Nee, 'waardeloze persoonlijkheid', dát is een tactische formulering.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:54 schreef IshQ het volgende:
[..]
Als mensen medelijde en respect blijven vragen ipv ze aan hun waardeloze persoonlijkheid werken komt er ook niks goed. Mensen moeten er iig aandacht aan besteden ookal is het eerstgenoemde makkelijker en prettiger op korte termijn.
Wat dat betreft heeft zwaaibaai gewoon gelijk, misschien heeft hij het alleen een beetje ongelukkig geformuleerd.![]()
Om even nadruk te leggen op hetgeen wat verandert moet wordenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, 'waardeloze persoonlijkheid', dát is een tactische formulering.
Die motivatie bereik je juist door je te realiseren dat je wél de moeite waard bent.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:57 schreef IshQ het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk wel goeie motivatie gekweekt worden om jezelf te veranderen, he?
Denk je niet dat de agressor zn waardeloze en verrotte persoonlijkheid moet aanpassen?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:57 schreef IshQ het volgende:
[..]
Om even nadruk te leggen op hetgeen wat verandert moet worden. Dan komt 'ie inderdaad goed van pas ja
![]()
Er moet natuurlijk wel goeie motivatie gekweekt worden om jezelf te veranderen, he?
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef NgInE het volgende:
het koste bij mij wat tijd om het te verwerken, maar heb uit eindelijk mijn pesters kunnen vergeven (pesters zijn nou eenmaal zielige, onzekere figuren, die vaak zelf ook issues hebben) en dat hielp enorm.
tja, wat ik er aan over gehouden heb. ben een beetje terughoudend met nieuwe sociale contacten, maar voor de rest kent iedereen mij als een zeer sociaal mens. en het is waar wat ze zeggen: gepest worden maakt de mens zo links als Stalin
Tsja, die mensen heb je. Daar ontkom je gewoonweg niet aan. En die agressor kon toch net zo goed iemand anders pakken? Wanneer je altijd maar gepest wordt ligt dat écht niet aan de agressors hoor. (Hoewel het smakeloze personen zijn)quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Denk je niet dat de agressor zn waardeloze en verrotte persoonlijkheid moet aanpassen?![]()
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:05 schreef IshQ het volgende:
[..]
Tsja, die mensen heb je. Daar ontkom je gewoonweg niet aan. En die agressor kon toch net zo goed iemand anders pakken? Wanneer je altijd maar gepest wordt ligt dat écht niet alléén aan de agressors hoor. (Hoewel het smakeloze personen zijn)
Zoals jij het zegt, klinkt het alsof kinderen die gepest worden, daar schuld aan hebben. That's the difference.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:18 schreef IshQ het volgende:
What's the difference?
Nee. Anders zou maar 1 soort mensen gepest worden, en dat is niet zo. Ik ken knappe mensen die gepest zijn, mondige mensen, grof gebouwd, slank etc etc etc. Mensen waar je vooroordelen op toe zou kunnen passen, en mensen waar dit totaal niet lukt.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:33 schreef IshQ het volgende:
En toen had ik gewoon keihard gelijk?
Dus volgens jou moeten mensen met een beugeltje en een brilletje voortaan blind met een scheef smoelwerk rondlopen ? Ja joh, je hebt keihard gelijkquote:Op zondag 28 mei 2006 18:33 schreef IshQ het volgende:
En toen had ik gewoon keihard gelijk?
Wat toevallig dat 50% erfelijk bepaald isquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:01 schreef KonnieKipke het volgende:
Ter informatie;
Volgens recent onderzoek is 50% van de persoonlijkheid erfelijk bepaald. Dit is bij tweelingenonderzoek duidelijk geworden.
Ik ben bang dat dat inderdaad vaak zo zal zijn. Is er iemand die deze topic volgt en dit uit ervaring kan tegen spreken?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:08 schreef Million het volgende:
Ik denk wel dat Pesten invloed kan hebben op de persoonlijkheid. Ik denk dat je er later heel achterdochtig van wordt. Altijd nog een bepaalde angst hebt om weer gepest te worden en dus een bepaalde onzekerheid houdt...
Ik ben op de kleuterschool gepest, daarna eigenlijk nooit meer. Kan me ook eigenlijk niet voorrstellen hoe het ka gebeuren, maar ik merk er in ieder geval niets meer van - niets in die trant. Wel heb ik het idee dat ik mede daardoor heel veel waarde hecht aan een uitgebreid sociaal leven, jezelf leren kennen en verbeteren. Maar misschien komt dat ook door een fascinatie met sociale psychologie, wie zal het zeggen.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat inderdaad vaak zo zal zijn. Is er iemand die deze topic volgt en dit uit ervaring kan tegen spreken?
Bij mij en ook bij een heel aantal andere was dit zeker niet het geval. Sterker nog, toen ik op het MBO kwam was het pest gedrag van de voorgaande jaren gewoon over. Ik kende daar niet veel mensen, en dus ook het kudde-gedrag van "dat is jeroen en die kan je pesten" was toen erg snel over.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:14 schreef Framed het volgende:
Ik ben op de basisschool vaak getreiterd.. wil het niet pesten noemen want zo erg was 't ook niet. Maar als je gepest wordt, doe er wat aan. Het helpt echt, als je niks blijft doen en zielig in een hoekje wegkruipt houdt het niet op.. Je komt d'r altijd sterker uit. En van dat invloed gebeuren, dat geloof ik wel. Ik ben d'r niet achterdochtig in de omgang door geworden ofzo. Maar wel wie ik als vrienden uitkies en vertrouw.
Gepest worden met je beugel is niet gepest worden vanwege je beugel. Niet iederen met een beugel wordt gepest.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij mij en ook bij een heel aantal andere was dit zeker niet het geval. Sterker nog, toen ik op het MBO kwam was het pest gedrag van de voorgaande jaren gewoon over. Ik kende daar niet veel mensen, en dus ook het kudde-gedrag van "dat is jeroen en die kan je pesten" was toen erg snel over.
Of je gepest wordt staat voor 80% los van je eigen gedrag, maar puur door een vervormd sociaal beeld van de pester, imho. Die andere 20% zal een trigger zijn voor de pester, maar dat is hún schuld. Wat hier eerder ook stond, je kan moeilijk een beugel drager scheve tanden laten krijgen omdat de pester dat beter vindt.
En niet iedereen met een bril. En niet iedereen die dik is. En niet iedereen die dun is. Of lang, of juist klein. Of iemand die blontd is, etc etc.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gepest worden met je beugel is niet gepest worden vanwege je beugel. Niet iederen met een beugel wordt gepest.
Dus het ligt eraan of je je voor de pester open stelt..quote:Op zondag 28 mei 2006 23:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En niet iedereen met een bril. En niet iedereen die dik is. En niet iedereen die dun is. Of lang, of juist klein. Of iemand die blontd is, etc etc.
Ik kan uit ervaring spreken. Inmiddels ben ik nu zo'n 1,5 maand bezig met een pittige deeltijd-behandeling van 9 maanden. Is niet alleen door mijn pestverleden maar ook wat andere zaken. Maar feit is wel dat het pesten mij gevormd heeft op een manier waardoor ik niet met de vele tegenslagen die zouden volgen goed om kon & kan gaan, waardoor ik professionele hulp heb moeten zoeken...quote:Op zondag 28 mei 2006 21:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat inderdaad vaak zo zal zijn. Is er iemand die deze topic volgt en dit uit ervaring kan tegen spreken?
Pas als je iets met opzet doet, is er sprake van schuld. Een kind vraagt er niet om om te worden gepest. Geen enkel kind vraagt daarom. Het heeft bij mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik begreep dat ik het zelf kon stoppen. Was het tot dan toe mijn eigen schuld dat ik werd gepest? Lijkt me niet hè?quote:Op zondag 28 mei 2006 23:11 schreef IshQ het volgende:
[..]
Dus het ligt eraan of je je voor de pester open stelt..![]()
...wanneer je je van die waardeloze persoonlijkheid ontdoetquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die motivatie bereik je juist door je te realiseren dat je wél de moeite waard bent.
Het is allang over bekend dat pesten een vorm van angst van de pester is, daar hoeft het slachtoffer geen rekening mee te houden :wquote:Op zondag 28 mei 2006 23:11 schreef IshQ het volgende:
[..]
Dus het ligt eraan of je je voor de pester open stelt..![]()
Ik ben altijd heel (te?) open geweest. Heel gebekt, gaf overal (te?) snel antwoord op. Zou een potentiele reden kúnnen zijn, maar wel één waarbij ik IshQ ed. compleet tegen spreek.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Pas als je iets met opzet doet, is er sprake van schuld. Een kind vraagt er niet om om te worden gepest. Geen enkel kind vraagt daarom. Het heeft bij mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik begreep dat ik het zelf kon stoppen. Was het tot dan toe mijn eigen schuld dat ik werd gepest? Lijkt me niet hè?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |