Ik wou *Ploing Ploing* doen maar ik heb t toch maar niet gedaanquote:Op maandag 8 mei 2006 22:11 schreef TeleluvR het volgende:
Weer een titelloos topic!
Gewoon doen!quote:Op maandag 8 mei 2006 22:18 schreef Even het volgende:
[..]
Ik wou *Ploing Ploing* doen maar ik heb t toch maar niet gedaan
Beidequote:Op maandag 8 mei 2006 22:24 schreef Desensitized het volgende:
Spelen jullie trouwens veel met up-strokes?? Ik speel eigenlijk alleen maar downstrokes...
quote:Op maandag 8 mei 2006 22:27 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gewoon doen!
Over drie dagen heb je toch weer de kans!![]()
Afwisselend. Vooral als je met alleen akkoorden bent klinkt afwisselend ups en downs wat vloeiender dan alleen downs vind ik. En als je soleert ben je natuurlijk ook sneller als je ups erbij paktquote:Op maandag 8 mei 2006 22:24 schreef Desensitized het volgende:
Spelen jullie trouwens veel met up-strokes?? Ik speel eigenlijk alleen maar downstrokes...
Ik zou wel gaan oefenen met alternate picking. Je hebt er veel aan. Vooral als je snel wilt spelen.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:24 schreef Desensitized het volgende:
Buiten dat, het geeft gewoon een andere klank en meer dynamiek aan je spel. Simpel genoeg met voldoende nut om toch maar te leren dusquote:Op maandag 8 mei 2006 22:33 schreef A-Hole het volgende:
[..]
Ik zou wel gaan oefenen met alternate picking. Je hebt er veel aan. Vooral als je snel wilt spelen.
zo'n lekker nummer, beide versies trouwens , draai het al 2 weken met dit lekkere weerquote:Op maandag 8 mei 2006 22:38 schreef Desensitized het volgende:
Metallica!!![]()
![]()
![]()
Maar speel eigenlijk geen rustige nummers. We gaan wel Times Like These [Foo Fighters, akoestische] enzo spelen, zal ik er toch aan moeten geloven denk ik![]()
Alternate picking is toch gewoon wisselslag. Op en neer met het plectrumquote:Op maandag 8 mei 2006 22:33 schreef A-Hole het volgende:
[..]
Ik zou wel gaan oefenen met alternate picking. Je hebt er veel aan. Vooral als je snel wilt spelen.
quote:Op maandag 8 mei 2006 23:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jo.
Ja, alt picken. Met alleen downstroken kom je niet ver als je een keer sneller dan 8e noten op 220 bpm wil spelen.
Dacht ik ookquote:Op maandag 8 mei 2006 23:04 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Alternate picking is toch gewoon wisselslag. Op en neer met het plectrum![]()
Ik dacht dat dat standaard was bij gitaristen eigenlijk![]()
Onder anderequote:
1 2 3 4 | |-----2-----3-----4-----3-----2-2-----2-----3------54---54---54---| |-0-1---0-1---0-1---0-1---0-1-----0-1---0-1---0-0--32-0-32-0-32---| ?> |
Dat lijkt me niet zo nodig in dit topicquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
Kicks!
Voordat het topic doodbloed, inderdaad!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
Kicks!
Ik had vroeger de neiging veel downstrokes te spelen, maar dit heeft m'n gitaarleraar mij afgeleerd.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:24 schreef Desensitized het volgende:
Ja klopt, maar wat nu als je opeens iets minder ruigs wil spelenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:02 schreef Desensitized het volgende:
Zit zeker wat in, maar ik vind veel stukken lekkerder klinken met alleen downstrokes. Ruige stukken dan
ik speel vaak automatisch al met upstrokes, behalve als je gewoon powerchors loopt te raggen enzoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:24 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ja klopt, maar wat nu als je opeens iets minder ruigs wil spelenBovendien als je wilt gaan soleren of een snel rifje wil spelen is het erg handig om beide kanten op te kunnen spelen!
Zelfs dan gebruik ik ook upstrokesquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik speel vaak automatisch al met upstrokes, behalve als je gewoon powerchors loopt te raggen enzo![]()
Ik laat 'm soms zelfs vallenquote:Op maandag 8 mei 2006 22:13 schreef DuranK het volgende:
Oke, hebben jullie daar ook last van dat je af en toe je plectrum te los vast hebt zodat die opeens erg scheef gaat zitten zodat je de snaren niet meer goed aanramtHeb ik vooral als ik gewoon akkoorden aanram. Vervelend
![]()
yeah, adem!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:03 schreef TeleluvR het volgende:
Zo, weer wat ademruimte. Versterker verkocht (stond toch in de hoek), nu nog mijn Yamaha beginnersgitaartje en dan is het weer opgeruimd hier!
Ja, helpt tegen doodgaan...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:23 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
yeah, adem!ademen is goed enzo
Ik hoor de solo-gitaar niet zo goed. Volgens mij staat die heel zacht. Klinkt wel leuk verder maar kan er weinig over zeggen aangezien ik niet zoveel hoordequote:Op woensdag 10 mei 2006 00:34 schreef guitarist.nl het volgende:
verveel actie
http://members.home.nl/guitarist/fok!/mp3/Untitled3.mp3
ongelooflijke verveelactie
Inderdaadquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:46 schreef Jorikjet het volgende:
ja, en dan ben je zelf niet online!
Neeeee, mijn Msb, wat doe je!!quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Op Mysongbook is geen tab meer te krijgen...muziekindustrie
amerika
angsthazen zoals msb en powertab community die hun zooi weghalen
alles, sterf!
Worstel ik al 4 jaar mee eigenlijkquote:Op maandag 8 mei 2006 23:04 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Alternate picking is toch gewoon wisselslag. Op en neer met het plectrum![]()
Ik dacht dat dat standaard was bij gitaristen eigenlijk![]()
* Flamebestande jas aantrekt *quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
amerika
alles, sterf!
Goede keus...quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:25 schreef Neidropje het volgende:
eigenaaaaaar ;D
Dat werkt voor geen meterquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je hebt toch altijd google nog?
OMFG laat het niet waar zijnquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
amerika
alles, sterf!
nu nog een echte gitaarquote:Op woensdag 10 mei 2006 20:33 schreef Neidropje het volgende:
hehhe yeaj nu een LP en een TELE het feest is compleet:P
ik speel altijd 'clean'quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:14 schreef DuranK het volgende:
Drinken jullie hier trouwens veel vor dat jullie optreden? Ik heb 1 keer gedaan toen ik moest zingen en ik zo zat als een aap wasMaar toen ik met iemand een band op wou richten hebben ze me er op gewezen dat ik niet mocht drinken voordat ik ging optreden
Gelukkig ga ik nou ook niet meer een band met hun oprichten
![]()
Niet vor het optreden, en ook niet vor het postenquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:14 schreef DuranK het volgende:
Drinken jullie hier trouwens veel vor dat jullie optreden?
roadies maken maar tijdquote:Op donderdag 11 mei 2006 11:56 schreef Jorikjet het volgende:
yes, ik heb me nieuwe pickups binnen! even kijken wanneer me gitaar roadie tijd heeft om ze erin te zetten
meestal ben ik de bob (lees "de lul") en moet ik dus rijden. Maar als het een beetje in de buurt is en het is bekend terrein dan wil ik weleens teveel drinken:P zo van net genoeg dat het net lekker gaat en dat je helemaal uit je naad gaat. Echt dronken gitaarspelen is niet zo'n succes (I knowquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:14 schreef DuranK het volgende:
Drinken jullie hier trouwens veel vor dat jullie optreden? Ik heb 1 keer gedaan toen ik moest zingen en ik zo zat als een aap wasMaar toen ik met iemand een band op wou richten hebben ze me er op gewezen dat ik niet mocht drinken voordat ik ging optreden
Gelukkig ga ik nou ook niet meer een band met hun oprichten
![]()
normaal vind ik dat houtkleurige wel mooi maar op zo'n model niet.. op een tele of een explorer bijv. welquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:31 schreef guitarist.nl het volgende:
ik vind niet veel les pauls mooi,
maar deze is welmooie prijs ook wel opzich!
linkje
Tsja...'t is allemaal via school, 't is ook op school...quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:48 schreef Desensitized het volgende:Zo, doe je goed dude!
En gezonde spanning hoort er bij toch?
Idd. Lijkt me niet zo lekker als je op het podium staat en je komt er ineens achter dat je het liedje niet kunt spelenquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:57 schreef Desensitized het volgende:
Kijk ik ook wel naar uit. Maar dan moet er wel eerst geoefend worden
Ik zie het nu pas.. vieze tyfushomo's! Ik heb het echt helemaal gehad met die hele @#%T#$%@#$%@#%@#%@#%@# %@#%@#%@#% muziekindustrie.. wie de fuck denken ze wel niet dat ze zijn? Omg.. het is maar een interpetatie in midi van hoe men denkt dat een nummer gespeeld wordt. Echt.. dit is zo kansloos triest en dat bewijst maar weer dat die hufters alleen maar om hun centen makken.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
amerika
alles, sterf!
weet je.. dat lijkt me helemaal niet zo'n slecht ideequote:Op donderdag 11 mei 2006 18:11 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas.. vieze tyfushomo's! Ik heb het echt helemaal gehad met die hele @#%T#$%@#$%@#%@#%@#%@# %@#%@#%@#% muziekindustrie.. wie de fuck denken ze wel niet dat ze zijn? Omg.. het is maar een interpetatie in midi van hoe men denkt dat een nummer gespeeld wordt. Echt.. dit is zo kansloos triest en dat bewijst maar weer dat die hufters alleen maar om hun centen makken.
Is die regeling wereldwijd of alleen in Amerika? Anders gaan we gewoon onze eigen site met tabs opzetten als het hier wel legaal is..
Link naar officieel bericht BBC:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/4508158.stm
Zijn al diverse mirrors, o.a. voor powertabS:quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:29 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
weet je.. dat lijkt me helemaal niet zo'n slecht idee![]()
![]()
dOR-Bitariften-Tabs.nlquote:Op donderdag 11 mei 2006 18:50 schreef imported_sphinx het volgende:
Fok! Bitariften tabs!
echtheids certificaat?quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:55 schreef Desensitized het volgende:
Maar waar kan je nou aan zien wanneer een Fender echt is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
Zo doet Dickey Betts het ook. Bikkelquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:10 schreef guitarist.nl het volgende:
nee man stelletje mietjes, .13 met je pink opdrukken!!
Canon Rock, van JimmyCquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:11 schreef Desensitized het volgende:
Welk nummer is dat trouwens, komt we ergens wel bekend voor...
En ja, kan het even niet spelen met een gekneusde pols![]()
Oud alweerquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:37 schreef Jorikjet het volgende:
zondag ben ik jarig trouwens, en word ik 19!
Waarom verkoopt jou gitaarwinkel geen gitaren in de eerste plaats?quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:02 schreef imported_sphinx het volgende:
nou wil dus een gitaar hebben he, maar die is hier niet zomaar te krijgen. en de locale gitaarboer ken hem niet bestellen door geklooi met import-rechten ofzo, maar ik kan hem wel bestellen van een amerikaanse website. die website zit wel goed, maar wat denken jullie van het bestellen van een gitaar via internet? ...![]()
![]()
omdat het deze:quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:06 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Waarom verkoopt jou gitaarwinkel geen gitaren in de eerste plaats?![]()
Hij wil een specifieke hebben, maar die moet de winkel importeren. De winkel kan hem niet importeren dus kijkt hij naar een Amerikaanse webshop.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:06 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Waarom verkoopt jou gitaarwinkel geen gitaren in de eerste plaats?![]()
dude, lees jij hersengolven via internet?quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:09 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Hij wil een specifieke hebben, maar die moet de winkel importeren. De winkel kan hem niet importeren dus kijkt hij naar een Amerikaanse webshop.
was ik ook wel van plan. maar hoe zit dat met die import rechten dan? mogen alleen bepaalde winkels dat?quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:16 schreef Jorikjet het volgende:
geen goed idee, maar vraag anders bij een grotere gitaarwinkel of hun die wel willen importeren voor je?
quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:09 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Hij wil een specifieke hebben, maar die moet de winkel importeren. De winkel kan hem niet importeren dus kijkt hij naar een Amerikaanse webshop.
.13quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:51 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Oud alweerIk moet daar ook aan geloven over 5 maandjes...
Maar benden met je pink? wat is het probleem?![]()
hoe groot is dat ding wel niet? duurt hier eeuwen om te laden. (of is google video vandaag plotseling traag?)quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:47 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb die marshall video tour van guitarist.nl geupload op google video!
http://video.google.com/videoplay?docid=-5107831796086159429
tadaa
hier doet ie prima, ik vind er alleen weinig aan.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:57 schreef sanderp het volgende:
[..]
hoe groot is dat ding wel niet? duurt hier eeuwen om te laden. (of is google video vandaag plotseling traag?)
ik vind het juist fantastischquote:Op donderdag 11 mei 2006 22:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hier doet ie prima, ik vind er alleen weinig aan.![]()
Als ik het zo op het eerste gezicht zie, dan lijkt het me zo'n oude Hondo (H76?).quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:12 schreef Desensitized het volgende:
Haha, anders enzo, okee
Ging er ook al niet vanuit. Voor dat geld heb je nooit een echte Fender als opknapper
Maar ik houd julie op den hoogte van het project.
Ibanez J50 Black:quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:16 schreef guitarist.nl het volgende:
goedzo
ik ben alweer vergeten wat voor gear je hebt
Ja, en na anderhalf jaar snap ik nog niet hoe dat kreng echt werkt. Mooi geluid eruit krijgen is nog een vak apart. Het kan, maar je moet er veel moeite voor doenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Die vox heeft mooie knopjes
Aan de rechterkant ja. De dial en de bypass of de tap button toch?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:44 schreef guitarist.nl het volgende:
wist je ook al dat je meerdere knopjes tergelijke tijd in kan drukken ?
Zoals het lezen van de handleiding?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:38 schreef NiteSpeed het volgende:
Het kan, maar je moet er veel moeite voor doen.
ja, das niet zo handig he..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:41 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga voorlopig maar geen nieuwe gitaargear kopen![]()
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:41 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga voorlopig maar geen nieuwe gitaargear kopen![]()
Het gaat nog wel even duren voor ik er om kan lachen denk ikquote:
dat bedrijf/website waar ik um van wil bestellen heeft al bijna net zoveel dingen bezorgd buiten amerika, dus dat lijkt me wel goed zitten. en $70,- bezorgkosten is idd niet weinig.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Imported sphinx: ik heb goeie ervaringen met bestellen uit Duitsland. De gitaar wordt (zeker bij Thomann) erg goed ingepakt enzo. Netjes afgehandeld en snelle bezorging. Hoe het uit Amerika is weet ik niet... maar dat zal wel weer een dure grap worden! Als je van een groot bedrijf bestelt kan je er wel vanuitgaan dat het qua veiligheid enzo goed komt.
Die vox heeft mooie knopjes
relax ik doe het ook zonderquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het gaat nog wel even duren voor ik er om kan lachen denk ikGodsamme, wat een geld, gewoon in de afvoerput. Ik zat tot voor gisteren nog stiekem te lurken naar mooie Telecasters, en een Koch Pedaltone enzo...maar dat zal nog even moeten wachten
![]()
volgens mij is niemand hier echt super goedquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:58 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
relax ik doe het ook zonder![]()
Dat heeft er ook wel mee te maken dat ik nog niet zo goed ben![]()
maar als je een hele goeie gitarist bent, zou je ook niet de hele dag op Fok! zitten..lijkt mij.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
volgens mij is niemand hier echt super goed
ik iig niet
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik iig niet
Moa fokken en gitaren gaat goed samenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:01 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar als je een hele goeie gitarist bent, zou je ook niet de hele dag op Fok! zitten..lijkt mij.
en andersom misschien ook wel![]()
wat? heb ik dat ding voor niets geko...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:05 schreef sXe het volgende:
Als je distortion hebt hoef je ook helemaal niet goed te zijn!
ik heb niet eens een bandquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:07 schreef guitarist.nl het volgende:
ik zeg ook niet dat ik slecht ben hé
ik red me er iig prima mee
en met mun band gaat het ook best goed dus, mag ook niet klagen
Ik heb een 1 mans bandquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik heb niet eens een bandik wil ook een band!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wou dat ik in Drenthe woonde, want daar slepen ze tenminste geen auto's binnen een uur wegquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:20 schreef guitarist.nl het volgende:
wie wonen er btw in drenthe ?
met de band hebben we vanavond een tv optreden voor tv drenthe (*kras*) maar die wordt ik geloof volgende week, of die week erna uitgezonden
Haha, ik zal het eens in de gaten houden. Hoewel er een redelijke kans is dat ik het mis want waarom zou ik in hemelsnaam naar TV Drenthe kijken?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:20 schreef guitarist.nl het volgende:
wie wonen er btw in drenthe ?
met de band hebben we vanavond een tv optreden voor tv drenthe (*kras*) maar die wordt ik geloof volgende week, of die week erna uitgezonden
ik kijk ook nooit naar tv drenthequote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:32 schreef sXe het volgende:
[..]
Haha, ik zal het eens in de gaten houden. Hoewel er een redelijke kans is dat ik het mis want waarom zou ik in hemelsnaam naar TV Drenthe kijken?
ik kan niet eens zingen en gitaarspelen tegelijk. zijn er manieren waarmee je dat kunt oefenen ofzo? lijkt me wel stoer om te kunnen namelijkquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:21 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik heb een 1 mans band![]()
Ik als gitarist, mij als zanger en een drumcomputer![]()
Ja ik kan het zelf ook niet zo goed, maar gewoon veel spelen met downstrokes en upstrokes zodat je in 1 ritme kan blijven slaan en verder moet je gewoon het gevoel hebben dat je weet waar je vingers zijn. met oefenen is het goed te leren.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik kan niet eens zingen en gitaarspelen tegelijk. zijn er manieren waarmee je dat kunt oefenen ofzo? lijkt me wel stoer om te kunnen namelijk![]()
![]()
Nou leg het eens beter uit.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:45 schreef frhe05 het volgende:
klinkt niet erg goed
* TeleluvR meldt zich...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Hammet het volgende:
Nu Mysongbook.com z'n tabs van t net heeft gehaald: ik heb hier nog een RARbestand met de complete verzameling guitar pro files van mysongbook.com. Het is een vrij oud archief (ik dacht januari 2005), maar er zijn toch nog genoeg nummers te vinden
Het zijn dik 49.000 bestanden. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel.
Ik!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Hammet het volgende:
Nu Mysongbook.com z'n tabs van t net heeft gehaald: ik heb hier nog een RARbestand met de complete verzameling guitar pro files van mysongbook.com. Het is een vrij oud archief (ik dacht januari 2005), maar er zijn toch nog genoeg nummers te vinden
Heb ik alquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Hammet het volgende:
linkquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Hammet het volgende:
ik wel!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik iig niet
Owkee ik ben hier nog niet zolang dus ik ben weer de lulquote:
kun je pride & joy al ??quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:07 schreef Jorikjet het volgende:
a l l e s
dat kan die al dat vertelt hij me netquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:09 schreef maniack28 het volgende:
Als je alles kunt spelen.. speel dan Hatbreder van Children of Bodom maar eens
speel dan Metallica - Harvester of Sorrow maar eens 2x zo snel achterwaartsquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:07 schreef Jorikjet het volgende:
a l l e s
voor jou maak ik wel ff een plekje op guitarist.nlquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:13 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ok, ik zal binnenkort alles opnemen! waar kan ik het uploaden?
puikquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:13 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ok, ik zal binnenkort alles opnemen! waar kan ik het uploaden?
voor alles heb je vast veel ruimte nodig..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
voor jou maak ik wel ff een plekje op guitarist.nl
2x zo snel achterstevoren? zoals i_s al zeiquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef Jorikjet het volgende:
anders speel ik het wel extra snel in, zodat het bestand kleiner wordt?
LOL. Ik ken het probleem, ik heb de ad30vt. Ik heb 1 geprogrammeerd (CH1), voor de rest is het meestal op US HIgain. Ik vind de clean kanalen niet erg mooiquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:38 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ja, en na anderhalf jaar snap ik nog niet hoe dat kreng echt werkt. Mooi geluid eruit krijgen is nog een vak apart. Het kan, maar je moet er veel moeite voor doen.
Doe mij die maarquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Hammet het volgende:
heet ik nu ineens i_s ? ik had ook een logischere naam moeten bedenkenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:31 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
2x zo snel achterstevoren? zoals i_s al zei
Ik heb dezelfde. Ik vind volgens mij de Black, erg mooi. Krijg je zo'n vet CCR geluidjequote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:34 schreef RemCOW het volgende:
[..]
LOL. Ik ken het probleem, ik heb de ad30vt. Ik heb 1 geprogrammeerd (CH1), voor de rest is het meestal op US HIgain. Ik vind de clean kanalen niet erg mooi.
Heb je die presets nou trouwens nodig om je geluid te veranderen? Of kan je met manaul mode hetzelfde voor elkaar krijgen?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:34 schreef RemCOW het volgende:
[..]
LOL. Ik ken het probleem, ik heb de ad30vt. Ik heb 1 geprogrammeerd (CH1), voor de rest is het meestal op US HIgain. Ik vind de clean kanalen niet erg mooi.
ik gebruikte op die ad50vt alleen reverb of tremeloquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:52 schreef DuranK het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde. Ik vind volgens mij de Black, erg mooi. Krijg je zo'n vet CCR geluidjeEn nog wat met die knoppen draaien tot je lekker klinkend geluid heb. Effecten gebruik ik vrijwel nooit.
Een beetje gitarist kan alles van zo'n suffe band als CoB wel spelen hoorquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:09 schreef maniack28 het volgende:
Als je alles kunt spelen.. speel dan Hatbreder van Children of Bodom maar eens
Waar natuurlijk wel een kern van waarheid in schuilt maar nog veel dommer en kortzichtiger is het om CoB dan maar direct als technisch hoogstaande muziek te gaan beschouwen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van CoB, maar vooral de oude meuk is technisch gezien veel beter dan de meeste metalbands (die meer aanzien hebben). Om te zeggen dat "een beetje gitarist" dat kan spelen is... kortzichtig en dom.
Kom op man, wat een grap. Het ligt naar mijn mening eerder in het gebied 'feit' dan 'beschouwing' (...en het gebied 'tr00 metalfan vs argh-een-mainstreamband'). Sweepen en shredden is nogal hoogstaand, ja. Vergelijk het spel van de gemiddelde gitarist maar eens met de meuk van Something Wild ofzo. Dat het voor sommige metalgitaristen niet moeilijk is betekent niet dat het niet hoogstaand is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:40 schreef Djaser het volgende:
[..]
Waar natuurlijk wel een kern van waarheid in schuilt maar nog veel dommer en kortzichtiger is het om CoB dan maar direct als technisch hoogstaande muziek te gaan beschouwen.
Ja leuk en tof, naar mijn mening is jouw mening een grap. Daarbij bestaat de gemiddelde gitarist niet.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Kom op man, wat een grap. Het ligt naar mijn mening eerder in het gebied 'feit' dan 'beschouwing' (...en het gebied 'tr00 metalfan vs argh-een-mainstreamband'). Sweepen en shredden is nogal hoogstaand, ja. Vergelijk het spel van de gemiddelde gitarist maar eens met de meuk van Something Wild ofzo. Dat het voor sommige metalgitaristen niet moeilijk is betekent niet dat het niet hoogstaand is.
En dat is dan de post van iemand die in het Gothic metal topic over bands als Sonata Arctica post.quote:
Danku! Is ook erg leuk om weer iets moois van te makenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Kom op man, wat een grap. Het ligt naar mijn mening eerder in het gebied 'feit' dan 'beschouwing' (...en het gebied 'tr00 metalfan vs argh-een-mainstreamband'). Sweepen en shredden is nogal hoogstaand, ja. Vergelijk het spel van de gemiddelde gitarist maar eens met de meuk van Something Wild ofzo. Dat het voor sommige metalgitaristen niet moeilijk is betekent niet dat het niet hoogstaand is.
En leuk project, Desensitized![]()
Zoek je er een? En wat voor ongeveer? Heb nog wel een Ibanez Slam Punk liggen, de SP5.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 20:20 schreef DuranK het volgende:
Ik heb weer iets opgenomen. Is niet altijd even goed enne, ik heb niet echt een distortion pedaal dus met mijn teen bedien ik de knop op de versterkerDaardoor komt de distortion eigenlijk telkens iets te vroeg
![]()
http://media.putfile.com/Ten-years-gone-86
Oef, ik heb maar 50 mb webspace. Wat zou kunnen is www.yousendit.com, maar dan moet je wel geduld hebben met uploaden!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:30 schreef Hammet het volgende:
Ok, dat bestand met 49.000 guitar pro files is zo'n 112mb. Iemand een idee waar ik dat kan uploaden?
vette jazzer? vertel?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oef, ik heb maar 50 mb webspace. Wat zou kunnen is www.yousendit.com, maar dan moet je wel geduld hebben met uploaden!
Oh ja, vandaag een vette Jazzer gekocht, morgen foto's!!!
Anders stuur je hem mij via msnquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:30 schreef Hammet het volgende:
Ok, dat bestand met 49.000 guitar pro files is zo'n 112mb. Iemand een idee waar ik dat kan uploaden?
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:30 schreef Hammet het volgende:
Stiekem alweer een tijdje op zoek naar een Jazzer: De Cort uit het vorige topic viel fiks tegen! Uiteindelijk uitgekomen bij Good-Old-Samick. Mooie Jazzer met dito sound. Verbazingwekkend lage actie, geluid niet te "neuzig", gewoon mooi jazzy.quote:
ligt het nou aan mij of zijn al die dingen gewoon heel erg lomp?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Stiekem alweer een tijdje op zoek naar een Jazzer: De Cort uit het vorige topic viel fiks tegen! Uiteindelijk uitgekomen bij Good-Old-Samick. Mooie Jazzer met dito sound. Verbazingwekkend lage actie, geluid niet te "neuzig", gewoon mooi jazzy.
[afbeelding]
Het woord wat je zoekt is "groot"quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:00 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ligt het nou aan mij of zijn al die dingen gewoon heel erg lomp?
ja dat zeg ik toch ookquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het woord wat je zoekt is "groot".
gegeven dat een ES-335 minder weegt dan bijv. een Les Paul...
Dit is wel vetquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:50 schreef Desensitized het volgende:
Weer een opknap update:
Body geheel glad geschuurd. Headstock ook kaal en al afgelakt, we zouden hem eerst ook rood doen, maar vind blank hout toch mooier
Foto's [ben ik niet op de foto, is mijn slaafje]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tof! God wat lijkt me zo'n multieffect ding toch eigenlijk wel handig. Mijn oldschool-pedalboard is zo ontiegelijk lomp!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:00 schreef Funkdude het volgende:
Woei, een Line 6 pod xt + Fbv shortboard gekocht. 2dehands for the win!![]()
[afbeelding]
Nu maar ergens een midi to usb kastje vandaan halen. Dit ding heeft nog de alleerste firmware, en die wil niet updaten over usbNa firmware update kan gelukkig alles over usb
Jep, ik ben nu ook al een tijd met een Aria Pro II strat bezig. Ik heb m nu helemaal kaal, moet alleen nog even iets bij schuren. Ik weet alleen nog steeds niet welke kleur ik m nu wil, iig wel een coole vintage kleur (lake placid blue ofzo), en dan ga ik m ook nog een beetje relicenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:10 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dit is wel vet
ik wil ooit ook nog wel een opknapper kopen
en dan lekker dun overspuiten en lakken, zodat hij er vintage uitgaat zien
en een fender decal op de headstock en klaar is kees![]()
Het ligt aan jou. Qua grootte is het gewoon een akoestische gitaar. Niet groter, wel iets zwaarder dan dat natuurlijk (elementen, electronica, etc.).quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:00 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ligt het nou aan mij of zijn al die dingen gewoon heel erg lomp?
Uhm mega upload ofzo want ik wil ze wel heel graag hebbenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:30 schreef Hammet het volgende:
Zoals ik al zei: www.yousendit.com is heel handig. Alleen uploaden kan even duren, afhankelijk van je Internetverbinding...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je hem in tweeën deelt met Winrar kan je die bestanden op www.rapidshare.de zetten. Ik heb ook wel interesse in die meuk, ook al zullen het niet de meest recente tabs zijn.
Die dingen zijn vet!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:12 schreef sXe het volgende:
[..]
Tof! God wat lijkt me zo'n multieffect ding toch eigenlijk wel handig. Mijn oldschool-pedalboard is zo ontiegelijk lomp!
ik gebruik Adobe Audition, kun je verschillende lagen over elkaar openemen en bewerken. heel handig programmatje, je moet alleen ergens een download ervan vinden want het kost 300 euro ofzoquote:Op zondag 14 mei 2006 11:14 schreef Desensitized het volgende:
Hoe nemen jullie trouwens op? Ik druk de line out vand e amp gewoon in de line-in van de PC en dan met de WIndows geluidsrecorder
Klinkt best kut...
Click here to listen Ebut---Intro-riff-7352
Heb geen zin om zo'n duur Line 6 geval te kopen. Is wel vet, maar geen geld voorErgens nog leuke [gratis/betaalbare, liefst gratis
] programma's??
Help
Directe link werkt niet.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:39 schreef -Dries- het volgende:
http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=34389&taal=0
Is dit een goede koop? Ben hem van plan aan te schaffen na 2 jaar akoestisch gespeeld te hebben.
Hij schuift het E-akkoord gewoon een paar vakjes op telkens. Greep blijft hetzelfde, als ik me niet vergis.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:46 schreef samchestido het volgende:
kan iemand mij vertellen welke akkoorden de volgende man speelt (het eerste akkoord is e groot, dat weet ik):
http://www.leergitaarspelen.com/media/bb-Introspaans.wmv
Vreemd, iig het is een Epiphone Les Paul std HS voor 469 euroquote:
kom maar op msnquote:Op zondag 14 mei 2006 12:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik gebruik Adobe Audition, kun je verschillende lagen over elkaar openemen en bewerken. heel handig programmatje, je moet alleen ergens een download ervan vinden want het kost 300 euro ofzo![]()
Ik heb m ook, het is een prima koop.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Vreemd, iig het is een Epiphone Les Paul std HS voor 469 euro
Features
* Classic Les Paul design
* chrome humbuckers
* Mahogany body
* Carved maple top
* Rosewood fingerboard
* Cream body and fretboard binding
* Chrome hardware
[afbeelding]
quote:Op zondag 14 mei 2006 15:23 schreef Hammet het volgende:
Hier trouwens de Guitar Pro files, opgesplitst in 2 rar-bestanden.
Part01
Part02
ow ik bedoelde dus, als je hem moest hebben, maar je hebt hem alquote:
quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:37 schreef Jorikjet het volgende:
zondag ben ik jarig trouwens, en word ik 19!
Ik heb een Guitarport en die gebruik ik icm KRISTAL, een gratis recorder die gebruik maakt van ASIO.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:14 schreef Desensitized het volgende:
Hoe nemen jullie trouwens op? Ik druk de line out vand e amp gewoon in de line-in van de PC en dan met de WIndows geluidsrecorder
Klinkt best kut...
Click here to listen Ebut---Intro-riff-7352
Heb geen zin om zo'n duur Line 6 geval te kopen. Is wel vet, maar geen geld voorErgens nog leuke [gratis/betaalbare, liefst gratis
] programma's??
Help
Ik wil zo'n guitarport ook gaan aanschaffen, in the near future... ze stonden een tijdje geleden in overvloede te koop op marktplaats, maar nu helemaal niet meer!quote:Op zondag 14 mei 2006 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb een Guitarport en die gebruik ik icm KRISTAL, een gratis recorder die gebruik maakt van ASIO.
De guitarport is z'n geld wel waard, imo... Je krijgt een hele zooi aan toffe versterkers (en doordat alle versterkers weer tigtig instellingen hebben, zijn de mogelijkheden eindeloos) en een serie aan stomp-boxes en reverb/delay-effecten.
Vergelijkbaar met de PodXT, maar dan worden de effecten door jouw computer berekend...
quote:
Bedanktquote:Op zondag 14 mei 2006 15:23 schreef Hammet het volgende:
Hier trouwens de Guitar Pro files, opgesplitst in 2 rar-bestanden.
Part01
Part02
Gisteren heb ik de mijne ook maar geïnstalleerd op mijn laptop. Mobiele studio's zijn okayquote:Op zondag 14 mei 2006 19:04 schreef RemCOW het volgende:
Zo'n Guitarport klinkt wel erg handig! Alleen moet ik maar eerst wat centjes hebben..
zelfbedacht zelfbedachtquote:Op zondag 14 mei 2006 18:01 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nieuw werkwoordik gitaar, hij gitaart, wij gitaren
![]()
Hier nog iemand, voor van de zomer wel fijn: Ik trakteer mezelf wel als ik klaar ben met dit studiejaar (en mijn belastinggeld terug hebquote:Op zondag 14 mei 2006 19:04 schreef RemCOW het volgende:
Zo'n Guitarport klinkt wel erg handig! Alleen moet ik maar eerst wat centjes hebben..
ik heb nog wel een stag stalen snaren gitaar voor jequote:Op zondag 14 mei 2006 19:41 schreef Hammet het volgende:
Mijn verlanglijst (in volgorde van waarschijnlijke aankoop):
akoestische gitaar
buizenversterker (Marshall JCM2000 of Fender HotRod)
fatsoenlijke opname-troep (mengpaneeltje + microfoontje bijvoorbeel)
Fender Strat of Tele
en nog meer
Voorlopig is alleen die akoestische gitaar haalbaar. De rest moet nog wel heel lang wachten :[.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |