Tsja... Reiki. Ik moet bekennen dat ik de hele discussie niet geheel gelezen heb. Maar ik heb er wel veel over gehoord, gelezen, en ook een keer een dergelijke "behandeling" mee gehad.
Ik denk, dat alles energie is. Ik weet ook dat mensen een energetisch lichaam hebben. Ik
weet dat, omdat ik technisch fotografe ben geweest bij Akzo Organon, en derhalve middels Kirlian fotografie, toch wel redelijke hoeveelheden aan fotografisch bewijs daarvoor op de gevoelige plaat heb vastgelegd (niet alleen bij mensen, maar ook bij blaadjes van bomen). Nou ok, dan... alles is dus energie en energie is beweging. Je zou met Reiki dus de ene energie naar de andere energie kunnen sturen. Das leuk, mits het de juiste energie is, en mits het op de juiste plek belandt
Mensen in het algemeen, doen de hele dag niets anders dan energiën naar elkaar doorsturen. Geluid is ook energie. Gedachten zijn energie. Alles is energie... Dus, op welke manier je ook energie doorgeeft naar een ander individu, het heeft altijd een impact. Afhankelijk van het soort energie, en of de ontvanger ontvankelijk is voor juist die energie (ja, ook alles is een keuze, immers
![]()
). Energie is niet altijd goed. Ik kan zeggen dat ik je haat, of ik kan zeggen dat ik van je houd. En beide hebben impact, maar wel op verschillende wijze. Zo zie ik Reiki dus ook.
Bidden is ook het overbrengen van energie. Of Wicca. De boeddhisten geven alle energie mee aan de wind....
En ja, ik geloof heus dat het impact zal hebben. Zelfs iedere gedachte (ook energie) heeft dat. Maar of het altijd de juiste energie is, dat mag je je beslist afvragen. Want daarvoor is meer nodig, dan alleen maar weten hoe je energie kunt overbrengen. Namelijk, je dient je dan heel bewust te zijn van welke energie je precies waarheen gaat sturen (Daar heb je als ontvanger geen idee van, en ik vrees dat de meeste Reiki-beoefenaars ook maar wat doen). En mijn ervaringen,en vermoedens zijn, dat de meeste zogenaamde Reiki-beoefenaars, geen bal verstand hebben van waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn. Dat ze enkel het woord "energie" ooit ergens hebben gelezen of gehoord, en denken dat elke energie goed is.
For what it's worth...
Oh en dit is ook heel leuk en errug wetenschappelijk (Masaru Emoto): Kijk maar eens wat energie doet met water (mensen bestaan voornamelijk uit water)! Ook als je denkt dat het allemaal lariekoek is, zal dit je nog doen verbazen
![]()
:
http://www.life-enthusiast.com/twilight/research_emoto.htm[ Bericht 4% gewijzigd door Tissik op 14-05-2006 02:48:33 ]