Ik loop binnen omdat ik eerst buiten liep (straat en stoep), en dat was nog erger, toen moest ik al stoppen na misschien 300 meter. Het enige park bij mij in de buurt is niet open wanneer ik tijd heb om te gaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:07 schreef BoNi het volgende:
Een antwoord op je vraag heb ik helaas niet, maar waarom loop je op een lopende band in de sportschool en niet buiten?
Volgens mij loop je vaak onnatuurlijker op een loopband en wil dit ook nog weleens blessures veroorzaken, maar dit kan ik zeker niet bewijzen met feiten.
Loop je weleens buiten en hoe zijn je enkels dan?
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:13 schreef Klapdeur het volgende:
Heb je wel fatsoenlijke hardloopschoenen? Ik bedoel daarmee natuurlijk niet afgetrapte nikes of puma's?
Wel even goed lezen hequote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:59 schreef Gio het volgende:
Ik doe van te voren een degelijke warming up of cardio training, en enkele stretch oefeningen. Mijn schoenen zijn Saucony's die zijn afgemeten in een speciaalzaak, dus dat lijkt mij wel goed te zitten.
Mede daardoor blijft het leuk, om jezelf te zien verbeteren! Mooie tijd ook Als je meeloopt in een wedstrijd kan je jezelf nog harder pushen, en zit misschien wel een 37er erin.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:32 schreef Grumpey het volgende:
Ok, Ultiem, wat een TOP dag
Heb mijn 1e 38er gelopen vandaag, sterker nog, ik heb gelijk 38:15 op 10 kilometer gelopen! Alles ging geweldig, het weer zat mee, ik kon leuk versnellen aan het eind en voelde me top. Liep enkele kilometers zelfs rond de 3:45, dus kan niet meer stuk!
wat een enorme sprong in een keer, van 39 laag naar 38 laag. In een keer kon ik wel dat lekkere hoge tempo vasthoudenNu weet ik het zeker, ik moet goede schoenen hebben, betere outfit en ik ga maar eens wedstrijden meelopen puur voor het maximale eruit te halen
Ben blij, nu eerst douchen
hehe; bij mij ontbreekt het aan loopsnelheid; trek 14+km/h nog steeds heel slecht; daarom ook de keus voor lange afstand triathlon :p. Ben op dat gebied zowel fysiek als mentaal een diesel ( ok, ik kan aardig hard fietsenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik mezelf vanavond ook niet meer![]()
Overigens doe ik jou al helemaal niet na, duurvermogen-held
Ik had precies het omgekeerde. Ik kwam om onduidelijke redenen maar niet vooruit, had allerlei pijntje enzo. Hoewel m'n tijd van 43 min niet enorm slecht is, voelde het allemaal erg kut aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:32 schreef Grumpey het volgende:
Ok, Ultiem, wat een TOP dag
Heb mijn 1e 38er gelopen vandaag, sterker nog, ik heb gelijk 38:15 op 10 kilometer gelopen! Alles ging geweldig, het weer zat mee, ik kon leuk versnellen aan het eind en voelde me top. Liep enkele kilometers zelfs rond de 3:45, dus kan niet meer stuk!
wat een enorme sprong in een keer, van 39 laag naar 38 laag. In een keer kon ik wel dat lekkere hoge tempo vasthoudenNu weet ik het zeker, ik moet goede schoenen hebben, betere outfit en ik ga maar eens wedstrijden meelopen puur voor het maximale eruit te halen
Ben blij, nu eerst douchen
Ik zal dat artikel graag lezen, want gezien jouw training neem ik aan dat je weet waar je het over hebt, maar op je gehele voet te landen voelt echt bijzonder onnatuurlijk en pijnlijk aanquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:06 schreef Scighera het volgende:
@Gio
about the loopband; zie bovenstaand stukje.
het is vrij normaal (en effecient) om op bijna je gehele voet te landen. zal eens een artikel inscannen hierover. En ik zal toch adviseren om meer buiten te gaan lopen; op asfalt (niet de steop; die is vaak niet egaal)
verder is het denk ik raadzaam om het aan een sportfysio te vragen die wel een loopband heeft of anders een sportarts met de juiste faciliteiten. techniek analyseren; en nadat je het gevoel hebt gekregen laten kijken naar spierspanningen etc
Het is idd beter om op je hele voet te landen, dat heeft o. a. met je knieen te maken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:44 schreef Gio het volgende:
[..]
Ik zal dat artikel graag lezen, want gezien jouw training neem ik aan dat je weet waar je het over hebt, maar op je gehele voet te landen voelt echt bijzonder onnatuurlijk en pijnlijk aan
Maar het goede nieuws is dat ik er gisteravond achter kwam dat de sportschool waar ik train ook een fysio heeft, dus daar kan ik binnenkort eens mee gaan praten![]()
Alvast bedankt, alle informatie is welkom.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:58 schreef Scighera het volgende:
@Gio;
denk dat ik hem vanavond post; heb een techniekonderdeel in al mijn boeken staan en weet al welke het is, maar vind hem nog niet uitgebreid genoeg; ik zal hem iig posten. het is wel gericht op lange-afstand werk; dus een extra focus op rendement
En dat is dus helaas waar het na een paar minuten op uitloopt. 0,0 buiging, maar de gehele voet in 1 keer op de grond meppen met een redelijk volume.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:45 schreef Nooruna het volgende:
het is dus niet kablam, kablam, kablam enz... met enorme platvoeten![]()
en dat gaat ook niet weer vanzelf over als je spieren eenmaal warm en soepel zijn??quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:03 schreef Gio het volgende:
[..]
Alvast bedankt, alle informatie is welkom.
[..]
En dat is dus helaas waar het na een paar minuten op uitloopt. 0,0 buiging, maar de gehele voet in 1 keer op de grond meppen met een redelijk volume.
Ik doe mijn renschema momenteel altijd na cardio, wat zo'n 45 a 60 minuten fietsen is, dus ik denk dat de spieren dan wel warm en soepel zijn. Ik ga binnenkort wat rennen op de loopband met de fysio ernaast, en dan gaan we eens kijken waar het fout gaat. Ik rennen, zij een stoeltje ernaast en kijken maarquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:11 schreef Nooruna het volgende:
[..]
en dat gaat ook niet weer vanzelf over als je spieren eenmaal warm en soepel zijn??
Kun je niet op het moment dat dit begint enkel- en knieoefeningen doen (rondjes draaien met je enkels bijv., vraag om een goede uitleg voor oefeningen aan de fysiotherapeut) en wat rekken/strekken enz en dan weer gaan rennen en dat dan echt regelmatig, om de zoveel minuten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |