abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37762364
quote:
WASHINGTON - De Amerikaanse regering luistert in het geheim telefoongesprekken af van gewone burgers.

De inlichtingendienst NSA heeft een database aangelegd van miljarden binnenlandse telefoontjes. In tegenstelling tot wat de regering heeft gezegd worden niet alleen internationale telefoongesprekken van Amerikanen afgeluisterd.

De NSA beschikt over lijsten met telefooncontacten tussen tientallen miljoenen Amerikanen, zo schrijft de krant USA Today. ,,Het is de grootste database ter wereld,’’ weet een niet bij naam genoemde bron in de krant. ,,Het doel van de NSA is een database te creëren waarin elk telefoongesprek is opgenomen dat ooit is gevoerd.’’

President Bush probeerde gisteren de politieke storm te kalmeren door te verklaren dat het bij het vergaren van de telefoonnummers niet om afluisterpraktijken gaat. ,,Wij zoeken slechts naar banden met al-Qaeda.’’ Senator Leahy, de belangrijkste Democraat in de Justitie-commissie, haalde woedend uit naar de regering-Bush:,,Wij dienen te weten hoe onze regering Amerikanen bespioneert.’’

Voor het creëren van het superbestand heeft de NSA medewerking gekregen van de drie grote telecombedrijven AT&T, Verizon en Bellsouth.
Big Brother is here!
Het is toch onvoorstelbaar dat de Amerikanen dit allemaal maar pikken.
Straks zal wellicht blijken dat deze praktijken ook gewoon in Europa / Nederland plaats vinden.
Mensen zullen toch eens wakker moeten worden voordat de politiestaat definitief is gevestigd.
pi_37762484
Ik vraag me dus af wat voor een consequenties het heeft als je voor de grap met vrienden verdachte converstaties gaat voeren.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:26:15 #3
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37762758
Gebeurt al:
quote:
Uit internationale vergelijkingen blijkt dat Nederland, samen met Italië, kampioen afluisteren is. Het Duitse Max Planck Institut berekende in 2004 dat in Nederland alleen al op last van politie en justitie 62 telefoontaps worden geplaatst op 100.000 inwoners.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article216262.ece

En idd onvoorstelbaar dat ze dit pikken, maar mensen trappen nou eenmaal snel in dit soort dingen onder het mom van: "voor het bestrijden van terrorisme is het nodig dat...". Mensen zijn allemaal bang gemaakt. En je kan ook vrij weinig doen als je het niet pikt.
pi_37762822
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:17 schreef HIHIHIHI het volgende:

[..]

Big Brother is here!
Straks zal wellicht blijken dat deze praktijken ook gewoon in Europa / Nederland plaats vinden.
Mensen zullen toch eens wakker moeten worden voordat de politiestaat definitief is gevestigd.
Het is imo een dubieus maar effectief middel.
De "hofstadgroep" is ook getapt met het resultaat dat er veroordelingen
uit voort gekomen zijn mede dankzij de telefoontaps.
Ook zijn daardoor de netwerken van diverse mensen wat zichtbaarder geworden.
Noem me naief maar ik ben blij dat het gebeurd.

A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:36:57 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37762953
De Stasi deed dit ook en daar werd door het Westen unaniem schande van gesproken... er is veel veranderd in de afgelopen 15 jaar.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_37763129
Grappig trouwens dat die amerikanen nog niet door hebben dat Bush juist de grote terrorist is
De leden van Skull and Bones zullen hier wel mee in hun nopjes zijn, hun volgende "president" zal hier ook weer vrolijk op door boorduren
Nu met transparante user-icon!
pi_37763342
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:30 schreef Sapstengel het volgende:
Gebeurt al:
[..]

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article216262.ece

En idd onvoorstelbaar dat ze dit pikken, maar mensen trappen nou eenmaal snel in dit soort dingen onder het mom van: "voor het bestrijden van terrorisme is het nodig dat...". Mensen zijn allemaal bang gemaakt. En je kan ook vrij weinig doen als je het niet pikt.
Wat dat betreft is het in de VS wel een stuk beter en opener geregeld, daar komt het vrij snel in de media en ontstaat er veel ophef over tot in de senaat toe.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:10:30 #9
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_37764064
Er zit wel een groot verschil tussen telefoongesprekken aftappen en het alleen registreren wie, naar wie belt.
Ze tappen dus niet alle telefoongesprekken af.
Daarom vind ik het stuk in de OP ook niet kloppen.

Het is trouwens ook niet raar dat deze database bestaat, want anders kunnen ze nooit gespecificeerde telefoonrekeningen naar de gebruikers opsturen. Wat wel ernstig is, is dat de geheime dienst dus ook in die databse kijkt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:16:15 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37764224
quote:

[..]

Nou inderdaad, in Nederland doen ze dit niet !

Je pikt 't dus zelf ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:32:13 #11
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37770813
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:10 schreef Knarf het volgende:
Er zit wel een groot verschil tussen telefoongesprekken aftappen en het alleen registreren wie, naar wie belt.
Ze tappen dus niet alle telefoongesprekken af.
Daarom vind ik het stuk in de OP ook niet kloppen.
Bron?
follow the money
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:36:25 #12
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37770898
quote:
Nou inderdaad, in Nederland doen ze dit niet !

Je pikt 't dus zelf ook.
true...over echelon praten was vroeger=conspiracy !

hedendaags bewijsbaar !
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:39:46 #13
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_37770986
quote:

[..]

Big Brother is here!
Als je niks te verbergen heb, wat kan jou het dan verrotten dat er een handjevol NSA-knuppels naar jouw doelloze conversaties luistert?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:05:21 #14
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_37771549
dat is een manier van denken !
pi_37771569
Zelfs de stazi ging minder ver, maar waarschijnlijk omdat er nog geen computers waren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:06:07 #16
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37772936
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:39 schreef Sosa het volgende:

[..]

Als je niks te verbergen heb, wat kan jou het dan verrotten dat er een handjevol NSA-knuppels naar jouw doelloze conversaties luistert?
Niet life natuurlijk ...maar veel later wanneer ze je van iets zijn gaan verdenken, wanneer ze iets van je willen (weten) of wanneer ze je voor iets willen framen. Wist je trouwens dat ze je stem dan ook perfect zouden kunnen imiteren mbv een computerprogramma?
follow the money
pi_37773035
quote:

[..]

Big Brother is here!
Van welke site haal je dat bericht vandaan?

Het klopt namelijk niet.

Volgens USA Today registreren ze alleen wie naar wie belt.. en da's heel wat anders dan alles aftappen.
pi_37780006
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:10 schreef Murray het volgende:

[..]

Van welke site haal je dat bericht vandaan?

Het klopt namelijk niet.

Volgens USA Today registreren ze alleen wie naar wie belt.. en da's heel wat anders dan alles aftappen.
Murray
Volg je nog steeds het kwaad?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 03:17:04 #19
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_37780020
@Le_chuck..

nog wakker ?
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_37780119
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 03:17 schreef Neutrino het volgende:
@Le_chuck..

nog wakker ?
blijkbaar
  zaterdag 13 mei 2006 @ 03:38:53 #21
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_37780193
quote:

[..]

Big Brother is here!
HIHIHIHAHAHA wakker worden. je leef al in een politiestaat.
of slaap je nog?
they not gonna get us
pi_37791122
quote:

[..]

Big Brother is here!
Achjoh dat is hier alllaaang de gewoonste zaak van de wereld!! Hoe denk je dat ze al die terroristen/criminelen oppakken? Zo dus....

Krijg een licht vermoeden dat het nu de VS betreft er keihard overdreven gereageerd moet worden, want de VS is Whoehahahaha
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:08:18 #23
146133 DeepThought
lower than ever
pi_37792793
Welke terroristen dan?
follow the money
pi_37833695
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:08 schreef DeepThought het volgende:
Welke terroristen dan?
Zal Bush wel zijn..
  maandag 15 mei 2006 @ 08:26:43 #25
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_37835978
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:10 schreef Murray het volgende:
Precies, dit is nogal een verschil
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')