Ga ik van de week met een groepje wat drinken aan een terrasje... wij nemen plaats en dan begint het gedonder. Meneer de ober begint te zeiken over een paar tafels en stoelen die niet precies op hun plaats staan. Allemaal geblaat over vergunningen enzo, pff... we zaten net lekker.
Vervolgens worden alle drankjes samen op een bonnetje gezet terwijl wij allemaal apart wilden betalen, we waren namelijk met een heel grote groep. De onbeschofte ober ging er vandoor en kwam later terug om het geld alsnog te innen. Het kostte ons aardig wat moeite om precies uit te rekenen wie wat moest betalen en toen we dat eindelijk hadden gedaan kwam meneer nog even klagen dat het niet klopte. Mijn wijntje kostte 2,50, waar ik dacht met 2,00 euro meer dan genoeg betaald te hebben.
Inmiddels sloten er nog een paar vrienden van me aan bij de groep, en ook zij moesten een eeuwigheid op hun drankjes wachten. Toen een van hen de ober riep werd hij direct afgeblaft, de meesten van ons hadden dan ook direct genoeg gezien van deze tent en dus bestelden alleen wij twee nog iets.
Ik probeerde de rest ervan te overtuigen toch te blijven, en toen de ober terugkwam hebben ze alsnog besteld. Ook dat vond hij erg vervelend, lui kreng.
![]()
Een vriendin pakt haar drankje even later aan, laat die kluns bijna alles vallen.
![]()
En toen ging hij ook nog klagen omdat ze het geld op de verkeerde plek neerlegde, weet zij veel dat dat de fooienpot is. Dat mensen überhaupt fooi geven aan zo'n drollenvanger.