Geen Mardlequote:Op woensdag 17 januari 2007 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Phil Taylor, Raymond van Barneveld, Colin Lloyd, Peter Manley, Roland Scholten, Terry Jenkins, Adrian Lewis and Dennis Priestley.
Naast de Premier League zijn er nog veel andere toernooien. Vooral in de weekenden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:51 schreef Cavalier1 het volgende:
De resultaten zijn net binnen...
Maar dan is het argument van klaasen gerwen en voort dat ze elke week op hoog niveau spelen al onzin. of niet?
Die wild card moet natuurlijk naar Adamsquote:Op woensdag 17 januari 2007 19:32 schreef NY_Giant het volgende:
Nederland:
c Raymond van Barneveld
Jelle Klaasen
Michael van Gerwen
Roland Scholten
Vincent van der Voort
Engeland:
c Phil Taylor
Colin Lloyd
Mervyn King
Wayne Mardle
Wildcard
Erg vreemd dat King hier tussen staat als enige speler van de BDO.quote:Op woensdag 17 januari 2007 19:32 schreef NY_Giant het volgende:
Nederland:
c Raymond van Barneveld
Jelle Klaasen
Michael van Gerwen
Roland Scholten
Vincent van der Voort
Engeland:
c Phil Taylor
Colin Lloyd
Mervyn King
Wayne Mardle
Wildcard
Een voorteken?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:33 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Erg vreemd dat King hier tussen staat als enige speler van de BDO.
Zekeer gezien de problemen die hij vorig jaar maakte op de Dutch Open over het al dan niet spelen tegen spelers van de PDC.
Het meedoen van PDC spelers op een BDO toernooi wijst al in de richting dat het ooit gaat gebeuren.........quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind dat King wel gelijk heeft.
Er is niets mis mee met 2 bonden, maar toen Barney was overgestapt mochten er opeens op 1 toernooi 6 van de PDC meedoen.
En dat vind ik toch onzin.
Als je 2 bonden hebt hou ze dan uit elkaar of gooi ze dan samen
Is Ollie Croft al dood?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Het meedoen van PDC spelers op een BDO toernooi wijst al in de richting dat het ooit gaat gebeuren.........
nou dat was puur financieel. De Nederlandse toernooien krijgen anders de boel nooit rond. Nu er zoveel Nederlanders zijn overgestapt komen die toernooien ook in de problemen omdat er maar een beperkt aantal PDC'ers mee mogen doen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Het meedoen van PDC spelers op een BDO toernooi wijst al in de richting dat het ooit gaat gebeuren.........
Of ze transformeren tot 'open' tournooien.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou dat was puur financieel. De Nederlandse toernooien krijgen anders de boel nooit rond. Nu er zoveel Nederlanders zijn overgestapt komen die toernooien ook in de problemen omdat er maar een beperkt aantal PDC'ers mee mogen doen.
Ik voorzie dat de BDO toernooien in Nederland hun langste tijd gehad hebben en dat er binnenkort het eerste grote Nederlandse PDC toernooi zal komen!
Bedoel je TV toernooi?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:22 schreef rubbereend het volgende:
Ik voorzie dat de BDO toernooien in Nederland hun langste tijd gehad hebben en dat er binnenkort het eerste grote Nederlandse PDC toernooi zal komen!
ja grootse TV toernooienquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Bedoel je TV toernooi?
Anders heb je toch wel enkele aardige PDC toernooien op NL bodem.
Ik zou het alleen maar toejuichen!quote:
Precies. Bovendien is het dat voor ons, tv-kijkers, het mooiste. En die eindeloze discussies over welke bond beter is hebben ook haar charmes. Bij toernooien als de Masters of Darts (of Olympische Spelen in de verre toekomstquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind dat er gewoon 2 bonden moeten zijn.
Zo heeft de telentvolle darter ook nog keuze.
De wereldrondreizen met de PDC of rustig aan met de BDO
Dan pasquote:Op donderdag 18 januari 2007 15:38 schreef Baraja het volgende:
Alleen moeten er nu niet nog meer toppers overlopen naar de PDC, anders verschuift de balans teveel in het nadeel van de BDO.
MoD is geen BDO toernooi. Dat is "zomaar" een toernooi, onafhankelijk van de beide bonden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:59 schreef sanger het volgende:
Hmmm... Lijkt me wel erg weinig voor al die spelers.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik las zojuist dat de voorzitter van de PDC bereid is een miljoen te betalen voor de BDO
Uitgebreider artikel met nog meer interresant gepraat: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/darts/6271435.stmquote:Klaasen threatened over PDC move
The BDO claims Klaasen is still legally their player
Former Lakeside World champion Jelle Klaasen could face legal action after switching sides in darts' civil war.
Earlier this week Klaasen left the British Darts Organisation to join the Professional Darts Corporation (PDC).
But the BDO claims the 22-year-old is under contract to it for another year, and spokesman Robert Holmes told BBC Sport: "We mean business over this.
"That hasn't always been the case in the past but it's going to be from now on - we are consulting our lawyers."
Zolang ze die andere Hansworst maar laten zittenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
The puppy naar de PDC
http://www.infodarts.nl/index.php?s=p_1&p=9&n=269quote:Michael van Gerwen heeft er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat er een einde is gekomen aan de zegereeks van Raymond van Barneveld bij de PDC. Barney won de afgelopen drie toernooien, waaronder het officieuze WK, maar was zondag op Gibraltar niet opgewassen tegen zijn 17-jarige landgenoot Van Gerwen. Die Brabander sneuvelde in de kwartfinale tegen Alan Warriner-Little.
Opvallend aan de overwinning die Van Gerwen boekte op Van Barneveld (3-0), was dat Van Gerwen ook al verantwoordelijk was voor de vorige PDC-nederlaag van Barney. Die moest de Hagenaar incasseren tijdens een Players Championship in Lisse.
En verbaast mijquote:
Wat een raar bericht, hier Heeft Barneveld het toernooi gewonen.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:53 schreef calvobbes het volgende:
Voor wie het nog niet wist, het kan verkeren in de dartwererld
[..]
http://www.infodarts.nl/index.php?s=p_1&p=9&n=269
Ik snap het ook niet helemaal. Het is inderdaad verwarrend.quote:Op maandag 22 januari 2007 11:44 schreef MuadDib het volgende:
Wat een raar bericht, hier Heeft Barneveld het toernooi gewonen.
Of ben ik nu gek...
Coquote:Op maandag 22 januari 2007 07:53 schreef Bruce117 het volgende:
De BDO gaat zijn eigen Premier League organiseren.
De organisatie van de nieuwe Dutch Darts Premier League heeft de acht deelnemende spelers bekend gemaakt. Tussen 19 mei en 24 juni gaan zij op vijf avonden uitmaken wie de eerste DDPL zal gaan winnen. Onder de spelers bevinden zich enkele gevestigde namen maar zijn ook een aantal verrassende keuzes. Onder de spelers bevinden zich twee Nederlanders, Co Stompé en Niels de Ruiter. De laatste baarde opzien tijdens de Lakeside door zich te plaatsen voor de halve finale. Naast de Nederlanders spelen vijf Engelsen in de competitie. Lakeside World Professional Darts Champion Martin Adams is het visitekaartje van de organisatie. Naast 'Wolfie' verschijnen ook Darryl Fitton, Ted Hankey en Gary Robson op het podium. Phil Nixon, verrassende finalist van de Lakeside, vult het Engelse contingent aan. Schotland levert de achtste deelnemer: nummer één van de wereld (WDF) Gary Anderson.
Deelnemers:
- Co Stompé
- Niels de Ruiter
- Martin Adams
- Phil Nixon
- Darryl Fitton
- Ted Hankey
- Gary Robson
- Gary Anderson
Het totale prijzengeld bedraagt ¤ 80.000.
Het schema voor de Dutch Darts Premier League is als volgt:
Zaterdag 19 mei Evenementencentrum DeSmelt, Assen
Zaterdag 26 mei Partycentrum de Vlaanderen, Terneuzen
Zaterdag 09 juni Bob’s Party Place, Uitgeest
Zaterdag 23 juni The Zenith, Venray
Zondag 24 juni The Zenith, Venray ( Finale )
Bron en meer info : http://www.ddpl.nl/
Ah, op die manier. Best verwarrend inderdaad.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal. Het is inderdaad verwarrend.
Maar volgens mij was er de ene dag (zatrdag) een 'open' toernooi waar iedereen aan mee kon doen, ook amateurs. En de andere dag (zondag) een toernooi waar alleen de PDC spelers aan meededen
En Zaterdag heeft Barney gewonnen, zondag Hamilton.
Je kan gewoon ergens voor een bond punten gaan pakken en zo mee spelen op hun kleine toernooien.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:52 schreef Vierkantblokje het volgende:
Hoe moet je eigenlijk lid worden van de BDO of de PDC, gewoon een mailtje sturen of bellen.
Of moet je wel kunnen darten, bij een vereneging zitten en compitite spelen.
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar niet dat ik goed ben, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat moet.
Volgens mij gaat het meer om ranking en de tournooien spelen van 1 van de 2 bondenquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:52 schreef Vierkantblokje het volgende:
Hoe moet je eigenlijk lid worden van de BDO of de PDC, gewoon een mailtje sturen of bellen.
Of moet je wel kunnen darten, bij een vereneging zitten en compitite spelen.
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar niet dat ik goed ben, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat moet.
Nu welquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:28 schreef wdn het volgende:
zeg 15:00 vandaag of over 20 jaar?
*ziet geen darts op SBS maar zo'n *** spelletje*
Ik denk dat King zijn advocaat al wel het een en ander heeft uitgezocht. Maar ben benieuwdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:59 schreef rubbereend het volgende:dat zal een gerechterlijke strijd worden met de BDO en Lakeside aangezien hij daar getekend heeft!
Tja... De BDO moet volgens mij niet zo janken. Ik kan me goed voorstellen dat spelers het niet leuk vinden om eens in de paar maanden een toernooitje te spelen als het ook duidelijk anders kan.quote:De BDO maakte zich tegenover de BBC openlijk boos over de overstap van Mervyn King naar de concurrerende PDC. Persvoorlichter Robert Holmes liet de Britse zender duidelijk weten ‘not amused’ te zijn over de bekendmaking van King’s keuze. Holmes noemde in het interview de manier van werken van de PDC een vorm van stroperij: “Het enige wat de PDC doet is spelers opkopen, dat is de enige manier waarop zij kunnen overleven.” Hij vervolgt: “Wij willen ons nooit verlagen tot dat niveau om sport te drijven. Eigenlijk willen we het darts van de PDC ook niet als sport betitelen.”
Holmes gaat verder in zijn emotionele betoog: “De BDO heeft een systeem waarin meer dan 20.000 spelers, zowel mannen als vrouwen, ondergebracht zijn. De PDC daarentegen is niets meer dan een privéclubje met een paar spelers. De enige manier waarop zij kunnen overleven is door op onze spelers te ‘stropen’.”
PDC-voorman Barry Hearn gaf de BBC een reactie op de uitlatingen van Holmes: “Het woord ‘stropen’ is een achterlijk en emotioneel woord.” Toch geeft Hearn Holmes gedeeltelijk gelijk: “We hebben de BDO inderdaad nodig om te kunnen overleven. Zij leveren het talent wat wij naar de PDC overhevelen. Toch hebben wij nog nooit een speler ‘gekocht’. We bieden hen gewoon een goede toekomst.”
Hearn geeft wel aan dat het grote geld bij de PDC zit: “Mervyn King wil elke week op topniveau spelen en een aardige boterham verdienen. Elke speler met die ambitie zou gek zijn om niet bij de PDC te komen spelen.” Hearn noemt de PDC dan ook de ‘dream factory of darts’.
Robert Holmes geeft aan de overstap van Mervyn King niet te accepteren: “Mervyn King heeft altijd gezegd dat hij liever stopt als dat hij de overstap naar de PDC maakt. Dat zei hij mij zelfs nog tijdens afgelopen Lakeside.” De BDO dreigt, na Jelle Klaasen, ook Mervyn King met een rechtzaak. Door de halve finaleplaats in Frimley Green is King volgens contract verplicht om volgend jaar weer op Lakeside te spelen. “Op dit moment hebben wij contact met onze juristen. Zover wij het weten is dit gewoon contractbreuk, hetzelfde als bij Klaasen.”
Robert Holmes vertelde aan BBC Sport ook dat het niet bij het éénrichtingsverkeer blijft. “Er zijn een heleboel spelers die zich niet thuis voelen bij de PDC.” Barry Hearn gooide vervolgens nog olie op het vuur door te reageren met de woorden: “Ik heb niet vernomen dat er spelers overstappen naar de BDO, maar als ze een goede kroegspeler willen zijn, dan is de BDO de juiste plaats voor hen.”
Maar niet voor de beginnende darter.quote:Op donderdag 8 februari 2007 00:45 schreef J-Will het volgende:
Die kansen zullen wel miniem zijn. De BDO loopt op zijn einde als 'DE' dartfederatie. De PDC begint langzaamaan veel aantrekkelijker te worden, zowel voor publiek als voor de darter.
Dat valt wel mee.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:17 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Maar niet voor de beginnende darter.
Want voor een PDC toernooi moet je veel inschrijfgeld betalen en dat valt niet altijd terug te winnen
quote:Andy Out Of Hospital
After nearly three weeks in hospital, Andy has finally returned home and is feeling much better. After losing a considerable amount of weight and undergoing various medical treatments, he has received a much needed kick start to a healthier lifestyle, which medical professionals insist he must maintain in order to remain fit.
Andy would like to extend his grateful thanks to all of the medical staff who have looked after him during the past few weeks.He is looking forward to getting back to darts practice and showing off the new leaner meaner Andy Fordham.
Ik heb de mogelijkheid niet om toernooien te gooien.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
Het concept van de PDC toernooien maakt dat je wel kans maakt om tegen de profs uit te komen.
Bv. een poulesysteem voor ongeplaatste spelers. De 1ste 2 gaan door om tegen de 32 geplaatste spelers uit te komen.
En mij maakt die 4 euro verschil echt niet uit hoor. En dan heb ik het over een NDB Open tegenover een PDC open. En heb jij je weleens ingeschreven voor Open Belgie (BDO)???
Dat was vorige week alquote:
maar zal wel niet meer gooienquote:Op donderdag 8 februari 2007 13:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat was vorige week al
Goed nieuws! Hij heeft zijn kroeg verkocht, en mag geen drank meer
quote:THE Professional Darts Corporation can announce that Mervyn King has joined the PDPA and will compete on the PDC Pro Tour circuit.
The move comes just weeks after top Dutch stars Michael van Gerwen, Jelle Klaasen and Vincent van der Voort joined the PDC.
bron
Swetsquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mwoah. Pas een dag of tweequote:Op donderdag 8 februari 2007 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
het is nu pas officieel.
Is dat zo? staan geen data bijquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:42 schreef calvobbes het volgende:
Het staat er daar ook al 2 dagen, er is nog geen ander nieuws bij gekomen
die bookies hebben blijkbaar meer vertrouwen in zijn kwaliteiten dan ik.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:37 schreef calvobbes het volgende:
Ondanks zijn nederland op de Lakeside, schatten de bookies Van Gerwen nog hoog in. Staat 3de op de lijst om volgend jaar het PDC WK te winnen.
Daar had hij in het verleden nooit echt veel moeite mee na een verliespartij......quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:27 schreef Urquhart het volgende:
Hij is de klap van Barney nog niet te boven gekomen
Linkjesquote:Op woensdag 14 februari 2007 18:30 schreef Yeahinho het volgende:
Als er nou geen speciaal topic voor zou zijn, dan zou ik zeggen ala. Maar daar zijn ook heel goedlopende topics over volgens mij.
Masters Of Darts #3: van Gerwen is de held en [Darts]Premier league of darts bijvoorbeeld.quote:
Er zijn qualificatie toernooien inderdaad ja. Maar wat de criteria hiervoor zijn?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Voor de grote toernooien BDO of PDC
Moet je daar per see punten voor hebben of kun je er ook wild cards voor winnen door een toernooi te gooien er paar dagen ervoor ?
Dus als qualifier aan het toernooi mee doen.
De ranking bij de PDC gaat over het gemiddelde wat je de afgelopen 2 jaar hebt verdiend.
En om daar bij aan te haken moet je toch mee gooien op de grote toernooien.
Gooi het erin dan!quote:Op woensdag 14 februari 2007 18:57 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Masters Of Darts #3: van Gerwen is de held en [Darts]Premier league of darts bijvoorbeeld.
Geen algemene dart-topics, maar het gaat er iig wel over de profs.
Tis niet zo dat ik persé m'n gelijk wil halen, maar vind het gewoon zonde als hier alles door elkaar komt te staan. Ik wilde - na het lezen van de openingspost - iets typen over m'n eigen (amateuristische) dartactiviteiten, maar zag daarna dat de laatste 2 pagina's over Van Barneveld, Taylor, en nog meer van die figuren gaat. Beetje raar zeg maar.
Ja inderdaad, maar zo een Pro Tour-event is GEEN TVtoernooi hoor!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Dus door 1 goed qualificatie toernooi te gooien kun je meedoen aan een hoofdtoernooi.
Vanavond heb ik mijn dartbord weer dus dan kan ik weer trainen
Bij De PDC draait het om het prijzengeld.
Ik geloof de nummer 32 heeft iets van 24000 gemiddeld in 2 jaar tijd bij elkaar verdiend.
Als je hier en daar geld kunt verdienen dan klim je aardig op.
Van Gerwen staat nu al als 78ste op de ranking geloof ik.
VDV 170 en Klaasen 198 dacht ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |