Als het er na was hebben we weer een leugen van mevrouw Magan te pakken aangezien ze heel hard roept, wat in het stuk van Zembla is te zien, "Het is mijn religie. Ik mag zeggen dat het achterlijk is."quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herinner was het er vlak na, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Het was een jaar na 9/11 dus nog een leugen erbij van AHMquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herinner was het er vlak na, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Rooms-Katholieken vinden 't niet nodig om tot aggressie over te gaan als je zegt niet -meer- te geloven, moslims vatten dat op als een zeer grove persoonlijke belediging/halsmisdaad......quote:
En wat is dan volgens jou weer een "leugen"?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het was een jaar na 9/11 dus nog een leugen erbij van AHM![]()
http://www.elsevier.nl/ni(...)kel/22962/index.html
Maar bereikt zij ook iets voor die vrouwen. Door haar manier van spreken en haar uitlatingen over de islam, heb ik het idee, bereikt zij net het tegenovergestelde. Waarom zou de doelgroep (daaronder vallen ook de moslimmannen) zich iets van haar aantrekken als zij zich zo laatdunkend over hen uitlaat.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:24 schreef oheng het volgende:
Ik denk dat ze spreekt voor de vrouwen in bijvoorbeeld de blijf van mijn lijf huizen, die niet durven te praten. Dat zij niet spreekt voor de diepgelovige moslima die graag een ondergeschikte positie in de maatschappij inneemt, weet iedereen die een beetje kan nadenken ook wel.
Dan moet je effe terug slaan naar de vorige pagingaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
En wat is dan volgens jou weer een "leugen"?
hoe laatdunkend? wat ze zegt is niet uit de lucht gegrepen. ze is gewoon kritisch en ik hoop met haar dat ewr ook wat met die kritiek gedaan gaat worden. verder mogen mensen toch gewoon naar de moskee, staan er geen bordjes bij supermarkten met verboden voor moslims of moeten ze in de de bus achter in zitten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:45 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Maar bereikt zij ook iets voor die vrouwen. Door haar manier van spreken en haar uitlatingen over de islam, heb ik het idee, bereikt zij net het tegenovergestelde. Waarom zou de doelgroep (daaronder vallen ook de moslimmannen) zich iets van haar aantrekken als zij zich zo laatdunkend over hen uitlaat.
In de praktijk zie je het tegeonovergestelde inderdaad gebeuren. Importbruiden (wat een kutwoord trouwens) zijn nu vijf jaar rechteloos en overgeleverd aan de grillen van hun man. Is dit de bervijding van de vrouw die Ayaan voorstaat? En waarom horen we haar niet over dit onderwerp?
Ik blijf erbij dat het niet Ayaans bedoeling is de onderdrukte positie van de vrouw in de Islam aan te pakken. Wat het dan wel is zou ik niet weten.
Waarom doen ze dat dan altijdquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe laatdunkend? wat ze zegt is niet uit de lucht gegrepen. ze is gewoon kritisch en ik hoop met haar dat ewr ook wat met die kritiek gedaan gaat worden. verder mogen mensen toch gewoon naar de moskee, staan er geen bordjes bij supermarkten met verboden voor moslims of moeten ze in de de bus achter in zitten.
Ja en? Wat is dan volgens jou de "leugen"?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dan moet je effe terug slaan naar de vorige paginga![]()
Ja maar dat is juist het probleem van AHM. Ze heeft bamelijk geen argumenten. Ze heeft misschien wel een punt wat vrouwenondrukking betreft, maar dat ze alle misstanden in de Islamitische gemeenschap linkt aan de Islam is een doodoener.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat mensen al een hekel krijgen aan iemand als ze met goede argumenten misstanden aan het licht brengt.
Ow ze mag zeker zeggen wat ze wilt. Ik denk alleen dat haar invloed ophoudt voordat haar tenen zijn afgelopen. En ik geef daar nog argumenten voor ookquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe laatdunkend? wat ze zegt is niet uit de lucht gegrepen. ze is gewoon kritisch en ik hoop met haar dat ewr ook wat met die kritiek gedaan gaat worden. verder mogen mensen toch gewoon naar de moskee, staan er geen bordjes bij supermarkten met verboden voor moslims of moeten ze in de de bus achter in zitten.
Ik sta ook geregsitreerd als Katholiek (althans, volgens mij). Echter ben ik totaal niet gelovig. En zo vele katholieken met mij.quote:
Moet ik het echt letterlijk voor je opschrijven?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja en? Wat is dan volgens jou de "leugen"?
Lees jij overigens de linkjes wel door voordat ze je plaatst?
Er zijn ook mensen die nergens geregistreerd staan en toch gelovig zijn, als je tekst naast dat kaartje had gelezen, had je dat ook gezien.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik sta ook geregsitreerd als Katholiek (althans, volgens mij). Echter ben ik totaal niet gelovig. En zo vele katholieken met mij.
Bron: FPquote:Nawijn: Hirsi Ali uitzetten vanwege liegen
Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat zijn collega parlementariër Ayaan Hirsi Ali het land moet worden uitgezet als blijkt dat de beweringen die het VARA tv-programma Zembla gisteravond deed, waar zijn. Zembla onthulde dat Hirsi Ali niet alleen haar hele vluchtverhaal heeft verzonnen, maar ook heeft gelogen over andere details uit haar verleden.
De VVD-politica zei toen ze asiel aanvroeg dat ze uit Somalië kwam. Dat was niet waar: ze woonde als vluchteling in het veilige Kenia. Ze leefde daar in redelijke welstand met haar familie. Nog voordat een burgeroorlog uitbrak, was haar familie al gevlucht uit Somalië. In 1992 trouwde ze met een man uit Canada. Op doorreis naar haar echtgenoot stapte zij in Duitsland uit het vliegtuig en reisde per trein door naar Nederland, waar zij asiel aanvroeg. Zij wilde niet samenleven met haar man, die zij niet kende.
VVD wist er van
Volgens Hirsi Ali heeft ze destijds aan de VVD opgebiecht dat ze gelogen had om hier asiel te krijgen. Volgens een woordvoerder ging het om een foute naam (ze heet Magan i.p.v Ali), geboortedatum en het land waar ze vandaan kwam. De liberalen vonden dat destijds geen beletsel om haar op de lijst te zetten.
Zembla spoorde ook Ayaans broer, een tante en ex-man op. Zij zeggen dat Ayaan tijdens haar vlucht geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie. Ook zou zij niet tegen haar zin zijn uitgehuwelijkt. Hirsi Ali zegt dat het trio liegt uit schaamte en eergevoel. Tegenover het ANP heeft haar broer overigens gezegd dat Hirsi Ali wel degelijk was uitgehuwelijkt: ''Het was geregeld door vader en de familie, buiten bruidegom en bruid om. Ayaan is alleen gevraagd eraan mee te werken.''
Nawijn vindt dat als blijkt dat Hirsi Ali heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland (hetgeen eigenlijk al vaststaat), ze moet worden uitgezet. Hij heeft aan minister Rita Verdonk gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen: ''Ze heeft ons toen namelijk op het verkeerde been gezet''. Zelf was Nawijn ten tijde van Hirsi Ali's asielprocedure directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Als je dit soort onzin gaat beweren welquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
Moet ik het echt letterlijk voor je opschrijven?![]()
Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis meequote:Nanking zegt, dat volgens AHM ze van haar geloof is gevallen na 9/11/2001, omdat ze haar geloosfgenoten niet dat soort dingen zag doen.
Dan kan je niet een jaar na dato 9/12/2002 niet roepen in Rondom 10: "Het is mijn geloof. Ik mag roepen dat het achterlijk is"
Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.quote:Als je dat wel doet lieg je namelijk![]()
Nee want het blijft onzin.quote:Zo duidelijk voor je?![]()
Had je die dus beter eerst kunnen lezen.quote:Ik plaatste de link alleen voor de datum van de uitzending van Rondom 10![]()
Ik leg alleen maar uit wat klez bedoelde. Die link heb ik verder niet bekeken, omdat het percentage christenen verder offtopic is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die nergens geregistreerd staan en toch gelovig zijn, als je tekst naast dat kaartje had gelezen, had je dat ook gezien.
Er zijn nu 2 verschillende mensen die hebben uitgelegd wat klez bedoelde, ik hoor het liever van hemzelf.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik leg alleen maar uit wat klez bedoelde. Die link heb ik verder niet bekeken, omdat het percentage christenen verder offtopic is.
Precies, zoals gezegd, ben ik katholiek geweest toen ik klein was. Het is mijn geloof zogezegd. Ik snap ook beter wat het katholicisme inhoudt, en wat de problemen zijn dan een "ongelovige"quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je dit soort onzin gaat beweren wel
[..]
Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis mee
[..]
Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.
Als jij het grootste gedeelte van je leven bent opgevoed met een bepaalde religie dan blijft dat natuurlijk ook jou religie, afstand nemen of eruit stappen verandert daar niet zoveel aan.
[..]
Nee want het blijft onzin.
[..]
Had je die dus beter eerst kunnen lezen.
Ik woon in het zuiden van het land. Al mijn vrienden zijn gedoopt. Geen 10% van hen gelooft in de christelijke god.quote:
Dank je voor het uitleggenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:25 schreef klez het volgende:
[..]
Ik woon in het zuiden van het land. Al mijn vrienden zijn gedoopt. Geen 10% van hen gelooft in de christelijke god.
Mijn hemel, hoe ver heb jij je hand met veren in je aars zitten? Dat jij van iedere ooit geproduccerd opinieblaadje de inhoud tot op het triviale bot kent betekend niet dat een ieder alles moet kennen. Ook probeerde ik niks om te draaien, ik gaf aan dat jij mijnziens nogal eenzijdig hypocritie verwijt terwijl dat naar beide kanten zou moeten. Maar ja, laat maar, ik begrijp dat het voor mij, als 'linkse', niet de bedoeling is kritiek te geven op 'gene zijde'.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja draai het om, over de leugens van Hirsi Ali is nooit echt een geheim gemaakt dat Zembla dit als nieuws brengt en de domme massa die blijkbaar niet weet wat een opinitijdschrift is dit geloofd kan ik niks aan doen.
Bij wie bedoel je? Maar kan ik dan vragen hoever jij er hem in hebt zitten bij de Vara? Aangezien je nogal stupide een zeer zwakke documentaire loopt te verdedigen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:40 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Mijn hemel, hoe ver heb jij je hand met veren in je aars zitten?
Leg mij dan eens uit wat er eenzijdig aan de hypocritie zou zijn?quote:Dat jij van iedere ooit geproduccerd opinieblaadje de inhoud tot op het triviale bot kent betekend niet dat een ieder alles moet kennen. Ook probeerde ik niks om te draaien, ik gaf aan dat jij mijnziens nogal eenzijdig hypocritie verwijt terwijl dat naar beide kanten zou moeten. Maar ja, laat maar, ik begrijp dat het voor mij, als 'linkse', niet de bedoeling is kritiek te geven op 'gene zijde'.
Is dit de bizarro world ofzo? Waar heb jij het in hemels naam over?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je dit soort onzin gaat beweren wel
[..]
Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis mee
[..]
Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.
Als jij het grootste gedeelte van je leven bent opgevoed met een bepaalde religie dan blijft dat natuurlijk ook jou religie, afstand nemen of eruit stappen verandert daar niet zoveel aan.
[..]
Nee want het blijft onzin.
[..]
Had je die dus beter eerst kunnen lezen.
Ik ageer tegen de manier waarop jij alleen maar op de 'vorm' reageert. Van jou kant heb ik verdomd weinig inhoudelijk relevante posts gezien, het ging alleen om 'oud nieuws', 'vara' en 'slechte onderzoeksjournalistiek'. Je opmerking over 'domme mensen' die de inhoud van een blaadje uit de vorige eeuw niet tot de letter kennen vind ik een beetje sneu, vandaar de opmerking over veren.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij wie bedoel je? Maar kan ik dan vragen hoever jij er hem in hebt zitten bij de Vara? Aangezien je nogal stupide een zeer zwakke documentaire loopt te verdedigen.
Dit alles doet nog steeds niet af aan de inhoud; liegende kamerleden. Beetje hetzelfde als met Verdonk, ineens is liegen niet erg zolang je maar geen kritiek geeft op een potentiele VVD-lijsttrekster. Daar jij van mening bent dat de gehele VARA groep verantwoordelijk is voor dit stukje zendtijd (niet het beste, maar niet waardeloos) ipv de redactie van het uitgezonden programma (wij 'linksen' kennen ook nog een stukje vrijheid qua berichtgeving) doet mij beseffen dat verdere communicatie alleen maar op meer onzin doet uitlopen.quote:Leg mij dan eens uit wat er eenzijdig aan de hypocritie zou zijn?
Aangezien AHA al eerder bekend had gelogen te hebben kun je haar dus niet beschuldigen van hypocriet gedrag. De Vara imo wel omdat die jaren later er nog eens een item aan wijdt terwijl ze aan de andere kant graag meehelpen aan leugens van asielzoekers om zo Verdonk's beleid aan de kaak te stellen?
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is dit de bizarro world ofzo? Waar heb jij het in hemels naam over?
Hoe kan iemand die afstand neemt van een geloof dan toch beweren dat het haar geloof is?
Ze heeft toch afstand genomen van dat geloof? Of wat? Wie zit hier nou onzin te kramen?
In het geval van AHM is ze geen Moslim, omdat ze niet geloof in Allah en zijn Profeet. Als je dat niet doet kan je je moeilijk Moslim noem, misschien wel in jouw logica maar niet in de mijne.
Je mag er lritiek op hebben, maar je kan niet zeggen dat het jouw geloof is, ongeacht je geschiedenis ermee, omdat je er afstand van hebt genomen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin reactie, als jij besluit om geen moslim meer te zijn maar je bent er voor een groot deel van je leven mee opgegroeit dan mag je toch nog steeds kritiek uitten en zeggen dat dit jou geloof is, qua ervaring is dit namelijk ook zo.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:57 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Ik ageer tegen de manier waarop jij alleen maar op de 'vorm' reageert. Van jou kant heb ik verdomd weinig inhoudelijk relevante posts gezien, het ging alleen om 'oud nieuws', 'vara' en 'slechte onderzoeksjournalistiek'. Je opmerking over 'domme mensen' die de inhoud van een blaadje uit de vorige eeuw niet tot de letter kennen vind ik een beetje sneu, vandaar de opmerking over veren.
Als je mijn postgeschiedenis zou kennen weet je dat ik voor Rutte ben, maar goed.quote:Dit alles doet nog steeds niet af aan de inhoud; liegende kamerleden. Beetje hetzelfde als met Verdonk, ineens is liegen niet erg zolang je maar geen kritiek geeft op een potentiele VVD-lijsttrekster. Daar jij van mening bent dat de gehele VARA groep verantwoordelijk is voor dit stukje zendtijd (niet het beste, maar niet waardeloos) ipv de redactie van het uitgezonden programma (wij 'linksen' kennen ook nog een stukje vrijheid qua berichtgeving) doet mij beseffen dat verdere communicatie alleen maar op meer onzin doet uitlopen.
allemaal heel tragisch en ernstig en Hirsi Magan moest maar gauw verblijfsvergunning krijgen, want dit was toch wel zo zielig.quote:Deze arme vrouwe heeft 3 / 4 burgeroorlogen meegemaakt
Is Ayaan ook ziek?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:16 schreef gelly het volgende:
Nou, het is iig duidelijk waar de Tara Singh Varma award van dit jaar naartoe gaat.
Ze geeft het zelf toe.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:21 schreef Monidique het volgende:
(...). Maar of het waar is...
Ze heeft wel issues en daar kunnen wij allemaal van meegenieten.quote:
Vind ik ook ze moet lekker naar de VS.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
Laat ze in vredesnaam goed werk gaan doen bij de VN en afzien van die nieuwe films, lijkt me voor iedereen beter.
Je zou toch kunnen zeggen dat iemand die persoonlijk verantwoordelijk is voor hetzevorming jegens de Islam en haar volgelingen.; die zich met name heeft ingezet voor de verwijdering tussen Islamieten en de Westerse wereld onder het mom van een verzonnen traumatisch jeugd cq achtergrond; die haar niet bestaande ervaringsdeskundigheid heeft ingezet voor het laten maken van een film welke uiteindelijk heeft geresulteerd in de dood van de maker de commotie waard is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat ze dit ook weer niet heeft verdiend en snap de commotie niet zo goed.
Laat ze in vredesnaam goed werk gaan doen bij de VN en afzien van die nieuwe films, lijkt me voor iedereen beter.
Ik snap werkelijk waar niet wat labiele mensen met economische vluchtelingen te maken hebben. Volgens mij jijzelf ook niet. Er is juist niets labiels aan mensen die naar een ander land gaan om hun levensomstandigheden te verbeteren.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:21 schreef Monidique het volgende:
Ik vond haar altijd al een beetje labiel overkomen, dus dat ze een heel verhaal verzonnen heeft om illegaal een rijk, Westers land binnen te komen, verbaast mij niets. Maar of het waar is...
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:31 schreef Jappie het volgende:
Als laatste zou ik wensen dat mensen in het algemeen eens wat meer constructief gingen nadenken over hoe de binnenlandse problemen rondom afkomst en/of religie op te lossen.....ik vrees alleen dat dat laatste ijdele hoop zal blijken te zijn. Kennelijk ligt het in de mensheid besloten om problemen van welke aard dan ook eerstens aan anderen/andersdenkenden toe te kennen.
Kerel, dit is 14 jaar terug.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:54 schreef TJDoornbos het volgende:
liegen = eruit
was bij Taida ook dus Verdonk toon je rechtlijnigheid en mik Hirsi eruit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |