abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2006 @ 20:50:06 #126
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37669785
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:44 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waarom voel je je niet tot hem aangetrokken dan?
Ik snap niet wat er niet te begrijpen valt aan "niet aantrekkelijk". Sorry hoor, maar als ze spontaan opdroogt van hem dan valt daar weinig aan te veranderen. Fysieke aantrekkiingskracht is net zo belangrijk als het innerlijk, als één van die twee componenten ontbreekt komt een relatie gewoon nicht im frage.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_37669789
Als je iemand 7 jaar kent dan is er nauwelijks spanning over. Zeker als dat persoon een ja-knikker is en je continu aanbiddend en al op een zuiltje plaatst. Geen enkele uitdaging voor de vrouw. Iets met vrijdagavond 10 uur en een telefoontje enzo. Een vent die enkel en altijd luistert is geen vriend maar een vriendin. En ik neem aan dat Michelle geen lesbienne is.

Dat de jongen weinig ruggengraat getoond heeft en naar mijn inschatting behoorlijk onervaren oogt, is overkombaar. Maar zoals de situatie nu is gaat het nooit goed komen. Als je echt om hem geeft (als enkel goede vriend) dan moet je hem afstoten. Teneerste zal hij zeer waarschijnlijk zijn ware gezicht laten zien (hoer!, slet! etc.) maar uiteindelijk komt ie eroverheen want ik neem aan dat ook hij een klokkenspel onder z'n broek heeft.

En al dat gejengel dat de jongen zielig is. No fucking way. Het is een harde levensles, maar zo gaat het eenmaal. Als je op je bek gaat, leer je iniedergeval het spelletje spelen. Ik heb zelf vaak genoeg in dit soort situaties gezeten. Uiteindelijk kunnen beide partijen hun leven toch gelukkig leiden, al dan niet afzonderlijk. Het leven is te kort voor dit soort dilemma's
pi_37669915
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:44 schreef Michellee het volgende:
Weet je wat ik niet snap? Dat als ik zeg dat ik niet verliefd op hem ben, dat hij dan de hoop blijft houden. Als iemand dat tegen mij zegt dan weet ik het wel! Laat staan tot tweemaal toe..
omdat gevoelens kunnen veranderen. Ik ben ook wel eens verliefd geworden op een man die ik al langer kende

trouwens, ik zie niet in waarom jullie geen vrienden kunnen blijven. ik ben regelmatig onbeantwoord verliefd geweest op een vriend, waarbij mijn gevoelens echt wel zijn weggegaan ...

de laatste vriend/collega waar ik al heel lang verliefd op was is mijn huidige partner, die kon ik niet zo snel vergeten...
  maandag 8 mei 2006 @ 20:56:28 #129
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37669928
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:44 schreef Michellee het volgende:
Weet je wat ik niet snap? Dat als ik zeg dat ik niet verliefd op hem ben, dat hij dan de hoop blijft houden. Als iemand dat tegen mij zegt dan weet ik het wel! Laat staan tot tweemaal toe..
Hij kan geen knop omzetten zodat hij ook niet meer verliefd is op het moment dat jij aangeeft dat de gevoelens niet wederzijds zijn. Als je verliefd bent kun je bovendien niet geheel helder meer nadenken. Verder voedt jullie 'intiem' contact die verliefdheid, waardoor hij simpelweg hoop blijft houden.

De enige manier om over verliefdheid heen te komen is het verbreken van intensief contact met de bron van verliefdheid, waardoor je uiteindelijk weer anderen kunt ontmoeten.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 8 mei 2006 @ 20:58:14 #130
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_37670012
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:36 schreef dawg het volgende:
Dat er een aantal zijn die vinden dat je het gewoon moet proberen, een relatie.
Met een flinke tube glijmiddel gaat dat helemaal goed komen joh! .
pi_37670612
Godver heb het zelfde probleem, vind een meisje al heel lang leuk, al 5 jaar een vriendschap, en dan moetik ook wel is aanhoren dat het weer uit is met haar vriendje enzo. Ook leuk is het uit met haar vriend, belt ze mij op om bij een meertje wat te drinken, hoe erg kan een dame mijn hormonen prikkelen .. Beetje gelachen, gestoeit enzo ... Ze ziet mij volgensmij alleen als een vertrouwens persoon , ik vind haar nog steeds leuk. OMG dames , te vaag , want let op , ze vallen wel op die stoere gasen, maarja die geven hun weer liefdes verdriet enzo. Hierbij een oproep, kijk is verder dan macho uitstraling en denk verder dan die avond. Wil je een echte goede relatie met een goede persoon, of de zoveelste relatie die al snel uit is !
  maandag 8 mei 2006 @ 21:14:18 #132
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_37670645
Ik vraag me af in hoeverre TS vindt dat die beste vriend een "echte vriend" is, of juist iemand die gewoon veel aandacht wil van haar en dingen voor haar doet om haar gunsten te krijgen?
Dit is een open vraag (geen retorische) btw, ik probeer hiermee dus niet mijn eigen mening duidelijk te maken ofzo
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37670928
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:14 schreef HenryHill het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre TS vindt dat die beste vriend een "echte vriend" is, of juist iemand die gewoon veel aandacht wil van haar en dingen voor haar doet om haar gunsten te krijgen?
Dit is een open vraag (geen retorische) btw, ik probeer hiermee dus niet mijn eigen mening duidelijk te maken ofzo
een open vraag, jaja, het was al duidelijk dat jij vindt dat omdat je als vriend verliefd wordt op iemand dat je geen 'echte' vriend meer bent.

met veel vrienden waar ik ooit verliefd op was, en op sommige zelfs heel hevig, heb ik nu nog steeds een goede band. het zijn echte vrienden van mij, en het is niet dat ik ze zou gedumpt hebben omdat ze me niet wilden voor een relatie.

waarom zou een vriendschap met iemand die verliefd is niet oprecht kunnen zijn
pi_37671016
Als je weet dat hij meer voor je voelt dan alleen vriendschap waarom ga je dan bij hem uithuilen?

Neem je verantwoordelijkheid en stop aub met zeiken.
pi_37671028
Iedereen doet nu alsof ik die jongen gewoon gebruik. Nee hij is als een goede vriendin voor mij, dus ik sta ook klaar voor hem als hij me nodig heeft.
pi_37671190
Nou de wereld is je dankbaar moeder Theresa.
pi_37671266
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:25 schreef Vitalogy het volgende:
Nou de wereld is je dankbaar moeder Theresa.
Anders doe je even gefrustreerd!
pi_37671440
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:13 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Godver heb het zelfde probleem, vind een meisje al heel lang leuk, al 5 jaar een vriendschap, en dan moetik ook wel is aanhoren dat het weer uit is met haar vriendje enzo. Ook leuk is het uit met haar vriend, belt ze mij op om bij een meertje wat te drinken, hoe erg kan een dame mijn hormonen prikkelen .. Beetje gelachen, gestoeit enzo ... Ze ziet mij volgensmij alleen als een vertrouwens persoon , ik vind haar nog steeds leuk. OMG dames , te vaag , want let op , ze vallen wel op die stoere gasen, maarja die geven hun weer liefdes verdriet enzo. Hierbij een oproep, kijk is verder dan macho uitstraling en denk verder dan die avond. Wil je een echte goede relatie met een goede persoon, of de zoveelste relatie die al snel uit is !
reageer hier eens op ofzo, al is het maar een bash
  maandag 8 mei 2006 @ 21:30:48 #139
67978 HenryHill
pi_37671452
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:20 schreef maaike78 het volgende:

[..]

een open vraag, jaja, het was al duidelijk dat jij vindt dat omdat je als vriend verliefd wordt op iemand dat je geen 'echte' vriend meer bent.
En nu wil ik het van TS weten, zonder dat zij zich iets van mijn mening hoeft aan te trekken (vandaar de toevoeging).

Dus je hoeft niet geirriteerd te raken, ok?
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_37671532
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:22 schreef Michellee het volgende:
Iedereen doet nu alsof ik die jongen gewoon gebruik. Nee hij is als een goede vriendin voor mij, dus ik sta ook klaar voor hem als hij me nodig heeft.
waarom open je dan een topic als je het eigenlijk toch allemaal geen probleem vindt
pi_37671614
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:30 schreef HenryHill het volgende:

En nu wil ik het van TS weten, zonder dat zij zich iets van mijn mening hoeft aan te trekken (vandaar de toevoeging).

en wat wil je bereiken met die vraag

volgens mij staat verliefdheid een vriendschap niet in de weg, integendeel
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_37671711
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:30 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ik vind dat hij zonder dat hij verliefd op mij is ook een goede vriend is. De eerste 5 jaar dat wij een vriendschap hadden was het voor beide personen gewoon vriendschap (heeft hij ook gezegd) en toen was het ook een hele goede vriend voor mij.
pi_37671787
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:32 schreef maaike78 het volgende:

[..]

waarom open je dan een topic als je het eigenlijk toch allemaal geen probleem vindt
Ik vind het wel een probleem, maar ik krijg hier van iedereen het verwijten dat ik hem gebruik, wat helemaal niet aan de hand is.
  maandag 8 mei 2006 @ 21:38:48 #144
67978 HenryHill
pi_37671798
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:34 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en wat wil je bereiken met die vraag
Ik wil weten in hoeverre zij denkt dat die jongen een hele goede vriend is met een extra gevoelens voor haar, of dat hij heel erg verliefd is en daardoor vriendschappelijk met TS omgaat. Of ergens ertussenin, natuurlijk.
Beide situaties zijn mogelijk, wat mij betreft.
quote:
volgens mij staat verliefdheid een vriendschap niet in de weg, integendeel
In het eerste geval misschien niet, in het tweede geval zeer waarschijnlijk wel.
pi_37671819
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:22 schreef Michellee het volgende:
Nou ja, da's het punt, he?

Ik zou niet durven zeggen dat je hem bewust gebruikt.

Maar zoals eerder opgemerkt: De gevoelens die hij heeft (en die niet beantwoord worden) komen jou goed uit als je close met hem wilt zijn en persoonlijke gesprekken wilt voeren.
Dat ziet hij weer als bevestiging dat hij op de goede weg is en het sterkt hem in zijn verliefdheid.
Jij doet het niet bewust en niet expres.

Het is een soort symbiotische relatie. Echter: Jij kunt naast deze relatie heftige andere relaties opstarten met groot geschapen foute mannen.
Hij kan dat niet. Hij is al verliefd.

Nu kun je zeggen: Pech voor hem, eigen schuld. Het is jou niet aan te rekenen dat hij dit zo opvat.

Maar de vraag is: Wat doe jij met deze wetenschap?
pi_37671969
Ik denk dat het wel het beste is in deze situatie om het contact te verbreken om dan te kijken hoe alles verder gaat..
pi_37672293
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:38 schreef HenryHill het volgende:

In het eerste geval misschien niet, in het tweede geval zeer waarschijnlijk wel.
en over welke gevallen heb je het dan wel ?

iig, ik word enkel verliefd op jongens die ik als vriend beschouw, en die jongens stoppen niet met een vriend te zijn omdat ik verliefd op ze ben
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_37672478
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:50 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er niet te begrijpen valt aan "niet aantrekkelijk". Sorry hoor, maar als ze spontaan opdroogt van hem dan valt daar weinig aan te veranderen. Fysieke aantrekkiingskracht is net zo belangrijk als het innerlijk, als één van die twee componenten ontbreekt komt een relatie gewoon nicht im frage.
Natuurlijk ja, maar ik vind het moeilijk voor te stellen dat dat fysieke aspect volledig ontbreekt.

Maar goed, ik heb dan ook geen ervaring met jaren lange vriendschappen met het andere geslacht..
pi_37672547
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:13 schreef LrdMetalSonic het volgende:
...
ze vallen wel op die stoere gasen, maarja die geven hun weer liefdes verdriet enzo.
...
Waarom ze dat doen is een complete levensvraag
Wat TS kan doen ligt in principe aan die gozer; sommige lui trekken t wel gewoon vrienden te blijven, en na verloop van tijd gaat die verliefdheid wel weer weg (en tegelijkertijd waarschijnlijk ook de leuke "chemie" in jullie niet-helemaal-vriendschappelijke relatie, sucks for you). Andere lui trekken t niet en verbreken t contact zelf, of gaan flippen waarna jij zelf het contact verbreekt.
Wat je in ieder geval niet moet doen is oneerlijk zijn omdat je hem 'geen pijn wilt doen' of zoiets dergelijks. Remember that.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 8 mei 2006 @ 21:57:21 #150
67978 HenryHill
pi_37672613
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:50 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en over welke gevallen heb je het dan wel ?
Bovenstaande was voldoende geweest, dank u. Ik doelde op de twee extremen die ik in het eerste deel van dezelfde post noemde.
quote:
iig, ik word enkel verliefd op jongens die ik als vriend beschouw, en die jongens stoppen niet met een vriend te zijn omdat ik verliefd op ze ben
Jongens hoeven door de bank genomen geen vrienden met een meid te zijn om er verliefd op te worden. En veel meiden volgens mij ook niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')