiele Markten, naast beurstransacties valt overigens ook controle op de producten die banken aanbieden daar onder. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de financiele bijsluiter die banken en verzekeraars bij hun producten moeten aanbieden.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 14 mei 2006 02:38 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind hem bijna net zo eng als wijlen duisenberg.
Hij was een keer bij Barend en Van Dorp en toen lazen ze wat paragrafen voor. Was nog best literair!quote:
Hij was verliefd op Winny Sorgdrager in de jaren 90. Dat veroorzaakte zo'n schandaal dat persoonlijke aanvallen als reaktie op afwijzing en professionele aanvallen als reaktie op beleid er voor zorgde dat hij zijn baan als Super Procureur-Generaal niet zeker was. Omdat Sorgdrager eindverantwoordelijke was, moest zij opstappen. - Zo was het geloof ik.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:10 schreef SunChaser het volgende:
Ik weet eigenlijk niks over DvL. Heb ooit geprobeerd Klem in de Draaideur te kijken maar ik zag toch Thom Hoffman in een fatsuite.
Misschien vindt hij het gewoon leuk om kamerlid te zijn.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:00 schreef sizzler het volgende:
Verder is dit natuurlijk een aanwinst, maar waarom "slechts" kamerlid? Hij kan zoveel meer! Waarom geen partijvoorzitter?
quote:Op zondag 14 mei 2006 00:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Volgens een kennis is hij in real life nòg lelijker.
Het is een oud D66-lid dus, maar ach hij lijkt mij i.i.g. bekwaam genoeg voor politicus.quote:Docters van Leeuwen wil Kamerlid worden
HILVERSUM - Arthur Docters van Leeuwen, bestuursvoorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), wil voor zijn partij de VVD in de Tweede Kamer.
Hij zei zaterdag in het tv-programma NOVA dat hij zich gemeld heeft als „aspirant-Kamerlid” bij de selectiecommissie die wordt geleid door burgemeester Pauline Krikke van Arnhem.
Docters van Leeuwen, oud-D66-lid, bekende dat hij Mark Rutte als VVD-lijsttrekker prefereert boven Rita Verdonk.
De 61-jarige Docters van Leeuwen is hoofd van de voormalige Binnenlandse Veiligheids Dienst (BVD) geweest, en 'super-procureur-generaal'. Na een conflict met toenmalig D66-minister van Justitie Winnie Sorgdrager stapte hij in 1998 in die laatste functie op. Sinds september 1999 leidt hij de financiële waakhond AFM.
Docters van Leeuwen was jaren lid van D66, maar hij keerde die partij de rug toe omdat ze voor het regeringspluche koos ondanks het afstemmen van het referendum en de gekozen burgemeester. „Dat kun je niet uitleggen.”
Na een tijdje partijloos te zijn geweest, sloot hij zich aan bij de VVD. „Als publiek figuur moet je laten zien waar je staat.” Docters van Leeuwen was mede-opsteller van het Liberaal Manifest, waarin de politieke koers van de partij voor de komende jaren wordt uitgezet. „Dat smaakte naar meer.” Hij denkt nuttige kennis te hebben als eventueel Kamerlid.
Docters van Leeuwen verkiest nadrukkelijk Rutte boven Verdonk, mede omdat hij al lang partijlid is, en bredere maatschappelijke en politieke ervaring heeft. Hij denkt ook dat Rutte beter scoort bij de kiezers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |