Klopt!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef appelsientje het volgende:
Pfff geen personal entertainment.. hoe overleef je zo'n lange vlucht, volgens mij verveel jij je dan helemaal dood.
Das leuk.. 10 uur lang kijken naar vluchtinformatiequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:31 schreef Vava het volgende:
Nou, bij China Southern Airlines was het beeld zo ontzettend slecht dat je er niet met plezier naar kon kijkenhet enige waar ik toen naar heb gekeken was de vluchtinformatie. En voor spelletjes moest je betalen
![]()
Ja ik vertrek 's avonds dus lichten zullen wel uitgaan iig. Maar ik ga me er wel even goed op voorbereiden. Oogmasker mee, opblaas kussentje, oordoppen en slaappillen! Hoppakee ik ben wel ff zoet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:50 schreef Kontiki het volgende:
Inderdaad. Je kunt ook zo'n oogmasker kopen, dan is het voor jou iig donker. Want zelfs als de lichten uitzijn kan je buurman/vrouw altijd het leeslampje aandoen indien gewenst.
Ook een tip: vraag om een plek bij de nooduitgang. Daar heb je veel beenruimte. Alleen heb je dan vaak geen eigen tv-schermpje in de stoel voor je (want die stoel ontbreekt dus).
Ja en nee.... Rond Mildura (bekende plek om te werken) Begint zo'n beetje het oogst seizoen.. dus zoeken ze erg veel plukkers...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:10 schreef Kontiki het volgende:
'Iedereen' zit dan in Sydney of Melbourne. Veel mensen willen in Sydney de feestdagen vieren. Dat heeft gevolgen voor accommodatie en werk. Vaak zit alles dan vol. In januari is er een backpacker-leegloop uit Sydney. Veel mensen gaan dan richting het zuiden (o.a. Melbourne) of het westen en zorgen ervoor dat wanneer het in het zuiden kouder wordt (zo rond maart, april) ze in het tropische noorden zitten. Dan is daar de regentijd weer net afgelopen en prima toeven.
Ik heb Melbourne bezocht in o.a. januari en mei en er is echt een extreem verschil in werkgelegenheid. In januari is het best moeilijk om wat te vinden, in mei hangt er bij elke winkel wel een briefje met 'Now hiring'.
http://www.worldticketcenter.nl/two/asp/zoek-bestemmingen.asp?fc=1&contid=6&tagcont=Australie%20en%20Pacific&soortid=0&tagsoort=quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:52 schreef UnieB het volgende:
Ik ga met een vriend van mij eind november begin december naar Australie en we zijn dus nu druk met het bekijken van tickets. Weet iemand waar de goedkoopste tickets naar Aussie te krijgen zijn? De goedkoopste flexibele ticket die wij nu gevonden hebben is 1050 euro. En waar kun je het best heen vliegen rond eind nov/begin dec ivm met het weer en werk enzo? Sydney, Melbourne,...
Alvast bedankt!
ach vlucht informatie is ook leuk en af en toe naar buiten kijkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:31 schreef Vava het volgende:
Nou, bij China Southern Airlines was het beeld zo ontzettend slecht dat je er niet met plezier naar kon kijkenhet enige waar ik toen naar heb gekeken was de vluchtinformatie. En voor spelletjes moest je betalen
![]()
Oh, daar heb ik geen last van gehad. Maar de kwaliteit verschilde wel per vliegtuig (heb in 2 CA toestellen gezeten met tv schermpje).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:31 schreef Vava het volgende:
![]()
Wow!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:28 schreef UnieB het volgende:
@ Walking_On_Sunshine
Bedankt voor de tip!
We hebben gebeld met Worldticketcenter over die aanbieding. Ze bieden de mogelijkheid om 2 gratis stop overs te maken, maar met taxes wordt het toch aardig prijzig. Wij hadden voorgesteld naar Sydney te vliegen en dan 5 maanden in Australie te blijven en dan vanuit Cairns via Bali (daar 3 weken blijven) naar Amsterdam te vliegen. Dat zou ons 1385 euro kosten. Een retourtje Sydney alleen kost 1242 euro.
Weet iemand of het voordeliger is om gewoon een retourtje te nemen en dan in Australie zelf een retourtje Bali te kopen?
Ja,het schijnt!!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef Kontiki het volgende:
100 euro enkeltje van Amsterdam naar Hong Kong?!? Wow!
Waar?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:43 schreef Oksel het volgende:
Nog 2 jaar.. en dan ga ik er lekker wonen..
Nou dat kan echt niet! Zal wel behoorlijk misleidend zijn..quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:02 schreef Kontiki het volgende:
100 euro enkeltje van Amsterdam naar Hong Kong?!? Wow!
Maar dan nog.. Het lijkt mij echt sterk. Maar we zullen het zienquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:37 schreef Kontiki het volgende:
Komt natuurlijk nog wel belasting bij enzo.
Melbourne! heerlijke stad..!quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:01 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Waar?
* AtDaMotDaMotDa is jaloers
Dan wordt Hong Kong het nieuwe Turkijequote:Op zondag 27 augustus 2006 19:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja,precies.
Maar goed 200 euro retour excl...zal toch wel een mooie prijs worden dan,gok op zo'n 300-350 euro misschien.
Dat is niks voor een retourtje Hong Kong![]()
Ik zelf ben echt een snap shot schieter. Ff snel een foto'tje. En ik vind alles een foto waard op zo'n moment. Dus schiet al snel een gig vol per dag. Heb zelf een Canon Ixus50i. Schitterende toestel. Genoeg functies voor de leek. Haar scherpe foto's. Handig formaat.quote:Op maandag 28 augustus 2006 02:40 schreef Eluc het volgende:
Ik ga dus over een paar weekjes al weg maar nu heb ik een vraagje:
Voor de mensen die een digitale camera hebben gebruikt tijdens hun reis, welke camera's kunnen jullie aanraden??! Ik wil alles bij elkaar (dus met evt geheugenkaart) niet veel meer kwijt zijn dan 200 euro.. De kwaliteit hoeft natuurlijk niet abnormaal goed te zijn.. Zolang ik maar lekker plaatjes kan schieten van de dingen die ik daar zie/meemaak.
Je vergeet van zo'n reis toch snel weer te veel dingen.. en het is natuurlijk mooi als je de foto's zo nu en dan kan terugkijken. Dus.. wat zijn jullie ervaringen?
Geen idee, maar Melbourne gaat het worden, waar ik ga wonen.. buitenwijk denk ik ergens. Lekkere bungalow, met relaxte tuin erbij.. In Melbourne heb je een goed klimaat.. verder een heerlijke stad.. mooie omgeving, natuurparken om de hoek, snowboarden in de Blue Mountains, vissen in de Bass strait.quote:
quote:Op maandag 28 augustus 2006 06:46 schreef Kontiki het volgende:
Voor dat geld kan je denk ik het beste een eenvoudige Canon kopen. Ik heb de A520 en die voldeed prima (inmiddels in de winkel alweer vervangen door een nieuwer model). Check mijn site voor de foto's.
Ik vond het een mooie en gezellige stadquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:17 schreef Oksel het volgende:
[..]
Geen idee, maar Melbourne gaat het worden, waar ik ga wonen.. buitenwijk denk ik ergens. Lekkere bungalow, met relaxte tuin erbij.. In Melbourne heb je een goed klimaat.. verder een heerlijke stad.. mooie omgeving, natuurparken om de hoek, snowboarden in de Blue Mountains, vissen in de Bass strait.
Maarja, eerst even afstuderen.
ja nog een maandquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:48 schreef superheist het volgende:
Hey Roosjedoosje zit je nogsteeds in Geelong?
grappigquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:35 schreef Oksel het volgende:
Hetzelfde als wat ik in NL zou doen..Huisje boompje beestje..
NL is niet ons land. Daar wil ik mijn kids niet laten opgroeien. Die gun ik een gezonde leuke leefomgeving, met veel vrijheid, strand en natuur.. en dat vind je in de omgeving Melbourne.
Waar zit je precies? Ik heb er vroeger in Highton gewoond (bij de barton river/golfbaan) Is niet echt een spannende stad maar wil er nogsteeds weer een keertje heen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 05:56 schreef Roosjedoosje het volgende:
[..]
ja nog een maand(ben net terug van een maandje reizen)
Misschien zou je even naar South-Australia moeten gaan om een auto te kopen. Daar is het papierwerk wat makkelijker te regelen dan in Victoria of NSW. De auto hoeft daar bijvoorbeeld niet gekeurd te worden en ik heb gehoord dat third party insurance al bij de registratie inzit. Maar hoe het precies zit weet ik niet...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:22 schreef tydhd2 het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het kopen van een auto? Weet Godver helemaal niets van auto's laat staan hoeveel zo'n kreng waard is.
Wij komen ongeveer in februari in Melbourne aan... Scheelt het als we de auto in Melbourne kopen en vervolgens de auto verkopen in Brisbane... Zoals eerder hier ergens werd gesuggereerd...
alvast bedankt!
Met een 4WD door de Kimberley's, en daar mooie wandelingen maken. Dat was het mooiste voor mij! Verder Lucky Bay, In Z-West Australie.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:58 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik ga volgend jaar (maart) naar Australie.
Ben er vorig jaar ook geweest en heb toen een gedeelte van de oostkust gezien :Townsville,Cairns,Magnetic,Cape trib...ook Brisbane en Sydney geweest,maar verder dus niet en Alice Springs (Ayers) en Darwin.
Dit kwam vooral door de tijd waarin ik ging: Juni tot September...op de onderste helft dus..best ja koud..
Nu zit ik te denken om naar de westkust te gaan,of misschien en/of zuid australie en een gedeelte oostkust(gedeelte Townsville tot aan Sydney) weer...
Moeilijk moeilijk aangezien ik maar zo'n 1,5 a 2 maanden ga dit keer.
Wat vonden jullie een mooi/leuk/interresant/tof/whatever gebied van Australie (oksel,kontiki...iemand?)
@ kontiki: Ik vind je site btw echt super!! Echt heel leuk om te lezen en bekijken!![]()
Ik woon in Grovedale, helemaal zuidelijk. En ik moet zeggen dat ik het een best saaie stad vind. Ik heb het idee dat er zo weinig echt leeft (maar misschien komt dat ook wel doordat ik niet zo vaak 's avonds in het centrum ben, maar dat heeft weer te maken met het ellendige openbaar vervoer hier..)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:10 schreef superheist het volgende:
[..]
Waar zit je precies? Ik heb er vroeger in Highton gewoond (bij de barton river/golfbaan) Is niet echt een spannende stad maar wil er nogsteeds weer een keertje heen.
Wauw Oksel!! Had al eens eerder aantal foto's van je gezien,maar dit is echt super!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
Met een 4WD door de Kimberley's, en daar mooie wandelingen maken. Dat was het mooiste voor mij! Verder Lucky Bay, In Z-West Australie.
Koop een 4WD in Perth, en ga de westkust toen.. van onder naar boven. Dat is zó gaaf.. wijds, leeg, pure natuur, afsluiten in de Kimberley's.. mega watervallen, enorme natuur, crocs..
Lucky Bay;
[afbeelding]
Kimberley's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ow, en voor ik het vergeet: Purnululu (Bungle Bungles) NP.. alleen de track erheen al is RUIG, heb je echt dikke 4WD nodig!
[afbeelding]
Ik had speciaal voor de Kimberley's een gloednieuwe Landcruiser GLX met Airco en een 6,5 liter motor..Gehuurd. Dikke bak, lompe 4WD tracks mee genomen!
![]()
[afbeelding]
W.A. = Géén touristen, groot, mooi, duur, wijds, heerlijk Australie!
Gibb River Road door de Kimberley's..![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |