Ik koop bij. Kan ik soms ook eens uitschieters maken naar 3L zonder dat er gezeik van komt.quote:Op zondag 14 mei 2006 20:42 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
En je moeder gaat die melk wel voor je halen? Ik drink ook altijd halfvolle, magere is gewoon te ranzig en heeft niks meer met melk te maken. Doorzichtige water![]()
Wat een kameraad van mij trouwens deed was eiwitpoeder halen bij de bakker, en dat door zijn melk kieperen. Dat koste bijna niks.
Zijn dat gewichten of reps? Ik doe bv met borst tot ik niet meer kan. Stang terug leggen. 2 Keer mega diep adem halen, en dan nog een keer drukken.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:11 schreef Omnifacer het volgende:
He Ivosnivo, jij postte een tijdje terug dat je altijd tot 'failure' traint. Dit probeer ik ook, maar ik vind het moeilijk om dat laatste restje kracht eruit te persen. Bijvoorbeeld bij het trainen van triceps of borst, hoe doe je dat? Zorgen dat je echt alles eruit haalt?
Ik doe vaak na mijn laatste oefening nog een soort 'extra' oefening, stel bijvoorbeeld dat ik biceps aan het trainen ben, dan ga ik hameren, beginnen met 14, tot ik niet meer kan, dan 12, dan 10, 8, 6 etc... Maar jah... Is dit wel een goede manier?
Squattenquote:Op zondag 14 mei 2006 22:30 schreef duuuuus het volgende:
Bedankt voor de reacties!!!
Maarreeee kan iemand me misschien even uitleggen wat je moet doen op zo'n squatrek??
Om te beginnen zou ik er vanaf komenquote:Op zondag 14 mei 2006 22:30 schreef duuuuus het volgende:
Bedankt voor de reacties!!!
Maarreeee kan iemand me misschien even uitleggen wat je moet doen op zo'n squatrek??
MrJ leest alleen nog mee, want als hij iets post onder werktijd wordt hij onzedelijk vernederd door zijn chef. Verder babbelen wij deze threads wat aan elkaar, dus je bent welkom (terug)quote:Op zondag 14 mei 2006 22:35 schreef Miguel het volgende:
Ik hou het toch bij die waterige 0%vet melk nuAls ik opsta tik ik meteen een pak weg bij m'n eerste maaltijd. Zit ook nog eens mooi 5gr extra proteïne per pak in
Shakes maak ik wel met halfvolle, anders zijn die echt niet te zuipen...
* Miguel kan zich niet eens meer herinneren wanneer hij voor het laatst in het BB-topic is geweest
So.. what's new?
quote:
Tegen muur staan, dat is een goeie. 'Failure' (weet ff geen beter woord) heb je zeg maar toch pas bereikt wanneer je bijvoorbeeld, als je aan het hameren bent, die dumbell niet 1 keer meer omhoog krijgt? Of moet ik het niet zo extreem zien? Ben geneigd om dat wel te eisen van mezelf, en ik ben dus ook zelden tot nooit tevreden over mijn training. Aan de andere kant: is het realistisch om dat te eisen van je lichaam?quote:Ik doe bv met borst tot ik niet meer kan. Stang terug leggen. 2 Keer mega diep adem halen, en dan nog een keer drukken.
Biceps begin ik vaak met 60 kg barbel daar doe ik 2 series van. En de 3e een beetje lichter omdat ik dan kapot ben. Dan vaak hamer curl (zittend staand omstebeurten tegelijk gebruik je fantasie, soms ga ik zelfs tegen een muur aan staan met me rug zodat ik absoluut niet kan smokkelen), en dan nog een oefening. En daarna nog 1 oefening voor me onderarmen.
Prima idee! Jij traint bij Palestra toch? Ik bij FF. Ik mail je na mijn tentamenperiode, OK?quote:Ik heet trouwens in het dagelijkse leven ivo, zo mag je me op fok ook wel noemen. Als je wil kunnen we wel een keer samen gaan trainen in adam.
Concentrisch failen (en dat is wat snivo bedoelt) betekent idd dat je geen positieve herhaling meer kan maken.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:38 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Gewichten, aantal reps is zeg maar afhankelijk van hoe lang ik het volhoud. Ik maak gewoon reps tot ik niet meer kan. Dat is mn manier om er alles uit te halen, maar jah... Vraag me af of dit nou echt een goede manier is.
[..]
Tegen muur staan, dat is een goeie. 'Failure' (weet ff geen beter woord) heb je zeg maar toch pas bereikt wanneer je bijvoorbeeld, als je aan het hameren bent, die dumbell niet 1 keer meer omhoog krijgt? Of moet ik het niet zo extreem zien? Ben geneigd om dat wel te eisen van mezelf, en ik ben dus ook zelden tot nooit tevreden over mijn training. Aan de andere kant: is het realistisch om dat te eisen van je lichaam?
[..]
Prima idee! Jij traint bij Palestra toch? Ik bij FF. Ik mail je na mijn tentamenperiode, OK?
quote:Op zondag 14 mei 2006 22:37 schreef LedZep het volgende:
MrJ leest alleen nog mee, want als hij iets post onder werktijd wordt hij onzedelijk vernederd door zijn chef. Verder babbelen wij deze threads wat aan elkaar, dus je bent welkom (terug)Behalve als je goede genen hebt, want dat soort mensen moeten wij ecto's niet
![]()
Ik doe meestal wel tot failure, soms nog beetje halve herhalingen op het eind. FF is dat fitness first? Ik kan de ene spiergroep ook beter uitputten dan de ander, over me rug trainingen ben ik kwa spierpijn nooit zo heel tevreden. Schouders helemaal, maar daar heb ik me al lang bij neergelegd.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:38 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Gewichten, aantal reps is zeg maar afhankelijk van hoe lang ik het volhoud. Ik maak gewoon reps tot ik niet meer kan. Dat is mn manier om er alles uit te halen, maar jah... Vraag me af of dit nou echt een goede manier is.
[..]
Tegen muur staan, dat is een goeie. 'Failure' (weet ff geen beter woord) heb je zeg maar toch pas bereikt wanneer je bijvoorbeeld, als je aan het hameren bent, die dumbell niet 1 keer meer omhoog krijgt? Of moet ik het niet zo extreem zien? Ben geneigd om dat wel te eisen van mezelf, en ik ben dus ook zelden tot nooit tevreden over mijn training. Aan de andere kant: is het realistisch om dat te eisen van je lichaam?
[..]
Prima idee! Jij traint bij Palestra toch? Ik bij FF. Ik mail je na mijn tentamenperiode, OK?
Ik train elke spiergroep 2 keer in 10 dagen ongeveer. De enige spiergroep waarbij ik niet tot failure wil gaan is schouder, uit voorzorg, maar de rest mag wel. Ik probeer het ook wel bij biceps, triceps, borst, maar ik heb niet vaak spierpijn meer.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:41 schreef LedZep het volgende:
Concentrisch failen (en dat is wat snivo bedoelt) betekent idd dat je geen positieve herhaling meer kan maken.
Natuurlijk mag je het eisen van jezelf, maar zorg ervoor dat je niet overtraint. Elke set tot failure kan in principe wel, maar de hersteltijd is dan behoorlijk lang (maar aangezien je elke spier 1x per week traint hoeft dat geen probleem te zijn)
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik melk echt niet de drinken vind, m'n ouders hebben dat vroeger echt door m'n kanaal moeten duwenquote:Op zondag 14 mei 2006 21:55 schreef ivosnivo het volgende:
Drink je je eigen zeik? Waar is dat goed voor?
Met 40 mag je ook niet klagen toch? Waarschijnlijk ben je geen 1.90 dus dat scheelt dan ook weer.
Een inch is nog altijd 2,54cm hoorquote:Op maandag 15 mei 2006 00:11 schreef Sloper het volgende:
Ik geloof dat Cutler 19inch armen heeft, oftwel tegen de 60cm als ik het goed heb, dat is echt huge![]()
Misschien moet je meer gaan eten. Wat ik best vaak doe is beginnen met een zwaar gewicht (omdat je spier dan nog fit is) en dan steeds wat lichter gaan, en proberen hetzelfde aantal reps te maken.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:35 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik train elke spiergroep 2 keer in 10 dagen ongeveer. De enige spiergroep waarbij ik niet tot failure wil gaan is schouder, uit voorzorg, maar de rest mag wel. Ik probeer het ook wel bij biceps, triceps, borst, maar ik heb niet vaak spierpijn meer.
Nou ja ik probeer maar gewoon door meer te varieren in aantal reps en gewicht (eerder advies over gehad) en door dieper te gaan failure te bereiken. Het is irritant wanneer je getraind hebt en je hebt het gevoel dat je er niet alles uit hebt gehaald, en je geen spierpijn hebt. Spierpijn is de graadmeter![]()
Nee maar ik bedoel maar te zeggen dat als je lang bent je spieren ook dikker moeten zijn om het allemaal wat te laten lijken. Als je 1.60 bent en je hebt 50 cm armen wordt het al een heel ander gezicht. Schwarzenegger had 50 cm op zijn 18e, dat is ook wel een nette prestatiequote:Op maandag 15 mei 2006 00:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik melk echt niet de drinken vind, m'n ouders hebben dat vroeger echt door m'n kanaal moeten duwen![]()
Ik ben geen boomknuffelaar die denkt dat een glaasje ochtendzeik ergens goed voor is![]()
Ik ben 1.85m, worden je biceps groter als je langer bent zegmaar? Ik geloof dat Cutler 19inch armen heeft, oftwel tegen de 60cm als ik het goed heb, dat is echt huge![]()
Het lijkt me heel erg sterk dat hij armen heeft van 48 cm. Hij kan het best gezegd hebben hoor.quote:Op maandag 15 mei 2006 00:28 schreef Sloper het volgende:
Hmmm, je hebt gelijk. Ik begin te twijfelen of ik het dan wel goed heb verstaan. Ik zag namelijk een filmpje waarin hij een grapje maakte dat hij 12inch armen had, en toen 5sec later zei "plus 7". Morgen ff kijken of ik dat filmpje nog ergens kan vinden...
Vet, dan loop je vast met je winkelwagentje vol met melk door de super. Dat deed ik vroeger altijd bij de aldi met eieren. Me moeke kocht al me eten, maar ik vrat toen altijd stiekem 50 eieren in de weekquote:Op maandag 15 mei 2006 12:40 schreef McGilles het volgende:
Over die melk? Ik vind dat helemaal niet zoveel, ik drink denk ik zo'n 3 liter op een dag,
Bij het ontbijt iets meer dan een liter (shake + havermout)
Middageten 400ml (2 glazen)
Middag 300ml (brinta)
Na trainen 400ml (shake)
Avondeten 300ml (2 glazen)
voor slapen gaan 400ml (shake)
Dit is ongeveer standaard, soms iets meer soms iets minder
Zo ongeveer, kwark sla ik ook in grote getalen in, afgelopen keer was leuk, toen was een vakkenvuller net het vak aan het vullen, plukte ik hem recht voor z'n neus helemaal weer leegquote:Op maandag 15 mei 2006 13:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Vet, dan loop je vast met je winkelwagentje vol met melk door de super. Dat deed ik vroeger altijd bij de aldi met eieren. Me moeke kocht al me eten, maar ik vrat toen altijd stiekem 50 eieren in de week. Liep ik daar door de aldi met 10 doosjes eieren.
Ik ga ook wat meer melk drinken, van 2 keer per dag 500ml met whey naar 3 keer per dag 400 ml met whey.
(ik had je trouwens weer gemaild, heb hem ook zojuist naar je hotmail gestuurd.)
Das een goeie, die zal ik eens voorleggen aan de dr. volgende week. Loop nu al maanden met schouderklachten (enkel linkerschouder). Aankomende maandag weer afspraak bij de orthopeed, vorige keer injectie in het kleine schoudergewrichtje gehad, maar dat hielp maar een paar wekenquote:Op maandag 15 mei 2006 12:14 schreef Devlinsect het volgende:
Vraag over supplementen:
om de smeersels van gewrichten te onderhouden, slik ik een geruimte tijd glucosamine. Ik moet zeggen dat het me helpt om van de pijnklacht in de schouder af te komen.
Nog niks gehad Ivo op me hotmail (michielmango@hotmail.com). Misschien komt ie nogquote:Op maandag 15 mei 2006 13:10 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Vet, dan loop je vast met je winkelwagentje vol met melk door de super. Dat deed ik vroeger altijd bij de aldi met eieren. Me moeke kocht al me eten, maar ik vrat toen altijd stiekem 50 eieren in de week. Liep ik daar door de aldi met 10 doosjes eieren.
Ik ga ook wat meer melk drinken, van 2 keer per dag 500ml met whey naar 3 keer per dag 400 ml met whey.
(ik had je trouwens weer gemaild, heb hem ook zojuist naar je hotmail gestuurd.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |