De aanklachten tegen de clubs zijn niet allemaal even sterk/lang.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:07 schreef BramKVO het volgende:
voor zover mijn dag niet meer kapot kon na de zege vd Squadra, is dat nu om zeepIk hoop dat Milan er met puntenaftrek vanafkomt ... of met vrijspraak maar dat zal dus wellicht niet.
quote:Galliani quits as Lega chief
Adriano Galliani has quit as President of the Italian Football League after he was one of 30 subjects indicted on Calciopoli charges.
Although the Milan official has denied any wrongdoing, he has this evening resigned as President of the Lega Calcio.
The FIGC prosecution team did indict four clubs – Juventus, Milan, Fiorentina and Lazio – this evening, as well announcing that 30 “subjects” would also face a sporting tribunal.
The names of those people have now been revealed and Galliani is joined by more high profile figures of the game which include officials from both clubs and the FIGC.
A number of referees are also on the list which reads as follows: Luciano Moggi, Antonio Giraudo, Adriano Galliani, Leonardo Meani, Andrea Della Valle, Diego Della Valle, Sandro Mencucci, Claudio Lotito, Cosimo Maria Ferri, Franco Carraro, Innocenzo Mazzini, Tullio Lanese, Paolo Bergamo, Pierluigi Pairetto, Gennaro Mazzei, Pietro Ingargiola, Paolo Bertini, Massimo De Santis, Paolo Dondarini, Fabrizio Babini, Domenico Messina, Gianluca Paparesta, Gianluca Rocchi, Pasquale Rodomonti, Paolo Tagliavento, Claudio Puglisi.
Komt Milan er weer bekaaid vanaf als het zo is.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:48 schreef DIGGER het volgende:
[..]
De aanklachten tegen de clubs zijn niet allemaal even sterk/lang.
Media verwacht de volgende eisen op basis van de aanklachten:
Juve --> Serie C
Lazio --> Serie B
Fiorentina --> Serie B
Milan --> Puntenaftrek
Snap sowieso niet waarom Fiorentina en Lazio genoemd worden....het heeft weinig zin om mensen om te kopen als je dan nog niks wintquote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:48 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Juve --> Serie C
Lazio --> Serie B
Fiorentina --> Serie B
Milan --> Puntenaftrek
Milan wel, maar voor de rest vind ik de evt. straffen toch niet mals!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:48 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Juve --> Serie C
Lazio --> Serie B
Fiorentina --> Serie B
Milan --> Puntenaftrek
Tuurlijk zal dat de doodsteek zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:02 schreef PyTh het volgende:
Zal mij benieuwen of Juve echt terug gezet gaat worden naar de Serie C, geloof er eigenlijk weinig van.
Mocht het wel zo zijn zal dit denk ik de doodsteek zijn gezien de club ook flink in de schulden zit.
Dat vraag ik me af.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
Geen hond die juve dan nog wil sponsoren, dus ze kunnen hun spelers niet betalen.
Ik heb het gevoel ook maar alle ogen zijn nu wel gericht op Italiė iedereen verwacht dit maal wel sanctie's persoonlijk denk ik ook dat ze het bij een forse boete houden en een voorwaardelijk punten aftrek.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb steeds meer het gevoel dat het met een sisser af gaat lopen. Samen staan de clubs denk ik wel sterk.
Idd jaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:56 schreef zjroentje het volgende:
Ik denk juist wel dat Juve iig naar de Serie B gaat. Zoniet, dan maken de Italianen zich echt compleet belachelijk.
Exactly, jij snapt hoe het in Italie werktquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:11 schreef Dylan Dog het volgende:
Als Juve naar de Serie C gaat, gaan Lazio en Viola naar B. Gaat Juve naar B, krijgen Viola en lazio alleen puntenaftrek.
Ze hebben net een dik contract met SKY weer afgesloten. En een grote club in de Serie C krijgt dan een contract ten waarde van de begroting van alle andere 17 clubs bij elkaar (Zie Genoa en Napoli afgelopen seizoen)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tuurlijk zal dat de doodsteek zijn.
Geen hond die juve dan nog wil sponsoren, dus ze kunnen hun spelers niet betalen.
+ dat die spelers wss niet in de serie c willen voetballen
Natuurlijk, maar ik probeer er maar mee aan te geven dat terugzakken in de italiaanse regionen niet per se noodlottig hoeft te zinnquote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:07 schreef twi het volgende:
Fiorentina is failliet verklaard en heeft met een aangepaste naam opnieuw moeten beginnen. Dat is wat anders natuurlijk dan dit.
Dan is Napoli natuurlijk nog een goed voorbeeld, hoewel die er nog niet helemaal zijn. Al zit San Paolo meestal wel net iets voller dan delle Alpi. Aan de andere kant heeft ook Juve genoeg naam om uit zo'n crisis te komen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:07 schreef twi het volgende:
Fiorentina is failliet verklaard en heeft met een aangepaste naam opnieuw moeten beginnen. Dat is wat anders natuurlijk dan dit.
Gazetta.it meldt het...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:10 schreef Superheld het volgende:
Melden italiaanse media eigenlijk al wat of heeft VP iets uit de duim gezogen?
Als de gazetta op haar site er melding van maakt, vind ik het betrouwbaar genoeg...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:15 schreef Gelderland het volgende:
tja of 't betrouwbaar is
Dit stukje is een losse en veel te definitieve interpretatie van wat er op de website van Gazetta Dello Sport staat.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:10 schreef Superheld het volgende:
Melden italiaanse media eigenlijk al wat of heeft VP iets uit de duim gezogen?
Staat hier niet zoiets van: het is de vraag of de titel nog naar inter gaat of niemandquote:E con essa anche il diritto, tutto suo e non della Caf, di stabilire se lo scudetto 2005-2006 dovrą essere assegnato o non assegnato. O Inter, o nessuno.
5 dagen tot het megaproces?quote:quando ne mancano ancora 5 all’inizio del megaprocesso
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel sterspelers er blijven. Normaliter zou Juve zou weer bovenaan staan in de serie B, maar als bijna iedereen zou vertrekken dan wordt de kwaliteit in het team al een stuk minder en dan is het nog maar zien hoe zij het doen in de serie B.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:20 schreef Trancelocator het volgende:
Maar ja, na een jaartje zijn die boefjes weer terug op het hoogste niveau, toch?
Voetbalprimeur is dus wat voorbarig.quote:Here as it could end after the processes: Milan penalized but in Champions, Fiorentina in Uefa with Palermo and Livorno, Lazio in To but without Europe, Rome and Chievo in Champions Moggi to the telephone, Juve in large troubles.
Het is denk ik wishful thinking om te denken dat Juventus niet over 2 a 3 jaar gewoon weer CL speelt, denk ik.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:24 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel sterspelers er blijven. Normaliter zou Juve zou weer bovenaan staan in de serie B, maar als bijna iedereen zou vertrekken dan wordt de kwaliteit in het team al een stuk minder en dan is het nog maar zien hoe zij het doen in de serie B.
Klopt, maar er zijn denk ik wel weer genoeg goede spelers die naar Juventus willen. We zien het wel, laat ze maar lekker verpieteren.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:24 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel sterspelers er blijven. Normaliter zou Juve zou weer bovenaan staan in de serie B, maar als bijna iedereen zou vertrekken dan wordt de kwaliteit in het team al een stuk minder en dan is het nog maar zien hoe zij het doen in de serie B.
Leek mij ook, zoals ik hierboven al typte lijkt het me allemaal veel te snel gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:28 schreef mbn het volgende:
Volgens mij wordt in het artikel gespeculeerd over het komende proces en gaat het niet om een formele straf of zelfs aanklacht. Het artikel vertaald via babblefish begint met:
[..]
Voetbalprimeur is dus wat voorbarig.
Dat is waar. Maar oa speelt de financiele situatie dus mee. Ik vraag mij dan ook af hoe het zit met de contracten van de spelers. Stel je bent een sterspeler, binnengehaald voor 20 miljoen voor zeg 3 jaar. Je bent er nu 1 jaar en je wil nu weg want je wist niets van die vuile truukjes die jou niet aanstaan. Mag de speler nu transfervrij weg? Het zou mij redelijk lijken als de speler transfervrij weg mag bij een club die gewoonweg fraude pleegt, activiteiten die hun invloed hebben op de baan van de speler. Invloeden waar de speler zelf geen invloed op heeft. In dat geval zou Juve bij sommige spelers voor flink wat geld de boot in gaan gezien de transfersommen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:28 schreef twi het volgende:
[..]
Het is denk ik wishful thinking om te denken dat Juventus niet over 2 a 3 jaar gewoon weer CL speelt, denk ik.
Klinkt goed, ga door.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar oa speelt de financiele situatie dus mee. Ik vraag mij dan ook af hoe het zit met de contracten van de spelers. Stel je bent een sterspeler, binnengehaald voor 20 miljoen voor zeg 3 jaar. Je bent er nu 1 jaar en je wil nu weg want je wist niets van die vuile truukjes die jou niet aanstaan. Mag de speler nu transfervrij weg? Het zou mij redelijk lijken als de speler transfervrij weg mag bij een club die gewoonweg fraude pleegt, activiteiten die hun invloed hebben op de baan van de speler. Invloeden waar de speler zelf geen invloed op heeft. In dat geval zou Juve bij sommige spelers voor flink wat geld de boot in gaan gezien de transfersommen.
Ik denk dat de meeste spelers wel clausules hebben voor zulk soort situaties hoor.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar oa speelt de financiele situatie dus mee. Ik vraag mij dan ook af hoe het zit met de contracten van de spelers. Stel je bent een sterspeler, binnengehaald voor 20 miljoen voor zeg 3 jaar. Je bent er nu 1 jaar en je wil nu weg want je wist niets van die vuile truukjes die jou niet aanstaan. Mag de speler nu transfervrij weg? Het zou mij redelijk lijken als de speler transfervrij weg mag bij een club die gewoonweg fraude pleegt, activiteiten die hun invloed hebben op de baan van de speler. Invloeden waar de speler zelf geen invloed op heeft. In dat geval zou Juve bij sommige spelers voor flink wat geld de boot in gaan gezien de transfersommen.
Daarom vraag ik mij dus af in hoeverre de transfersommen vervallen. Als een speler nu weg wil maar hij zou vast zitten aan een transfersom van 20 miljoen dan is wegkomen een stuk moeilijker dan zonder transfersom. De speler kan dan gewoon weg naar een andere club en daar goed verdienen, de nieuwe club hoeft dan alleen maar salaris te betalen. Dit houdt natuurlijk wel in dat Juve dik verlies zal lijden als die speler ooit gekocht is voor 20 miljoen en nu transfervrij vertrekt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste spelers wel clausules hebben voor zulk soort situaties hoor.
Shevchenko bij juve?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nou je hebt je zin! Juventus teruggezet naar serie B!
Nou, Shevchenko net op tijd weg
Nogmaals, het bericht was dus bull. Wat er met Milan gebeurt is dus nog helemaal niet zeker.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:25 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Kut AC wordt natuurlijk niet teruggezet, iets te snel geoordeeld...My Bad.
Maar er was toch ook sprake van dat het om dit seizoen ging? Of zit ik er helemaal naast.quote:Massimo Moratti, oliebaron en eigenaar van Internazionale, heeft vandaag in een interview met de Italiaanse sportkrant Corriere dello Sport verklaard dat een competitie zonder Juventus en AC Milan geen probleem voor hem zou zijn.
Beide clubs worden namelijk samen met Fiorentina en Lazio verdacht van het maken van afspraken met scheidsrechters over het verloop van wedstrijden in het seizoen 2004/2005. Mochten de clubs ook daadwerkelijk schuldig worden bevonden, dan bestaat de mogelijkheid dat ze terug worden gezet naar de Serie B.
“Ik zal ze niet missen. Tegenover de ernst van de feiten moeten exemplarische sancties staan, anders worden de mensen boos. De mensen rondom mij heen kunnen zich niet voorstellen dat de clubs er met een afsprakenregeling vanaf komen. Het calcio moet deze keer het voorbeeld geven, anders zal het publiek alle respect voor deze sport verliezen.”
Op 27 of 28 juni zal het proces voor het sporttribunaal van start gaan en naar alle waarschijnlijkheid volgt de uitspraak op 9 juli.
Ik weet niet van welke site dit bericht komt, maar het gaat in ieder gevak ook om dit seizoen. Of er daarnaast nog andere seizoen worden meegenomen weet ik niet.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:36 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Maar er was toch ook sprake van dat het om dit seizoen ging? Of zit ik er helemaal naast.
Voetbalzonequote:Op zondag 25 juni 2006 14:54 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik weet niet van welke site dit bericht komt, maar het gaat in ieder gevak ook om dit seizoen. Of er daarnaast nog andere seizoen worden meegenomen weet ik niet.
quote:Calciopoli probe enters phase two
More clubs could face a sporting tribunal this summer as the Italian Football Federation’s Calciopoli investigation was widened.
An initial probe by Francesco Saverio Borrelli was completed last week which led to Juventus, Milan, Lazio and Fiorentina – plus 26 individuals – being indicted for wrongdoing.
Now Borrelli’s investigating team have started phase two of their enquiry by hearing evidence from a number of other outfits in Italian Football.
Reggina, Siena, Empoli, Messina, Lecce and Serie B side Arezzo face questions in regard to a number of intercepted telephone calls made during the 2004-05 season.
None of those six clubs have been accused or charged with any wrongdoing.
Borrelli’s latest probe could be concluded in around 10 days time before he will then pass on his findings to the FIGC prosecuting team for their evaluation.
Any possible second trial would only take place after the first one has concluded, even if both must be completed before the start of the 2006-07 campaign in late August.
The Juventus, Milan, Fiorentina and Lazio trial will begin at the Stadio Olimpico on Thursday, with a verdict pencilled in between July 7 and 9. The outcome of any appeals will be handed before July 20.
Should any clubs be found guilty of sporting fraud then they face a points deduction or even demotion to a lower Division.
Juventus, as a result of the intercepted phone calls of former director Luciano Moggi, seem to be the club at the greatest risk.
The Old Lady may reportedly be stripped of their last two Serie A titles and could even be sent into Serie C.
Individuals found guilty of any wrongdoing may be penalised with fines or lengthy suspensions from the game.
Zou hij er iets mee te maken hebben?quote:Pessotto valt uit het raam
**Gianluca Pessotto bij een val uit een
raam van het clubgebouw van Juventus in
Turijn zwaargewond geraakt,zo meldt het
Italiaanse persbueau Ansa.Details over
de toedracht en de verwondingen van de
oud-international ontbreken vooralsnog.
De aanvoerder van de Italiaanse ploeg
op het WK,Fabio Cannavaro,brak nadat
hij op de hoogte was gebracht van het
incident,direct een presconferentie in
Duisburg af.
bronquote:Volgens het Duitse persbureau SID was het geen ongeluk, maar ondernam de 36-jarige Pessotto een zelfmoordpoging. Hij zou zelfs van het dak zijn gesprongen
Het staat ook op teletekst.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:37 schreef twi het volgende:
Tsja, Voetbalprimeur zuigt wel wat vaker wat uit hun duim (danwel interpreteert een nieuwsbericht uit een andere taal volledig verkeerd).
Nee, dat is waar. Lijkt me ook nog wat vroeg om te kunnen beoordelen, maar het lijkt me vrijwel uitgesloten dat hij per ongeluk uit een raam gevallen is. Tenzij hij onder invloed was.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Niet dat een zelfmoordpoging was.
Mijn fout, het staat nu dus wel op TT.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Lijkt me ook nog wat vroeg om te kunnen beoordelen, maar het lijkt me vrijwel uitgesloten dat hij per ongeluk uit een raam gevallen is. Tenzij hij onder invloed was.
Die was hij gewoon aan het ophangen aan het spijkertje wat naast dat raam in de muur was geslagen natuurlijk...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:46 schreef milagro het volgende:
Ik lees in de Italiaanse krant dat hij een rozenkrans is zijn hand had... tja...
quote:Pessotto niet meer in levensgevaar
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 27 juni om 14:23
Technisch directeur Gianluca Pessotto is vandaag zwaargewond geraakt na een val uit een raam van het hoofdkantoor van Juventus. De Italiaanse media wisten eerder op de dag te melden dat de voormalig speler van La Vecchia Signora in levensgevaar verkeerde, alhoewel volgens de laatste berichten de oud-international enkele botbreuken heeft opgelopen.
Volgens het Duitse persbureau SID was het geen ongeluk, maar ondernam Pessotto een zelfmoordpoging. Ook de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport publiceerde min of meer hetzelfde en weet te melden dat Pessotto een rozenkrans in zijn handen had. Het feit dat Juventus betrokken is in het grootscheepse fraudeschandaal in het Italiaanse voetbal maakt het gerucht van een zelfmoordpoging des te groter.
Fabio Cannavaro, aanvoerder van Italiė op het WK en speler van Juventus, brak vandaag de persconferentie af nadat hij op de hoogte was gebracht van het incident. De 35-jarige Pessotto speelde elf seizoenen voor Juventus en speelde 22 interlands voor La Squadra Azzurra.
Krijgt Inter me dalijk 2 titels.quote:Op maandag 26 juni 2006 07:49 schreef DIGGER het volgende:
Er bestaat ook de klans dat Juve z'n voorlaatste titel moet inleveren.
Winnen jullie ook eens wat...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:19 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Krijgt Inter me dalijk 2 titels.
Milan zou hier vorig jaar ook wel bij betrokken zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |