abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37762215
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:07 schreef oheng het volgende:

[..]

AHA heeft bereikt dat maar weinig mensen in Nederland niet op de hoogte zijn van de verschrikkingen als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking. Zij heeft de onderdrukking zichtbaar gemaakt en bespreekbaar gemaakt in de politiek.

Onderkenning van een probleem is stap 1.
Ik vind het heel goed dat dit soort dingen bespreekbaar worden, maar het nadeel is dat het gros van de mensen nu denkt dat elke islamitische vrouw onderdrukt wordt en dat ze allemaal besneden zijn en allemaal uitgehuwlijkt.
Nog een groot nadeel is dat dit soort dingen bespreekbaar worden gemaakt met veel geschreeuw van AHA's kant, de islam wordt in een hoekje gedrukt door haar. De vrouwen die echt onderdrukt worden helpt zij hier niet mee.
En hoe bespreekbaar is het nu op dit moment eigenlijk in de islam zelf? Het wordt besproken door blanke westerlingen, daar wordt zij als een heldin gezien, maar haar doelgroep dan?
ijs_beer fan!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:13:47 #127
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_37762237
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Over matige op's gesproken...
Vooral lekker duidelijk, hè!
feest
pi_37762240
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

iig dat iedereen die de film gezien heeft een correcte visie heeft op hoe en waarom die vrouwen worden onderdrukt en op grote schaal worden mishandeld in naam van de islam. dat noem ik niet niets.
Correctie. Die film liet haar anti-moslim 'visie' zien, niet de werkelijkheid.
quote:
dat vervolgens al die moslims op hoge poten gaan staan verbaasd me overigens niet
Dat vervolgens ook alle moslimvrouwen, welke toch de doelgroep waren, op hun achterste poten gaan staan verbaast je dat zeker ook niet? Hoe naief
pi_37762243
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat geen ene verandering (vooral zo'n grote niet) kan plaatsvinden in 4 jaar tijd, heb je enig idee hoe lang de vrouwen emancipatie hier heeft geduurt?
ijs_beer fan!
pi_37762315
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Is een film (of zoals dit een kunstzinnige film) niet altijd een eigen visie van een persoon?
Noem mij 1 film met een algehele objectieve werkelijkheid.
ijs_beer fan!
pi_37762381
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:07 schreef oheng het volgende:

[..]

AHA heeft bereikt dat maar weinig mensen in Nederland niet op de hoogte zijn van de verschrikkingen als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking. Zij heeft de onderdrukking zichtbaar gemaakt en bespreekbaar gemaakt in de politiek.
Zij heeft bereikt dat Islamnoobs als jij denken dat zaken als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking Islam eigen zaken zijn iit de werkelijkheid waarbij dit niet het geval is aangezien het cultuurverschijnselen zijn.
quote:
Onderkenning van een probleem is stap 1.
Fout. Het probleem in het juiste perspectief plaatsen is stap 1. Daarna komt de rest. En wat is voor wie een probleem. Tot nu toe heb ik enkel nog niet-moslims gehoord die een probleem hebben met bepaalde zaken. Waarom iets onderkennen wat je niet als probleem ervaart? Als ik mij ga mengen in hoe jij leeft omdat ik denk dat jij een probleem hebt terwijl jij zelf denkt dat je geen probleem hebt, hoe zie jij dat dan?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:19:08 #132
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37762414
Wat is nu the big deal dat ze bij haar asiel-procedure gelogen heeft? Tuurlijk ernstig, maar ik begrijp de nieuws-waarde niet, aangezien ze dit zelf al jaren geleden bekend maakte..

Flauw om nu Hirsi Ali te bashen daarover, er zitten in Nederland tienduizenden allochtonen die hetzelfde gedaan hebben.
pi_37762530
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef NanKing het volgende:

[..]

Omdat geen ene verandering (vooral zo'n grote niet) kan plaatsvinden in 4 jaar tijd, heb je enig idee hoe lang de vrouwen emancipatie hier heeft geduurt?
De beweging van de vrouwenemancipatie is door vrouwen zelf opgestart en gesteund, niet door mannen. Dit itt de 'beweging' van de fraudeuse uit Somalie/Kenia die niet de moslimvrouw met zich meekrijgt, maar de niet-moslim. Opvallend he? Dan doe je iets voor iemand en dan krijg je alleen steun uit het tegenfront? Komt het dan uberhaupt niet bij je op dat moslimvrouwen niets van haar moeten hebben en dat zij enkel voor eigen gewin dingen zegt en doet?
pi_37762576
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

Is een film (of zoals dit een kunstzinnige film) niet altijd een eigen visie van een persoon?
Noem mij 1 film met een algehele objectieve werkelijkheid.
Elke documentaire die gebaseerd is op onweerlegbare feiten. Submission is dat dus niet. Maar het staat je vrij om je kennis over de Islam te halen van iemand die openlijk anti-Islam is hoor. Niet dat je daardoor serieus genomen kan worden, maar dat terzijde.
pi_37762610
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:19 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat is nu the big deal dat ze bij haar asiel-procedure gelogen heeft? Tuurlijk ernstig, maar ik begrijp de nieuws-waarde niet, aangezien ze dit zelf al jaren geleden bekend maakte..

Flauw om nu Hirsi Ali te bashen daarover, er zitten in Nederland tienduizenden allochtonen die hetzelfde gedaan hebben.
Klopt, maar die zijn geen volksvertegenwoordiger.
pi_37762636
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De beweging van de vrouwenemancipatie is door vrouwen zelf opgestart en gesteund, niet door mannen. Dit itt de 'beweging' van de fraudeuse uit Somalie/Kenia die niet de moslimvrouw met zich meekrijgt, maar de niet-moslim. Opvallend he? Dan doe je iets voor iemand en dan krijg je alleen steun uit het tegenfront? Komt het dan uberhaupt niet bij je op dat moslimvrouwen niets van haar moeten hebben en dat zij enkel voor eigen gewin dingen zegt en doet?
Wat wint zij er mee?
Ooit weleens aangedacht dat ze het voor de enkeling doet die ze wel kan helpen?
En volgens mij is AHA nog steeds een vrouw die voor de vrouwen 'vecht' dus hoe kom je erbij dat het door de mannen wordt opgezet en gesteund?
Ik ben het met je eens dat het van binnen uit moet komen, en als je meer van mijn posts zou lezen zou je dat ook ontdekken, maar het betekent niet dat niemand zich er mee mag bemoeien en/of druk om maken.

Daarbij waren er bij de vrouwen emancipatie in NL ook mannen gemoeid, hoe hadden die vrouwen anders ooit de ruimte kunnen krijgen of voor zich zelf op te komen? Vrouwen emancipatie begint bij mannen die zichzelf open stellen.
ijs_beer fan!
pi_37762650
quote:

Ik snap ook niet dat de focus op AHA ligt. Mijn voornaamste vraag is hoe AHA gehandhaaft moet worden binnen de VVD, aangezien die partij wil staan voor een abnormaal streng immigratiebeleid. En dat terwijl juist 1 van je prominentste partij- en kamerleden dus ernstig misbruikt daarvan gemaakt heeft. Hoe wil je dat verkopen?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37762652
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik vind het heel goed dat dit soort dingen bespreekbaar worden, maar het nadeel is dat het gros van de mensen nu denkt dat elke islamitische vrouw onderdrukt wordt en dat ze allemaal besneden zijn en allemaal uitgehuwlijkt.
Nog een groot nadeel is dat dit soort dingen bespreekbaar worden gemaakt met veel geschreeuw van AHA's kant, de islam wordt in een hoekje gedrukt door haar. De vrouwen die echt onderdrukt worden helpt zij hier niet mee.
En hoe bespreekbaar is het nu op dit moment eigenlijk in de islam zelf? Het wordt besproken door blanke westerlingen, daar wordt zij als een heldin gezien, maar haar doelgroep dan?
Aha, dus omdat bepaalde simpele figuren nu denken dat alle vrouwen in de islam onderdrukt worden moeten we maar zwijgen? Wat is dat nou voor krankzinnig argument? Een beetje in de trant van: laten we onze bek houden over alle vrouwen die in Amsterdam vermoord worden, anders denkt iedereen dat alle vrouwen in Amsterdam vermoord worden. Jij past je dus aan aan de zwakkeren van geest in Nederland, geweldig.

En de islam in een hoekje drukken? Iets zegt mij dat je geen problemen hebt op kritiek op het Vaticaan, maar als het over die arme islamietjes gaat, dan moet je ineens rekening met hun tere gevoelens houden. De islam is een volwassen geloof, het wordt tijd dat ze met kritiek leren omgaan, en beter kunnen discussiëren en relativeren. Je opstellen als een kleuter, iedere keer als die gemene "anti moslims" kritiek hebben, kan echt niet. Wegwezen met die zielige Calimero technieken.
pi_37762659
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Elke documentaire die gebaseerd is op onweerlegbare feiten. Submission is dat dus niet. Maar het staat je vrij om je kennis over de Islam te halen van iemand die openlijk anti-Islam is hoor. Niet dat je daardoor serieus genomen kan worden, maar dat terzijde.
Submission is geen docu maar een (speel)film dat is een gigantisch verschil.

Oh ja en wie is er anti islam waar ik op reageerde?
ijs_beer fan!
pi_37762678
quote:

[..]

[..]

Dat vervolgens ook alle moslimvrouwen, welke toch de doelgroep waren, op hun achterste poten gaan staan verbaast je dat zeker ook niet? Hoe naief
Alle moslimvrouwen...
pi_37762696
quote:

[..]

[..]

dat is logische he... ze willen niet in een blijf van mijn lijf huis terecht komen

zal vanavond als ik thuis ben even linkje posten van een artikel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_37762720
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:27 schreef oheng het volgende:

[..]

Alle moslimvrouwen...
Ik geloof dat er maar zeer weinig sympathie uit die hoek gekomen is hoor........
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37762726
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:26 schreef oheng het volgende:

[..]

Aha, dus omdat bepaalde simpele figuren nu denken dat alle vrouwen in de islam onderdrukt worden moeten we maar zwijgen? Wat is dat nou voor krankzinnig argument? Een beetje in de trant van: laten we onze bek houden over alle vrouwen die in Amsterdam vermoord worden, anders denkt iedereen dat alle vrouwen in Amsterdam vermoord worden. Jij past je dus aan aan de zwakkeren van geest in Nederland, geweldig.
Ik zeg helemaal nergens dat iedereen zijn mond maar moet houden, ipv dat iedereen eruit pikt wat hij/zij wilt lezen kunnen we ook gewoon even iets beter lezen
quote:
En de islam in een hoekje drukken? Iets zegt mij dat je geen problemen hebt op kritiek op het Vaticaan, maar als het over die arme islamietjes gaat, dan moet je ineens rekening met hun tere gevoelens houden. De islam is een volwassen geloof, het wordt tijd dat ze met kritiek leren omgaan, en beter kunnen discussiëren en relativeren. Je opstellen als een kleuter, iedere keer als die gemene "anti moslims" kritiek hebben, kan echt niet. Wegwezen met die zielige Calimero technieken.
Waar dit op gebaseerd is snap ik al helemaal niet.
ijs_beer fan!
pi_37762767
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat de focus op AHA ligt. Mijn voornaamste vraag is hoe AHA gehandhaaft moet worden binnen de VVD, aangezien die partij wil staan voor een abnormaal streng immigratiebeleid. En dat terwijl juist 1 van je prominentste partij- en kamerleden dus ernstig misbruikt daarvan gemaakt heeft. Hoe wil je dat verkopen?
Kijk dat is een van de weinige relevante dingen die er over blijven. AHA heeft gelogen (onbekend nog in hoeverre). Wat dat betreft is het goed dat Verdonk al heeft aangegeven dat zij AHA het land zou hebben uitgezet. De politieke positie van AHA is hierdoor wel iets zwakker geworden. Maar dat is IMHO dan ook alles. Je gaat niet na 14 jaar nog iemand het land uitflikkeren.
pi_37762781
quote:

Dan vind ik een rehabilitatie van Taïda niet meer dan terecht.
Het is logisch dat vluchtelingen het verhaal strak trekken om meer kans maken op de status. En dat bij de reis niet altijd alle internationale regeltjes gevolgd worden is ook niet meer dan normaal. Kortom ophef om niets.

Trouwens het geeft weer media aandacht voor een incompetente muts die zichzelf als voorbeeld stelt van de onderdrukte moslima. Ervanuit gaat dat iedere moslima hetzelfde heeft meegemaakt als zij en dit probeert op te lossen door de christelijke bevolking ervan te overtuigen dat de islam verdorven is en de moslims stigmatiseerd en in een hoek drukt. Lekker constructief
pi_37762893
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal nergens dat iedereen zijn mond maar moet houden, ipv dat iedereen eruit pikt wat hij/zij wilt lezen kunnen we ook gewoon even iets beter lezen
[..]
Dan moet je dit ook niet beweren (zonder enig bewijs:
"maar het nadeel is dat het gros van de mensen nu denkt dat elke islamitische vrouw onderdrukt wordt"
quote:
Waar dit op gebaseerd is snap ik al helemaal niet.
Dat slaat op de volgende quote van jou:
'de islam wordt in een hoekje gedrukt door haar"
Hoe sneu is dit. Een compleet geloof wordt in een hoekje gedreven doordat 1 Somalische vrouw wat kritiek heeft. Calimero.
pi_37762937
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:30 schreef oheng het volgende:

[..]

Je gaat niet na 14 jaar nog iemand het land uitflikkeren.
Dus je gaat ook geen asielzoekers uitzetten die al jaren in en tussen allerlei procedures hangen?

Of hadden die dan maar gelijk de eerste keer (goed) moeten liegen?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:37:52 #148
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')