Verdonk heeft blijkbaar weer veel mailtjes gehadquote:***************************************
Toch onderzoek naar Hirsi Ali
` Minister Verdonk laat toch onderzoek
doen naar het naturalisatieverzoek van
Hirsi Ali.Gisteren zei ze dat eventuele
fraude bij het verzoek geen gevolgen
zullen hebben,maar nu wil ze toch
precies weten hoe het zit.
De hoogleraar nationaliteitenrecht De
Groot zei vanochtend dat een onderzoek
nodig is.Hij wees op een uitspraak van
de Hoge Raad.Die verklaarde vorig jaar
de naturalisatie van Irakezen ongeldig
omdat ze bij hun naturalisatieverzoek
valse namen hadden opgegeven.
Hirsi Ali bevestigde deze week nog eens
dat ook zij bij haar naturalisatie had
gelogen,onder meer over haar naam.
Ik snap echt niet hoe ze het heeft gedaan maar 60 Minutes? WTF man! Die programma is alleen weggelegd voor de creme de la creme. Voor mensen die iets wezenlijks hebben gedaan in de maatschappij. Wat heeft AHM gedaan voor onze Kikkerlandje wat was haar bijdrage aan onze samenleving?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:25 schreef dazzle123 het volgende:
Als je dan ook ziet hoe ze zelfs in de VS gezien wordt als een heldin dan zie je weer hoe ver bedriegers soms kunnen komen.
Go Rita, Go Ritaquote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Verdonk heeft blijkbaar weer veel mailtjes gehad
Dit gaat veel verder dan partijpolitiek. Regelwegertjes vind je overal, links, rechts, maakt niet uit.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:20 schreef SCH het volgende:
Moet je toch echt bij de rechtse partijen zijn.
Nee hoor, het gaat om asielbeleid en daar gelden de regels ineens heel hard als rechts de dienst uitmaakt. Als het om bedrijven, milieu, witteboorden gaat etc. dan nemen ze het veel minder nauw.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dit gaat veel verder dan partijpolitiek. Regelwegertjes vind je overal, links, rechts, maakt niet uit.
Waar lees je iets over 60 Minutes?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe ze het heeft gedaan maar 60 Minutes? WTF man!
Ach dat valt ook wel mee hoor. Ondernemertje pesten, automobilistje pesten dat gaat gewoon door hoor bij een rechts kabinet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat om asielbeleid en daar gelden de regels ineens heel hard als rechts de dienst uitmaakt. Als het om bedrijven, milieu, witteboorden gaat etc. dan nemen ze het veel minder nauw.
Maar jij bent zo iemand die boven de partijen staat?
Nee nee was in het stuk van Zembla te zien dat ze daar ook te gast was geweest.quote:
Daar heeft ze in gezeten. Komt ook terug in die docu van zembla. Sterker nog ze laten in het begin even een stukje zien en daar vraagt die amerikaan aan haar hoe ze het geflikt heeft om op te klimmen van asielzoekster en fabrieksarbeider naar parlementslid. En dan zit ze daar met zo'n vals glimlachje en zegt ze, dat is de amerikaanse droom.quote:
Mwah, boven de partijen.. het interesseert me gewoon niet. Ik geloof niet in mensen die zich willen conformeren aan partijstandpunten. Ik heb een hekel aan bureaucratisch geouwehoer, overal, altijd. Daar is 'rechts' op dit moment erg goed in wat asielbeleid betreft, maar als P bij P komt kan 'links' er ook wat van.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat om asielbeleid en daar gelden de regels ineens heel hard als rechts de dienst uitmaakt. Als het om bedrijven, milieu, witteboorden gaat etc. dan nemen ze het veel minder nauw.
Maar jij bent zo iemand die boven de partijen staat?
De nationaliteit wordt niet ontnomen maar niet toegekend. Dat is wel even wat anders.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:52 schreef Gia het volgende:
Iedereen moet wel beseffen dat als Ayaan moet vertrekken dat er dan meer koppen gaan rollen.
Verder vind ik het belachelijk, ja ook in dat geval van die Irakezen, dat iemand vanwege een leugentje de nationaliteit ontnomen kan worden, terwijl in geval van zware criminaliteit dat niet kan/mag. Zelfs niet als betrokkenen toch nog een andere nationaliteit hebben.
Hoop dat na deze affaire de wetgeving op dat punt flink aangescherpt gaat worden.
Exact. Dat is de grote les van deze jaren.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:53 schreef Ringo het volgende:
Asiel- en immigratiebeleid is geen optelsom, dat blijkt maar weer.
Inderdaadquote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:52 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Daar heeft ze in gezeten. Komt ook terug in die docu van zembla. Sterker nog ze laten in het begin even een stukje zien en daar vraagt die amerikaan aan haar hoe ze het geflikt heeft om op te klimmen van asielzoekster en fabrieksarbeider naar parlementslid. En dan zit ze daar met zo'n vals glimlachje en zegt ze, dat is de amerikaanse droom.
En toen ik dat zag kreeg ik echt spontaan kotsneigingen.
Van andere asielzoekers bedoel je? Die rollen al met grote regelmaat hoor.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:52 schreef Gia het volgende:
Iedereen moet wel beseffen dat als Ayaan moet vertrekken dat er dan meer koppen gaan rollen.
Daarom zeurt rechts altijd maar weer over het verleden van Rosenmoller en Duyvendak etc. etc.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:54 schreef ChillyWilly het volgende:
Wat een gezeik weer...
Verdonk zei het al helder: Als ze destijds minister was geweest had ze Ayaan terecht geen verblijfsvergunning gegeven. Het is nu gewoon te laat! Maar wij Nederlanders zijn nogal goed met oude koeien uit de sloot halen... koeien en sloten zat iig
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het ook niet eens met de manier waarop Hirsi Ali haar mening verkondigt. Maar iemand weg willen hebben vanwege een niet gewenste mening vind ik echter te zot voor woorden. En dat is toch wat ik een beetje proef in deze discussie.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat heeft AHM gedaan voor onze Kikkerlandje wat was haar bijdrage aan onze samenleving?
Het enige waar zij goed in is is het stoken van onderbuikgevoelens van mensen, die de Islam toch al niet helemaal vertrouwden en die verdenking rechtvaardigt zag in die arme onderdrukte Somalische meisje die 5 oorlogen had meegemaakt.
Hoezo, ze is al jaren nederlandse. Ze heeft nu geen aanvraag lopen of zo.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:54 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
De nationaliteit wordt niet ontnomen maar niet toegekend. Dat is wel even wat anders.
Ongelooflijk, wat een vals sentiment.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo, ze is al jaren nederlandse. Ze heeft nu geen aanvraag lopen of zo.
Of denk jij dat je zonder Nederlandse nationaliteit in de 2de kamer kan?
Men wil haar dus haar Nederlandse nationaliteit ontnemen. Deze is allang toegekend. Foutje van de IND destijds.
Maar goed, zet haar maar uit. Opent perspectief in vergelijkbare gevallen.![]()
Oh jee.. we gaan weer met modder gooien naar 'rechts'...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom zeurt rechts altijd maar weer over het verleden van Rosenmoller en Duyvendak etc. etc.![]()
Nee, ik bedoel van andere genaturaliseerde Nederlanders die bij hun aanvraag gelogen blijken te hebben. Ik pleit voor een groot onderzoek naar alle zaken van naturalisatie van vluchtelingen van de afgelopen 20 jaar. En iedereen die gelogen heeft over naam, geboortedatum of reistraject hierheen, onmiddellijk Nederlanderschap afnemen en uitzetten.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Van andere asielzoekers bedoel je? Die rollen al met grote regelmaat hoor.
quote:Gisteravond heb ik met open mond naar Zembla gekeken. Ik ben wel wat gewend maar wat de Vara ons hier presenteerde was een vorm van journalistieke terreur.
De makers deden net of zij iets verschrikkelijks onthulden: toen Ayaan in 1992 aan de Nederlandse grens verscheen, zou zij hebben gelogen over haar naam en over het land waar zij uit vertrokken was.
Waren dit onthullingen?
Hirsi Magan
Google een paar minuten haar naam: in het grote artikel over Ayaan in het New York Times Magazine (preview) van 3 april 2005 staat dat haar echte naam Hirsi Magan is en dat zij haar geboortedatum vervalste toen zij in Nederland aankwam. In The Guardian van 17 mei 2005 doet zij hetzelfde. Bij Barend en Van Dorp heeft zij er meerdere malen aan gerefereerd.
Zij heeft dus nooit gelogen over haar leugen – alles, maar dan ook alles wat Zembla als onthulling presenteerde, was al lang door Ayaan zelf in binnen- en buitenland aan de orde gesteld.
Duister
Maar Zembla liet dat alles weg.
Geen quotes uit de New York Times, geen clip uit BvD waarin Ayaan openlijk vertelde dat zij loog dat zij niet direct uit Somalie was gekomen maar uit Kenya.
Dat kwam Zembla niet uit. Anders konden zij niet duister suggereren dat deze dame een bedriegster was en ‘geheimen’ had. Als Zembla had verteld dat Ayaan over alles openlijk had gesproken, had men geen programma gehad.
Spectaculair
Zembla onthulde ook dat Ayaan heeft doen voorkomen dat zij haar hele jeugd in Somalië had doorgebracht. Daarover zou zijn hebben gezwegen omdat dit haar niet uitkwam want het zou niet spectaculair genoeg zijn.
Zembla bedriegt u.
Zie de stukken in de Times en de Guardian. Overal staat dat zij als zevenjarige met haar ouders naar Kenya is gevlucht. Daarover sprak zij zelf frank en vrij. Zembla maakte dus geheimen van zaken die absoluut niet geheim waren.
Ook doet Zembla voorkomen dat Ayaan niet bang hoefde te zijn voor wraak van haar familie als zij het gearrangeerde huwelijk met een neef in Canada zou ontlopen.
Eerwraak
Ook hier: Google even en zie de lijstjes met landen waar eerwraak voorkomt. Somalië is een tribale en islamitische samenleving, zeer gewelddadig – en daar zou verstoting (en de ergste vorm van verstoting: de dood) niet voorkomen?
Zembla doet net of het leuk is in Somalië. Op dit moment woedt daar de zoveelste burgeroorlog, honderdduizenden werden gedood, en wraak, eer, schaamte en trots zijn bepalende begrippen in de sociale structuur. Ook hier verkracht Zembla de werkelijkheid.
Zembla durfde het onderwerp 'besnijdenis' niet te behandelen nadat ik op deze plek hierover tekeer was gegaan. Dus ging het programma vooral over de vraag of Ayaan eigenlijk wel was uitgehuwelijkt, want dat was het argument waarom ze was gevlucht. Dus probeerde Zembla dit argument onderuit te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |