Jajaquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:17 schreef eL. het volgende:
Zet er dan effe bij over welke lenzen je het hebt, wel zo handig..
Je moet denk ik de prijzen ff omdraaienquote:Oh ja voor de mensen die zich (ook) afvragen waar dit over gaat, de Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM (+/- 389¤) en de Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) (+/- 489¤).
Wordt de Tamron 90mm macro lens langer als je 'm gebruiktquote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JajaHet ging om het verschil tussen de Tamron 90mm 2.8 en de Canon 100mm 2.8
De canon heeft internal focussing. De Tamron niet. Dus die schuift iets uit als je aan het scherp stellen bent.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:36 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wordt de Tamron 90mm macro lens langer als je 'm gebruiktHet is toch geen zoomlens..?
Zelfs een prime moet scherp kunnen stellenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:36 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wordt de Tamron 90mm macro lens langer als je 'm gebruiktHet is toch geen zoomlens..?
Kan Luap beter beantwoorden ben ik bangquote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:11 schreef Elefes het volgende:
Oke, dat wist ik nietSchuift de Tamron veel uit (waar moet ik ongeveer aan denken)?
hij is dus niet zo lichtsterk maar is hij voor de rest wel goed? scherpte en kwaliteit of is dit echt niet veel soeps?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=12064
Dat is een beetje as good as it gets.. 70-200/2,8 is >800 euro. Sparen maar
Het is een prettig lensje en vrij populair ook. Tuurlijk zal het niet te vergelijken zijn met een 70-200 2.8, maar voor het geld is het een topperquote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hij is dus niet zo lichtsterk maar is hij voor de rest wel goed? scherpte en kwaliteit of is dit echt niet veel soeps?
Hou het er maar op dat de Canon in alles ietsje beter is. Iets betere foto's, iets sneller, iets duurder, veel stiller. De enige overweging die je kunt maken is of het je je geld waard is, met de Tamron heb je een meer dan supergoeie lens, de Canon gaat daar nog net overheen. Da's ook wat ik opmaakte toen ik zelf voor die lens ging. Hier staan mijn eerste foto's : http://elcastel.fotopic.net/c414300.htmlquote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:23 schreef Gose het volgende:
thnx voor de discussie shark.bait en P, precies de punten die ik nog wou vragen hebben jullie al beantwoord. Ik ben ook iemand die graag alles van canon wilt hebben, maar heb een hoop platen van die tamron gezien en die hebben echt indruk gemaakt. heb er een stuk minder gezein van de canon, maar ik geloof jullie als hij qua prestaties minstens net zo goed is.
Nou maar hopen dat dat belastinggeld gauw terugkomt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |