Er is veel UV licht in Thailand, standaard een UV filter voor je lens kan dus geen kwaad en helpt ook de lens beschermen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:30 schreef Gose het volgende:
[..]
Heeft iemand ervaring met fotoapparatuur in thailand, kan me namelijk voorstellen dat er vocht of condens in of op je lens/body komt te zitten. Tips trucs e.d. zijn zeer welkom. Ook echte do's en don't ben ik nog weinig tegengekomen dus als iemand daar wat over kan zeggen hoor ik het ook graag
![]()
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:00 schreef Blik het volgende:
Liep net door de Toko rond hier in Utrecht, zag ik opeens Singha beer te koop staan voor 1,15 per flesje.
Hoeveel betaal je daar voor in Thailand?
Is die 30 baht in de supermarkt of in een kroegje? Vind ik nogal wat verschil inzittenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]1,15 is niet heel duur, voor zo'n 30 THB koop je een blikje in Thailand... dat is zo'n 0,60 Euro.. let er wel op trouwens of de Singha die ze in de Toko aanbieden in Thailand gebrouwen is... het kan ook zo zijn dat deze in Duitsland gebrouwen is.. en dan voel je je toch een beetje bekocht!
Maar uiteindelijk is de Singha toch het lekkerst onder een palmboom in Thailand zelf!![]()
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Is die 30 baht in de supermarkt of in een kroegje? Vind ik nogal wat verschil inzitten
mijn vriendin drinkt helaas geen bier, hebben ze ook wijn?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Die 30 THb is in de supermarkt, Tesco Lotus in 7/11 misschien 2-3 THB duurder, in een barretje heb je al een biertje vanaf 40 THB en hoger...
Doe zoals een thai doet, koop 3 grote bierflessen, en drink deze met je vrienden bij een eetstalletje, onder het genot van rijstmaaltijd op...![]()
Ja...ze hebben ook wijn in Thailand...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:32 schreef Blik het volgende:
[..]
mijn vriendin drinkt helaas geen bier, hebben ze ook wijn?
hmm, is wel een beetje erg duur idd. dat wordt afkicken voor d'rquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:58 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ja...ze hebben ook wijn in Thailand...
Wel een stuk duurder dan hier....flesje Hardy's (hier zo'n 5 Euro in de super) kost daar al snel 15 Euro per fles.
In veel kroegen en strandtenten hebben ze trouwens geen fatsoenlijke wijn alleen Spy Red...dat is een koolzuurhoudend zoet drankje wat een beetje naar wijn smaakt (niet te zuipen)...
quote:Op zondag 2 juli 2006 12:21 schreef daanski82 het volgende:
heeft iemand nog tips hoe je niet of weinig kunt opvallen als toerist in Bankkok
want ik heb geen zin in mannetjes die vragen "wat vind je van mijn dochter" "wil je haar"
of valt dat wel mee
Zelf een klein meisje meenemen en die aan toeristen aanbieden.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:21 schreef daanski82 het volgende:
heeft iemand nog tips hoe je niet of weinig kunt opvallen als toerist in Bankkok
want ik heb geen zin in mannetjes die vragen "wat vind je van mijn dochter" "wil je haar"
of valt dat wel mee
nee ok dat begrijp ik ik ben er zelf nog niet geweest dus vandaar mijn vraag.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat voor een beeld hebben sommige mensen van Thailand toch....
![]()
Als je naar het NANA plaza gaat in Bangkok, of een 'strand' vakantie gaat houden in Pattaya, ja dan kom je het 'naughty nightlife' inderdaad tegen, en dat betekent dus dat je in een barretje allemaal thaise dames ziet...
Kom je niet in deze gebieden zal je er dus geen last van hebben, en de enige die je dan tegenkomt zijn de TUK TUK chauffeurs die als je naar het Grand Palace, Wat Pho, of welke toeristische attractie dan ook gaat, je zullen vertellen dat deze om wat voor reden dan ook gesloten is, maar je met alle liefde, en voor een vriendenprijs wel even willen rondrijden, naar een overpriced shop, of andere plek![]()
Persoonlijk moet iedereen kunnen doen wat ie wil, binnen de letter de wet, leven en laten leven!![]()
quote:Op zondag 2 juli 2006 18:21 schreef Kontiki het volgende:
Zit nu ook in Bangkok. Eerste keer in Azie dus ik moets even wennen aan eh.. het leven hier zeg maar. Maar bevalt goed, vooral de prijzen zijn echt een lachtertje. Ik word alleen wel erg moe van al die verkopers, tuktukchauffeurs en kleermakers die maar blijven zeuren en geen nee accepteren.
Vanmiddag een Tuktuk genomen naar het TAT (toeristenbureau). Zet die bestuurder me af bij een van zijn vrienden (neem ik aan): met koeienletters staat er TAT op de muur, en in heeeel kleine letters daaronder 'licensed'. Was dus gewoon een duister reisbureautje.
Grappig dat je inderdaad zegt dat die kleermakers vaak Indisch zijn, dat viel mij ook al op. Ook in Hong Kong waren het vooral Indiers eigenlijk.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
Die 'vriendelijke' Indische mannetjes voor hun kledingshopjes moet je gewoon negeren, optyfen met je Hey Mate![]()
Ik ben geen ozzie! , gewoon voorbij lopen zonder uberhaubt wat te zeggen, ook niet als een Thai opeens een gesprek met je aan wil knopen, gewoon negeren, want wat ze je ook voorstellen, jij wordt er niet beter van!
Nederlandquote:Op maandag 3 juli 2006 11:16 schreef daanski82 het volgende:
oja nu we het over die indiers hebben gehad die kleding maken heeft er ook nog iemand een tip waar ik het besten een pak op maat kan laten maken ?
het gaat me eigenlijk om deze hotel http://www.asiarooms.com/thailand/bangkok/swiss_park.htmlquote:Op maandag 3 juli 2006 12:30 schreef bluesparkle het volgende:
http://www.asiarooms.com/thailand/bangkok/sukhumvit-area.html
Er zijn genoeg tailorshops in Bangkok. Een tuktuk driver weet er vast wel een te vinden![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |