Bij Buitenhof werd het prima uitgelegd door die NRC columnist. Het geldt pas vanaf 2000 euri in de maand, dat je aowpremie mag betalen . Door van Dam wordt dat natuurlijk op de sociale dienst methode uitgelegd, namelijk dat je eerst je eigen tegoeden moet opeten. Hij vergeet natuurlijk dat je dat via de belasting of compensatie terug krijgt ..quote:Op maandag 8 mei 2006 14:57 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
hij ziet zijn eigen bij elkaar gegraaide spaarpotje zeker flink slinken
Wel 4 !quote:Op maandag 8 mei 2006 15:00 schreef heiden6 het volgende:
Bos geeft voor het eerst blijk van iets wat op standpunten lijkt en hij verliest meteen zetels.
Die peilingen zeggen me overigens niet zoveel, bij de verkiezingen is het allemaal anders, mede omdat mensen tactisch gaan stemmen.
Ik heb laatst nog heel wat punten afgeschoten, maar die staan er nog steeds in. Wat een lachwekkende vertoning weer met dat beruchte lijstje.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:46 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Een pertinente leugen. Integendeel zelfs, de punten waarop kritiek geleverd werd en de onjuistheid ervan bewezen was, zijn uit het lijstje gehaald.
Moet je nagaan hoeveel het er zouden zijn als hij over meer zaken een mening had.quote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoeveel het er zouden zijn als hij over meer zaken een mening had.
Volgens mij denkt van Dam zo goed bezig te zijn voor de PvdA. Bij de VVD doen interne strubbelingen het immers volgens de peilingen ook goedquote:Op maandag 8 mei 2006 14:53 schreef Tafkahs het volgende:
Ik hoor van Dam nu op radio 1. Hij blijft maar stellig volhouden dat het spaargeld van ouderen wordt aangetast met deze maatregel.... Die man is onverbeterlijk star![]()
Met betrekking tot de HRA heeft hij zelfs veel populariteit gewonnen, zeker in de partij.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:18 schreef doesss het volgende:
Ongeschreven wet van het binnenhof:
Er zijn drie onderwerpen die niet, ik herhaal, niet bespreekbaar zijn als je niet electoraal afgeschoten wil worden.
1. AOW
2. Hypotheekrenteaftrek
3. Het koningshuis
PVDA heeft twee van de drie onderwerpen aangesneden en zullen hier dan ook de electorale rekening voor gepresenteerd krijgen.![]()
Lekker belangrijk, in de partij.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met betrekking tot de HRA heeft hij zelfs veel populariteit gewonnen, zeker in de partij.
Dat is dan ook de bedoeling... Men spaart voor een aanvullend pensioen omdat wanneer je stopt met werken je niet te maken hebt met een achteruitgang van het inkomen.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, over 20 jaar heeft de gemiddelde oudere een evenhoog inkomen als werkenden, bij de huidige situatie. Terwijl ze het dubbele aan vermogen hebben dan de rest.
Zijn standpunten over de HRA zijn wel aardig bekend, aangezien het het issue was waarmee hij werd gekozen tot lijsttrekker. De afgelopen jaren is het ook nog eens veelvuldig voorbij gekomen.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:22 schreef doesss het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, in de partij.
Het gaat om de massa.![]()
Maar bij de VVD roept me niet om een progressieve ouderenafsplitsing. Dit is gewoon een looprekkenracequote:Op maandag 8 mei 2006 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens mij denkt van Dam zo goed bezig te zijn voor de PvdA. Bij de VVD doen interne strubbelingen het immers volgens de peilingen ook goed![]()
Wat zijn de concrete plannen eigenlijk?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zijn standpunten over de HRA zijn wel aardig bekend, aangezien het het issue was waarmee hij werd gekozen tot lijsttrekker. De afgelopen jaren is het ook nog eens veelvuldig voorbij gekomen.
Vond je ze wel belangrijk toen "links" een meerderheid had in de peilingen?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:29 schreef Dogbreath het volgende:
1. Lekker belangrijk, de verkiezingen zijn pas volgend jaar.
Die zijn niet van de Hond.quote:2. Die Maurice de Hond zou niet zoveel aandacht moeten krijgen. Ik krijg in ieder geval genoeg van zijn peilingen. Elke vrijdagavond bij NOVA bijvoorbeeld. De aanwezige politici ergeren zich daar ook kapot aan..
Nee inderdaad niet van De Hond, maar het zijn wel peilingen. Het CDA komt rond eind 2006 volgens mij ook met extra kadootjes. Die publieke opinie kan me tegenwoordig echt gestolen worden. Het zijn van die 'hippe' termen geworden en iedereen gaat er gezellig in mee.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vond je ze wel belangrijk toen "links" een meerderheid had in de peilingen?![]()
[..]
Die zijn niet van de Hond.
Overigens helemaal mee eens dat wekelijkse peilingen zover voor de verkiezingen totaal onzinnig zijn. Nu volstaat 1 x in de maand ook wel, zo voorkom je peilingenpolitiek zoals CDA die kadootjes uit wil delen en linkse politici zoals Marijnissen en Halsema die wel erg hard op de wens uitspraken dat deze regering snel moest vallen toen "links" een ruime meerderheid had.
Hoogste tarief verlagen naar 42% voor nieuwe gevallen.quote:
Je bedoelt dat rechts niet naar de peiling keek want de balans wordt bj de verkiezingen opgemaaktquote:Op maandag 8 mei 2006 15:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vond je ze wel belangrijk toen "links" een meerderheid had in de peilingen?![]()
Ik denk nog steeds dat ze daardoor de andere partijen dwingen zich daarover ook een mening te vormen en te uiten. Dat keert zich dus nog wel weer om.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:18 schreef doesss het volgende:
Ongeschreven wet van het binnenhof:
Er zijn drie onderwerpen die niet, ik herhaal, niet bespreekbaar zijn als je niet electoraal afgeschoten wil worden.
1. AOW
2. Hypotheekrenteaftrek
3. Het koningshuis
PVDA heeft twee van de drie onderwerpen aangesneden en zullen hier dan ook de electorale rekening voor gepresenteerd krijgen.![]()
alleen nieuwe gevallen?quote:Op maandag 8 mei 2006 15:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoogste tarief verlagen naar 42% voor nieuwe gevallen.
Een kabinet Verdonk-Wilders is dus nakende.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:31 schreef Genverbrander het volgende:
Volgens Maurice de Hond is de PvdA in de peilingen 4 zetels gezakt van 51 naar 47 zetels. De VVD gaat met al deze zetels aan de haal en stijgt van 32 naar 36. Twee maanden geleden stond de VVD nog op 22 zetels in de peilingen!
Inderdaad. Zo'n 35 zetels is voldoende draagvlak om te regeren. Waarom moeite doen om een meerderheid te halen, wanneer je toch de werking van de Nederlandse democratie niet snapt.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:33 schreef Ippon het volgende:
[..]
Een kabinet Verdonk-Wilders is dus nakende.
Leeftijdsdiscriminatie? Nieuw betekent niet altijd jong.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:23 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
alleen nieuwe gevallen?wat is dat nou weer voor oneerlijke leeftijdsdiscriminatie in het belastingstelsel
Ik vrees inderdaad dat er een coalitie zal komen van pvda en vvd, maar dan wel met Rita als premier.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:31 schreef Genverbrander het volgende:
Ik voorzie een grote coalitie van PvdA en VVD in 2007 met Bos als premier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |