abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38274793
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:54 schreef IshQ het volgende:

[..]

Als mensen medelijde en respect blijven vragen ipv ze aan hun waardeloze persoonlijkheid werken komt er ook niks goed. Mensen moeten er iig aandacht aan besteden ookal is het eerstgenoemde makkelijker en prettiger op korte termijn.
Wat dat betreft heeft zwaaibaai gewoon gelijk, misschien heeft hij het alleen een beetje ongelukkig geformuleerd.
Nee, 'waardeloze persoonlijkheid', dát is een tactische formulering.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:57:07 #182
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38274858
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, 'waardeloze persoonlijkheid', dát is een tactische formulering.
Om even nadruk te leggen op hetgeen wat verandert moet worden . Dan komt 'ie inderdaad goed van pas ja
Er moet natuurlijk wel goeie motivatie gekweekt worden om jezelf te veranderen, he?
» Wat is d'r nou weer....
pi_38274881
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:57 schreef IshQ het volgende:

[..]
Er moet natuurlijk wel goeie motivatie gekweekt worden om jezelf te veranderen, he?
Die motivatie bereik je juist door je te realiseren dat je wél de moeite waard bent.
pi_38274902
het koste bij mij wat tijd om het te verwerken, maar heb uit eindelijk mijn pesters kunnen vergeven (pesters zijn nou eenmaal zielige, onzekere figuren, die vaak zelf ook issues hebben) en dat hielp enorm.

tja, wat ik er aan over gehouden heb. ben een beetje terughoudend met nieuwe sociale contacten, maar voor de rest kent iedereen mij als een zeer sociaal mens. en het is waar wat ze zeggen: gepest worden maakt de mens zo links als Stalin
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_38274998
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:57 schreef IshQ het volgende:

[..]

Om even nadruk te leggen op hetgeen wat verandert moet worden . Dan komt 'ie inderdaad goed van pas ja
Denk je niet dat de agressor zn waardeloze en verrotte persoonlijkheid moet aanpassen?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_38275005
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef NgInE het volgende:
het koste bij mij wat tijd om het te verwerken, maar heb uit eindelijk mijn pesters kunnen vergeven (pesters zijn nou eenmaal zielige, onzekere figuren, die vaak zelf ook issues hebben) en dat hielp enorm.

tja, wat ik er aan over gehouden heb. ben een beetje terughoudend met nieuwe sociale contacten, maar voor de rest kent iedereen mij als een zeer sociaal mens. en het is waar wat ze zeggen: gepest worden maakt de mens zo links als Stalin
pi_38275008
Ik heb toch echt VVD gestemd bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Maar ben in het verleden wel lid geweest van de SP. De link met pesten ontgaat me alleen een beetje. De zwakken beschermen? Dat deed Stalin niet echt hoor.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:05:14 #188
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38275111
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Denk je niet dat de agressor zn waardeloze en verrotte persoonlijkheid moet aanpassen?
Tsja, die mensen heb je. Daar ontkom je gewoonweg niet aan. En die agressor kon toch net zo goed iemand anders pakken? Wanneer je altijd maar gepest wordt ligt dat écht niet aan de agressors hoor. (Hoewel het smakeloze personen zijn)
pi_38275482
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:05 schreef IshQ het volgende:

[..]

Tsja, die mensen heb je. Daar ontkom je gewoonweg niet aan. En die agressor kon toch net zo goed iemand anders pakken? Wanneer je altijd maar gepest wordt ligt dat écht niet alléén aan de agressors hoor. (Hoewel het smakeloze personen zijn)
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:18:42 #190
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38275544
What's the difference?
pi_38275773
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:18 schreef IshQ het volgende:
What's the difference?
Zoals jij het zegt, klinkt het alsof kinderen die gepest worden, daar schuld aan hebben. That's the difference.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:48:37 #192
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38278713
Deels wel ja
Helaas kunnen ze het niet helpen, daarom zullen we moeten ontwikkelen
  zondag 28 mei 2006 @ 18:33:16 #193
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38307694
En toen had ik gewoon keihard gelijk?
pi_38308790
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:33 schreef IshQ het volgende:
Nee. Anders zou maar 1 soort mensen gepest worden, en dat is niet zo. Ik ken knappe mensen die gepest zijn, mondige mensen, grof gebouwd, slank etc etc etc. Mensen waar je vooroordelen op toe zou kunnen passen, en mensen waar dit totaal niet lukt.

De pesters moeten zich aanpassen aan de samenleving, de slachtoffers niet. Zodra er geen pesters zijn zijn er ook geen slachtoffers, dus ook geen problemen. Als er geen potentieel slachtoffer is, dan maken de pesters wel iemand anders tot slachtoffer (ienemienemutte..).

Het is dus totale bullshit om het ook maar voor het kleinste deel op het slachtoffer af te rekenen.
pi_38310565
quote:
Op zondag 28 mei 2006 18:33 schreef IshQ het volgende:
Dus volgens jou moeten mensen met een beugeltje en een brilletje voortaan blind met een scheef smoelwerk rondlopen ? Ja joh, je hebt keihard gelijk
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  zondag 28 mei 2006 @ 20:48:31 #196
125878 Gabry
Lento Violento
pi_38312153
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:01 schreef KonnieKipke het volgende:
Ter informatie;

Volgens recent onderzoek is 50% van de persoonlijkheid erfelijk bepaald. Dit is bij tweelingenonderzoek duidelijk geworden.
Wat toevallig dat 50% erfelijk bepaald is
Precies de helft
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  zondag 28 mei 2006 @ 21:08:04 #197
149538 Million
Million
pi_38313017
Ik denk wel dat Pesten invloed kan hebben op de persoonlijkheid. Ik denk dat je er later heel achterdochtig van wordt. Altijd nog een bepaalde angst hebt om weer gepest te worden en dus een bepaalde onzekerheid houdt...
pi_38313289
Ik ben op de basisschool vaak getreiterd.. wil het niet pesten noemen want zo erg was 't ook niet. Maar als je gepest wordt, doe er wat aan. Het helpt echt, als je niks blijft doen en zielig in een hoekje wegkruipt houdt het niet op.. Je komt d'r altijd sterker uit. En van dat invloed gebeuren, dat geloof ik wel. Ik ben d'r niet achterdochtig in de omgang door geworden ofzo. Maar wel wie ik als vrienden uitkies en vertrouw.
Hoi
  zondag 28 mei 2006 @ 21:20:33 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38313492
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:08 schreef Million het volgende:
Ik denk wel dat Pesten invloed kan hebben op de persoonlijkheid. Ik denk dat je er later heel achterdochtig van wordt. Altijd nog een bepaalde angst hebt om weer gepest te worden en dus een bepaalde onzekerheid houdt...
Ik ben bang dat dat inderdaad vaak zo zal zijn. Is er iemand die deze topic volgt en dit uit ervaring kan tegen spreken?
pi_38314809
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat inderdaad vaak zo zal zijn. Is er iemand die deze topic volgt en dit uit ervaring kan tegen spreken?
Ik ben op de kleuterschool gepest, daarna eigenlijk nooit meer. Kan me ook eigenlijk niet voorrstellen hoe het ka gebeuren, maar ik merk er in ieder geval niets meer van - niets in die trant. Wel heb ik het idee dat ik mede daardoor heel veel waarde hecht aan een uitgebreid sociaal leven, jezelf leren kennen en verbeteren. Maar misschien komt dat ook door een fascinatie met sociale psychologie, wie zal het zeggen.

Edit: die ondertitel heb je niet toevallig van mijn MSN-naam gejat hè?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38315537
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:14 schreef Framed het volgende:
Ik ben op de basisschool vaak getreiterd.. wil het niet pesten noemen want zo erg was 't ook niet. Maar als je gepest wordt, doe er wat aan. Het helpt echt, als je niks blijft doen en zielig in een hoekje wegkruipt houdt het niet op.. Je komt d'r altijd sterker uit. En van dat invloed gebeuren, dat geloof ik wel. Ik ben d'r niet achterdochtig in de omgang door geworden ofzo. Maar wel wie ik als vrienden uitkies en vertrouw.
Bij mij en ook bij een heel aantal andere was dit zeker niet het geval. Sterker nog, toen ik op het MBO kwam was het pest gedrag van de voorgaande jaren gewoon over. Ik kende daar niet veel mensen, en dus ook het kudde-gedrag van "dat is jeroen en die kan je pesten" was toen erg snel over.

Of je gepest wordt staat voor 80% los van je eigen gedrag, maar puur door een vervormd sociaal beeld van de pester, imho. Die andere 20% zal een trigger zijn voor de pester, maar dat is hún schuld. Wat hier eerder ook stond, je kan moeilijk een beugel drager scheve tanden laten krijgen omdat de pester dat beter vindt.
pi_38315680
Het is een beetje hetzelfde idee als "Die vrouw vroeg er gewoon om om te worden verkracht met dat korte rokje van d'r". Ja, sommige dingen kunnen triggerend werken, maar van 'schuld' is in dergelijke gevallen nooit sprake wmb.
pi_38318327
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bij mij en ook bij een heel aantal andere was dit zeker niet het geval. Sterker nog, toen ik op het MBO kwam was het pest gedrag van de voorgaande jaren gewoon over. Ik kende daar niet veel mensen, en dus ook het kudde-gedrag van "dat is jeroen en die kan je pesten" was toen erg snel over.

Of je gepest wordt staat voor 80% los van je eigen gedrag, maar puur door een vervormd sociaal beeld van de pester, imho. Die andere 20% zal een trigger zijn voor de pester, maar dat is hún schuld. Wat hier eerder ook stond, je kan moeilijk een beugel drager scheve tanden laten krijgen omdat de pester dat beter vindt.
Gepest worden met je beugel is niet gepest worden vanwege je beugel. Niet iederen met een beugel wordt gepest.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38318491
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gepest worden met je beugel is niet gepest worden vanwege je beugel. Niet iederen met een beugel wordt gepest.
En niet iedereen met een bril. En niet iedereen die dik is. En niet iedereen die dun is. Of lang, of juist klein. Of iemand die blontd is, etc etc.
  zondag 28 mei 2006 @ 23:11:52 #205
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38318687
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En niet iedereen met een bril. En niet iedereen die dik is. En niet iedereen die dun is. Of lang, of juist klein. Of iemand die blontd is, etc etc.
Dus het ligt eraan of je je voor de pester open stelt..
pi_38318698
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik kan uit ervaring spreken. Inmiddels ben ik nu zo'n 1,5 maand bezig met een pittige deeltijd-behandeling van 9 maanden. Is niet alleen door mijn pestverleden maar ook wat andere zaken. Maar feit is wel dat het pesten mij gevormd heeft op een manier waardoor ik niet met de vele tegenslagen die zouden volgen goed om kon & kan gaan, waardoor ik professionele hulp heb moeten zoeken...

Vandaar dat ik heel erg pissed wordt wanneer ik reacties lees van, dat de slachtoffers het op zichzelf af roepen. Alsof ik toendertijd met een bordje om mijn nek rondliep met de tekst "pest mij" . Rot godverdomme toch een eind op man
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_38318771
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:11 schreef IshQ het volgende:

[..]

Pas als je iets met opzet doet, is er sprake van schuld. Een kind vraagt er niet om om te worden gepest. Geen enkel kind vraagt daarom. Het heeft bij mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik begreep dat ik het zelf kon stoppen. Was het tot dan toe mijn eigen schuld dat ik werd gepest? Lijkt me niet hè?
  zondag 28 mei 2006 @ 23:14:52 #208
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_38318786
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die motivatie bereik je juist door je te realiseren dat je wél de moeite waard bent.
...wanneer je je van die waardeloze persoonlijkheid ontdoet
pi_38318806
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:11 schreef IshQ het volgende:

[..]

Het is allang over bekend dat pesten een vorm van angst van de pester is, daar hoeft het slachtoffer geen rekening mee te houden :w

Vergelijking met verkrachting, eerder: Het slachtoffer hoeft geen rekening te houden met de psychisch verminkte toestand van de dader.
pi_38318845
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Pas als je iets met opzet doet, is er sprake van schuld. Een kind vraagt er niet om om te worden gepest. Geen enkel kind vraagt daarom. Het heeft bij mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik begreep dat ik het zelf kon stoppen. Was het tot dan toe mijn eigen schuld dat ik werd gepest? Lijkt me niet hè?
Ik ben altijd heel (te?) open geweest. Heel gebekt, gaf overal (te?) snel antwoord op. Zou een potentiele reden kúnnen zijn, maar wel één waarbij ik IshQ ed. compleet tegen spreek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')