abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:30:56 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_37747722
Dat lijkt me helemaal geweldig, eens zien wat er in de hersenen actief wordt tijden een reiki behandeling, dat zou ontzettend waardevol zijn ook al blijkt het uiteindelijk toch alleen een placebo effect te zijn, als we zouden weten wat actief wordt in het koppie dan zijn we ineens een stuk dichterbij dat zelf oproepen.

Zo heb ik ooit eens in een PET scan gelegen voor onderzoek over het vrouwelijk orgasme, datzelfde kan gedaan worden met reiki, alhoewel een PET scan dan misschien niet ideaal is omdat er toen ingespoten moest worden met een of ander radioactief matriaal om wat actief in de hersenen werd op te laten lichten.
Het zou leuker zijn het hele verloop te zien van wat er gebeurt.

Het zijn zoveel dingen waar ik gewoonweg van baal dat ze nog niet gedaan zijn en dat ik het niet kan doen, grmmmffff, zoveel leuks!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_37750029
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:41 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Wat zijn individuele kwesties waard als je het over de algehele werking van reiki hebt? Overigens kennen we genoeg van het menselijk lichaam om door 'externe energie' opgewekte anomalieën op te merken.

Wat zijn overigens al die beperkingen van de wetenschap?
[..]

Waar zie jij een scheiding tussen exacte wetenschap en wetenschappelijke theorieontwikkeling? Mijn intressegebied is overigens evolutie, en daar krijg je gratis nogal een hoop wetenschapsfilosofie en andere zooi bij.
[..]

ik bedoelde de opstelling van de TS in het topic mbt de door jouw geopperde motivatie van TS.
[..]

Dat de aangedragen bewijsvoering weinig tot geen wetenschappelijke waarde heeft ('the main point' in de discussie) heeft niets te maken met mijn persoonlijke standpunt dat reiki zweefteverij is. Het effect van reiki is mijnziens ook te behalen met allerlei andere dingen (goede muziek (Cream), mooie borsten, aandacht etc.) terwijl reikiïsten maar blijven mekkeren over 'energieën' in 'balansen' door 'technieken' zonder eenduidige aanwijzingen voor die dingen.

Een ieder snapt dat iedere extra aandacht binnen het huidige zorgstelsel (mondiaal) een verbetering op levert, daarom was het ook zo fijn om als vijf-jarige door je moeder verzorgt te worden tijdens je jaarlijkse griep. Waarom moet het 'aandacht' facet gepaard gaan met zweefteverij?
[..]

Mijn bier is op, tijd voor de rosé!
Proost!
De beperkingen zijn welke conclusies je kan en mag trekken. Ofwel, zou de patient zonder Reiki ook genezen zijn, en zou de patient zonder medische ingrepen ook genezen zijn?

De rest heb ik al geschreven, dus ik hoor het wel als je eruit bent...
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:06:47 #153
37769 erodome
Zweefteef
pi_37755556
Zonder medische ingreep ben ik minder in geinterresseert om eerlijk te zijn, ik ben voornamelijk heel erg nieuwschierig naar wat er in het lichaam gebeurt tijdens een reiki sessie(voornamelijk hersenen) en ben voornamelijk geinterresseert in reiki als ondersteuning van reguliere medicatie/behandelingsmethode.

Dat losse effect ben ik minder in geinterresseert omdat ik reiki zie als iets wat zijn kracht toont in die combinatie, het is niet iets dat je als vervanging gebruikt, dat moet ook het doel niet zijn bij de acceptatie van reiki, ik zou graag zien dat het een plaats krijgt binnen de reguliere wereld om dat compleet te maken, de TLC in de behandeling brengen en het dragelijker maken van genezingsprocessen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_37773119
Waarom moeten mensen toch altijd met tastbaar bewijs komen? waarom vertrouw je je partner wel blindelings terwijl je nooit de garantie voor de toekomst op papier krijgt. Sommige mensen hebben goede resultaten bij een placebo. Het belangrijkste is dat het werkt. Psychisch kunnen wij mensen heel veel doen, je geestekracht mag je niet onderschatten.
Ik ben niet gelovig, maar mensen die wel gelovig zijn halen hier veel troost en hoop uit. Bewijs is niet nodig, het gaat om het resultaat.
Ik geloof in Reiki, ik doe aan reiki, mijn ouders geloven hier niet in maar voelen toch echt de tintelingen die de energie teweeg brengt.
Ik kan mijn hoofdpijn behandelen zonder pillen of andere chemische troep te slikken, is dat niet waar het om gaat?
Wat voegt het toe om te weten of we van God of van de apen komen? Wordt je er een gelukkiger mens van?
Kortom, niet alles kun je bewijzen, niet lles hoef je te bewijzen. Hoe jij je erbij voelt is wat telt.
pi_37798387
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 22:12 schreef Lady_K het volgende:
Waarom moeten mensen toch altijd met tastbaar bewijs komen?
Jij draait het hele verhaal zo'n beetje om

Voor degenen die behandeld willen worden is het een eigen keuze. Jij kunt de keuze maken of je behandeld wilt worden zolang het misschien zou kunnen werken, zolang het op een boel mensen blijkt te werken of zolang het wetenschappelijk bewezen is.

Voor de acceptatie in de medische wereld is het echter belangrijk dat er een bewijsvoering is. Zonder dat zijn de artsen feitelijk aan het werken zonder dat ze de hele achtergrond en resultaten weten. Om even een overdreven voorbeeldje te geven: toen röntgenstraling net een tijdje ontdekt was werd het breed toegepast op wie maar wilde, zelfs voor de lol op kermissen en dergelijke. Later werd er pas een stuk dieper in gedoken en werd bekend dat de straling schadelijk was bij een te hoge dosis en hoe dat kwam, maar tegen die tijd waren er al een aantal mensen gestorven aan de gevolgen.

Nu weet ik wel dat dat niet direct toepasbaar is op Reiki, maar hopelijk begrijp je dat er niemand zit te wachten op fouten en hetgeen wat het dichtst bij komt om die te voorkomen is voor de medische wereld de wetenschap.
pi_37799700
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:06 schreef erodome het volgende: de TLC in de behandeling brengen en het dragelijker maken van genezingsprocessen.

Het huidige systeem is toch tot stand gekomen door het type mannelijke geest die in zijn koude laboratorium in witte jas door een microscoop naar kleine cellen turen in zijn eentje. Ok, stereotiep maar het resultaat is toch dat enkel de vrouwelijke verpleegsters die TLC geeft en eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat je uit goede huize moet komen wil je dat nog kunnen in een ziekenhuis. De mannelijke art is afstandelijk maar effectief in zijn diagnose en zal uitgaan van de materie en die proberen te herstellen. De geest is echt net zo belangrijk. Ik geloof zelf dat de oorzaak in de geest zit wat zich uit in het lichaam en dat kan reiki niet genezen. Reiki kan volgens mij wel een goed medium zijn om de geest van de patient te helpen kalmeren en zo beter te herstellen.

De westerse geneeskunde is wel het best werkzame systeem en zou nog effectiever kunnen zijn als het zich verenigd met oosterse (of geloof gebaseerde) systemen. Er zijn wel degelijk gedegen onderzoeken aan de gang waar meditatie en denkwijzen over de geest en materie worden getest en geprobeerd hiervan een synthese te maken. Maar gedegen betekend dat het lang duurd. En contact op grote schaal tussen oost en west (en midden) is iets van de laatste eeuw. Een bepaalde opleving van acceptatie in het westen in het algemeen is pas van de laatste decennia.

Hier nog een interessant artikeltje over meditatie en het effect op het brein:
http://www.washingtonpost(...)A43006-2005Jan2.html
  zondag 14 mei 2006 @ 00:47:59 #157
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37804743
Tsja... Reiki. Ik moet bekennen dat ik de hele discussie niet geheel gelezen heb. Maar ik heb er wel veel over gehoord, gelezen, en ook een keer een dergelijke "behandeling" mee gehad.

Ik denk, dat alles energie is. Ik weet ook dat mensen een energetisch lichaam hebben. Ik weet dat, omdat ik technisch fotografe ben geweest bij Akzo Organon, en derhalve middels Kirlian fotografie, toch wel redelijke hoeveelheden aan fotografisch bewijs daarvoor op de gevoelige plaat heb vastgelegd (niet alleen bij mensen, maar ook bij blaadjes van bomen). Nou ok, dan... alles is dus energie en energie is beweging. Je zou met Reiki dus de ene energie naar de andere energie kunnen sturen. Das leuk, mits het de juiste energie is, en mits het op de juiste plek belandt

Mensen in het algemeen, doen de hele dag niets anders dan energiën naar elkaar doorsturen. Geluid is ook energie. Gedachten zijn energie. Alles is energie... Dus, op welke manier je ook energie doorgeeft naar een ander individu, het heeft altijd een impact. Afhankelijk van het soort energie, en of de ontvanger ontvankelijk is voor juist die energie (ja, ook alles is een keuze, immers ). Energie is niet altijd goed. Ik kan zeggen dat ik je haat, of ik kan zeggen dat ik van je houd. En beide hebben impact, maar wel op verschillende wijze. Zo zie ik Reiki dus ook.

Bidden is ook het overbrengen van energie. Of Wicca. De boeddhisten geven alle energie mee aan de wind....

En ja, ik geloof heus dat het impact zal hebben. Zelfs iedere gedachte (ook energie) heeft dat. Maar of het altijd de juiste energie is, dat mag je je beslist afvragen. Want daarvoor is meer nodig, dan alleen maar weten hoe je energie kunt overbrengen. Namelijk, je dient je dan heel bewust te zijn van welke energie je precies waarheen gaat sturen (Daar heb je als ontvanger geen idee van, en ik vrees dat de meeste Reiki-beoefenaars ook maar wat doen). En mijn ervaringen,en vermoedens zijn, dat de meeste zogenaamde Reiki-beoefenaars, geen bal verstand hebben van waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn. Dat ze enkel het woord "energie" ooit ergens hebben gelezen of gehoord, en denken dat elke energie goed is.

For what it's worth...

Oh en dit is ook heel leuk en errug wetenschappelijk (Masaru Emoto): Kijk maar eens wat energie doet met water (mensen bestaan voornamelijk uit water)! Ook als je denkt dat het allemaal lariekoek is, zal dit je nog doen verbazen : http://www.life-enthusiast.com/twilight/research_emoto.htm

[ Bericht 4% gewijzigd door Tissik op 14-05-2006 02:48:33 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 11:55:01 #158
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_37810714
Masaru Emoto en wetenschappelijk in één zin? Dat is wel erg naief.

http://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto#The_controversy
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zondag 14 mei 2006 @ 14:04:10 #159
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37813962
Ach , naïef Als iemand een wetenschappelijke studie heeft afgerond en daarna onderzoek gaat verrichten op nieuw en alternatief terrein, betekent dat nog niet dat het allemaal onzin is. Ik heb zelf eens de proef op de som genomen, en dat leverde nog resultaat op ook Zo, naïef ben ik dus niet. De proef die ikzelf heb gedaan was deze: Men neme 2 exact dezelfde glazen potjes, bedekt de bodem van deze met een exact dezelfde hoeveelheid rijst (ja ook dezelfde rijst), vervolgens bijvullen met exact hetzelfde water, plaatst ze op exact dezelde plaats zodat alle omgevingsfactoren identiek zijn, nu schrijf je op het ene potje het woord "haat", en op het ander potje het woord "liefde". Iedere dag zeg je tegen het ene potje iets verfoeilijks, en tegen het andere potje iets liefs.... moet je kijken wat er met de inhoud van beide potjes is gebeurd na een paar dagen )

I was born in Yokohama in July 1943. I graduated from the International Relations course in the Department of Humanities and Sciences at Yokohama Municipal University. In 1986 I established the I.H.M. Corporation in Tokyo. In October of 1992 I received certification from the Open International University as a Doctor of Alternative Medicine. Subsequently I was introduced to the concept of micro cluster water in the US and Magnetic Resonance Analysis technology. The quest thus began to discover the mystery of water. I undertook research of water around the planet not so much as a scientific researcher but as an original thinker, as a human being. At length I realized that it was in the water crystal that water showed us its true nature. I continue with this experimentation and have written a variety of well-received books in Japanese. Some of these books are translated into various languages. I am currently the head of the I.H.M.General Research Institute Inc., the President of I.H.M.Inc.and the chief representative of I.H.M.'s HADO Fellowship.

http://www.masaru-emoto.net/english/eprofile.html
  zondag 14 mei 2006 @ 14:55:37 #160
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_37815169
Ik doelde meer op de manier waarop hij zijn experimenten uitvoert, o.a dat zijn experimenten niet dubbel-blind uitgevoerd zijn. Hij heeft een aanbod van 1 miljoen gekregen om hetzelfde experiment te doen maar dan dubbel-blind maar daar gaat hij niet op in. Daarnaast is het ook zo dat hij gewoon een mooi kristal in elk buisje met water op kon zoeken. Er staat nergens dat hij het eerste de beste kristal heeft gefotografeerd. Als je water bevriest dan ontstaan er altijd mooie maar ook minder mooie kristallen. Zo kan ik ook 'wetenschap' bedrijven.
quote:
In an October 2005 interview through a translator, Emoto mentioned he didn't "understand this double-blind too much."
Mooie wetenschapper ben je dan. Kwakzalver komt meer in de buurt.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zondag 14 mei 2006 @ 15:16:49 #161
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37815632
Kwakzalver? Hoezo? Hij onderzoekt structuren van water... wat heeft dat met kwakzalverij van doen?

kwak·zal·ver (de ~ (m.), ~s)
1 genezer die onbevoegd de geneeskunst uitoefent
2 iem. die het publiek oplicht => oplichter
  zondag 14 mei 2006 @ 15:27:46 #162
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_37815880
Hij pretendeert wetenschappelijk onderzoek te doen maar hij heeft geen idee wat dubbel-blind nou eigenlijk inhoudt. Dan licht je de boel wel op imo.

Oh trouwens, je experimentje met rijst is ook niet helemaal goed. Je vergeet een negatieve controle. Ik zal dat experimentje van de week eens uitvoeren.
Ambroce Bierce
  zondag 14 mei 2006 @ 15:58:59 #163
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_37816763
Volgens mij, is dat niet een rechtstreekse quote uit zijn mond, maar iemand die beweert dat iemand anders tegen weer iemand anders heeft gezegd dat... Nee, dat is lekker overtuigend!

Kan best zijn hoor, dat mijn experimentje niet helemaal goed is. Ik ben dan ook geen wetenschapper, en pretendeer dat ook niet te zijn Voor mezelf was het geslaagd, een ander mag zichzelf of de hele wereld gaan overtuigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')