paar handige web sites en adressen:quote:ADHD is de Engelse afkorting van ‘Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder’. In het Nederlands betekent dit ‘Aandachtsstoornis met hyperactiviteit’. Over mensen met ADHD wordt wel gezegd dat bij hen 'de rem ontbreekt': ze vinden het moeilijk hun gedrag en plannen in toom te houden.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:16 schreef guitarist.nl het volgende:
Je wou wel erg graag een nieuwe topic openen of niet ?
je aller eerste topic ?
kun je de link van deze ff in de laatste post van het vorige deel posten ??
dat is een goed ideequote:Op woensdag 10 mei 2006 14:38 schreef Roeji het volgende:
als we allemaal de link in ons onderschrift zetten, krijgt het nog meer bekendheid!!
Winkels en bedrijven die op de gekste tijden open zijn omdat we op de gekste tijden zin krijgen om te werken.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:09 schreef Roeji het volgende:
Wauw wat een saamhorigheid![]()
kunnen we niet ergens een stuk land innemen en dat alleen voor ons adhd/add-ers houden? Ik denk dat het een grote chaos zou zijn, maar omdat wij die chaos begrijpen zou alles goed gaan. Volgens mij de ultieme leefomgeving!! Met pakhuizen vol ritalinBergen verscheurde papiertjes en viltjes en noem nog maar een reeks van onze geinigheden op.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:04 schreef mighty_myte het volgende:
ook al heb ik een circelzaagtafel, het is minder moeite twee decoupeerzagen te pakken, één zonder zaagje, de ander met kapot snoer. het zagen duurt langer en gaat veel minder recht, maar die zaagtafel pakkelijk lijkt een enorme klus.
toen het zaagje van de decoupeerzaag afbrak toch maar de zaagtafel gepakt.
O ja die dingen zijn erg herkenbaarquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Yoni het volgende:
Met name deze regels uit dat stukje zijn zo ontzettend ik:
[knip]
Ikke nietquote:Op donderdag 11 mei 2006 10:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
O ja die dingen zijn erg herkenbaar
btw, heeft 1 van jullie 5/6 jaar geleden een show gezien van de EO over ADHD ?
Was bij het programma man/vrouw
Ik voel me wel altijd vreselijk voldaan als ik eens wél het lijstje afhebquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:22 schreef Yoni het volgende:
Met name deze regels uit dat stukje zijn zo ontzettend ik:
- je zeker weet dat er ergens zeven nagelschaartjes in huis zijn, maar je toch een nieuw gaan kopen omdat ze deze keer écht allemaal weg zijn.
- je je fotorolletje per se naar de dure 1-uur service wilt brengen, omdat je niet kunt wachten op de foto's... die je vijf maanden geleden gemaakt hebt.
- je een lijst met 10 punten hebt gemaakt die je gedaan wilt krijgen op je werk. Aan het eind van de dag is er niets afgekruist, omdat je 30 dingen hebt gedaan die niet op het lijstje stonden. (Heeft iemand van jullie ook ooit naderhand een dergelijk punt toegevoegd om zich beter te voelen?)
- het ademhalingspatroon van je partner je gigantisch irriteert.
- je dit jaar geen kerstkaarten hoeft te kopen en schrijven, want je vond zojuist die van vorig jaar, beschreven en met postzegels in de kofferbak van je auto
Ik had ze al een hele tijd niet meer gezien, prachtig gewoonquote:Heer, help me me niet zo druk te maken over onbelangrijke details, te beginnen morgen om 7:41:23 a.m.
Heer, help me rekening te houden met de gevoelens van anderen, ookal zijn de meeste van hen overgevoelig!
Heer, help me verantwoordelijk te zijn voor mijn eigen daden, zelfs al zijn de meeste fouten die ik maak niet mijn schuld.
Heer, help me me niet overal mee te bemoeien, maar als U hulp kunt gebruiken, laat het me dan weten.
Heer, help me me te ontspannen en help me dat precies goed te doen.
Heer, help me serieuzer met zaken om te gaan, met name lachen, feesten en dansen.
Heer, geef me geduld. En ik bedoel NU METEEN!
Heer, help me geen perfectionist te zijn. Heb ik dat juist gespeld?
Heer help me af te maken waaraan ik ben begonn
Heer, help me mijn gedachten te houden bij één d-Kijk, een vogel!-ing tegelijkertijd.
Heer, help me alleen te doen wat ik kan en op U te vertrouwen voor de rest. En zou U dat voor mij op schrift willen stellen?
Heer, help me openstaan voor ideeën van anderen, hoe fout die ook zijn.
Heer, help me me minder eigengereid te zijn, maar laat me het op mijn eigen manier doen.
Heer, help me vandaag een gestructureerd werkplan op te zetten, maar wacht even, ik moet nog even iets anders doen.
Heer, help me mezelf af te remmen en niet metstraalaandrijvingdooralleswatikdoeheentevliegen.
Heer, help me om beter met mijn medemensen om te gaan, vooral met die
stomme sukkel van hiernaast.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:19 schreef MouseOver het volgende:
De schietgebedjes zijn ook geniaal:
[..]
Ik had ze al een hele tijd niet meer gezien, prachtig gewoon
En dan vooral deze: "Heer, help me mijn gedachten te houden bij één d-Kijk, een vogel!-ing tegelijkertijd. "
quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:19 schreef MouseOver het volgende:
De schietgebedjes zijn ook geniaal:
[..]
Ik had ze al een hele tijd niet meer gezien, prachtig gewoon
En dan vooral deze: "Heer, help me mijn gedachten te houden bij één d-Kijk, een vogel!-ing tegelijkertijd. "
Jaaa haha goeie! Ik doe dat ook altijdquote:Op donderdag 11 mei 2006 11:22 schreef freecell het volgende:
Ook 1: Als je op FOK altijd op " klik hier als je haast hebt" klikt
Maar dan kan je toch juistquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:46 schreef Roeji het volgende:
het is mooi weer geweest, dus veel buiten. En verder veel werken
Zal voor veel mensen wel een reden zijn om niet meer zo vaak langs te komen
![]()
Of misschien gaat het supergoed met iedereen. Tenminste daar hoop ik op.
Ik word zoveel blijer (en iets hyperder) van de zonquote:Op zondag 14 mei 2006 17:35 schreef haagse_elfje het volgende:
met mij gaat het fantastisch ik heb moeten werkendat was niet leuk, mja de zon schijnt.... dat is wel weer goed
quote:Op zondag 14 mei 2006 20:52 schreef Roeji het volgende:
Als er zon is word ik ook een stuk vrolijker en hyperder. Maar hier regent nondeju al sinds gisteravond echt pijpestelen. Nu tegen de avond is het droog en komt het zonnetje even door. Maar nu ga ik ook niet meer buiten zitten.![]()
* freecell knuffelt Yoniquote:Op zondag 14 mei 2006 21:21 schreef Yoni het volgende:
Met mij is het wel superVandaag naar Blijdorp geweest en meer dan 200 foto's gemaakt en hoteldebotel verliefd geworden op de tijger. Grote poesjes zijn
![]()
Hmmm, ik ben net 22 geworden en heb geconstateerd dat ik de criteria voor volwassenheid nooit ga halen. Ik heb me hier inmiddels relaxed bij neergelegd. Op mijn stage en school kan ik heel professioneel functioneren, maar dat is meer een soort van "beroepshouding" achtig maskertjequote:Op zondag 14 mei 2006 23:38 schreef Roeji het volgende:
*wilt ook t-shirt hebben*
Ik word volgende maand 30 en krijg nu ineens de schrik van mn leven. Ik ben bijna 30 maar leef nog als een idioot van 20 en gedraag me zo waarschijnlijk ook.
bye bye, zwaai zwaai
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |