Nee en het was ook niet rationeel om het Reichstag in brand te steken, om een eigen schip op te blazen in de golf van Tonkin, om de USS Maine op te blazen, om een bom te laten ontploffen in een trein in Bologna om 'Pearl Harbor' gewoon te laten gebeuren enz.enz.enz.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:54 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Volgens de realisten wil iedereen meer macht, dus dat is louter rationeel. Het is echter niet rationeel om een aantal vliegtuigen je eigen torens in te sturen.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:30 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Nee en het was ook niet rationeel om het Reichstag in brand te steken, om een eigen schip op te blazen in de golf van Tonkin, om de USS Maine op te blazen, om een bom te laten ontploffen in een trein in Bologna om 'Pearl Harbor' gewoon te laten gebeuren enz.enz.enz.
En het was nog minder rationeel van de jappanners om tijdens de slag om Midway gewoon bommen en torpedos op het dek van hun vliegdekschepen te laten liggen, maar toch deden ze het, met fatale gevolgen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:30 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Nee en het was ook niet rationeel om het Reichstag in brand te steken, om een eigen schip op te blazen in de golf van Tonkin, om de USS Maine op te blazen, om een bom te laten ontploffen in een trein in Bologna om 'Pearl Harbor' gewoon te laten gebeuren enz.enz.enz.
De Japanners hebben expres de oorlog verloren zodat ze later een grondwettelijk verbod op oorlogsvoering zouden krijgen, waardoor ze van de zogenaamde peace dividend konden profiteren gedurend de hele KO!!!!!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En het was nog minder rationeel van de jappanners om tijdens de slag om Midway gewoon bommen en torpedos op het dek van hun vliegdekschepen te laten liggen, maar toch deden ze het, met fatale gevolgen.
Kortom: er worden wel eens fouten gemaakt. Of was ook dat onderdeel van het complot?
Dat moet haast wel, ze hadden immers van te voren al bedacht dat ze het niet langer dan een jaar tegen de VS konden uithouden.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De Japanners hebben expres de oorlog verloren zodat ze later een grondwettelijk verbod op oorlogsvoering zouden krijgen, waardoor ze van de zogenaamde peace dividend konden profiteren gedurend de hele KO!!!!!
Wat een gruwelijk complot!
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De Japanners hebben expres de oorlog verloren zodat ze later een grondwettelijk verbod op oorlogsvoering zouden krijgen, waardoor ze van de zogenaamde peace dividend konden profiteren gedurend de hele KO!!!!!
Wat een gruwelijk complot!
quote:Komt allemaal door de reptielen van het Vaticaan.
quote:Tja, onder die omstandigheden kan het waarnemingsvermogen wel zijn aangetast, denk je niet? Wat zou je ervan denken als ze hadden gezegd dat "het geluid leek op dat van een olifant"? Dat er een olifant het WTC is ingevlogen?
Die conspiracyidioten blijven er toch hardnekkig in geloven wat je ze ook voorlegt.
quote:Dat komt omdat de corporations samen met het Vaticaan en de trilaterale commissie me hebben gebrainwashed.
quote:Ik ben niet zo thuis in jullie belevingswereld, maar laatst hoorde ik een theorie die ik best plausibel vond: The Patriots zouden achter de aanslagen zitten, om de bouw van een revolutionair wapensysteem te rechtvaardigen, het zou gaan om "The Most Advanced Weapon Mankind Has Ever Seen". Codenaam Metal Gear.
Conclusie: Complotten zijn belachelijk en bestaan niet en zullen ook nooit plaatsvinden. Iedereen die in een complot gelooft is compleet getikt en niet voor rede vaatbaar.quote:Ze hebben het expres in gamevorm gegoten, zodat we denken dat het fictie is, snap het dan!
Edit. Wat is de MAJ commissie?
Tuurlijk bestaan complottenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:08 schreef 6833-228 het volgende:
Conclusie: Complotten zijn belachelijk en bestaan niet en zullen ook nooit plaatsvinden. Iedereen die in een complot gelooft is compleet getikt en niet voor rede vaatbaar.![]()
Ze stonden er dus wel op, zoals in eerdere topics is aangegeven.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef duymelijntje het volgende:
Ze stonden niet eens op de pasagierslijst!!
In het pentagon zijn resten van een 757 gevonden, er zijn ongeveer 50 getuigen die het vliegtuig hebben zien vliegen richting het Pentagon, waarvan een deel 'm in het Pentagon heeft zien vliegen, de vlucht is verdwenen. Als die Boeing niet in het Pentagon is gebleven, waar is die dan wel gebleven (daargeeft de conspirancytheorie weer geen antwoord op)quote:En over het pentagon.. waar de fuck is het vliegtuig en waar zijn de resten van het vliegtuig,
Dat is weliswaar waar, in het officiële verhaal zitten gaten. In de conspirancytheorieën zitten echter geen gaten, maar gapende kloven (zoals bv. waar die Boeing is gebleven, of hoe de terroristen het WTC zo wisten te raken dat de geplaatste explosieven niet tot ontploffing zijn gekomen. Dat is pas toevallig!!quote:Het officiele verhaal is echter ook een conspiracy theorie,, want veel dingen zijn niet bewezen, dus ook een theorie..
Complotten bestaan alleen aan de kant van degene die jij als vijand ziet!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:21 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaan complottenIk hoorde laatst iets over een stel rare islamieten die met vliegtuigen aanslagen pleegden om hun opties in vliegtuigmaatschappijen te verzilveren.
Van der Lubbe.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:30 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Nee en het was ook niet rationeel om het Reichstag in brand te steken
Zo ging het niet.quote:om een eigen schip op te blazen in de golf van Tonkin
Oververhitting.quote:om de USS Maine op te blazen
He he, je hebt er een.quote:om een bom te laten ontploffen in een trein in Bologna
Ook dat is niet waar.quote:om 'Pearl Harbor' gewoon te laten gebeuren
meneer geloofd hitlers versie, duidelijkquote:
ok nu neem ik jou echt niet serieus meer.quote:Ook dat is niet waar.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
meneer geloofdt hitlers versie, duidelijk
Ik zal het op m'n CV zetten.quote:ok nu neem ik jou echt niet serieus meer.
handig dat je jezelf al voor lul zet met zon non argument. bedankt!quote:
zet er ook maar bij dat je het moeilijk hebt met nadenken.quote:[..]
[..]
Ik zal het op m'n CV zetten.
Ach, dommer dan ''jij gelooft Hitler!!!!!!11111'' kan ik het echt niet maken, hoe ik het ook probeer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
handig dat je jezelf al voor lul zet met zon non argument. bedankt!
Nee, sorry, ik kan dat soort dingen prima zonder begeleiding af. Maar ik ben blij dat jij onder toezicht staat, anders heeft Donner straks weer wat uit te leggen.quote:zet er ook maar bij dat je het moeilijk hebt met nadenken.
mischien dat je nog ergens een maatje hebt dat je de volgende keer bij het reageren op een post helpt met dit probleem.
OMGquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zit in verbazing.johan_de_with
en ik maar denken dat je mischien nog wel intellect bezat.
in de 2e wereldoorlog werden idioten als jij door het verzet neergetrapt.
en dat je de waarheid omtrent pearl harbor zo glashard ontkent is enkel zielig te noemen..
logisch dat je heilig in the war against terror geloofd, je weet zo te zien echt niet beter.
Wat een zwaktebodquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga jou niks meer uitleggen, en daarnaast is het al een waste of time dat ik nu nog op je inga, dus daar stop ik bij deze ook mee.
jahoor tuurlijk, geen zin in een discussie met een figuur waar niet mee te discuseren valt (want ik ken die gek al langer) is een zwaktebod?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:33 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
OMG![]()
Gast, hij vraagt je om jouw visie omtrent die gebeurtenissen, en jij komt met een 'fraai' staaltje ad hominem aanzetten?
[..]
Wat een zwaktebod![]()
De pot en de ketel en zoquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
jahoor tuurlijk, geen zin in een discussie met een figuur waar niet mee te discuseren valt (want ik ken die gek al langer) is een zwaktebod?
quote:
Je hebt gelijk. Ze deden net alsof Noord-Vietnam een Amerikaans schip aangevallen had terwijl dit niet waar was.quote:[..]
Zo ging het niet.
[..]
Daar bestaat nogal twijfel over geloof ik. Maar het was in ieder geval geen aanval van de Spanjaarden en de VS gebruikte het wel als excuus om de Spaans-Amerikaanse oorlog te beginnen.quote:Oververhitting.
[..]
he hequote:He he, je hebt er een.
[..]
Dat is wel waar.quote:Ook dat is niet waar.
Ik maak me sterk dat mijn grootvader (God hebbe zijn ziel, terechtgesteld op de Waalsdorpervlakte) mij niet zou neertrappen, als 'ie daar heden ten dage nog de kracht voor bezat. Ik denk dat 'ie een afkeer zou hebben van mensen die zich beroepen op ''het verzet'' in hun fantasie over mensen die worden ''neergetrapt.''quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:28 schreef BaajGuardian het volgende:
in de 2e wereldoorlog werden idioten als jij door het verzet neergetrapt.
Dus omdat ik een van jouw opvattingen niet deel, ben ik zielig en onwetend, en dus ''geloof ik heilig'' in de war on terror? Als Al Kaida ''het toilet'' betekent, spoel deze redenering dan maaar door de Kaida.quote:en dat je de waarheid omtrent pearl harbor zo glashard ontkent is enkel zielig te noemen..
logisch dat je heilig in the war against terror geloofd, je weet zo te zien echt niet beter.
Een welverdiende rust! Je hebt immers gedetailleerde verklaringen gegeven over de betekenis van de woorden ''Hitler's versie'' en ''de waarheid omtrent Pearl Harbor''. Daarbij heb je het ook nog eens gepresteerd om iemand die niet gelooft dat de VS de Japanners de aanval op Pearl Harbor toestonden, tot ''vijand van het verzet'' te maken, terwijl die dingen niet samengaan.quote:ik ga jou niks meer uitleggen, en daarnaast is het al een waste of time dat ik nu nog op je inga, dus daar stop ik bij deze ook mee.
Dit is echt krankzinnig. Ik ben Achmadinejad niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:35 schreef BaajGuardian het volgende:
hij beledigd alle slachtoffers van de 2e wereldoorlog te stellen dat hitler gelijkhad met de uitspraak dat het van der lubbe was, enig idee hoeveel mensenlevens dat heeft gekost?
Ik zal wel moeten. Ik ben immers een idioot, een gek, iemand zonder enig intellect, een onwetende. Zo iemand moet maar voelen, al het andere is te hoog gegrepen. Heel terecht dat jij je masterclass voor je hebt gehouden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:49 schreef BaajGuardian het volgende:
je komt er wel achter.
edit: Mij is geleerd dat de nazi's dit zelf gedaan hadden, maar er bestaan verschillende theorien over:quote:
quote:De eerste theorie is die van de nazi's. Volgens hen had van der Lubbe de brand zelf aangestoken, maar was hij van materiaal zoals chemicaliën voorzien door zijn communistische medestanders. Wellicht waren sommige branden door hen aangestoken. De communisten zouden eropuit zijn om met de brand een daad te stellen, die het startsein zou zijn voor een communistische opstand. Van der Lubbe, volgens velen niet gezegend met een groot verstand of zelfs zwakzinnig, was een pion in hun schaakspel.
De tweede theorie is die van de communisten, die ook in veel Westerse landen wordt aangehangen. Deze theorie is gebaseerd op de verklaring onder ede van General Franz Halder tijdens de processen van Neurenberg in 1946, dat Göring tijdens het verjaardagsfeest van Hitler in 1942 heeft gezegd dat hij de Reichstag in brand heeft gestoken. De nazi's zochten volgens deze theorie een excuus om hun machtspositie uit te bouwen en voor eens en altijd met links af te rekenen. De brand was een plan van Goebbels dat door Göring zou worden uitgevoerd. Een stel nazi's zou de brand stichten en in de schoenen van de communisten schuiven. De avond voor de brand was de (volgens hen zwakbegaafde) Van der Lubbe gesignaleerd, die rondbazuinde dat hij de Rijksdag wel even in brand zou steken. De nazi's pasten hem in hun plan in, deden zich voor als communisten en moedigden hem aan, en zouden al chemicaliën in de Rijksdag hebben klaargelegd. Die avond betraden zeven stormtroepers via een ondergrondse gang met Van der Lubbe het gebouw gelaten waarna dezen de chemicaliën aanstaken en de brand uitbrak. Van der Lubbe zou zijn achtergelaten zodat deze "op heterdaad betrapt" kon worden.
De derde theorie is, dat Van der Lubbe het helemaal zelf heeft gedaan. Zijn weinige familie en vrienden beweerden dit. Hij zou, geschokt door de machtsovername, naar Berlijn zijn gereisd, waar hij de communisten in angstige afwachting aantrof. Daarop zou hij besloten hebben een daad te stellen. Het gebouw zou zo makkelijk hebben gebrand, omdat er veel droog en brandbaar materiaal aanwezig was. Toen de glazen koepel door de hitte barstte, kon het vuur bovendien meer zuurstof aanzuigen en brandde het gebouw grotendeels uit. [BRON]
Ik heb het ook altijd een netelig punt gevonden en ben er zelf ook pas enige jaren terug achter gekomen dat dit de populairste verklaring was.Ik wilde overigens niet denigrerend overkomen in mijn eerdere antwoord, mijn excuses als ik die indruk wekte.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:49 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Wederom lijk je gelijk te hebben. Dat ik dat niet wist:
[..]
Maar er bestaan verschillende theorien over:
[..]
Dat verklaard voor mij niets. De connecties tussen de CIA en Al Qaeda zijn gewoon overduidelijk en niet te negeren. Ze hebben zat kansen gehad om Bin Laden voor 9/11 op te pakken, is dat opportunisme? Het is uitgebreid gedocumenteerd dat de VS Al Qaeda gefinancierd hebben gedurende de Balkan-oorlog (zelfs door de Republikeinse Partij -wat een ironie). Zelfs enkele weken voor 9/11 werkte de VS hand in hand samen met het "Islamitisch Militante Netwerk" in hun steun aan de NLA in Macedonie. En de jaren daarvoor gebeurde exact hetzelfde in Bosnie, in Kosovo, in Albanie en uiteraard in Afghanistan.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb het ook altijd een netelig punt gevonden en ben er zelf ook pas enige jaren terug achter gekomen dat dit de populairste verklaring was.Ik wilde overigens niet denigrerend overkomen in mijn eerdere antwoord, mijn excuses als ik die indruk wekte.
Maar ik zie het eerder zo; er zijn van oudsher in de politiek bepaalde processen gaande die zich aan de waarneming van het volk onttrekken. Zo kunnen ''vijanden'' uit het niets geschapen worden met behulp van een goed propaganda-apparaat. Maar dan nog blijven er allerlei factoren over die niet beheerst kunnen worden door de beleidsmakers - zoals een oververhitte machine of de persoonlijke impulsen en initiatieven van iemand als Van der Lubbe. Zij kunnen er wel op inspelen en er waar mogelijk gebruik van maken, omdat zij nu eenmaal al beschikten over een bepaald netwerk of vergunning krijgen om zo'n netwerk in het leven te roepen.
Een tijdje terug was er een discussie over het incident in de Golf van Tonkin in TRU, waarin volgens mij naar voren kwam dat de plaatselijke bemanning, om eigen falen te verbloemen, rapporteerde te zijn aangevallen. Natuurlijk was er de Amerikanen veel aan gelegen om vaste grond aan de voet te houden (of krijgen...) in Vietnam, maar er zijn naar ik meen niet echte aanwijzingen dat dit incident op bevel van hogerhand in scene werd gezet. (Onlangs las ik nog in When Hitler fought Stalin dat Duitse tankbemanningen met regelmaat Russische dorpelingen executeerden omdat hun voertuig was ontploft, hoewel dit heel goed door de eigenschappen van de motor kon zijn veroorzaakt en er geen sprake hoefde te zijn van sabotage. Zo moet het in de meeste conflicten gaan; niemand komt natuurlijk graag op slechte voet te staan met zijn superieuren. Ik zal even kijken of ik de discussie nog kan vinden.)
Natuurlijk zijn er ''false flag operations'' en andere georganiseerde pogingen om de publieke opinie een bepaalde kant op te dwingen; maar er is ook, op alle niveaus, opportunisme. Naar mijn mening moeten de reacties op de Rijksdagbrand en de aanslagen van elf september daaruit verklaard worden.
Ik heb juist nog geen enkel overtuigend bewijs gezien dat de regering van de VS dit allemaal gepland en uitgevoerd heeft. Alleen maar vage aannames, veronderstellingen, geroep van kijk in het verleden deden ze ook dit soort dingen. Ja hallo in het verleden werden er ook vliegtuigen door terroristen gekaapt, soms zelfs met als doen het in gebouwen (eiffeltoren) te laten vliegen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef duymelijntje het volgende:
Vragen die nog niemand mij heeft kunnen beantwoorden, beelden die nog steeds niet duidelijk zijn.
Ik wil met liefde geloven dat osama erachter zit, maar ik heb het overtuigende bewijs nog niet gezien. Hoe weten jullie zeker dat het de kapers zijn geweest die er werden geroepen. Ze stonden niet eens op de pasagierslijst!! Ik ga niet weer alle vragen herhalen die de documentaires (in plane sight, painfull deceptions, loose change etc etc) steeds maar stellen, want degene die ons blijkbaar gekken vinden zullen die (hoop ik) zelf ook gezien hebben om blijkbaar tot hun eigen conclusie te komen.
En wat is dat voor ''politiek bewijs'' ?quote:Op zondag 21 mei 2006 12:29 schreef kansloze_dertiger het volgende:
.Nogmaals: het technische bewijs voor conspiracy overtuigd mij niet, wel het politieke bewijs. De eerste golfoorlog kostte een half jaar voorbereiding, Afganistan werd binnen een maand na 9/11 aangevallen.
Preciesquote:Op zondag 21 mei 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
Ha! Ik ben van mening dat Amerika, onder Bush of Gore, Afghanistan toch wel had aangevallen. Het was een situatie die men gewoon niet kon tolereren. En Bush had Irak ook wel aangevallen, zelfs zonder 9/11.
Nou das een steekhoudend argumentquote:Op zondag 21 mei 2006 12:29 schreef kansloze_dertiger het volgende:
De eerste golfoorlog kostte een half jaar voorbereiding, Afganistan werd binnen een maand na 9/11 aangevallen.
In de VS zit politiek niet zo in elkaar dat de President alles kan doen wat hij wil. Voor 9/11 vonden de plannen geen doorgang omdat het Amerikaanse volk en de senaat de buik nog vol had van de koude oorlog ,de senaat stemde tegen . Toen was alleen een groep sterk ideologisch gemotiveerde neoconservatieven voorstander van militair ingrijpen . De voormalige legertop was tegenstander van groots ingrijpen en voorstander van een gematigd buitenlands beleid met meer diplomatie. Deze oude elite legertop is bij het aantreden van Bush geneutraliseerd.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
Ha! Ik ben van mening dat Amerika, onder Bush of Gore, Afghanistan toch wel had aangevallen. Het was een situatie die men gewoon niet kon tolereren. En Bush had Irak ook wel aangevallen, zelfs zonder 9/11.
Nee jou argumenten zijn sterkquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze stonden er dus wel op, zoals in eerdere topics is aangegeven.
[..]
In het pentagon zijn resten van een 757 gevonden, er zijn ongeveer 50 getuigen die het vliegtuig hebben zien vliegen richting het Pentagon, waarvan een deel 'm in het Pentagon heeft zien vliegen, de vlucht is verdwenen. Als die Boeing niet in het Pentagon is gebleven, waar is die dan wel gebleven (daargeeft de conspirancytheorie weer geen antwoord op)
[..]
Dat is weliswaar waar, in het officiële verhaal zitten gaten. In de conspirancytheorieën zitten echter geen gaten, maar gapende kloven (zoals bv. waar die Boeing is gebleven, of hoe de terroristen het WTC zo wisten te raken dat de geplaatste explosieven niet tot ontploffing zijn gekomen. Dat is pas toevallig!!
Nog meer feiten dan dat er op Fok! 9-11 topic's zijn?quote:Op zondag 21 mei 2006 20:26 schreef motionknight het volgende:
[..]
maar er zijn wel meer feiten dan hier word verteld over 9-11.
Zat niet zo in elkaar nee, maar na de Patriot Act is er n hoop veranderd.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:49 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
In de VS zit politiek niet zo in elkaar dat de President alles kan doen wat hij wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |