Bronquote:Een dolle schutter heeft in de Zwartzustersstraat in Antwerpen, nabij het Stadhuis, even voor 12 uur twee toevallige passanten doodgeschoten en een derde verwond. De twee dodelijke slachtoffers zijn een au-pair-meisje van Afrikaanse origine en een tweejarig kind waarmee ze op stap was. Het kind is de dochter van een restauranthouder uit de buurt.
Een derde slachtoffer, een meisje met een hoofddoek, verkeert in levensgevaar. De dolle schutter wou zijn riot-gun niet neerleggen, en werd daarop door de politie nabij de Grote Markt neergeschoten. De schutter verkeert eveneens in kritieke toestand. Verschillende getuigen werden meegenomen voor verhoor.
Volgens een getuige was de dader volledig in het zwart gekleed, had hij lang haar dat opzij afgeschoren was. Na de schietpartij zou de dader rustig verdergewandeld zijn.
De schutter werd door de inmiddels toegesnelde politie in het been geschoten. De man zou in het ziekenhuis liggen en bewaakt worden.
Het eerste slachtoffer zat volgens de getuige te lezen op een bank op de Pottenbrug, een pleintje. De vrouw zou een klaplong hebben en in kritieke toestand verkeren.
Guns don't kill people; people doquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
In het journaal werd ook nog gemeld dat hij blijkbaar zonder vergunning probleemloos aan een wapen was geraakt.
The American Way![]()
![]()
![]()
semi automatisch jachtgeweer (shotgun) geloof ik, kun je verschillende dingen mee doen als rubberkogels, traangas/verf/rookgranaten, hagelcannisters maar ook hele dikke kogels mee afschieten op een korte afstandquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:46 schreef i2Them2 het volgende:
Echt een laffe daad![]()
FF een vraagje:
Wat is nou precies een riot-gun?
Niet echt een jachtgeweer, de benaming komt uit de VS, het is een wapen dat veel door de politie gebruikt wordt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is gewoon een (hagel)jachtgeweer met afgezaagde loop.
Doe maar eens googlen op "Bende van Nijvel"; erg popie wapen in België.
Je hebt helemaal gelijk. Een afgezaagd jachtgeweer is iets anders, Maar misschien wel een waarschijnlijker wapen in dit geval!?quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:21 schreef Doderok het volgende:
[..]
Niet echt een jachtgeweer, de benaming komt uit de VS, het is een wapen dat veel door de politie gebruikt wordt.Kenmerkend is de "pomp-actie" waarmee je een nieuwe patroon in de kamer brengt. (je trekt met je linkerhand naar achter)
Edit: maar riotguns zijn NIET vrij te koop in België. Is men er zeker van dat het inderdaad een riotgun was?
Geenstijl moet je niet serieus nemen, en als hier mensen zeggen dat hij wat hun betreft dood mag gaan is het wel ok maar als GS hetzelfde zegt opeens niet meer?quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een walgelijke site is dat GeenStijl toch ook
Geef mij dan nog maar liever R@b en sowieso de Fok -FP
Mensen die zichzelf zwartverven en als grote hobby hebben om in hun eigen armen te lopen hakken en beweren dat ze dat allemaal doen omdat ze "zichzelf" zijn?quote:
Kan evengoed 'gewoon' een of ander hagelgeweer zijn geweest. Maakt voor de leek ook niet zoveel uit. Het ding was dodelijk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:21 schreef Doderok het volgende:
[..]
Edit: maar riotguns zijn NIET vrij te koop in België. Is men er zeker van dat het inderdaad een riotgun was?
Een buikwond is erg pijnlijk ha ha ha.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:34 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Geenstijl moet je niet serieus nemen, en als hier mensen zeggen dat hij wat hun betreft dood mag gaan is het wel ok maar als GS hetzelfde zegt opeens niet meer?
Ten eerste verven ze zichzelf niet zwart hooguit verven ze zichzelf wit en doen zwarte make-up op.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:38 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf zwartverven en als grote hobby hebben om in hun eigen armen te lopen hakken en beweren dat ze dat allemaal doen omdat ze "zichzelf" zijn?
Die sporen inderdaad niet. Heeft niks met generalisatie te maken.
Ik weet me nog te herinneren van jaren terug dat een Turk diverse mensen doodschootquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ten eerste verven ze zichzelf niet zwart hooguit verven ze zichzelf wit en doen zwarte make-up op.
Ten tweede, wat goed dat je alle goths kent en weet dat ze allemaal in hun armen hakken.
Ten derde, past het niet in jouw straatje dus het spoort niet?
Oh ja ten vierde, generalisatie ten top.
Klopt, maar als jij dit soort mensen gothic noemt en automatisch iedereen die zichzelf gothic noemt dus een zelfmutilist(hoe heet zo iemand eigenlijk?quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:38 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf zwartverven en als grote hobby hebben om in hun eigen armen te lopen hakken en beweren dat ze dat allemaal doen omdat ze "zichzelf" zijn?
Die sporen inderdaad niet. Heeft niks met generalisatie te maken.
Voor een groot gedeelte ben ik het met je eensquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:52 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Ik weet me nog te herinneren van jaren terug dat een Turk diverse mensen doodschoot
in een cafe. Of die neger die op een metrostation diverse mensen neergestoken
had. Of Mohammed B. die van Gogh meende te moeten slachten.
Deze mensen, ongeacht huiskleur of afkomst, noemde we en masse "gestoord."
Vandaag is de hele dag "de skinhead"- en nu weer "de gothic" als groep
voor deze walgelijke daad verantwoordelijk gehouden al dan niet met extremistische
ideeen.
laten we deze dwaas ook gewoon gestoord noemen.
![]()
Nee, ik vind het in alle gevallen nogal idioot maar van users kan ik het nog als een emotionele reactie zien, van zo'n site verwacht ik meer verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:34 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Geenstijl moet je niet serieus nemen, en als hier mensen zeggen dat hij wat hun betreft dood mag gaan is het wel ok maar als GS hetzelfde zegt opeens niet meer?
ja want die mensen hebben al zoveel mensen vermoord hehquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:54 schreef Timmehhh het volgende:
Een gothic dus, niet onverwacht, die lui sporen gewoon niet.![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik vind het in alle gevallen nogal idioot maar van users kan ik het nog als een emotionele reactie zien, van zo'n site verwacht ik meer verantwoordelijkheidsgevoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |