Bij mij en ook bij een heel aantal andere was dit zeker niet het geval. Sterker nog, toen ik op het MBO kwam was het pest gedrag van de voorgaande jaren gewoon over. Ik kende daar niet veel mensen, en dus ook het kudde-gedrag van "dat is jeroen en die kan je pesten" was toen erg snel over.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:14 schreef Framed het volgende:
Ik ben op de basisschool vaak getreiterd.. wil het niet pesten noemen want zo erg was 't ook niet. Maar als je gepest wordt, doe er wat aan. Het helpt echt, als je niks blijft doen en zielig in een hoekje wegkruipt houdt het niet op.. Je komt d'r altijd sterker uit. En van dat invloed gebeuren, dat geloof ik wel. Ik ben d'r niet achterdochtig in de omgang door geworden ofzo. Maar wel wie ik als vrienden uitkies en vertrouw.
Gepest worden met je beugel is niet gepest worden vanwege je beugel. Niet iederen met een beugel wordt gepest.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij mij en ook bij een heel aantal andere was dit zeker niet het geval. Sterker nog, toen ik op het MBO kwam was het pest gedrag van de voorgaande jaren gewoon over. Ik kende daar niet veel mensen, en dus ook het kudde-gedrag van "dat is jeroen en die kan je pesten" was toen erg snel over.
Of je gepest wordt staat voor 80% los van je eigen gedrag, maar puur door een vervormd sociaal beeld van de pester, imho. Die andere 20% zal een trigger zijn voor de pester, maar dat is hún schuld. Wat hier eerder ook stond, je kan moeilijk een beugel drager scheve tanden laten krijgen omdat de pester dat beter vindt.
En niet iedereen met een bril. En niet iedereen die dik is. En niet iedereen die dun is. Of lang, of juist klein. Of iemand die blontd is, etc etc.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gepest worden met je beugel is niet gepest worden vanwege je beugel. Niet iederen met een beugel wordt gepest.
Dus het ligt eraan of je je voor de pester open stelt..quote:Op zondag 28 mei 2006 23:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En niet iedereen met een bril. En niet iedereen die dik is. En niet iedereen die dun is. Of lang, of juist klein. Of iemand die blontd is, etc etc.
Ik kan uit ervaring spreken. Inmiddels ben ik nu zo'n 1,5 maand bezig met een pittige deeltijd-behandeling van 9 maanden. Is niet alleen door mijn pestverleden maar ook wat andere zaken. Maar feit is wel dat het pesten mij gevormd heeft op een manier waardoor ik niet met de vele tegenslagen die zouden volgen goed om kon & kan gaan, waardoor ik professionele hulp heb moeten zoeken...quote:Op zondag 28 mei 2006 21:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat inderdaad vaak zo zal zijn. Is er iemand die deze topic volgt en dit uit ervaring kan tegen spreken?
Pas als je iets met opzet doet, is er sprake van schuld. Een kind vraagt er niet om om te worden gepest. Geen enkel kind vraagt daarom. Het heeft bij mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik begreep dat ik het zelf kon stoppen. Was het tot dan toe mijn eigen schuld dat ik werd gepest? Lijkt me niet hè?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:11 schreef IshQ het volgende:
[..]
Dus het ligt eraan of je je voor de pester open stelt..![]()
...wanneer je je van die waardeloze persoonlijkheid ontdoetquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die motivatie bereik je juist door je te realiseren dat je wél de moeite waard bent.
Het is allang over bekend dat pesten een vorm van angst van de pester is, daar hoeft het slachtoffer geen rekening mee te houden :wquote:Op zondag 28 mei 2006 23:11 schreef IshQ het volgende:
[..]
Dus het ligt eraan of je je voor de pester open stelt..![]()
Ik ben altijd heel (te?) open geweest. Heel gebekt, gaf overal (te?) snel antwoord op. Zou een potentiele reden kúnnen zijn, maar wel één waarbij ik IshQ ed. compleet tegen spreek.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Pas als je iets met opzet doet, is er sprake van schuld. Een kind vraagt er niet om om te worden gepest. Geen enkel kind vraagt daarom. Het heeft bij mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik begreep dat ik het zelf kon stoppen. Was het tot dan toe mijn eigen schuld dat ik werd gepest? Lijkt me niet hè?
Ja, want er was dus een manier waardoor jij niet gepest had hoeven worden. Die manier heb je nu gevonden, ik heb ook naar zo'n manier gezocht. Ik heb er alleen geen 10 jaar over gedaan, ik was er actief mee bezig.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Pas als je iets met opzet doet, is er sprake van schuld. Een kind vraagt er niet om om te worden gepest. Geen enkel kind vraagt daarom. Het heeft bij mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik begreep dat ik het zelf kon stoppen. Was het tot dan toe mijn eigen schuld dat ik werd gepest? Lijkt me niet hè?
Flikker toch eens op met dat soort bewoordingen.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:14 schreef IshQ het volgende:
[..]
...wanneer je je van die waardeloze persoonlijkheid ontdoet
Ga toch heen. Het woord schuld is in deze context absurd. Of ben jij ook zo iemand die vindt dat een vrouw in een kort rokje schuldig is aan haar eigen verkrachting?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:17 schreef IshQ het volgende:
[..]
Ja, want er was dus een manier waardoor jij niet gepest had hoeven worden.
Ik beet wél van me af, en ben dus ook 90% van de basisschoolperiode en middelbareschool gepest. Zie eerdere post (met name IshQ), over dat het in een andere omgeving in 1x over was.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Flikker toch eens op met dat soort bewoordingen.Begin nu echt een beetje pissig te worden. Mijn persoonlijkheid is op geen enkel moment in mijn leven waardeloos geweest. Sterker nog, ik was simpelweg te lief voor de wereld. Ik beet niet van me af en dus was ik de lul. Wie is er nou eigenlijk waardeloos? Een weerloos meisje of een 'stoere' knaap die alleen maar iemand durft te pakken die toch niks terug kan doen?
Nu vraag je me dus indirect of ik het een lievere bewoording wil geven. De wereld is hard, niet lief hoorquote:Op zondag 28 mei 2006 23:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Flikker toch eens op met dat soort bewoordingen.Begin nu echt een beetje pissig te worden. Mijn persoonlijkheid is op geen enkel moment in mijn leven waardeloos geweest. Sterker nog, ik was simpelweg te lief voor de wereld. Ik beet niet van me af en dus was ik de lul. Wie is er nou eigenlijk waardeloos? Een weerloos meisje of een 'stoere' knaap die alleen maar iemand durft te pakken die toch niks terug kan doen?
Nee hoor, dat valt best mee. De moderne samenleving is geen jungle met oerdieren en rangordes. Of ben jij er zo één die tegen het klimrek oppiste om territorium uit te bakenen?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:23 schreef IshQ het volgende:
[..]
Nu vraag je me dus indirect of ik het een lievere bewoording wil geven. De wereld is hard, niet lief hoor![]()
Nogmaals, van 'schuld' is alleen sprake als iemand iets met opzet doet. Ik zou wel heel stom zijn geweest als ik het pesten bewust zou hebben uitgelokt. In werkelijkheid lokte ik helemaal niets uit en wilde ik het liefst dood. Als het maar afgelopen zou zijn. Als jij dan vervolgens gaat roepen dat ik het aan mezelf te danken had en dat het mijn eigen schuld was, dan krijg ik heel erg veel zin om jou eens flink de huid vol te schelden.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:23 schreef IshQ het volgende:
[..]
Nu vraag je me dus indirect of ik het een lievere bewoording wil geven. De wereld is hard, niet lief hoor![]()
Moeten ze maar hard worden. Er van leren zullen ze!quote:Op zondag 28 mei 2006 23:27 schreef Isegrim het volgende:
Mijn woede is overigens niet slechts vanwege mijzelf, maar ook vanwege al die kinderen die nu door de hel gaan, zogenaamd door hun eigen schuld.
1. Nee, ik ga niet heen.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ga toch heen. Het woord schuld is in deze context absurd. Of ben jij ook zo iemand die vindt dat een vrouw in een kort rokje schuldig is aan haar eigen verkrachting?
Ik vind wel dat je die kinderen weerbaarheidstraining e.d. moet aanbieden. Maar zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen. En de pester is natuurlijk als eerste aan de beurt wat betreft sociale vaardigheidstraining e.d.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moeten ze maar hard worden. Er van leren zullen ze!![]()
Oh nee?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:29 schreef IshQ het volgende:
[..]
1. Nee, ik ga niet heen.
2. Ja, het komt door jezelf dat je gepest wordt, je moet dit dus veranderen. Gelukkig kan dit, sterker nog, je hebt het zelfs gedaan!. Kortom, als er een schuld uitgedeelt moet worden zal jij die gekregen moeten hebben.. Degene die zichzelf moet veranderen is toch de schuldenaar? En ja, het is ook ditmaal weer een zware bewoording. Die moet je maar is accepteren.
3. Nee, maar als je dat in het principe van pesten zet zeg je eigenlijk dat het normaal is dat vrouwen met korte rokjes verkracht worden. Ja, dan zullen ze maar een spijkerbroek aan moeten doen. Gelukkig is dit niet het geval![]()
Wist je dat mensen die het slachtoffer zijn van een zedendelict én van pesterijen (soms in combinatie van elkaar, zo ziek kunnen de daders zijn!) soms het pesten psychisch een zwaardere klap vinden?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:29 schreef IshQ het volgende:
[..]
1. Nee, ik ga niet heen.
2. Ja, het komt door jezelf dat je gepest wordt, je moet dit dus veranderen. Gelukkig kan dit, sterker nog, je hebt het zelfs gedaan!. Kortom, als er een schuld uitgedeelt moet worden zal jij die gekregen moeten hebben.. Degene die zichzelf moet veranderen is toch de schuldenaar? En ja, het is ook ditmaal weer een zware bewoording. Die moet je maar is accepteren.
3. Nee, maar als je dat in het principe van pesten zet zeg je eigenlijk dat het normaal is dat vrouwen met korte rokjes verkracht worden. Ja, dan zullen ze maar een spijkerbroek aan moeten doen. Gelukkig is dit niet het geval![]()
Je zegt nu in feite dat degene die gepest wordt zelfs de enige schuldige is?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:29 schreef IshQ het volgende:
Kortom, als er een schuld uitgedeelt moet worden zal jij die gekregen moeten hebben.. Degene die zichzelf moet veranderen is toch de schuldenaar?
Haal die plaat even voor je kop weg wil je ?!! Ja, ik had toendertijd een bril en een beugel, maar als ik het goed begrijp heb ik het dus op mezelf afgeroepen ? Had ik dan maar geen bril of beugel moeten nemen ? En als iemand bv. een grote neus heeft, dan had diegene maar naar de plastische chirurg moeten gaan ?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:17 schreef IshQ het volgende:
[..]
Ja, want er was dus een manier waardoor jij niet gepest had hoeven worden. Die manier heb je nu gevonden, ik heb ook naar zo'n manier gezocht. Ik heb er alleen geen 10 jaar over gedaan, ik was er actief mee bezig.
1. Niet alle schaarsgeklede vrouwen worden verkracht, vrouwen met spijkerbroeken zullen ongetwijfelt ook verkracht worden.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh nee?Er worden geen schaars geklede vrouwen verkracht? En alle kinderen die gevoelig zijn voor pesten, worden ook daadwerkelijk gepest?
Zoek het woord 'schuld' eens op in het woordenboek. En bedenk eens hoe een rechtzaak zou verlopen met een pestslachtoffer als beklaagde.
Mja waarom? Zachtaardige mensen kunnen ook geen kwaad hoor... Plus dat "afweren" ook gezien kan worden als "happen". Geweld wil nog wel is helpen, een klasgenoot even met een passer aan de tafel nagelen ofzo. Maar dit wordt niet door iedereen op prijs gesteld, en je moet er het lef voor hebben (of érg kwaad zijn). Training voor de pester vindt ik zeker een goed idee, in straf vorm wel te verstaan. Indien de pester ouder dan zestien is mag een strafblad voor geestelijke mishandeling imho ook niet ontbreken. Als het bij geestelijke mishandeling is gebleven, wel te verstaan.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je die kinderen weerbaarheidstraining e.d. moet aanbieden. Maar zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen. En de pester is natuurlijk als eerste aan de beurt wat betreft sociale vaardigheidstraining e.d.
Ben je overigens bekend met de no-blame-methode? Daar zie ik wel iets in.
Die beugel, bril etc. zijn slechts het excuus om te pesten. Het draait meer om je houding en reactie die je aantrekkelijk maken als slachtoffer. Dat is wat mij betreft alleen niet hetzelfde als 'schuldig zijn aan'. Zou een mooie boel worden, al alle slachtoffers vanaf vandaag schuldig worden bevonden aan de misdaden die tegen hen gepleegd worden. "Ja, mevrouwtje, dan had u maar niet 500 euro moeten gaan pinnen, dan was u ook niet overvallen".quote:Op zondag 28 mei 2006 23:36 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Haal die plaat even voor je kop weg wil je ?!! Ja, ik had toendertijd een bril en een beugel, maar als ik het goed begrijp heb ik het dus op mezelf afgeroepen ? Had ik dan maar geen bril of beugel moeten nemen ? En als iemand bv. een grote neus heeft, dan had diegene maar naar de plastische chirurg moeten gaan ?
Nee, jij bent diegene met een waardeloze persoonlijkheid![]()
Nee, maar die pesters verdwijnen nou eenmaal niet! Je zult jezelf dus weerbaar moeten maken, anders word je OVERAL gepest!quote:Op zondag 28 mei 2006 23:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je zegt nu in feite dat degene die gepest wordt zelfs de enige schuldige is?De pester is volkomen normaal, want zo gaan we met onze medemensen om?
Ik snap jou echt niet.
LeeHarveyOswald, je slaat de spijker op zijn kop. Pesten = geestelijke mishandeling. En mishandeling in welke vorm dan ook is imho dan ook strafbaar. Natuurlijk kun je geen kindertjes de bak in mikken, maar dat er een straf in wat voor vorm danook tegenover zou moeten staan staat voor mij buiten keif.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mja waarom? Zachtaardige mensen kunnen ook geen kwaad hoor... Plus dat "afweren" ook gezien kan worden als "happen". Geweld wil nog wel is helpen, een klasgenoot even met een passer aan de tafel nagelen ofzo. Maar dit wordt niet door iedereen op prijs gesteld, en je moet er het lef voor hebben (of érg kwaad zijn). Training voor de pester vindt ik zeker een goed idee, in straf vorm wel te verstaan. Indien de pester ouder dan zestien is mag een strafblad voor geestelijke mishandeling imho ook niet ontbreken. Als het bij geestelijke mishandeling is gebleven, wel te verstaan.
Ik ben overigens niet bekend met de no-blame methodeWasda?
Dus wanneer je niet knap en volmaakt bent word je gepest?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:36 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Haal die plaat even voor je kop weg wil je ?!! Ja, ik had toendertijd een bril en een beugel, maar als ik het goed begrijp heb ik het dus op mezelf afgeroepen ? Had ik dan maar geen bril of beugel moeten nemen ? En als iemand bv. een grote neus heeft, dan had diegene maar naar de plastische chirurg moeten gaan ?
Nee, jij bent diegene met een waardeloze persoonlijkheid![]()
En ook niet alle 'pestgevoelige' kinderen worden gepest. Dus wat is precies het verschil?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:38 schreef IshQ het volgende:
[..]
1. Niet alle schaarsgeklede vrouwen worden verkracht, vrouwen met spijkerbroeken zullen ongetwijfelt ook verkracht worden.
Wat jij loopt te blaten, DAT is de omgekeerde wereld.quote:2. Zo werkt het dus niet, dat is de omgekeerde wereld.
Ja, seriemoordenaars die alleen blonde vrouwen afmaken houd je ook. Dus moeten alle vrouwen hun haar bruin verven?quote:Die pesters houd je toch!
Ik heb in 1 mavo met een passer geramd, met stoelen gegooid richting hoofden, en de passer hielp wel evenquote:Op zondag 28 mei 2006 23:38 schreef IshQ het volgende:
[..]
1. Niet alle schaarsgeklede vrouwen worden verkracht, vrouwen met spijkerbroeken zullen ongetwijfelt ook verkracht worden.
2. Zo werkt het dus niet, dat is de omgekeerde wereld. Het slachtoffer laat het pesten ongewilt TOE en heeft DUS schuld. Wanneer het slachtoffer zich er niet voor open gestelt had en genoeg weerbaarheid ontwikkeld had zou het pesten hem geeneens uitmaken. Die pesters houd je toch!
Nogmaals haal die plaat weg.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:40 schreef IshQ het volgende:
[..]
Dus wanneer je niet knap en volmaakt bent word je gepest?
Haal jezelf eens uit die waan, wil je ?!!![]()
De naam zegt het al. Niemand krijgt 'de schuld'. Er wordt gewerkt aan een oplossing vanuit de gedachte dat er geen schuldige aan te wijzen valt. Je kunt er meer over lezen op http://www.noblame.nl/quote:Op zondag 28 mei 2006 23:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben overigens niet bekend met de no-blame methodeWasda?
Maar dan laat je de pester eigenlijk ongestraft? Ik ben van mening dat, met name bij de oudere pesters, dit best strafrechtelijk vervolgd mag worden (Desnoods scholen dwingen aangifte te doen tegen pesters, indien ze dit niet doen, en de leerling doet dit wél: boete voor de school))quote:Op zondag 28 mei 2006 23:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De naam zegt het al. Niemand krijgt 'de schuld'. Er wordt gewerkt aan een oplossing vanuit de gedachte dat er geen schuldige aan te wijzen valt. Je kunt er meer over lezen op http://www.noblame.nl/
Care to explain that?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is allang over bekend dat pesten een vorm van angst van de pester is,
Nee, gepest tot op zelfmoordneigingen er aan toe. Geloof me, mijn jeugd was geen pretje. Uiteindelijk merkte ik alleen op dat die lieve vrouwtjes waarbij ik kon uithuilen geen nut hadden, ik moest het zelf aanpakken. Al die agressie die ik uitte tegenover mijn pesters hadden altijd alleen maar averechts effect, evenals de pesters die aangepakt werden.quote:
Pester is bang gepest te worden >> Gaat zelf pesten, om vast een pispaal van de klas vast te stellen. Zie oa. de reclames van stichting zinloos geweld, mijn eigen situatie als "slachtoffer" op de basisschool, en een aantal andere bronnen.quote:
Daar ben ik dus niet voor, omdat ik denk dat pesters in negen van de tien gevallen evengoed slachtoffers zijn. En dat straffen niet gaat helpen, het veelal eerder erger maakt. Zeker als het om kinderen gaat. Net zomin als het slachtoffer het pesten bewust oproept, pest de pester bewust. Pesten is vaak een overlevingsstrategie.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar dan laat je de pester eigenlijk ongestraft? Ik ben van mening dat, met name bij de oudere pesters, dit best strafrechtelijk vervolgd mag worden (Desnoods scholen dwingen aangifte te doen tegen pesters, indien ze dit niet doen, en de leerling doet dit wél: boete voor de school))
En dan idd geen 15 jarige etters in de gevangenis, maar een verplichte cursus + in een roze veiligheidsshirt putjesscheppen in de omgeving van de school kan geen kwaad. En bij 16+ (dus oud en wijs genoeg) een strafblad er aan hangen.
Werkelijk waar niet? Had me een mooi en interessant moment geleken. Ze hadden je vast niet opgegetenquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik durfde het iig niet aan om naar een reünie van mijn basisschool te gaan.
quote:Op zondag 28 mei 2006 23:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zat helaas niet op dezelfde mavo als ik, had het graag gezien.
Dat denk ik ook niet. Maar ik zag het niet zitten. Kan er niet goed de vinger op leggen waarom niet. 't Is niet dat ik nou echt 'bang' was ofzo.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:50 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Werkelijk waar niet? Had me een mooi en interessant moment geleken. Ze hadden je vast niet opgegeten![]()
quote:Op zondag 28 mei 2006 23:49 schreef Isegrim het volgende:
Daar ben ik dus niet voor, omdat ik denk dat pesters in negen van de tien gevallen evengoed slachtoffers zijn. En dat straffen niet gaat helpen, het veelal eerder erger maakt. Zeker als het om kinderen gaat. Net zomin als het slachtoffer het pesten bewust oproept, pest de pester bewust. Pesten is vaak een overlevingsstrategie.
Door die vernedering icm. sociale training (zou het in andere volgorde doenquote:Op zondag 28 mei 2006 23:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar ben ik dus niet voor, omdat ik denk dat pesters in negen van de tien gevallen evengoed slachtoffers zijn. En dat straffen niet gaat helpen, het veelal eerder erger maakt. Zeker als het om kinderen gaat. Net zomin als het slachtoffer het pesten bewust oproept, pest de pester bewust. Pesten is vaak een overlevingsstrategie.
Dat putjesscheppen is een vorm van vernedering. Kwaad met kwaad vergelden. Je doet met de pester hetzelfde als hij met anderen deed. Daar kan ik niet achter staan.
Dan was jij misschien die ene op de tien. Uit onderzoek is bekend dat kinderen die pesten relatief vaak te maken hebben met een zeer problematische thuissituatie, psychologische problematiek, een pestverleden (!) etc.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]Ik heb best redelijk veel gepest maar heb niet het idee dat dit nou een overlevingsstrategie was of dat ik 'ook' het slachtoffer was.
En zo is het, er is ook eigenlijk helemaal geen schuld aan te wijzen. Jij was degene die 'schuld' in de discussie bracht, kennelijk had jij andere ideeen achter het woordje 'schuld' dan ik.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De naam zegt het al. Niemand krijgt 'de schuld'. Er wordt gewerkt aan een oplossing vanuit de gedachte dat er geen schuldige aan te wijzen valt. Je kunt er meer over lezen op http://www.noblame.nl/
Als het geen angst is wat in vredesnaam dan wel? Toch stiekem een tikkeltje angst (Vraag is dan nog steeds voor watquote:Op zondag 28 mei 2006 23:51 schreef Isegrim het volgende:
Dat denk ik ook niet. Maar ik zag het niet zitten. Kan er niet goed de vinger op leggen waarom niet. 't Is niet dat ik nou echt 'bang' was ofzo.
Wat maakt jou dan beter dan hem als je met hem hetzelfde wilt doen als hij met anderen deed?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Door die vernedering icm. sociale training (zou het in andere volgorde doen) wordt hij/zij wel even hard met de neus op de feiten geduwd. Zó is het om je totaal vernederd en laag te voelen, terwijl er ieder moment bekenden langs kunnen komen, of mensen die een opmerking naar je kop gooien.
Ik ook niet, eerder het tegendeel, je bent juist geen slachtoffer.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]Ik heb best redelijk veel gepest maar heb niet het idee dat dit nou een overlevingsstrategie was of dat ik 'ook' het slachtoffer was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |