abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41414120
Melbourne en omgeving is heerlijk.. ik ga er niet voor niets wonen!
pi_41418293
Als je naar je lokale bieb gaat hebben ze vast wel de Lonely Planet van de West coast. Staat een hoop in.

Kreeg gisteren een sms uit Melbourne; 25 graden en zonnig. En dat is dan hun winter/begin van de lente.

Wat ik zelf zo leuk vond aan Melbourne is dat het een metropool is, met de natuur om de hoek. Je kunt binnen 1,5 uur bijvoorbeeld naar het groene Mornington schiereiland rijden, waar heel veel wijngaarden zitten. En het Wilsons Promontory national park is 2,5 uur rijden - overigens een aanrader, een van mijn favoriete Oz locaties.

Voor de Melbourne fans:

Het merendeel van de backpackers die ik tegenkwam was echter teleurgesteld in Melbourne. Maar daarvan kwamen de meesten direct uit Sydney en bleven veel te kort. Over Melbourne wordt gezegd dat je het met de tijd meer gaat waarderen, en dat is echt een understatement.

[ Bericht 53% gewijzigd door Kontiki op 02-09-2006 11:10:28 ]
pi_41421498
Sydney.. Druk, chaotisch, geen sfeer..
Melbourne! Relaxed, groen. Helaas niet surfen..
pi_41421516
Ik vond Sydney juist erg relaxed.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_41421667

Net buiten Melbourne:

Ik vond Wilson Prom niet zo héél bijzonder, was ook niet echt lekker weer toen ik er was.. en een Wombat at mijn ontbijt, zodat ik uit mijn auto moest, en een stoel naar zijn hoofd moest gooien..

Tazzie:

pi_41423538
Mijn mening over Wilson's Prom is misschien een beetje gekleurd omdat het (na de verplichte Blue Mountains) het eerste nationale park was dat ik bezocht heb. Dan is alles nog nieuw en bijzonder. Ik vond de grote lege witte stranden toen erg indrukwekkend. Ik vond de Great Ocean road trouwens niet echt heel geweldig, een beetje overrated.

En even een flashback naar de westkust. Iemand wel eens in Broome geweest? Cable beach is beroemd om de zonsondergangen en thunderstorms, waarvan acte:

Overigens schijn je in Darwin nog beter het onweer te kunnen zien. Maar wij hebben daar redelijk weer gehad.
pi_41445579
Broome vond ik leuk destijds, alleen Cable Beach vond ik dan weer tegenvallen.
Nu ben ik uberhaupt verwend met een strand op 3 minuten fietsen en ging iemand vol enthousiasme het strand laten zien om half 6 's ochtends na een busrit van 10 uur ofzo, maar het wereldberoemde Cable Beach zag er voor mijn gevoel net zo uit als het strand dat hier op 3 minuten fietsen is.

Moet trouwens nog wel een keer terug voor een intensief rondje westkust. Destijds de Kimberleys overgeslagen omdat het natte seizoen er echt aan zat te komen en er geen trips meer door de Kimberleys gingen. Was wel heel jammer eigenlijk.
Ter compensatie was over de Bungle Bungle ranges vliegen op sinterklaasochtend wel heel tof.
pi_41445681
Cable beach zelf vond ik ook niet bijzonder eigenlijk. Ook geen strook mooie palmbomen of zo. En het was best smerig, veel vuilnis. Maar qua zonsondergang klopt de reputatie wel, was echt schitterend.
pi_41446994
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:47 schreef Kontiki het volgende:

Overigens schijn je in Darwin nog beter het onweer te kunnen zien. Maar wij hebben daar redelijk weer gehad.
Nu ben ik,in augustus, bijna een maand in Darwin geweest.
Ik heb geen onweer gezien,helaas.

Overigens: schitterende foto's van iedereen!!
Moet helaas nog een half jaar wachten om het ook te kunnen zien.

Dat Great Ocean Road overrated is dacht ik al zo'n beetje.Jammer.

Land eind maart op Darwin (Tiger Airways vanuit Singapore) en van daaruit willen we naar beneden touren met auto/bus/jeep/whatever.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  zondag 3 september 2006 @ 13:57:25 #260
58560 Oksel
Gezellig.
pi_41450058
Great Ocean Road is echt geen hol aan. Great Ocean Drive daarentegen in WA is wel mooi!
  zondag 3 september 2006 @ 14:54:42 #261
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41451414
Klopt het trouwens dat Australie zo duur is geworden vergeleken met een jaar of drie geleden? Ik hoor in ieder geval steeds dat de prijzen voor bv. overnachten verdubbeld zijn.
  zondag 3 september 2006 @ 15:52:41 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_41452881
Zou me niets verbazen. De hele wereld gaat erheen, en dan voornamelijk de oostkust.

Lang leve het slapen in een Ford Falcon in een natuurpark..
  zondag 3 september 2006 @ 16:13:50 #263
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41453382
Nou ja, als ik weer ga dan is het naar WA. Maar dat schijnt zelfs ontzettend duur geworden te zijjn.
  zondag 3 september 2006 @ 16:41:10 #264
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41454014
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:54 schreef poohy het volgende:
Klopt het trouwens dat Australie zo duur is geworden vergeleken met een jaar of drie geleden? Ik hoor in ieder geval steeds dat de prijzen voor bv. overnachten verdubbeld zijn.
Nou verdubbeld weet ik niet, goed het is wel duurder geworden dan 5 jaar geleden, maar de laatste keer dat ik er was, in NT (Goedkoop vliegticket (200 Euro inclusief belasting) met Tiger Airways vanaf Singapore). waren de prijzen voor een hostelkamer 16-20 AU$, 5 jaar geleden was dat 14-18 AU$.
Waarschijnlijk is Sydney of Melbourne wel duurder, maar verdubbeld lijkt mij wat overdreven....

(Hoewel de benzineprijs wel hoger is, wat het reizen met je eigen auto dus wel duurder maakt, maar dan nog is dat de beste ervaring die ik in OZ heb gehad!)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41456528
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:54 schreef poohy het volgende:
Ik ben er pas 1 keer geweest, dus kan er geen oordeel over geven. Maar het is wel stukken goedkoper dan Europa. In Nederland en Engeland betaal je makkelijk 25 euro per nacht, dat zou in Australie echt belachelijk duur zijn. Heb daar denk ik gemiddeld 18 dollar per nacht betaald, ongeveer 12 euro dus. Met uitschieters naar beneden (13 dollar voor hostel met zwembad in Alice Springs) en boven (in Sydney zijn de bekende hostels toch al gauw 24 tot 30 dollar).

Maar je kunt altijd creatief zijn en goed zoeken, in Sydney heb je ze ook van 15 dollar per nacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kontiki op 03-09-2006 22:37:12 ]
pi_41456763
In Sydney heb ik 7 nachten gezeten en heb er 24 dollar per nacht betaald.
pi_41458900
Ja,het ligt er natuurlijk ook heel erg aan waar je slaapt.
Darwin viel wat dat betreft best mee qua prijzen.
En op de weg van Townsville-Alice Spings (Mt Isa etc) ook.
Maar Sydney was/is duur!!!

En zoals Kontiki al opmerkte: Goedkoper dan Europa (west,zuid)
Niet alleen slapen,maar ook supermarktprijzen,benzine en ergens wat eten.

De alcohol is alleen,helaas,aardig aan de prijs!!
  zondag 3 september 2006 @ 20:10:19 #268
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_41459551
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:49 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

De alcohol is alleen,helaas,aardig aan de prijs!!
Je moet ook je VB niet per fles kopen, maar per doos van 24! (Al is het waar dat in Nederland het bier hoe dan ook goedkoper is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_41460747
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je moet ook je VB niet per fles kopen, maar per doos van 24! (Al is het waar dat in Nederland het bier hoe dan ook goedkoper is).
Waar zei ik dat ik dat niet deed

Tooheys was meestal goedkoper en toch ook wel lekker
pi_41466244
De meeste backpackers gingen aan de 'goon', een kartonnen doos met wijn. In de doos zit een zak van 2, 3 of 4 liter. Met behulp van een plastic kraantje kan je de wijn schenken. Vrijwel iedereen haalde het karton ervanaf, zodat je alleen de zak+kraantje overhoudt.

Meestal zo'n 12 dollar voor 4 liter, erg goedkoop dus. Maar er gingen nogal wat spookverhalen rond over de ingredienten, sommigen beweerden zelfs dat er geen druif inzat
  zondag 3 september 2006 @ 23:03:31 #271
58560 Oksel
Gezellig.
pi_41466497
Die zakken wijn.. Ideaal outback spul. Rode wijn dan. Iets duurder nemen.. je pleurt het in water 's avonds, en het is koel genoeg om fatsoenlijk te zuipen.
pi_41473022
Nou de 25 graden van vorige week zijn al weer gedaald tot een top van 16 in Melbourne hoor.
Ik heb redelijk wat overnacht in hostels de afgelopen maand en het goedkoopst was 16 AUD (Melbourne) en duurst (YHA in Canberra) 30 AUD (maar die was dan ook wel weer luxe natuurlijk met een zwembad enzo...
En ik vind het bier ook te duur hier, nu in de aanbieding 24 stubbies voor 39,90 ofzo. Schandalig, die 4 L wijn dingen zijn dan wel weer ideaal
Oh en de petrol prijzen zijn ook enorm omhoog gegaan vergeleken met drie jaar geleden. Betaalde je toen nog zo'n 0,80 AUD per liter, is het nu al gauw 1,30 of 1,40....
soo unk!
pi_41473408

Uit the Age:
quote:
Crocodile Hunter, Steve Irwin, dies

Crocodile Hunter, Steve Irwin, has died after being struck by a stingray barb in Queensland.

Mr Irwin, 44 died after the stingray barb went through his chest while he was shooting a documentary off Port Douglas.

The Queensland Police Service has confirmed Mr Irwin's death. In a statement, it said Mr Irwin collapsed after being stung by a sting ray at Batt Reef, off Port Douglas, about 11am.

After being struck, Mr Irwin's crew called for medical treatment and the Emergency Management Queensland Helicopter responded, but he was dead before the treatment arrived.

The statement said Mr Irwin's family has been advised.

His American-born wife Terri is reported to be trekking on Cradle Mountain in Tasmania.

A spokesman for the Queensland Ambulance Service said officers attended the scene on Low Isles via helicopter at 12.04pm today and arrived back in Cairns at 12.53pm.

"The area it was delivered to was the problem. A sting ray hit to the chest is a big problem," he said.

Mr Irwin - known worldwide as the Crocodile Hunter - is famous for his enthusiasm for wildlife and his catchcry "Crikey!".

The father of two's Crocodile Hunter program was first broadcast in 1992 and has been shown around the world on cable network Discovery.

He also starred in movies and has developed the Australia Zoo wildlife park, north of Brisbane, which was started by his parents Bob and Lyn Irwin.

Foreign Minister Alexander Downer, who used a photograph of his family at Australia Zoo for his official Christmas card last year, hailed Mr Irwin for his work in promoting Australia.

Mr Irwin was heavily involved in last year's "G'Day LA" campaign.

"The minister knew him, was fond of him and was very, very appreciative of all the work he'd done to promote Australia overseas," a spokesman said.

A spokeswoman for Irwin's Australia Zoo said she was aware of reports of his death and the zoo would not be making any statements at this stage.

According to the zoo's website, Irwin was born in Victoria in 1962, but
moved with his family to Queensland in 1970 when his father, Bob, started a reptile park on the Sunshine Coast.

Irwin married American Terri Raines in 1992 after she visited the zoo
on holiday.

theage.com.au, with AAP
  maandag 4 september 2006 @ 10:49:06 #274
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_41476175
quote:
Op maandag 4 september 2006 07:44 schreef Kontiki het volgende:

Uit the Age:
[..]
Tja om eerlijk te zijn ben ik niet verbaasd.. hoe hij omging met de wilde dieren.
Maar het is/ was wel een icoon voor Australië.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 4 september 2006 @ 11:24:45 #275
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41476997
Jeetje zeg
Het was natuurlijk te verwachten dat dit ooit eens zou gebeuren, maar toch..
  maandag 4 september 2006 @ 11:25:32 #276
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41477022
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:49 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Tja om eerlijk te zijn ben ik niet verbaasd.. hoe hij omging met de wilde dieren.
Maar het is/ was wel een icoon voor Australië.
idd, je kon er vergif op in nemen dat dit een keer fout zou kunnen gaan, en helaas het ging fout vandaag zal z'n shows missen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41477147
Het is een gekkenhuis hier menschen
soo unk!
pi_41490640
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:30 schreef Roosjedoosje het volgende:
Het is een gekkenhuis hier menschen
[FOK!radio] Australische FOK!ster over Steve Irwin
pi_41520494
Erg grappig die Steve. Wel jammer want vond zijn programma's erg mooi om naar te kijken. Maar wij komen langs zijn ranch op onze reis. Dus we zullen wel even ene bloemetje neer leggen.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:01:20 #280
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_41586524
Ik ben in Australië geboren in Perth
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:00:52 #281
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_41740595
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:13 schreef NoXxa het volgende:
Erg grappig die Steve. Wel jammer want vond zijn programma's erg mooi om naar te kijken. Maar wij komen langs zijn ranch op onze reis. Dus we zullen wel even ene bloemetje neer leggen.
waar is dat??
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:26:10 #282
154399 Frederiqueske
pi_41741440
Als het goed is wonen ze op de grond van Australia Zoo.

Dit las ik net op de site bij tekst van Bindi hun dochter

Meet Bindi Sue Irwin

Bindi Irwin was born in 1998 to Steve and Terri Irwin. Living on the grounds of Australia Zoo has meant that Bindi has grown up surrounded by animals. She is quickly following in her mum and dad's footsteps and is already teaching others to respect her animal friends. Bindi's favorite animals are spiders and snakes.

En gisteren las ik ook ergens tekst van Terri Irwin en daar stond ook al dat ze op hun huis bij Australia Zoo aan het rouwen waren dus ik neem aan dat ze dan daar wonen.
pi_41765917
Ze wonen daar inderdaad en Steve is daar dit weekend ook begraven.
Woensdag is de public memorial in het stadion van Brisbane
soo unk!
pi_41767178
Ik las op de vorige pagina iets over het nieuwe oasis.com. Heb even gekeken en ik was vet verbaasd! 181 voor een enkeltje hongkong, inclusief taxes enzo
maar het bleken wel GBP te zijn, dus das toch wel 265 euro.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:04:57 #285
154399 Frederiqueske
pi_41767567
ja en lees je de andere kleine lettertjes ook goed
  woensdag 13 september 2006 @ 13:09:11 #286
154399 Frederiqueske
pi_41767679
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:31 schreef Vava het volgende:
Nou, bij China Southern Airlines was het beeld zo ontzettend slecht dat je er niet met plezier naar kon kijken het enige waar ik toen naar heb gekeken was de vluchtinformatie. En voor spelletjes moest je betalen
hehe er zijn maar een paar goede airlines
1: Cathay Pacific, werken mijn pa en ma whehe
2: Singapore Airlines
3: Malasian Airlines
4: Korean Airlines
5: Qantas (hebben mijn ouders ook gewerkt

Maar die op 1 staat is de ALLER BESTE
pi_41768788
Ik ben van plan als ik klaar ben met school en wat geld heb gemaakt (Over 10 jaar ofzo pas) naar Australie te emigreren, dus ff een tvp'tje om wat meer verhalen te lezen.
:)
  woensdag 13 september 2006 @ 13:52:31 #288
154399 Frederiqueske
pi_41768898
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:48 schreef droks het volgende:
Ik ben van plan als ik klaar ben met school en wat geld heb gemaakt (Over 10 jaar ofzo pas) naar Australie te emigreren, dus ff een tvp'tje om wat meer verhalen te lezen.
Ga je geld maken heb jij zo'n machine thuis staan whehe kom ik wel ff langs om ook wat geld te maken
pi_41770642
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:52 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

Ga je geld maken heb jij zo'n machine thuis staan whehe kom ik wel ff langs om ook wat geld te maken
Ja maar het duurt wel lang maar je kan hier wel blijven slapen enzo hoor.
:)
pi_41771030
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:09 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

2: Singapore Airlines
3: Malasian Airlines
4: Korean Airlines
5: Qantas (hebben mijn ouders ook gewerkt

Maar die op 1 staat is de ALLER BESTE
En wat voor werk deden/doen je ouders bij die maatschappijen ?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 13 september 2006 @ 15:47:18 #291
154399 Frederiqueske
pi_41772093
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:07 schreef Vava het volgende:

[..]

En wat voor werk deden/doen je ouders bij die maatschappijen ?
vliegen en hoofd van de pursers of flightattendants of hoe je dat ook schrijft
  woensdag 13 september 2006 @ 15:48:13 #292
154399 Frederiqueske
pi_41772114
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:52 schreef droks het volgende:

[..]

Ja maar het duurt wel lang maar je kan hier wel blijven slapen enzo hoor.
Hoezo zo'n machine print dat toch wel snel op van die grote vellen whehehe is toch zo klaar
  woensdag 13 september 2006 @ 15:51:32 #293
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41772215
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:09 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Laatst hebben wij een upgrade naar business class van Hong Kong naar Amsterdam gekregen Dat was echt te gek!
  woensdag 13 september 2006 @ 16:03:10 #294
154399 Frederiqueske
pi_41772596
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:51 schreef poohy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Laatst hebben wij een upgrade naar business class van Hong Kong naar Amsterdam gekregen Dat was echt te gek!
Goed he bij klm spugen ze in je eten als je zeikt whehehehe tenminste, vertelde een flightattendant die voor het eerst bij klm begon en zij maakte dat toen mee whehe dus als ik met hun meega, wat vrijwel nooit gebeurd maar goed, voor in de toekomst whehe, weet ik dat ik nooit zal zeiken whehehe
pi_41773067
Gewoon wat meer betalen voor een betere company. Althans, dat zou ik doen.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:26:29 #296
154399 Frederiqueske
pi_41773277
AH zo duur is het niet meer hoor ook niet voor de goeie maatschappijen
pi_41773740
Malaysian was altijd vrij goedkoop, ik ben wel tevreden over Qantas
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 13 september 2006 @ 17:23:03 #298
154399 Frederiqueske
pi_41775141
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:40 schreef Vava het volgende:
Malaysian was altijd vrij goedkoop, ik ben wel tevreden over Qantas
goedzo whehe
pi_41794791
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:50 schreef M1RR1E het volgende:
Ik las op de vorige pagina iets over het nieuwe oasis.com. Heb even gekeken en ik was vet verbaasd! 181 voor een enkeltje hongkong, inclusief taxes enzo
maar het bleken wel GBP te zijn, dus das toch wel 265 euro.
Uhh,ja klopt in GBP,maaarr het is 150 pond retourtje (75 enkel)
Kom je uit op 380 euro(261 pond) retour inclusief!

Je moet ook nog naar Londen en weer terug,maar het grote voordeel van deze airline vind ik dat je zo lang weg kan als je zelf wilt.
Enkeltje kopen en wel zien wanneer je precies terug gaat (niet dat gezeik met max 45 dgn geldig etc)
pi_42131544
ik weet dat dit een topic is voor de in aussie residents, maar ik wil/moet het toch ff vragen:

hoe regel je alles als je in nederland woont?
waar moet je nog meer rekening mee houden in australie?

verhaaltje:
ik ben een student en moet een 2x een half jaar stage lopen, waarvan ik er minimaal 1 in australie wil doen, het liefst in Perth of Melbourne. nu wil ik wel gaan, maar dan moet ik natuurlijk een stageplek hebben en een kamer/appartement. een keertje een retourtje pakken om alles in een week te regelen is niet echt mogelijk, k ben maar een student...
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')