abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37763113
Aandachtsheeboy, zie ik nu dat je dit overgeplakt hebt uit Word

(check die parse-codes in edit).
pi_37763144
uit de andere topic:
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:25 schreef NanKing het volgende:

[..]

Wat wint zij er mee?
Zij is openlijk anti-Islam. Zij wint er mede anti-moslims mee. Wat wint extreem-rechts bij haar propaganda? Juist, meer rechts extremisten.
quote:
Ooit weleens aangedacht dat ze het voor de enkeling doet die ze wel kan helpen?
Of je kunt natuurlijk naief blijven.
quote:
En volgens mij is AHA nog steeds een vrouw die voor de vrouwen 'vecht' dus hoe kom je erbij dat het door de mannen wordt opgezet en gesteund?
Dan heb je mij verkeerd begrepen. Daar waar de emancipatie vooral door en voor vrouwen was en ook door vrouwen werd omarmd, is de 'strijd' van de fraudeuse uit Somalie/Kenia er een waarbij haar doelgroep lijnrecht tegenover haar staat. Doe me anders en plezier en laat mij 1 moslimvrouw zien die zich kan vinden in de visie van de ecomische vluchtelingen uit Somalie/Kenia.
quote:
Ik ben het met je eens dat het van binnen uit moet komen, en als je meer van mijn posts zou lezen zou je dat ook ontdekken, maar het betekent niet dat niemand zich er mee mag bemoeien en/of druk om maken.
Er druk om maken is iets anders dan zich ermee bemoeien. Als er uit de groep zelf geen behoefte is om iets aan te passen, dan moet je je daar gewoon niet in mengen. Zo kan ik me wel druk maken om hoe jij je leven indeelt, maar ik bemoei me er niet mee
quote:
Daarbij waren er bij de vrouwen emancipatie in NL ook mannen gemoeid, hoe hadden die vrouwen anders ooit de ruimte kunnen krijgen of voor zich zelf op te komen? Vrouwen emancipatie begint bij mannen die zichzelf open stellen.
Vrouwenemancipatie begon vooral bij vrouwen die ondanks de wil van hun man de straat opgingen. Ik heb dat nu niet zien gebeuren. Sterker nog, ze krijgt een berg kritiek over haar heen uit de doelgroep zelf. Het is zo simpel als 1 + 1. Haar intentie is niet om moslimvrouwen te bereiken. Haar intentie is om de Islam zwart te maken, met welke middelen dan ook. Nu heeft ze de vrouwen gebruikt, straks de homo's. Ze gebruikt wie ze maar kan gebruiken. Dat is wat nu wel duidelijk is.
pi_37763178
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:31 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dan vind ik een rehabilitatie van Taïda niet meer dan terecht.
Het is logisch dat vluchtelingen het verhaal strak trekken om meer kans maken op de status. En dat bij de reis niet altijd alle internationale regeltjes gevolgd worden is ook niet meer dan normaal. Kortom ophef om niets.
Taida was slechts 5 jaar in Nederland. AHA 14, en is bovendien 2e kamer lid.
Verder waren beide situaties totaal verschillend.
quote:
Trouwens het geeft weer media aandacht voor een incompetente muts die zichzelf als voorbeeld stelt van de onderdrukte moslima. Ervanuit gaat dat iedere moslima hetzelfde heeft meegemaakt als zij en dit probeert op te lossen door de christelijke bevolking ervan te overtuigen dat de islam verdorven is en de moslims stigmatiseerd en in een hoek drukt. Lekker constructief
Precies wat ik bedoel. Reageer nou eens volwassen op de kritiek in plaats van in de slachtoffer hoek te gaan zitten. Voor de rest: zie vetgedrukte stukken. Wat is dat nou voor een manier van discussiëren.
pi_37763212
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee in dit geval niet maar geeft wel aan dat je blijkbaar niet (goed) gekeken hebt.
Verlicht me?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2006 15:45:54 ]
pi_37763365
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:44 schreef oheng het volgende:

[..]

Taida was slechts 5 jaar in Nederland. AHA 14, en is bovendien 2e kamer lid.
Verder waren beide situaties totaal verschillend.
[..]

Precies wat ik bedoel. Reageer nou eens volwassen op de kritiek in plaats van in de slachtoffer hoek te gaan zitten. Voor de rest: zie vetgedrukte stukken. Wat is dat nou voor een manier van discussiëren.
Nog een keer dan maar:

Dat is natuurlijk een flauw argument. Je hoort tegenwoordig te over dat de Islam een "achterlijke" cultuur is en niet zover "ontwikkeld". Ayaan roept hartelijk mee. Als zij zich dan tegelijk opwerpt als verdedigster van de moslima, mag men er zeker vraagtekens bij stellen of zij überhaupt iets aan haar doel bijdraagt. Dat heeft dan vervolgens niets te maken of moslims zich aangevallen voelen door haar.

Wat ik dus bedoel is dat zij probeert de moslima te "bevrijden" en dat doet via de Christelijke (as opposed to moslim) bevolking. Ik maak dus een tegenstelling tussen haar doel en haar methode duidelijk. Capice?
pi_37763428
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
uit de andere topic:
[..]

Of je kunt natuurlijk naief blijven.
[..]
Ik heb het nu iedere keer opgemerkt als jij geen argument hebt, geen tegenspraak, geen idee wat je moet zeggen noem je iemand maar naief. Ooit weleens gedacht dat niet iedereen het zelfde denkt als jij? Ooit weleens gedacht dat er sommige dingen niet zo zijn als jij denkt hoe ze zijn?
quote:
Dan heb je mij verkeerd begrepen. Daar waar de emancipatie vooral door en voor vrouwen was en ook door vrouwen werd omarmd, is de 'strijd' van de fraudeuse uit Somalie/Kenia er een waarbij haar doelgroep lijnrecht tegenover haar staat. Doe me anders en plezier en laat mij 1 moslimvrouw zien die zich kan vinden in de visie van de ecomische vluchtelingen uit Somalie/Kenia.
[..]
Toevallig ken ik er wel een wat, shocking he? Vrouwen die de tiefez in geslagen werden door hun vrome moslim man.
quote:
Er druk om maken is iets anders dan zich ermee bemoeien. Als er uit de groep zelf geen behoefte is om iets aan te passen, dan moet je je daar gewoon niet in mengen. Zo kan ik me wel druk maken om hoe jij je leven indeelt, maar ik bemoei me er niet mee
[..]
Het gaat er niet alleen om dat mensen zich druk maken om het persoonlijke leven van moslims, het gaat er om dat er gewoon een aantal dingen zijn die ten eerste niet maatschappelijk gewenst zijn en ook nog eens verboden zijn volgens de Nederlandse wet (ik noem mishandeling en vrouwen besnijdenis).
quote:
Vrouwenemancipatie begon vooral bij vrouwen die ondanks de wil van hun man de straat opgingen. Ik heb dat nu niet zien gebeuren. Sterker nog, ze krijgt een berg kritiek over haar heen uit de doelgroep zelf. Het is zo simpel als 1 + 1. Haar intentie is niet om moslimvrouwen te bereiken. Haar intentie is om de Islam zwart te maken, met welke middelen dan ook. Nu heeft ze de vrouwen gebruikt, straks de homo's. Ze gebruikt wie ze maar kan gebruiken. Dat is wat nu wel duidelijk is.
Hoe kun jij nou weten wat haar intentie is je bent haar niet, dus oordeel daar ook niet over.
Omdat jij het niet met haar eens bent (wat je goed recht is) betekent het nog niet dat je weet wat haar bedoelingen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ijs_beer fan!
pi_37763443
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
uit de andere topic:
[..]

Zij is openlijk anti-Islam. Zij wint er mede anti-moslims mee. Wat wint extreem-rechts bij haar propaganda? Juist, meer rechts extremisten.
Ach ja, kritiek op de islam = extreem rechts.
quote:
is de 'strijd' van de fraudeuse uit Somalie/Kenia er een waarbij haar doelgroep lijnrecht tegenover haar staat. Doe me anders en plezier en laat mij 1 moslimvrouw zien die zich kan vinden in de visie van de ecomische vluchtelingen uit Somalie/Kenia.
Grappig om te zien dat iemand met een turkse (?) naam, wiens vader naar Nederland is gegaan voor het geld, mensen die vluchen voor vrouwenbesnijdenis / uithuwelijking / oorlog beschuldigd van "economische vluchteling". Walgelijk. En in haar 1e film had ze al een paar moslimvrouwen die het met haar eens waren. Anders zie je de film even. Heb je meteen antwoord op je vraag.
pi_37763751
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:49 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar:

Dat is natuurlijk een flauw argument. Je hoort tegenwoordig te over dat de Islam een "achterlijke" cultuur is en niet zover "ontwikkeld". Ayaan roept hartelijk mee. Als zij zich dan tegelijk opwerpt als verdedigster van de moslima, mag men er zeker vraagtekens bij stellen of zij überhaupt iets aan haar doel bijdraagt. Dat heeft dan vervolgens niets te maken of moslims zich aangevallen voelen door haar.

Wat ik dus bedoel is dat zij probeert de moslima te "bevrijden" en dat doet via de Christelijke (as opposed to moslim) bevolking. Ik maak dus een tegenstelling tussen haar doel en haar methode duidelijk. Capice?
Christelijke bevolking.... Wie zijn dat nou weer? Het is geen 1950 meer. Verder is het zo dat een roep om vernieuwing niet meteen inhoudt dat je "anti" bent. Om het simpel te houden: denk maar eens aan Luther en de reformatie. Wèl kritiek en een roep om vernieuwing, niét een anti-christelijke.
Verder is het wel 100% duidelijk dat er nu veel over het onderwerp gesproken wordt. Daar is deze thread het levende bewijs van.
pi_37763860
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:00 schreef oheng het volgende:

[..]

Christelijke bevolking.... Wie zijn dat nou weer? Het is geen 1950 meer. Verder is het zo dat een roep om vernieuwing niet meteen inhoudt dat je "anti" bent. Om het simpel te houden: denk maar eens aan Luther en de reformatie. Wèl kritiek en een roep om vernieuwing, niét een anti-christelijke.
Verder is het wel 100% duidelijk dat er nu veel over het onderwerp gesproken wordt. Daar is deze thread het levende bewijs van.
ongeveer 55 % van de Nederlandse bevolking is Christelijk, en de meeste autochtonen hebben sympathie met het christendom, die christenen denk ik.
ijs_beer fan!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:08:48 #185
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37764010
Wat een domme op de persoon gerichte hetze dit.
Zij is op leugens binnengekomen in een tijd dat dezelfde mensen die nu moord en brand schreeuwen over haar dat prachtig vonden, hoe meer zielen hoe meer vreugd niet waar?

En nu word ze verketterd. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met het feit dat ze kritiek op de Islam durft te hebben dan dat ze gelogen zou hebben.

Riooljournalistiek een actualiteitenrubriek onwaardig ook nog eens.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:09:22 #186
70154 klez
pi_37764027
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

ongeveer 55 % van de Nederlandse bevolking is Christelijk, en de meeste autochtonen hebben sympathie met het christendom, die christenen denk ik.
Geloof je het zelf?
pi_37764036
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:00 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik gebruikte christelijke dan ook alleen maar om aan te geven dat zij zich op de verkeerde mensen richt. Ik had ook Autochtonen, Hollanders, ongelovigen of kaasboeren kunnen zeggen. Christelijk lag lekker lijnrecht tegenover moslim daarom gebruikte ik dat.

Maar ook hier in dit topic zie ik welgeteld twee moslims Kirmiz en BSB en guess what ze moeten niets van haar hebben. Wat heeft het voor een zin als jij en ik als niet moslim hier lekker over kunnen discussieren en de mensen om wie het daadwerkelijk gaat zich er niet op deze manier (willen) bemoeien. Dan schiet je toch je doel voorbij? Of zie ik het dan verkeerd?

Vergelijk het met het verbod op een burqa. Volgens enkelen is een burqa een teken van vrouwenonderdrukking. Bovendien is er vaak geestelijke of lichamelijke mishandeling in het spel. En wat doen we we nemen het teken van de vrouwenonderdrukking weg, maar doen vervolgens niets aan de onderdrukking zelf. Dan heeft het toch geen zin zo.

Ayaan moet constructief naar oplossingen zoeken MET de mensen waar het om draait, niet over hun rug een discussie starten met mensen die er weinig mee te maken hebben.
pi_37764275
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:09 schreef klez het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1204n22742.html

Even snel gezocht dit.
ijs_beer fan!
pi_37764434
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:09 schreef Zemi77 het volgende:

Maar ook hier in dit topic zie ik welgeteld twee moslims Kirmiz en BSB en guess what ze moeten niets van haar hebben.
Ik ben ook Moslim en kots ook op haar nog voordat ze zo anti-Islam was en deed alsof ze liberaal Islamitisch was

Ik ken ook geen enkele Moslim, die haar steunt trouwens.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37764455
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik ben ook Moslim en kots ook op haar nog voordat ze zo anti-Islam was en deed alsof ze liberaal Islamitisch was

Ik ken ook geen enkele Moslim, die haar steunt trouwens.
Weet je ook wat en waarom haar keerpunt is geweest dan?
ijs_beer fan!
pi_37764475
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:09 schreef Zemi77 het volgende:
Maar ook hier in dit topic zie ik welgeteld twee moslims Kirmiz en BSB en guess what ze moeten niets van haar hebben. Wat heeft het voor een zin als jij en ik als niet moslim hier lekker over kunnen discussieren en de mensen om wie het daadwerkelijk gaat zich er niet op deze manier (willen) bemoeien. Dan schiet je toch je doel voorbij? Of zie ik het dan verkeerd?
Dat zijn mannen. Verder is het zo dat je de diepgelovige moslims toch niet bereikt.
[toevoeging]Ook is het zo dat het altijd goed is om ergens over te praten. De situatie zoals die eerst was, die was pas ongezond.
quote:
Vergelijk het met het verbod op een burqa. Volgens enkelen is een burqa een teken van vrouwenonderdrukking. Bovendien is er vaak geestelijke of lichamelijke mishandeling in het spel. En wat doen we we nemen het teken van de vrouwenonderdrukking weg, maar doen vervolgens niets aan de onderdrukking zelf. Dan heeft het toch geen zin zo.
Ja, dat vind ik ook. Ik ben dan ook puur tegen het burqa verbod omdat ik er niet mee geconfronteerd wil worden, net zoals ik geen kerels op straat wil zien met bivakmutsen op. Ik besef heel goed dat het onderliggende probleem niet wordt opgelost.
quote:
Ayaan moet constructief naar oplossingen zoeken MET de mensen waar het om draait, niet over hun rug een discussie starten met mensen die er weinig mee te maken hebben.
Ik denk dat ze spreekt voor de vrouwen in bijvoorbeeld de blijf van mijn lijf huizen, die niet durven te praten. Dat zij niet spreekt voor de diepgelovige moslima die graag een ondergeschikte positie in de maatschappij inneemt, weet iedereen die een beetje kan nadenken ook wel.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:25:43 #192
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37764519
Allemaal mooi en aardig maar heeft iemand zich al afgevraagt wat er met Ayaan gebeurt als ze Nederland wordt uitgezet ?
Hoe hoog schatten jullie haar overlevings kansen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37764613
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:23 schreef NanKing het volgende:

[..]

Weet je ook wat en waarom haar keerpunt is geweest dan?
Haar keer punt? Je bedoelt dat ze openlijk anti Islam werd. Dat was natuurlijk die avond dat ze werd ontmaskerd op Rondom 10 (Wat ik heb gemist ) Toen werd duidelijk dat ze geen Moslim was en toen gingen natuurlijk alle remmen los.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37764671
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Haar keer punt? Je bedoelt dat ze openlijk anti Islam werd. Dat was natuurlijk die avond dat ze werd ontmaskerd op Rondom 10 (Wat ik heb gemist ) Toen werd duidelijk dat ze geen Moslim was en toen gingen natuurlijk alle remmen los.
Ze heeft zelf altijd gezegd, dat ze vanaf 11 sept '01 zich heeft afgekeerd van de islam, omdat ze niet kon voorstellen dat haar 'geloofsbroeders' dit zouden doen.

Die rondom 10 uitzending was trouwens niet zo super boeiend hoor .
ijs_beer fan!
pi_37764737
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:30 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ze heeft zelf altijd gezegd, dat ze vanaf 11 sept '01 zich heeft afgekeerd van de islam, omdat ze niet kon voorstellen dat haar 'geloofsbroeders' dit zouden doen.

Die rondom 10 uitzending was trouwens niet zo super boeiend hoor .
Was die Rondom 10 uitzending voor of na 9/11?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:32:43 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37764739
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:25 schreef deedeetee het volgende:
Allemaal mooi en aardig maar heeft iemand zich al afgevraagt wat er met Ayaan gebeurt als ze Nederland wordt uitgezet ?
Hoe hoog schatten jullie haar overlevings kansen ?
dan zou ze denk ik naar amerika gaan. daar worden mensen die iets bereiken en een wil hebben om iets te bereiken met open armen ontvangen. ze heeft natuurlijk ook nog wat goodwill daar vanwege haar duidelijke en eerlijke lijn.

maar ik hou liever goede mensen in nederland. en dat zal ook gebeuren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:33:09 #197
70154 klez
pi_37764749
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:17 schreef NanKing het volgende:

[..]

http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1204n22742.html

Even snel gezocht dit.
Leuk hoor. Als 10% van de geregistreerde katholieken ook gelooft zal het veel zijn. Dat ligt bij de Islamieten net ff anders...
pi_37764765
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was die Rondom 10 uitzending voor of na 9/11?
Als ik het mij goed herinner was het er vlak na, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
ijs_beer fan!
pi_37764789
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef klez het volgende:

[..]

Leuk hoor. Als 10% van de geregistreerde katholieken ook gelooft zal het veel zijn. Dat ligt bij de Islamieten net ff anders...
Leg eens uit .
ijs_beer fan!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:34:53 #200
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37764803
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan zou ze denk ik naar amerika gaan. daar worden mensen die iets bereiken en een wil hebben om iets te bereiken met open armen ontvangen.
Dan moet ze van te voren wel iets regelen om in leven te blijven, zonder bescherming wordt ze meteen vermoord.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')