Wat zei hij dan?quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:33 schreef Radegast het volgende:
Jemig, wat zat die Van Geel lekker te liegen tijdens de persconferentie.![]()
Dat ze nog geen nieuwe trainer hebben. Niet meer dan logisch om te zeggen omdat Ten Cate wil dat het na de CL finale bekend wordt gemaakt.quote:
Van Geel is een kil persoon zonder clubgevoel.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind het allemaal zo dubbel. Ik weet dat Van Geel bezig is heel erg goed werk voor Ajax te verrichten. Maar als ik hem nu weer bij die persconferentie zie...
Liegbeest dat t is. Toch ben ik wel blij met van Geel. Hij doet wel veel voor Ajax. Alleen door het gedoe met Blind, heeft ie bij mij iets minder krediet gekregen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Da_Sandman het volgende:
"Ik weet even niet waar je op doelt..."
offtopic: ga je mij nog terugmailen?quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Van Geel is een kil persoon zonder clubgevoel.
Over die Nederlandselftal shirts van 35 euro?quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
offtopic: ga je mij nog terugmailen?
Iets in die geest ja.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Over die Nederlandselftal shirts van 35 euro?
quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:55 schreef Tvduijn het volgende:
Even serieus, het is nou eenmaal het lot van een TD om te liegen tegenwoordig.
Er is zoveel wat ze gewoon niet naar buiten MOGEN brengen van andere partijen (zoals nu bij ten Cate evt.) Het zou voor de clubs slecht zijn als TD's niet meer zouden liegen omdat een hoop dingen dan gewoon niet meer besproken worden.
Tja iedereen wil het liefst de waardheid weten he maarja dat gaat niet altijd. En tja, supporters zijn vaak sowieso een belemmering voor het werk van bepaalde mensen binnen een club.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De supporters willen de waarheid weten. Als achteraf blijkt dat het gelogen is zagen ze alweer aan je poten.
dat heb ik ookquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind het allemaal zo dubbel. Ik weet dat Van Geel bezig is heel erg goed werk voor Ajax te verrichten. Maar als ik hem nu weer bij die persconferentie zie...
quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:58 schreef D1 het volgende:
Hoe je het ook zou willen zien, voetbal is een zakenwereld geworden. En in de zakenwereld is niet altijd plaats voor openheid en eerlijkheid. Van Geel kil? Ik mag het soms wel hopen, uiteindelijk is hij degene die ervoor moet zorgen dat de juiste mensen bij Ajax komen, en daarbij mogen emoties niet in de weg zitten. Maar om hem daarom een persoon te noemen zonder clubgevoel vind ik tamelijk overtrokken. Het is een TD die in mijn ogen het beste voorheeft met Ajax en die voor zichzelf en de club hoge ambities heeft gesteld.
Ten tweede, als je een overeenkomst hebt met een werknemer dat de samenwerking pas op een bepaalde datum publiekelijk bekend wordt gemaakt is het het beste om daarvoor te zeggen dat je nog van niets weet. Anders breng je partijen onnodig in vervelende situaties. Het is een TD, geen fucking moeder theresa...
Daarom moet je er voor zorgen dat "echte" ajax mensen verantwoordelijk blijven voor de club. Nu flikkeren alle bestuurs en technische mensen die er net pas zijn, alle "echte" ajaxmensen eruit die al jaren verbonden zijn met de club. Dat kan niet lang goed gaan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:57 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Tja iedereen wil het liefst de waardheid weten he maarja dat gaat niet altijd. En tja, supporters zijn vaak sowieso een belemmering voor het werk van bepaalde mensen binnen een club.
Het zou een slimme zet van Frenk zijn, hij gaat weg, Barca zakt een paar jaartjes in, en Rijkaard komt terug als de grote verlosser.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:01 schreef King_of_Kool het volgende:
En toch denk ik dat het misschien Rijkaard gaat worden met ten Cate als assistent... Als Rijkaard de champions league wint met Barca is er verder niets meer wat hij kan winnen met Barca. Het kan dan alleen maar slechter gaan en dat weet hij... Bij Ajax ligt een grote uitdaging.
Dat ben ik wel met je eens maar het liegen zal altijd blijven, ook een echte ajacied zal dat als TD moeten.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Daarom moet je er voor zorgen dat "echte" ajax mensen verantwoordelijk blijven voor de club. Nu flikkeren alle bestuurs en technische mensen die er net pas zijn, alle "echte" ajaxmensen eruit die al jaren verbonden zijn met de club. Dat kan niet lang goed gaan.
Jouw verhaal en mijn verhaal passen in elkaarquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:08 schreef King_of_Kool het volgende:
Het zou niet eens onverstandig zijn. Je weet hoe het gaat daar. Nu zijn ze gewend om te winnen maar wat als het volgend seizoen ineens minder gaat, en in de champions league. Dan gaan ze daar meteen met witte vlaggetjes zwaaien en Frenk weet dat. Voor het geld hoeft ie het niet meer te doen dus ik zeg Rijkaard naar Ajax en ten Cate. Meteen ook de reden waarom de hele technische staf is ontslagen.
Je bezorgdheid is hartverwarmend. Bij Feijenoord hebben ze het wel goed voor elkaar wil je zeggen? Is Jorien een echte clubman? Lees zoveel gezeik over hem als ik weer eens uit pure leedvermaak op het Feijenoord topic kom dat ik me dat amper kan voorstellen. Wotte, Baan en consorten, waren dat echte clubmannen? Word eens wakker, de club mag dan wel van de supporters zijn, maar de supporters bepalen niet wat er gebeurd, en de supporters hoeven ook niet overal direct over geïnformeerd te worden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Daarom moet je er voor zorgen dat "echte" ajax mensen verantwoordelijk blijven voor de club. Nu flikkeren alle bestuurs en technische mensen die er net pas zijn, alle "echte" ajaxmensen eruit die al jaren verbonden zijn met de club. Dat kan niet lang goed gaan.
Hij heeft toch ook niet gezegd dat het bij F'noord beter is, waarschijnlijk herkend hij het probleem gewoon, net zoals de oplossing.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:09 schreef D1 het volgende:
[..]
Je bezorgdheid is hartverwarmend. Bij Feijenoord hebben ze het wel goed voor elkaar wil je zeggen? Is Jorien een echte clubman? Lees zoveel gezeik over hem als ik weer eens uit pure leedvermaak op het Feijenoord topic kom dat ik me dat amper kan voorstellen. Wotte, Baan en consorten, waren dat echte clubmannen? Word eens wakker, de club mag dan wel van de supporters zijn, maar de supporters bepalen niet wat er gebeurd, en de supporters hoeven ook niet overal direct over geïnformeerd te worden.
Was ook meer als voorbeeld bedoelt voor datgene wat ik niet expliciet gezegd heb. Het is ontzettend onrealistisch om altijd een clubpersoon op dergelijke belangrijke posten te hebben. Als we het hebben over clubmensen dan hebben we het, in 90% van de gevallen, over voetballers.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:13 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Hij heeft toch ook niet gezegd dat het bij F'noord beter is, waarschijnlijk herkend hij het probleem gewoon, net zoals de oplossing.
Maar ik denk ook niet dat op elke positie een clubman moet zitten, ik deze voetbalwereld is keiharde zakelijkheid in sommige situaties nodig.
Sorry maar kwijl even met me mee:quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Defour lijkt toch te komen. De voorzitter heeft aangegeven het te moeten accepteren dat hij perse weg wil.
Steekquote:Op donderdag 11 mei 2006 01:02 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Sorry maar kwijl even met me mee:
Steek
Heitinga Stam Vermaelen
Defour Maduro Sneijder Davids
Rosales Huntelaar Perez
Veel meer kwijlquote:Op donderdag 11 mei 2006 01:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Steek
Heitinga, Stam, Vermaelen
Maduro, Sneijder, Davids, Urby
Defour, Klaas, Perez.
Is Defour een rechtsbuiten? Dan ben ik voor.quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Steek
Heitinga, Stam, Vermaelen
Maduro, Sneijder, Davids, Urby
Defour, Klaas, Perez.
quote:„Danny Blind is de juiste man, maar niet op de juiste plaats”
AJAX PAREERT KRITIEK
AMSTERDAM, donderdag
De kogel is door de kerk die de beleidsbepalers van Ajax zo graag in het midden wilden laten. Bewust was er gekozen om maandenlang nergens op te reageren en daarom kreeg hoofdtrainer Danny Blind gistermorgen pas officieel te horen dat hij is ontslagen. Een dag eerder werd het besluit geaccordeerd door de raad van commissarissen. Behalve ‘icoon’ Blind verdwijnen ook de assistenten Gerard van der Lem en Ruud Krol van het hoogste platform.
„We hebben puur de trainer Blind beoordeeld. De mens, de oud-topvoetballer en de Ajax-coryfee Blind staan geen moment ter discussie. Voor iemand die zo verknocht is aan de club, die op handen wordt gedragen door de aanhang, zal hier altijd een plaats zijn”, zei voorzitter John Jaakke. Ajax wil voor Blind en ook Krol graag een andere functie zoeken. „Al zullen die gesprekken nu nog niet plaatsvinden, dat lijkt me logisch.”
De laatste weken klaagde Blind over een gebrek aan steun. Jaakke en technisch directeur Martin van Geel refereerden aan een gesprek op 30 maart met Blind. De coach werd op de hoogte gesteld van het voornemen om pas na het seizoen spijkers met koppen te slaan. „Danny begreep het. Hij besefte ook dat een vroegtijdige beëindiging van zijn contract tot de mogelijkheden behoorde. Gedurende vier weken was daar geen enkele discussie over”, aldus Van Geel.
Blind was echter onzeker geworden en klopte na de zege op Feyenoord nogmaals bij de directie aan. Ajax wilde – met het oog op de ontknoping tegen FC Groningen en de bekerfinale – in die fase geen onrust meer veroorzaken en hield zich aan de eerdere afspraak. „Wat was het alternatief? Het mocht geen invloed hebben op de resultaten”, stelt Jaakke.
In sommige gevallen is er voor de verhalen van beide partijen wat te zeggen. De directie heeft zich in elk geval niet laten leiden door de waan van de dag. „Er waren mensen die in het najaar al wekelijks vroegen wanneer Blind ontslagen zou worden”, stipt Van Geel aan. „Los van de publicaties in de media van de laatste twee weken is het ons heel aardig gelukt om de rust te bewaren, terwijl het juist een erg moeizaam seizoen is geweest.”
Volgens Jaakke kun je dat uitleggen als steun. „Ons uitgangspunt is dat we geen voortdurende publieke discussie over onze trainer willen voeren. We gaven Danny het vertrouwen door hem aan te stellen, door hem de vrije hand te geven bij het samenstellen van zijn staf, door de spelers te kopen die hij wenste en door zijn voetbalvisie te volgen. We zijn hem blijven steunen, ook toen we op de negende plaats stonden. Geen trainer van Ajax heeft met dergelijke resultaten zo rustig kunnen werken.”
En de preses benadrukte eveneens het gedrag van de supporters, die vrijwel een heel seizoen hun onvrede hebben geuit, uit protest wegbleven bij wedstrijden – zelfs het zogenaamde sfeervak – en pas na de reguliere competitie opeens achter het elftal gingen staan. Ajax rekent de technische staf evenwel af op een periode van veertien maanden, waarin niet werd meegestreden om het kampioenschap, waarin het vertoonde spel niet aansloot bij de huisregels en waarin te veel spelers stilstonden of achteruitliepen.
Geconfronteerd met opnieuw een trainer die zijn contract niet uitdient, zei Van Geel: „Natuurlijk streven we naar continuïteit, maar ook naar kwaliteit. We zijn, op zijn zachtst gezegd, in een paar wedstrijden heel fortuinlijk geweest. Dat geeft aan hoe precair de situatie was. Deze beslissing zal weerstand oproepen. Toch denken wij dat een frisse wind noodzakelijk is, ook al klinkt dat wat oneerbiedig. Drie landstitels in tien jaar is Ajax onwaardig. Danny Blind is de juiste man, maar niet op de juiste plaats.”
Sinds dit seizoen wordt Ajax regelmatig geconfronteerd met spottende uitlatingen zodra de clubleiding ter sprake komt. Jaakke wordt steevast ‘de hockeyer’ genoemd, algemeen directeur Maarten Fontein ‘de cricketer’. Kortom, mensen zonder verstand van voetbal. Na een diepe zucht wuifde Jaakke die vooringenomenheid weg.
„Martin van Geel is technisch directeur, Piet Keizer technisch adviseur. Bestuurslid Hennie Henrichs is al sinds 1964 lid en heeft zelf bij Ajax gevoetbald. Voetbal is hier het belangrijkste aspect en daar hebben we echt de juiste mensen voor. Maar ook in commercieel en financieel opzicht moet Ajax gerund worden. Ach, het zijn de bekende stickers die op voorhoofden worden geplakt. Maar die trek ik er meteen weer af.”
quote:Van der Lem: „Tweehonderd jaar roodwit bloed weg”
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, donderdag
Ajax kan eventueel pas eind volgende week de nieuwe trainer presenteren. Henk ten Cate is immers de beoogde opvolger van Danny Blind en hij wil hoe dan ook wachten tot na de finale van de Champions League. Tot die tijd zwijgt de assistent van Frank Rijkaard, die gezien het mooie leven in Barcelona nog licht twijfelt over zijn toekomst, volgens afspraak in alle talen.
Ten Cate is goed bevriend met Gerard van der Lem, maar de trouwe secondant van Blind heeft als enige geen gesprek met Ajax over de toekomst gehad. De Amsterdammer, die het hart op de tong heeft liggen en zich kritisch had uitgelaten over de directie, hoeft niet terug te keren.
„Met een aantal redenen voor het ontslag ben ik het niet eens, maar zo is er altijd een stok te vinden om mee te slaan. Ze willen een frisse wind en daar valt weinig tegenin te brengen. Er gaat nu bijna tweehonderd jaar roodwit bloed verloren”, aldus Van der Lem.
Keeperstrainer Fred Grim, vorig jaar door Blind aangesteld, mag wel blijven en heeft bedenktijd gevraagd. De huidige technische staf maakt het seizoen in elk geval af. Ajax speelt nog twee oefenwedstrijden. Van der Lem: „We zijn Ajacieden en bovendien professioneel genoeg om de rit helemaal uit te zitten.”
Ajax zal de technische staf dus grondig moeten renoveren. Daarbij valt de laatste dagen steeds vaker de naam van Aron Winter. Hij is voor komend seizoen al vastgelegd als trainer van Jong Ajax en kan betrekkelijk eenvoudig doorgeschoven worden.
In Londen wordt verder gefluisterd dat Ajax Edgar Davids zou willen bewegen terug te keren naar Amsterdam. De Surinaamse middenvelder en Ten Cate kennen elkaar van haver tot gort, vandaar dat de link snel was gelegd. Aan de andere kant zal Ten Cate niet vergeten zijn dat Davids twee jaar geleden na een goede huurperiode bij FC Barcelona een mooie aanbieding negeerde en voor het geld koos bij Inter. Daar had hij vervolgens een rampseizoen. Het kostte Davids zijn plek in Oranje en uiteindelijk het WK komende zomer in Duitsland.
Jorien heeft ons gered van een failliesement. Die man heeft veel geld in Feyenoord gestoken. Dus hem kun je weinig verwijten. Ook is Feyenoord de laatste tijd bezig om echte clubmannen binnen te halen. Denk aan Jansen en Bozs.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:09 schreef D1 het volgende:
[..]
Je bezorgdheid is hartverwarmend. Bij Feijenoord hebben ze het wel goed voor elkaar wil je zeggen? Is Jorien een echte clubman? Lees zoveel gezeik over hem als ik weer eens uit pure leedvermaak op het Feijenoord topic kom dat ik me dat amper kan voorstellen. Wotte, Baan en consorten, waren dat echte clubmannen? Word eens wakker, de club mag dan wel van de supporters zijn, maar de supporters bepalen niet wat er gebeurd, en de supporters hoeven ook niet overal direct over geïnformeerd te worden.
Vd Lemquote:Gerard van der Lem ‘persona non grata’
Door Mike van Damme
Donderdag 11 mei 2006 - AMSTERDAM – Gerard van der Lem moet weg bij Ajax. De club gaat niet op zoek naar een andere functie. „Ik ben een persona non grata,“ reageerde de ontslagen assistent. „Ik zeg wat ik denk. Dat vinden ze bij Ajax niet leuk.“ Ajax wil Danny Blind en Ruud Krol op één of andere manier behouden voor de club. Van der Lem moet echter hoe dan ook vertrekken. „Ik ben de confrontatie aangegaan. Ik heb nog vaak op mijn tong gebeten, anders had ik vier keer per week bonje gehad.“ Ook zijn ontslag weerhoudt hem er nu niet van om zijn mening te geven over het bestuur en de directie. „Hun motivatie om ons te ontslaan was duidelijk. Ik vind het alleen knap dat ze dat allemaal op één avond hebben geëvalueerd. Ze durfden me tijdens het gesprek, dat kort duurde, amper aan te kijken. Alleen Van Geel (directeur technische zaken, red.) sprak. Hij noemde de feiten monotoon op. Ik dacht nog: het zal allemaal wel, geef mij die ontslagbrief maar.“ Met Van der Lem, Blind en Krol gaan drie rasechte Ajacieden verloren. „Dat vind ik heel jammer,“ aldus de Amsterdammer. „Bijna tweehonderd jaar aan roodwit bloed moet vertrekken. Ik ben vanaf 1962 lid. Dan komen er een aantal mensen uit ’t Gooi en die zeggen dan dat er geen plaats voor je is.“
Half miljoen is te doenquote:Volgens de Engelse krant The Mirror gaat Davids Tottenham Hotspur komende zomer verlaten. De Nederlander wil weg nadat de Spurs afgelopen zondag op het laatste moment faalden om de voorronde van de Champions League te halen.
Ajax' toekomstig trainer Henk ten Cate moet de Pitbull overhalen om terug te keren bij Ajax. De twee zijn goed bevriend met elkaar en Davids sprak laatst lovende woorden over de huidig assistent-trainer van FC Barcelona.
Enkele betrouwbare bronnen melden zelfs dat Davids dichtbij een akkoord met Ajax is voor een tweejarig contract. Ajax en Tottenham Hotspur moeten nog wel onderhandelen over een eventuele transfer, maar aangezien Davids weinig speelt en Tottenham-trainer Martin Jol niet tegen een overgang is, zal de transfer waarschijnlijk snel rondkomen. Davids moet ongeveer een half miljoen euro opbrengen.
quote:Ajax denkt nog altijd aan Cziommer
10 mei 2006, 16:16
Door: Robert Kuijpers
Volgens Roda JC-directeur Huub Narinx is Ajax nog altijd geïnteresseerd in Simon Cziommer. Ook Roda wil de Duitse middenvelder graag definitief contracteren. Ajax lijkt het meest concreet, maar meerdere clubs dingen naar de handtekening van Cziommer.
Narinx denkt een voordeel te hebben dat het wél een coach heeft voor komend seizoen, Huub Stevens, en de grootste concurrent nog niet. Daaruit kan worden opgemaakt dat Ajax de grootste kandidaat is aangezien de Amsterdammers vandaag coach Danny Blind op de keien zetten. Toch lijkt het vrij duidelijk dat Henk ten Cate de nieuwe coach van Ajax gaat worden.
"Stel dat bij de topclub die aan hem trekt een topclub is waar de trainer nog niet bekend is cq was, kan dat nog meespelen. Wij gaan er hoe dan ook vanuit dat Simon uiterlijk deze week aan ons laat weten of zijn voetbaltoekomst wel of niet in Kerkrade ligt," verklapt Narinx de interesse van Ajax.
Roda huurt Cziommer sinds de winterstop van het Duitse Schalke 04. In het afgelopen half jaar maakte hij dermate indruk dat hij interesse opwekte vanuit binnen- én buitenland. Cziommer is een jeugdproduct van FC Twente, maar verkaste na enkele succesvolle jaren naar Schalke. Echter slaagde hij niet waardoor hij later op huurbasis terugkeerde bij Twente en afgelopen winter dus in Kerkrade neerstreek.
quote:"Het zijn twee clubiconen, met een lange staat van dienst bij Ajax. De tijd zal zijn werk moeten doen", reageerde technisch directeur Martin van Geel.
Gerard van der Lem, de andere assistent, kreeg geen nieuwe aanbieding. Keeperstrainer Fred Grim kan wel langer blijven in de zelfde functie. Hij heeft een voorstel momenteel in beraad.
Blind lijkt bij een andere Eredivisie-club als hoofdcoach aan de slag te gaan. De Zeeuw liet maandag op de huldiging na de bekerwinst weten voorstellen te hebben van twee clubs, de namen wilde hij niet geven. Maar vermoedelijk gaat het om NAC Breda en Vitesse.
Dat lijkt me ook. Kijk, ik kan me voorstellen dat PSV minder uitstraling heeft, maar kan me niet voorstellen dat ie liever assistent is bij Ajax dan hoofdtrainr bij PSV.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:42 schreef M0NTANA het volgende:
Frank Rijkaard komt echt niet met Henk ten Cate mee naar Ajax, gelukkig niet. Henk ten Cate wil op eigen benen staan, dus gaat echt niet als assistent naar Ajax, want dan had hij net zo goed naar PSV kunnen gaan.
Ach, jullie hebben nu ook een goede trainer/coach!quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:44 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Kijk, ik kan me voorstellen dat PSV minder uitstraling heeft, maar kan me niet voorstellen dat ie liever assistent is bij Ajax dan hoofdtrainr bij PSV.
Ach wie weet doet Koeman het bij PSV wel goed . .quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, jullie hebben nu ook een goede trainer/coach!![]()
quote:Op donderdag 11 mei 2006 07:38 schreef Jasza het volgende:
Vd Lem mag van mij wel assistent worden van Henkie, maargoed ik denk niet dat hij nog met het bestuur door 1 deur kan.
[..]
Vd Lem![]()
Klinkt misschien arrogant maar ik heb daar niet veel twijfels over, zolang Gomes, Cocu en ooijer blijven en er gerichte versterkingen komen is PSV wmb dé kandidaat voor de titel.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:50 schreef Robar het volgende:
[..]
Ach wie weet doet Koeman het bij PSV wel goed . .
Ik weet het niet hoor, ik denk dat er een hele goede centrale verdediger nodig is om alex te vervangen, je zag in de bekerfinale al een wereld van verschil toen hij niet meespeelde, ik vond de verdediging van PSV niet echt overtuigend...quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Klinkt misschien arrogant maar ik heb daar niet veel twijfels over, zolang Gomes, Cocu en ooijer blijven en er gerichte versterkingen komen is PSV wmb dé kandidaat voor de titel.
HW wat doe je? Het oude topic is al een tijdje geslotenquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, dan hebben we 30 miljoen, en dan? Weer niemand die goals maakt.
Opbokken met die inhalerige klote spaghettivreters, er is weer een speler die het goed doet hier hoor, meteen met je schuldgeld ons leegkopen..
Laat de Fifa DAAR nou maar eens iets aan doen.
quote:Ajax-aanvaller Klaas Jan Huntelaar staat volgens Skysports in de belangstelling van Inter Milan. Het liefst zouden de Italianen de spits in de zomer willen inlijven.
Echter Ajax wil Huntelaar onder geen voorwaarde laten vertrekken. Eerder toonde Bayern Munchen al interesse.
En de nieuwe rechtback van ajax:quote:Olympique Lyon wil zich versterken met een nieuwe topspits. Klaas-Jan Huntelaar en Ruud van Nistelrooy staan op het lijstje van de Frans landskampioen. Er zou een ruil tussen de spits van Manchester United en Mahamadou Diarra kunnen plaatsvinden.
De kans is klein dat deze spelers naar Lyon verhuizen. Van Nistelrooy heeft een voorkeur voor PSV. Van The Man is bij Manchester United buiten de basis verdwenen en kwam in conflict met trainer Alex Ferguson. Huntelaar is pas een half seizoen actief voor Ajax.
quote:Mario Melchiot keert Birmingham City de rug toe. De club degradeerde dit seizoen uit de Premier League waarna de verdediger geen nieuw contract kreeg aangeboden. De rechtsback vertelde dat het de juiste tijd is om te vertrekken.
De oud-speler van Chelsea en Ajax heeft het erg naar zijn zin in Engeland. Daardoor hoopt hij volgend seizoen op een nieuwe club in de Premier League. De 29-jarige speler speelde twee seizoenen voor Birmingham. Bij de ploeg van trainer Steve Bruce zullen verder Chris Sutton, Jamie Clapham, Nico Vaesen en Stan Lazaridis vertrekken met aflopende contracten
Ronald Koeman kon niet echt omgaan met spelers als Wesley Sneijder, Rafael v/d Vaart en Zlatan Ibrahimovic, dit waren dan ook spelers met een grote mond, branieschoppers. Wellicht zal hij wél het beste kunnen brengen bij PSV, een club met een gemoedelijkere/gezelligere/provincialere sfeer dan Ajax. Aan de andere kant is het bestuurstechnisch op dit moment bij PSV slechter geregeld dan bij Ajax, Guus Hiddink had nog voor PSV actief kunnen zijn, eventueel met Fred Rutten en René Eijkelkamp als de uitvoerende mannen op het veld. Het bestuur zag echter liever Martin Jol, Henk ten Cate of Bert van Marwijk komen, nu wordt Ronald Koeman als vierde of vijfde keuze aangesteld, niet echt een ideale situatie. Maar goed, we zullen zien!quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Klinkt misschien arrogant maar ik heb daar niet veel twijfels over, zolang Gomes, Cocu en ooijer blijven en er gerichte versterkingen komen is PSV wmb dé kandidaat voor de titel.
Zo blessuregevoelig is Cocu niet hoor. Hij heeft het afgelopen seizoen 46 (!!) wedstrijden gespeeld voor PSV en 13 goals gemaakt. Hij miste slechts 1 competitiewedstrijd, dat is fenomenaal voor een 35-jarige. Ik vind het niet gek dat hij dan aan het einde van het seizoen wat moeilijker herstelt. En als je ziet hoe gemakkelijk hij speelde, kan hij op halve kracht nog wel een jaar mee.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Overigens verwacht ik wel dat de drie door jou genoemde spelers aanblijven, Alex (Rodrigo Dias da Costa) en Jefferson Farfán worden een lastiger verhaal. Phillip Cocu vond ik overigens tijdens de bekerfinale tegenvallen, liep voortdurend achter een Ajacied aan en gezien zijn blessuregevoeligheid kan hij in mijn ogen beter komende zomer op zijn hoogtepunt stoppen, na het WK.
Het is vroeg jaquote:HW wat doe je? Het oude topic is al een tijdje gesloten
Denk dat je Alex onderschat wat zijn inbreng betreft. Cocu komt alleen aan voetballen toe als Alex zijn werk goed doet.quote:Op donderdag 11 mei 2006 08:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel was Phillip Cocu vaak een twijfelgeval door kleine blessures (en kon hij dus blijkbaar uiteindelijk wél spelen), daarbij vond ik hem afgelopen zondag zwáár tegenvallen. In een redelijk goed draaiend PSV maakte hij dit seizoen nog vaak het verschil, maar doet hij dit ook wanneer sterkhouders als Alex (Rodrigo Dias da Costa) en Jefferson Farfán vertrekken? Dan komt er wel erg veel op de schouders van deze speler op leeftijd, ik denk dan ook serieus dat Phillip Cocu beter afscheid kan nemen met een landstitel in plaats van te worden herinnerd aan een matig laatste seizoen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:25 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Zo blessuregevoelig is Cocu niet hoor. Hij heeft het afgelopen seizoen 46 (!!) wedstrijden gespeeld voor PSV en 13 goals gemaakt. Hij miste slechts 1 competitiewedstrijd, dat is fenomenaal voor een 35-jarige. Ik vind het niet gek dat hij dan aan het einde van het seizoen wat moeilijker herstelt. En als je ziet hoe gemakkelijk hij speelde, kan hij op halve kracht nog wel een jaar mee.
Zit er al iemand van Ajax in het vliegtuig om zijn handtekening te halen...?quote:'Everton is uitgekeken op Andy van der Meyde'
11/5/2006 9 :24
Andy van der Meyde mag na één seizoen alweer op zoek naar een nieuwe club. Everton is teleurgesteld over het karige rendement van de rechtsbuiten, zo meldt The Guardian.
Van der Meyde kwam in zijn eerste seizoen bij The Toffees maar tot tien wedstrijden in het Premiership. Zeven keer startte hij in de basis. De ex-Ajacied maakte geen enkele keer de negentig minuten vol en scoorde niet.
De 26-jarige Arnhemmer kampte lang met blessures en deed zijn positie geen goed door in de derby tegen Liverpool vijf minuten na zijn entree een rode kaart te krijgen voor een op het oog redelijk onschuldig luchtduel waarbij hij zijn armen gebruikte.
Everton nam Van der Meyde afgelopen zomer voor bijna drie miljoen euro over van Internazionale. De zeventienvoudig international tekende voor vier jaar en zou nu voor 1,5 miljoen te koop zijn.
vond het nog te vroeg geloof ik...quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zit er al iemand van Ajax in het vliegtuig om zijn handtekening te halen...?
Voor 1,5 miljoen hoef je niet eens na te denken.
Alleen... Zou Andy wel willen?
Ben benieuwd of hij er nu nog steeds zo over denkt, nadat hij na één seizoen gekickt is bij Everton....quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
vond het nog te vroeg geloof ik...
no wayquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Zit er al iemand van Ajax in het vliegtuig om zijn handtekening te halen...?
Voor 1,5 miljoen hoef je niet eens na te denken.
Alleen... Zou Andy wel willen?
Hij zou perfect materiaal zijn voor de medische staf om op te experimenteren man.. hij had het toch zo goed naar zijn zin in engeland.. laat hem lekker daar blijven dan.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:44 schreef HeatWave het volgende:
Andy was nooit HEEL slecht ofzo, vaak wat wisselvallig, maar zo oud was hij bij Ajax nou ook weer niet.
Als hij veel geleerd heeft in de afgelopen jaren, en dat neem ik wel aan zou hij bij Ajax wel eens op kunnen bloeien...
Centraal mis je wel voetballende kwaliteiten achterin. Of Vermaelen moet zich heel sterk ontwikkelen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:48 schreef StarGazer het volgende:
---------------Stekelenburg-----------------
--Heitinga---Stam---Vermaelen---Urby
----Davids--------Perez-------Sneijder
---Vd Meyde----Huntelaar----Rosenberg
Ik heb alle vertrouwen in Vermaelenquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Centraal mis je wel voetballende kwaliteiten achterin. Of Vermaelen moet zich heel sterk ontwikkelen.
voetbalzonequote:'Boukhari in gesprek met Nantes'
Pieter Hanson | 11-05-2006 09:52:25
Wed ¤15 gratis bij Unibet
Nourdin Boukhari zet zijn carriere mogelijk voort in Frankrijk. Volgens het tijdschrift But heeft de middenvelder inmiddels gesproken met FC Nantes.
De 25-jarige Boukhari ziet een transfer naar de Franse club wel zitten. 'De club is serieus geinteresseerd', zegt de Ajacied. 'Voor mij is dit een kans om op dit niveau te spelen'.
Nou, zou het zelfs alleen maar daarom zijnquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij zou perfect materiaal zijn voor de medische staf om op te experimenteren man.. hij had het toch zo goed naar zijn zin in engeland.. laat hem lekker daar blijven dan.
Volgens mij zijn die artsen allemaal freaky supporters van andere clubsquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, zou het zelfs alleen maar daarom zijn.
We leren GVD nooit eens bij Ajax van vorige seizoenen. Buiten het falen van Danny op tactisch gebied waren de blessures een HELE belangrijke factor bij het mislukken van dit seizoen.
En dus is op alle linies een dubbele, goeie, bezetting helemaal geen gek plan..
Dat zou een hoop verklaren, ik hoor ze NU bijna al zitten in de ArenA...quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die artsen allemaal freaky supporters van andere clubs
Wat wordt van der Meyde hier opgehemeld?quote:
Ik zou zeggen kom maar op met dat lijstje...quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:22 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat wordt van der Meyde hier opgehemeld?
Leuke speler hoor, maar ik denk dat er echt wel betere buitenspelers te vinden zijn dan hij . . .
En dan neemt hij Ronaldinho zeker ook meequote:Op donderdag 11 mei 2006 00:01 schreef King_of_Kool het volgende:
En toch denk ik dat het misschien Rijkaard gaat worden met ten Cate als assistent... Als Rijkaard de champions league wint met Barca is er verder niets meer wat hij kan winnen met Barca. Het kan dan alleen maar slechter gaan en dat weet hij... Bij Ajax ligt een grote uitdaging.
Ik ken ook nog een paar buitenspelers in de GGD en die kosten hooguit 500.000, wil je die dan ook maar hebben, die zijn weer 3 x zo goedkoop dan van der Meyde. Daarnaast verdient hij ook nog een aardige duit, dus echt goedkoop zal het niet zijn voor Ajax.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:26 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kom maar op met dat lijstje...
Maar denk ook even aan de vraagprijs van anderhalf miljoen hé
Je weet hopelijk zelf ook dat deze vergelijking niet op gaat.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:32 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ken ook nog een paar buitenspelers in de GGD en die kosten hooguit 500.000, wil je die dan ook maar hebben, die zijn weer 3 x zo goedkoop dan van der Meyde. Daarnaast verdient hij ook nog een aardige duit, dus echt goedkoop zal het niet zijn voor Ajax.
Ik vind van der Meyde een leuke buitenspeler, maar hij is niet voor niets op een zijspoor geraakt bij diverse clubs. En er zijn echt wel andere buitenspelers te vinden. Ajax moet niet zoeken naar een goede buitenspeler en dan maar genoegen nemen met van der Meyde, omdat hij maar anderhalf miljoen kost. Ajax moet altijd het beste of het meest talentvolle alternatief proberen binnen te halen.
Dat eerste was ook overdreven, maar anderhalf miljoen euro is niet het probleem.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:53 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je weet hopelijk zelf ook dat deze vergelijking niet op gaat.
Een buitenspeler als Andy van der Meyde hebben wij sinds zijn vertrek niet meer gehad/ gezien en ook op dit moment zie ik geen alternatieven die het niveau van van der Meyde kunnen halen.
Momenteel is hij niet in de vorm die hij had toen hij vertrok, maar daar moet en kan aan gewerkt worden.
De assists die hij kan geven kunnen erg belangrijk zijn als je een spits als Huntelaar voorin hebt lopen.
Bij andere clubs heeft hij nooit op de manier en op de positie kunnen spelen waar hij het best tot zijn recht komt.
Een speler met de kwaliteiten van van der Meyde die weg mag bij zijn club voor een prikkie moet je niet laten lopen zonder iig even te informeren, zijn salaris zal daarnaast echt geen probleem zijn hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |