hm, ik vraag me af hoeveel zij van indie rock weten.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:49 schreef methodmich het volgende:
Mwah, nee, het is geen Neko Case, the sexiest babe in Indie rock volgens vakblad Playboy.
Ach, daar maken we dan toch gewoon een uitzondering voor?quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:31 schreef Z het volgende:
Die linker is hoog blond ondertussen.
Doodzonde, want hier is ze bloedmooi. Die andere twee is ver onder Neko.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:31 schreef Z het volgende:
Beste weet ik zo gauw nog niet.. Ik denk zeker wel top 5 materiaal voor t eindjaarslijstje. 31 Mei komt ie trouwens naar paradiso, en ik ben erbij!quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:02 schreef placebeau het volgende:
Wat vinden jullie hier trouwens van Josh Ritter, wmb nu al de beste CD van het jaar.
Ken eigenlijk alleen nog die single You Said, dat is wel een erg leuk nummer. Rest ook zo goed?quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:32 schreef JelleS het volgende:
[..]
Luister nu vooral CD: Semifinalists - Semifinalists
Jep. You Said kan je wel als voorbeeld van de hele plaat nemen. Meestal rustig, opeens een stevige gitaar ertussen, mooie vocalen. Afwisselend, maar de hele tijd leuk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:11 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Ken eigenlijk alleen nog die single You Said, dat is wel een erg leuk nummer. Rest ook zo goed?
Ik overdrijf graagquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:08 schreef JelleS het volgende:
Beste CD is wat overdreven, maar het is idd een geweldig album. Mijn persoonlijke favorieten dit jaar zijn de nieuwe Semifinalists, Destroyer, Juana Molina, Josh Ritter en Islands tot nu toe.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:24 schreef methodmich het volgende:
Josh Ritter ben ik niet zo weg van, sinds die Hello Starling plaat. Vond ik maar wat flauwtjes, pakte me op de één of andere manier niet.
Tsssk, wat ontiegelijk dom.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:31 schreef Z het volgende:
Okkervil mist mijn inziens een beetje echte variatie live, op den duur lijkt alles op elkaar, zo ervaarde ik het vorige keer.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tsssk, wat ontiegelijk dom.
En Okkervil RIver doet je op de platen ook niets?![]()
thin blue flame is echt mooi, een negen minuten durend epos, zoals normaal alleen nick cave dat nog geloofwaardig kan overbrengen tegenwoordig, maar het werkt echt wel. En naar wat ik lees is deze cd wat zijn doorbraak-cd moet worden, serieuzer dan zijn oudere werk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:57 schreef methodmich het volgende:
Ja, als die oude platen me al niet trekken, ben ik meestal niet zo snel geneigd om dan een volgende plaat wel te gaan kopen.
Zal hem eens een keertje beluisteren.
Iedereen zegt dat Thin Blue Flame het mooiste nummer op t album is, maar dat vind ik duidelijk het minste nummerquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
thin blue flame is echt mooi, een negen minuten durend epos, zoals normaal alleen nick cave dat nog geloofwaardig kan overbrengen tegenwoordig, maar het werkt echt wel. En naar wat ik lees is deze cd wat zijn doorbraak-cd moet worden, serieuzer dan zijn oudere werk.
Nee.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:43 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tsssk, wat ontiegelijk dom.
En Okkervil RIver doet je op de platen ook niets?![]()
Ik ken eigenlijk alleen een erg goede liveversie van Thin Blue Flame die vorig jaar al eens gelekt was, ben benieuwd of de studioversie de magie ervan heeft weten te behouden. Ik zal die plaat eens beluisteren!quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:12 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Iedereen zegt dat Thin Blue Flame het mooiste nummer op t album is, maar dat vind ik duidelijk het minste nummer
Vergeet Robert Fisher niet dan, als het om langdurig en geloofwaardig gaat.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
thin blue flame is echt mooi, een negen minuten durend epos, zoals normaal alleen nick cave dat nog geloofwaardig kan overbrengen tegenwoordig, maar het werkt echt wel. En naar wat ik lees is deze cd wat zijn doorbraak-cd moet worden, serieuzer dan zijn oudere werk.
Inmiddels heb ik de CD ook in mijn bezit, en het is idd heel bijzonder en sfeervol. Folk muziek gemixt met electro invloeden. Lijkt best wel veel op Patrick Wolf. Enig nadeel is dat de CD spaans is, en je dus niet weet waarover ze zingt. Maar idd erg bijzonder dit, probeer het es uit.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 19:39 schreef JelleS het volgende:
Een bekende actrice die in haar eentje op zolder geniale muziek in elkaar knutselt. Meer indie dan dat wordt het niet!
CD: Juana Molina - Son
Niet geschikt voor iedereen, maar geef het een kans.
Hoofdpijn heb ik van die Motorpsycho-concerten niet gehad, heb me prima vermaakt.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:21 schreef Wepeel2 het volgende:
Zo even een tvp. Donderdag Decemberists.Na het concert van Motorpsycho ben ik wel weer toe aan een concert waar ik geen hoofdpijn van krijg.
Ik moest mijn computer even herstarten, en had met opzet even gewacht tot je klaar was. Als je nog meer wil, ik ben ondertussen weer terug.quote:
Ja ik vond het echt niets. Ik stond in het begin vooraan en werd echt weggeblazen door dat lage geluid. Gevoel alsof m'n organen uit m'n lichaam trilden of zo.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:33 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hoofdpijn heb ik van die Motorpsycho-concerten niet gehad, heb me prima vermaakt.Al had ik er iets meer van verwacht - zeker van de toegiften, die vielen erg tegen.
Lekker lijntje hoorquote:Op zondag 14 mei 2006 13:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik moest mijn computer even herstarten, en had met opzet even gewacht tot je klaar was. Als je nog meer wil, ik ben ondertussen weer terug.
En on topic zijn the Pipettes erg leuk, Pull Shapes is een heerlijk nummer.
Ze zien er ook erg leuk uit.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:35 schreef Grobbel het volgende:
En on topic zijn the Pipettes erg leuk, Pull Shapes is een heerlijk nummer.
Een vriend van me die op donderdag mee was gegaan naar de Effenaar had hetzelfde - was in het begin erg enthousiast, werd steeds negatiever over het concert gaandeweg tot hij tegen het einde ineens omsloeg naar meningen als "vreselijk irritant" en "ik wil naar huis".quote:Op zondag 14 mei 2006 13:56 schreef Wepeel2 het volgende:
Ja ik vond het echt niets. Ik stond in het begin vooraan en werd echt weggeblazen door dat lage geluid. Gevoel alsof m'n organen uit m'n lichaam trilden of zo.Op het balkon was het iets minder, maar nog steeds die constante irritante dreun. Die gast die op dat xylofoon apparaatje speelde vond ik ook niet heel super, al zorgde hij wel voor wat melodie in de muziek. En dan ook nog eens dat geflikker met beelden erachter. Ik heb me echt zitten opvreten zo verschrikkelijk vond ik het.
Ik dacht dat alleen ik het zo irritant vond, maar die jongen die mee was had hetzelfde. Na 3 kwartier of zo zijn we echt weggevlucht en hebben we lekker in de balie wat gedronken. Misschien lag het ook wel aan mijn gemoedstoestand die dag, ik weet het niet, maar wat een hel.
Nog niet geluktquote:Op zondag 14 mei 2006 15:36 schreef de_man_in_beige het volgende:
Is er hier iemand die 'The Drift' van Scott Walker snapt? iemand die meer dan 3 nummers na elkaar heeft kunnen beluisteren?
Tja, dat gebeurt wanneer er een andere (trouwens erg goede) band eerder die avond in dezelfde zaal speelt.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:44 schreef Bramm het volgende:
pfff ik net helemaal blij dat ik zie dat Amusement Parks on Fire op de 23e in paradiso speelt, zie ik vervolgens das ze pas om half 11 spelen :s wie verzint dat? concerten zo laat?
Heb al een paar keer naar wat nummers van hem op de luisterpaal geluisterd, en vind het openingsnummer op zich wel goed. Die ambient van andere nummers trek ik wat minder, maar ik zal later nog wel een poging doen.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:36 schreef de_man_in_beige het volgende:
Is er hier iemand die 'The Drift' van Scott Walker snapt? iemand die meer dan 3 nummers na elkaar heeft kunnen beluisteren?
Ik vond het juist fantastisch, een terugkeer naar de band zoals ik ze live graag zie.quote:Ik kan me best voorstellen dat voor iemand die Motorpsycho vooral kent van hun poppier werk die concerten van vorige week een behoorlijke kluif zal hebben gevonden.
Ik kan gelukkig beide incarnaties van de band goed hebben.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:45 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik vond het juist fantastisch, een terugkeer naar de band zoals ik ze live graag zie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |