Ja, ik wilquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:30 schreef peacetaker het volgende:
ik heb nog 4 Lomax's naast mekaar gespot pas geleden
als iemand de foto's (niet perfect..ze zijn met me telefoon genomen) wilt zien gewoon even zeggen
die heb ooit eens irl gezien, zag er nieyt uit.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:10 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik zie daar op de site nog iets: Ferrari F355 op basis van de Toyota MR2. Helaas geen deugdelijke foto's.
valt meequote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:58 schreef Fiets-toeter het volgende:
Fucking vet die K1 kitcar, hoeveel zou zoiets moeten kosten? denk toch wel snel 20.000 ?
moet er wel nog een motorblok bij geloof ikquote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:10 schreef peacetaker het volgende:
[..]
valt mee
¤ 17.500 voor de complete kit excl transport en bpm
bron:
k1 attack kitcar
/edit
als je hem dus gewoon wilt kopen (niet als kitcar maar als pre-assembled auto)
zijn de prijzen "iets" hoger....
" Eindprijs inclusief afleverkosten*
Nederland ¤ 65.495,00
België ¤ 47.878,00
Luxemburg ¤ 45.646,00"
't is geen atomquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:08 schreef Jimmeh het volgende:
Die kit is ook een kaal race chassis en nouja voor allerdaags gebruik is zo'n ding zonder isolering etc vast geen pretje!
met een willekeurige voorwielaandrijver moet het wel lukken met de nodige modificaties lijkt me.... maarja...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:14 schreef Jimmeh het volgende:
Overigens vraag ik me af of er niet wat anders dan een Honda blok in past. Leuk om cabrio te rijden, maar een Honda blok vind ik nou niet echt geweldig qua geluid. Tuurlijk gaaf om naar 8000-9000 rpm te trekken, maar mooi geluid? Nah, meer herrie dan de symfonie van bijv een Italiaans of BMW blok.
Als je handig kan lassen, zal je wel dat frame mooi aan kunnen passenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:17 schreef Youp het volgende:
[..]
met een willekeurige voorwielaandrijver moet het wel lukken met de nodige modificaties lijkt me.... maarja...
honda motor was wel goed genoeg voor mijzeker voor <30k..... 2.2 Vtec turbo ofzo
ja maarja wat wil je er dan in gaan leggen... BMW heeft mijn voorkeur maar geen voorwielaandrijvers.... zoals ik al zei, ik zou wel blij zijn met een hondaquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:21 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Als je handig kan lassen, zal je wel dat frame mooi aan kunnen passenMoet je er wel goed voor zorgen dat het de krachten aankan, anders krijg je vast behoorlijk wat kosten als je blok van zn plaats gaat
niet verkeerd om... aan de verkeerde kantquote:Op zaterdag 13 mei 2006 03:12 schreef Sapstengel het volgende:
Zo'n K1 ziet er best vet uit. En ongeveer ¤25.000,- valt best mee voor zo'n wagen.
Maar hoe zit het precies met dat blok? Als ik het goed zie op die foto's zit er een midden- / achtermotor in. Is dat een gewoon een voorwiel aangedreven blok wat er als het ware verkeerd om in is gezet ofzo?
van een alfa 3.2 V6 met een turbo en 500pk word ik ook niet vrolijkquote:Op zaterdag 13 mei 2006 02:17 schreef Jimmeh het volgende:
Ik zou er mooi een Alfa V6 3.2 in plompen, schijnt te passen met nogal wat aanpassingen volgens wat lui daar op het k1 attack forum, omdat het zo'n compact blok is.
Maar andere blokken tja... schijnen kits te zijn waar de Ford 3.0 V6 standaard in past. Lijkt mij weer niks
Audi(VW) 4 cylinder schijnt ook te passen met minimale aanpassingen. Maarja van een gemiddeld VW blok wordt de Sint ook niet vrolijk...
Overigens heeft die K1 wel een op maat gemaakte (sport)uitlaat, dus misschien toch wel een leuk uitlaatgeluid met een Honda blok.
Eh, ik zou er geen turbo opgooien, atmosferisch all the wayquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:33 schreef Youp het volgende:
[..]
van een alfa 3.2 V6 met een turbo en 500pk word ik ook niet vrolijk
en dat VW spul.... komop
je vergeet dat ding ding bijna 2x zo veel weegt als een atom.... dus die 400pk (als dat de max is) wil je dan ook hebbenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:34 schreef Jimmeh het volgende:
Alles ligt er in spiegelbeeld in zeg maar, bij het schakelen wordt de schakelstang zn beweging gespiegeld door wat schakels
[..]
Eh, ik zou er geen turbo opgooien, atmosferisch all the way
Misschien nog uitboren en wat meer racy nokkenassen voor meer paarden, maar verder niet. Chassis kan 400 pk aan max. Met 300 heb je al bijna Ariel Atom style dus in 4.0 naar 100![]()
400 pk uit een 2 liter betrouwbaarder dan uit een 3.2? Uhm..... lijkt me stugquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:47 schreef Youp het volgende:
[..]
je vergeet dat ding ding bijna 2x zo veel weegt als een atom.... dus die 400pk (als dat de max is) wil je dan ook hebbenen dat kan je vast uit dat alfa blok halen... maar iedere kleuter kan je vertellen dat het honda blok dan betrouwbaarder is
M5 V8 er inquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:28 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
400 pk uit een 2 liter betrouwbaarder dan uit een 3.2? Uhm..... lijkt me stug
Dat een Honda blok stock betrouwbaarder, geloof t best. Maar ook Alfa blokken zijn behoorlijk betrouwbaar, ze zijn alleen zo kapot met te weinig olie of trappen als motor niet warm is...
t Scheelt trouwens 300 kgIn theorie kan een V8 ook in de attack omdat de motoren dwarsgeplaatst er in komen (V8 is dan eve breed als de 'standaard' inlijn 4)
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:40 schreef BaraCuda het volgende:
Triest dat Die K1 in nederland 65000 kost en in belgie 47000![]()
Is dat die fijne BPM nou?![]()
quote:
ja de bpm gaat er ook uit over een tijd!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:44 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Europa was toch 1 enzo blah blah blah?
Behalve met de dingen waar die kutregering geld aan kan verdienen![]()
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:39 schreef Youp het volgende:
[..]
M5 V8 er indenk alleen dat dat een beetje ruk is voor je gewichtsverdeling
Nederland kennende gaan we op een of andere manier er nog meer voor betalenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:47 schreef Youp het volgende:
[..]
ja de bpm gaat er ook uit over een tijd!maar ik gok dat dat nog wel een paar keer uitgesteld wordt en dat we dat op een andere manier toch wel weer gaan betalen.....
42,5%quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:12 schreef Kolkie het volgende:
25% oid over de kale waarde van de auto.
Volledig overzicht van alle kitcars ontbreekt en dat blijft ook zo. Heeel veeeel bedrijven en bedrijfjes die zich hier mee bezig houden enzo. Wel geinig spul, wil zelf ooit ook 'ns een cobra of donkervoort achtig apparaat in elkaar prutsen.
Hee zoeen heeft mijn oom zelf gebouwd, ga er dalijk heen want mijn vader koopt een motor van hem over..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:17 schreef BaraCuda het volgende:
Tiger Avon
[afbeelding]
Tiger Super Six
[afbeelding]
Tiger R6
[afbeelding]
Tiger B6
[afbeelding]
Tiger Supercat
[afbeelding]
Lijkt me geweldig om zo'n ding nog een keer te kopen![]()
info?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:35 schreef XpectorNL het volgende:
Zeer goedkope RobinHood Lightweight. (£1795, excl btw)![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 14 mei 2006 22:46 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Porsche 911 transmissie, de rest incl. motor komt uit de C5 en C6 corvette. LS1, LS2 of zelfs LS6 (500pk). De auto weegt slechts 2200 pond, 1000 kilo dus.
De kit zelf kost 19000 dollar, de porsche/corvette onderdelen moet je zelf kopen of uit een donorauto halen.
Gezien de ervaring die Clarckson opdeed met een echte GT, de nieuwe GT van Ford, kan je waarschijnlijk beter die zuidafrikaanse kitcar kopen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:13 schreef Jimmeh het volgende:
Een Kitcar uit Zuid Afrika die ik later wel wil kopen![]()
[afbeelding]
Info van 5th Gear er over
GT40 Replica, is geloof ik enige bedrijf die de naam rechten heeft van Ford gekocht.
Was te zien op de 5th Gear aflevering van 8 mei, als je er aan kan komen zeker de moeite waard om te zien!
please explain ? hij heeft er toch 1 gekocht, zo'n nieuwe ?quote:Op maandag 15 mei 2006 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien de ervaring die Clarckson opdeed met een echte GT, de nieuwe GT van Ford, kan je waarschijnlijk beter die zuidafrikaanse kitcar kopen.
jep, en daar heeft hij al een hele berg ellende mee gehad.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:22 schreef manny het volgende:
[..]
please explain ? hij heeft er toch 1 gekocht, zo'n nieuwe ?
bij mijn weten wordt de Ariel Atom alleen als complete auto verkochtquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef dubidub het volgende:
Atom Ariel is toch ook als kit verkrijgbaar? Meesterlijke karretjes in dit topique btw.
okay, dat wist ik niet. Ik had alleen meegekregen dat hij zo impressed was door de rij-eigenschappen dat hij er 1 gekocht had.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:15 schreef Youp het volgende:
[..]
jep, en daar heeft hij al een hele berg ellende mee gehad.
die VW buggy's heb ik altijd wel grappig gevonden... alleen jammer dat die dingen amper presteren... (toch?)quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:13 schreef T42 het volgende:
ik mis de belangrijkste basis!!! die van een VW kever(op die cross dingen na
)
De VW Nova
[afbeelding]
VW Puma
[afbeelding]
VW Buggy
[afbeelding]
VW Baja
[afbeelding]
VW Speedster
[afbeelding]
en de VW Trike
[afbeelding]
en de 10tal andere auto's op basis van Kever onderstel (porsche 356 speedster replica, ferrari enz.)
Kan je ook gewoon een porscheblok inhangen, moet je 'm wel verzwaren aan de voorkant volgens mijquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:25 schreef Youp het volgende:
[..]
die VW buggy's heb ik altijd wel grappig gevonden... alleen jammer dat die dingen amper presteren... (toch?)
quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:41 schreef PNG het volgende:
http://www.geocities.com/motorcity/4570/
Ben ik nog de bekendste op Kever chassis niet tegen gekomen, en kan uit mijn hoofd er niet opkomen, maar der rijden in Nederland ook nog het een en ander. @Youp, wat er soms gebeurt is dat er een 2 liter uit een latere bus ingaat.
[edit] De Bonito. "In Nederland bestaan nog ongeveer 100 van deze auto".
En lekken als een zeef overigens.
quote:Sorry, this GeoCities site is currently unavailable.
er kenne meerdere motoren inquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:25 schreef Youp het volgende:
[..]
die VW buggy's heb ik altijd wel grappig gevonden... alleen jammer dat die dingen amper presteren... (toch?)
quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:41 schreef PNG het volgende:
http://www.geocities.com/motorcity/4570/
Ben ik nog de bekendste op Kever chassis niet tegen gekomen, en kan uit mijn hoofd er niet opkomen, maar der rijden in Nederland ook nog het een en ander. @Youp, wat er soms gebeurt is dat er een 2 liter uit een latere bus ingaat.
[edit] De Bonito. "In Nederland bestaan nog ongeveer 100 van deze auto".
En lekken als een zeef overigens.
nouja lekker goedkoop... kan je beter een westfield-achtig-iets bouwen met een busa blokquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:24 schreef T42 het volgende:
[..]
[afbeelding]
deze is wel gaaf op basis keverbodem
1.6 en 2.0 ziijn meest gebruike opgefokte motorenlekker goedkoop daarom (porsche blok kost ongeveer 5000 euro 2e handsje)
goedkoop jah nog goede 2ehands 1.6/2.0 kostje je 750/1000 euro ongeveerquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:04 schreef Youp het volgende:
[..]
nouja lekker goedkoop... kan je beter een westfield-achtig-iets bouwen met een busa blokrij je ook een opgefokte kever buggy het licht mee uit de ogen
een auto die je bouwt of koopt die op een onderstel staat van een andere auto (niet fabrieks gebouwd, of jah niet uit een bijv VW fabriek)quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:35 schreef SterkStaaltje het volgende:
Wat is een kit-car nou precies?
Je krijgt alle onderdelen en schroeft hem vervolgens zelf in elkaar?
quote:Ben ik nog de bekendste op Kever chassis niet tegen gekomen, en kan uit mijn hoofd er niet opkomen, maar der rijden in Nederland ook nog het een en ander. @Youp, wat er soms gebeurt is dat er een 2 liter uit een latere bus ingaat.
[edit] De Bonito. "In Nederland bestaan nog ongeveer 100 van deze auto".
En lekken als een zeef overigens.
orginele keversport velgen ligge er nog opquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:53 schreef pcgerrit het volgende:
En deze dan ?
[..]
[afbeelding]
Hier zit een golf GTI blok in en porsche 911-01 5 versn.bak
Van die 100 rijden er misschien 25 ?
En je kun hem wel lekvrij maken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |