En ze ging een week met hem uit? Lijkt me heel moeilijk voor haar dan...quote:Op zondag 7 mei 2006 12:04 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ow nee zo bedoelde ik het ook niet hoor! en juist bedankt voor de intresse...
nou mn zusje is ook nog eens alleen thuis omdat mn moeder op vakantie is... maar het was ook een goede vriend van vriendinnen van haar dus die zijn nu samen... hopelijk heeft ze daar steun aan en gaat ze zichzelf niks verwijten of zo...
daar maak ik me dan weer een beetje zorgen om, dat ze zo gaat van wat heb ik fout gedaan
Ik las leren fietsenquote:Op zondag 7 mei 2006 12:04 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik ga nog even leren en daarna fietsen. Doei.
al wel iets langer...quote:Op zondag 7 mei 2006 12:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En ze ging een week met hem uit? Lijkt me heel moeilijk voor haar dan...
hij heeft er de leeftijd voorquote:
Ze moet toch proberen om zichzelf niets te verwijten. En dat is niet zo eenvoudig, I know.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:04 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ow nee zo bedoelde ik het ook niet hoor! en juist bedankt voor de intresse...
nou mn zusje is ook nog eens alleen thuis omdat mn moeder op vakantie is... maar het was ook een goede vriend van vriendinnen van haar dus die zijn nu samen... hopelijk heeft ze daar steun aan en gaat ze zichzelf niks verwijten of zo...
daar maak ik me dan weer een beetje zorgen om, dat ze zo gaat van wat heb ik fout gedaan
Dan ga je toch ook denken dat jij iets hebt gedaan?quote:Op zondag 7 mei 2006 12:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En ze ging een week met hem uit? Lijkt me heel moeilijk voor haar dan...
ja maar het is denk ik ook vaak achteraf dat je pas ziet oho het was ernst... of dingen die iemand zei dan kunt plaatsen...quote:Op zondag 7 mei 2006 12:09 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ze moet toch proberen om zichzelf niets te verwijten. En dat is niet zo eenvoudig, I know.
4 jaar geleden heeft een vriend van mij zelfmoord gepleegd. Dat was iemand waarmee ik vooral praatte via msn of irc (woonde een eindje uit de buurt) en hij had zijn afscheidsbrief gepost op een soort blog (noemde toen anders).
Ik was de dinsdagavond de enige die wist dat er iets aan de hand was en de woensdag heeft hij met vrienden afgesproken (om afscheid te nemen) en 's avonds heeft hij zelfmoord gepleegd.
Ik heb toen ook maandenlang gedacht van: "f*ck ik wist dat er IETS was en ik heb niets gedaan/gezegd tegen vrienden van hem. Ik MOEST iets gedaan hebben."
Maar uiteindelijk heb ik toen ook wel beseft dat ik dit toch niet kon tegenhouden. Misschien uitstellen, maar niet tegenhouden![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 12:09 schreef liefie_ het volgende:
[..]
al wel iets langer...
hij kwam ook al langer bij ons over de vloer zeg maar... ze waren eerst gewoon bevriend
hij was zelfs vrijdag avond nog bij ons
Ik hoop het met je mee.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:13 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja maar het is denk ik ook vaak achteraf dat je pas ziet oho het was ernst... of dingen die iemand zei dan kunt plaatsen...
naja hopelijk kunnen haar vriendinnen haar dan steunen en zo
Duik zequote:
jepquote:
kreeg je daar geen vrij voor!!!quote:Op zondag 7 mei 2006 12:14 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik hoop het met je mee.
Wat mij wel geholpen heeft, was naar de begrafenis gaan.. (heb daar toen een dag voor gespijbeld op mijn stage omdat ik dit echt nodig had voor de verwerking)
Ja, das het nadeel van kleine dorpjes idd.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:17 schreef liefie_ het volgende:
[..]
jep
niet zo goed als mn zusje natuurlijk maja
woon ook maar in een klein dorpje he... je kent iedereen al snel
dankjequote:Op zondag 7 mei 2006 12:19 schreef indahnesia.com het volgende:
nou liefie in ieder geval sterkte ermee, ook de rest van de families e.d.
Ik moet er tussenuit voor een braderie. Tot later.
Hoiquote:
Have funquote:Op zondag 7 mei 2006 12:19 schreef indahnesia.com het volgende:
nou liefie in ieder geval sterkte ermee, ook de rest van de families e.d.
Ik moet er tussenuit voor een braderie. Tot later.
Het was een vriend he. Ik stond niet op het overlijdensbericht. Wie daar niet opstaat, krijgt officieel niet vrij.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:19 schreef liefie_ het volgende:
[..]
kreeg je daar geen vrij voor!!!
ik vind begrafenissen altijd toch wel heel belangrijk...
Wat zijn dat dan weer voor een achtelijke regelsquote:Op zondag 7 mei 2006 12:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het was een vriend he. Ik stond niet op het overlijdensbericht. Wie daar niet opstaat, krijgt officieel niet vrij.
Moest ik gewoon les gehad hebben, was het geen probleem, maar ik moest zelf les gaan geven in een andere school. Heb me dan ziek gemeld, briefje van dokter gehaald anders kreeg ik onvoldoende voor mijn stage --> jaar opnieuw doen.
(ik had het wel 'geregeld' met mijn docent hoor, hij begreep me wel want toen ik vroeg of ik mocht gaan zei hij: "je krijgt geen toestemming, maar ja... je kan altijd wel eens ziek worden eh tijdens een stage")
Tjah... zo is het toch overal?quote:Op zondag 7 mei 2006 12:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat zijn dat dan weer voor een achtelijke regels
zo is het in Nederland ook hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 12:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
daar sluit ik me graag bij aan...quote:Op zondag 7 mei 2006 12:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
ja maar in nederland vind ik de regels ook achtelijkquote:Op zondag 7 mei 2006 12:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
zo is het in Nederland ook hoor
alleen voor 1e en 2e graads familie krijg je vrij
dat klopt helaas jaquote:Op zondag 7 mei 2006 12:28 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja maar in nederland vind ik de regels ook achtelijk
familie banden zeggen niet hoe close je met iemand was
Dat was nu ook wel een superdocent (waar ik nog altijd mailtjes naar stuur met nieuwjaar enzo). Die wist ook wel precies hoe de vork aan de steel zat en ik had toen al een heel moeilijk jaar gehad.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:27 schreef liefie_ het volgende:
[..]
daar sluit ik me graag bij aan...
wel fijn dat je docent het wel begreep!
En voor de rest kan je vrij nemen, zeker als het vrienden betreft.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
zo is het in Nederland ook hoor
alleen voor 1e en 2e graads familie krijg je vrij
Inderdaadquote:Op zondag 7 mei 2006 12:28 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja maar in nederland vind ik de regels ook achtelijk
familie banden zeggen niet hoe close je met iemand was
ja, maar onbetaald verlof dus, en het kan geweigerd worden.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En voor de rest kan je vrij nemen, zeker als het vrienden betreft.
In privé sector wel natuurlijk. Daar heb je gewoon een aantal verlofdagen. Zo heb ik ook de stagevoorstelling van phille gezien omdat ik daar zin in had.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En voor de rest kan je vrij nemen, zeker als het vrienden betreft.
Hoeft niet persé onbetaald te zien, maar het kan idd geweigerd worden. Hangt beetje van goodwill van bazen afquote:Op zondag 7 mei 2006 12:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
ja, maar onbetaald verlof dus, en het kan geweigerd worden.
Ik zou dat dus niet doen he, als ik niets met iemand heb hoeft die persoon ook niet te komen. Familie of niet.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:31 schreef leonieke het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Zoals we voor ons huwelijksfeest ook zoiets hebben van: pfff moeten we mensen uitnodigen waar we eigenlijk niet echt iets voor voelen, maar ja.. het is familie en als je de ene nicht vraagt, moet je dat met de rest ook doen
Bij ons toch niet hoor, er zijn een aantal dingende redenen waarop ze je vrij moeten geven. Al gaat dat wel weer van je vakantiedagen af.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
ja, maar onbetaald verlof dus, en het kan geweigerd worden.
Tjah... Hier ligt dat wat moeilijker.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zou dat dus niet doen he, als ik niets met iemand heb hoeft die persoon ook niet te komen. Familie of niet.
ja dat idee heb ik ook altijd maar oeh dan krijg je ruzie hoorquote:Op zondag 7 mei 2006 12:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik zou dat dus niet doen he, als ik niets met iemand heb hoeft die persoon ook niet te komen. Familie of niet.
voor zover ik weet krijg je alleen bij 1e en 2e graads familie betaald verlof, ieder ander wordt gewoon onbetaald verlof.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:32 schreef leonieke het volgende:
[..]
Hoeft niet persé onbetaald te zien, maar het kan idd geweigerd worden. Hangt beetje van goodwill van bazen af
Ook daar moet dat kunnen, misschien wel juist daar. Het geeft namelijk ook een boodschap af, alleen snapt met die blijkbaar nergensquote:Op zondag 7 mei 2006 12:31 schreef leonieke het volgende:
[..]
In privé sector wel natuurlijk. Daar heb je gewoon een aantal verlofdagen. Zo heb ik ook de stagevoorstelling van phille gezien omdat ik daar zin in had.
In onderwijs gaat dat dan weer niet![]()
ze moeten je alleen vrij geven bij 1e of 2e graads familie, meer nietquote:Op zondag 7 mei 2006 12:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Bij ons toch niet hoor, er zijn een aantal dingende redenen waarop ze je vrij moeten geven. Al gaat dat wel weer van je vakantiedagen af.
Die ruzies zijn hier al achter de rugquote:Op zondag 7 mei 2006 12:34 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja dat idee heb ik ook altijd maar oeh dan krijg je ruzie hoor
iig in mijn familie
Dan krijg je de dag van de baas,quote:Op zondag 7 mei 2006 12:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
ze moeten je alleen vrij geven bij 1e of 2e graads familie, meer niet
In de privé sector kan je toch gewoon een dag verlof nemen?quote:Op zondag 7 mei 2006 12:34 schreef qu63 het volgende:
[..]
voor zover ik weet krijg je alleen bij 1e en 2e graads familie betaald verlof, ieder ander wordt gewoon onbetaald verlof.
Misschien enkel als het over begrafenissen gaat. Want als ze zo doordoen kan je opeens voor alles verlof beginnen nemen. En in het onderwijs hebben we er daar toch al genoeg van ehquote:Op zondag 7 mei 2006 12:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ook daar moet dat kunnen, misschien wel juist daar. Het geeft namelijk ook een boodschap af, alleen snapt met die blijkbaar nergens
Ja, alleen bij begravenissen, die kan je namelijk niet plannenquote:Op zondag 7 mei 2006 12:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Misschien enkel als het over begrafenissen gaat. Want als ze zo doordoen kan je opeens voor alles verlof beginnen nemen. En in het onderwijs hebben we er daar toch al genoeg van eh
Ik denk gewoon dat het moeilijk wordt als ze met al die uitzonderingen beginnen. Want wat doe je dan met iemand die doopmeter/dooppeter wordt en dus bij die viering aanwezig zou moeten zijn?quote:Op zondag 7 mei 2006 12:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, alleen bij begravenissen, die kan je namelijk niet plannenen zijn voor iedereen 1malig (hopelijk dan).
Zorgen dat ze dat wel op een goede dag plannen, zelfde als bruiloftenquote:Op zondag 7 mei 2006 12:46 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat het moeilijk wordt als ze met al die uitzonderingen beginnen. Want wat doe je dan met iemand die doopmeter/dooppeter wordt en dus bij die viering aanwezig zou moeten zijn?
die zijn ook vaak op vrijdagquote:Op zondag 7 mei 2006 12:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zorgen dat ze dat wel op een goede dag plannen, zelfde als bruiloften
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |