En toch voel ik me niet oud! Dat weiger ikquote:
En dan wel de meest luxe laptop bij je hebbenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:36 schreef wh-vanderpost het volgende:
En gezien het gewicht zal ik dan ook enige opofferingen moeten maken, 3 dagen met 1 onderbroek doen (pèr kant) en 4 dagen met een paar sokken![]()
Ik neem een image opslag schijf mee. Speciaal voor foto's. Zit een geheugen kaart reader in die slurpt mijn camera leeg, kan 30 gig op. Moet ik het thuis of op internet cafe keer uitzoeken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:36 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Ikzelf heb geen laptop meegenomen, ken wel mensen die dat gedaan hebben en het is best handig![]()
Met name voor foto's van je camera eraf halen met USB kabel en converteren naar kleiner formaat, branden op cd zodat je alles al klaar hebt staan zodat de rest van de wereld kan meegenieten met jouw foto's (sommige internetcafe's zijn niet zo flexibel of rekenen voor alles extra geld). WiFi is inderdaad in de grote steden beschikbaar, maar ook al is dat er niet dan is een laptop handig voor foto's e.d. en alvast om je reisverhalen te typen.
Ik denk als je in je eentje gaat dat het beter is om met een organisatie te gaan zoals australian backpackers, zodat je er vooral de eerste dagen niet alleen voor staat en ergens op kan terugvallen. Ik zou zeggen meld je aan voor zo'n info-bijeenkomst. Ben zelf ook van plan einde dit jaar in mn uppie naar Oz te gaan. Vind het best spannend!!!quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:02 schreef UnieB het volgende:
Mijn vraag is nu of er veel mensen van mijn leeftijd zijn (18/19 jaar) die in hun eentje naar Australie gaan. Ik heb gehoord dat je in Australie ook wel snel mensen ontmoet, maar is het aan te raden om de eerste paar dagen met een organisatie mee te gaan of gelijk alleen te starten?
Whaha, dat doe ik dus nog steeds! Nu vanuit Canada dan, maar ik stuur ook de foto's eerst en de negatieven dan de volgende keer.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:28 schreef Biancavia het volgende:
Oh, wat voel ik me opeens oud.
Toen ik in Australië en Nieuw-Zeeland was moest ik gewoon mijn foto's laten ontwikkelen en stuurde ik de negatieven en de foto's apart op naar huis.
Helemaal waar, ik ben ook in mijn eentje gegaan, maar ook via een organistatie. Is net zo gezellig de eerste week. EN als er nog wat gezellige mensen tussen zitten kan je met hen mee reizen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:05 schreef Shining_x het volgende:
[..]
Ik denk als je in je eentje gaat dat het beter is om met een organisatie te gaan zoals australian backpackers, zodat je er vooral de eerste dagen niet alleen voor staat en ergens op kan terugvallen. Ik zou zeggen meld je aan voor zo'n info-bijeenkomst. Ben zelf ook van plan einde dit jaar in mn uppie naar Oz te gaan. Vind het best spannend!!!
Veel suc6 ermee !
www.worldnomads.comquote:Op maandag 3 juli 2006 22:38 schreef Eluc het volgende:
Even een vraagje over de reisverzekering. Bij Australian Backpackers kreeg ik een folder over Elvia verzekeringen. Maar ik hoorde van iemand dat deze te duur is en ik beter ergens anders een reisverzekering kon afsluiten. Wat zijn de ervaringen van andere backpackers hier?
Woooww schitterende foto's! Krijg er steeds meer zin in! Hebben jullie overigens een busje gehuurd? Zag er 1 op de foto's staan. Misschien kan je me er wat meer over vertellen aangezien ik van plan ben er ook 1 te huren als we daar zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:43 schreef Oksel het volgende:
Die organisatie's zijn echt dikke onzin. Ladingen met geld, en hetgeen wat ze voor je regelen gebruik je niet. Bovendien ga je niet naar Australie om Nederlanders te ontmoeten, welwaar?
Lekker alleen gaan, geen organisatie's, een auto kopen, en gaan. En dan naar de Westkust, en met een 4WD door de Kimberley's vanuit Broome. Dát is Australie.
Hier rij ik:
[afbeelding]
Hier meer foto's:
http://joostw.endoria.net/Australie
Zie je een gave? Post hem dan hier!
Ja, neem gewoon een 2persoonskamer in een hostel. Meer lowbudget zal je het niet krijgen denk ik.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:26 schreef NoXxa het volgende:
Ik heb een vraag. Ik vlieg 23 december naar Sydney, om daar vervolgens nog een week te blijven en 2 januari verder te reizen per auto/camper. Maar in die overbruggende periode zoeken we nog een hotel of app voor een kleine week. Maar moet wel beetje budget zijn, heeft iemand nog tips of suggesties?
Dan zal ik wel op tijd boeken als ik jou was!! Het is echt super druk namelijk.... rond kerst en oud nieuwquote:Op zondag 9 juli 2006 13:26 schreef NoXxa het volgende:
Ik heb een vraag. Ik vlieg 23 december naar Sydney, om daar vervolgens nog een week te blijven en 2 januari verder te reizen per auto/camper. Maar in die overbruggende periode zoeken we nog een hotel of app voor een kleine week. Maar moet wel beetje budget zijn, heeft iemand nog tips of suggesties?
Dat zeg ik ;-)quote:Op maandag 10 juli 2006 18:11 schreef appelsientje het volgende:
Dan zal ik wel op tijd boeken als ik jou was!! Het is echt super druk namelijk.... rond kerst en oud nieuw
Thnx daar kan ik zeker wat mee!! Heb overigens net mijn Lonely Planet Australie binnen, ga ik ook even in neuzen.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:29 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ja, neem gewoon een 2persoonskamer in een hostel. Meer lowbudget zal je het niet krijgen denk ik.
Boek wel ruim van tevoren aangezien voor kerst en oud en nieuw alles in Sydney meestal vol zit (aan den lijve ondervonden dit jaar).
Er zijn tig sites met hostels, www.hostelworld.com en www.hostelz.com als voorbeeld.
Gaaf! Lijkt de parkeerplaats bij het strand van Newcastle welquote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:54 schreef Vava het volgende:
[..]
Gaaf! Lijkt de parkeerplaats bij het strand van Newcastle welmaargoed, zoveel parkeerplaatsen aan zee zien er zo uit
![]()
Dat is iets zuidelijker dan Newcastlequote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:21 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij was dit nabij Gordon's Bay of Bronte Beach.
Nee, dit was puur een citytrip Sydney en Canberra. En natuurlijk Bondi en Cougee.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:31 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat is iets zuidelijker dan Newcastlejij bent toch ook niet zo heel ver van Sydney vandaan geweest?
Mijn vriendin en ik willen ook een Wicked Van gaan huren. En van Sidney naar Cairns rijden. Kun je me vertellen wat er op en aanzit. En heb je misschien tips wat we echt mee moeten nemen?quote:
Ik heb geen idee, ik zag deze staan op de wandelroute Bondi Beach - Cougee Beach.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:36 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik willen ook een Wicked Van gaan huren. En van Sidney naar Cairns rijden. Kun je me vertellen wat er op en aanzit. En heb je misschien tips wat we echt mee moeten nemen?
Echt meesters geschilderd overigens!! Krijg er steeds meer zin in.
Ben inmiddels weer thuis, en tja.... wat moet je ervan zeggen?quote:All our campers includes:
Unlimited Kilometres
Table
Bed (sleeps up to 3 adults)
Blankets, sheets and pillows
CD Player
Camp Stools
Snow Chain (NZ Only)
Heater (NZ Only)
Kitchen area with:
Cooking burner
Countertop
Sink
Water Container
Ice Box
All Utensils
omgquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:52 schreef Oksel het volgende:
. WICKED! (En dan moet je van je hand een vuist maken, op je duim en pink na, en je pols heen en weer draaien als je andere WICKED vans tegen komt..)
zijn dat dag/nacht temp?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:21 schreef Jaguarized het volgende:
Tuesday
58°F (14°C) | 47°F (8°C)
Wednesday
58°F (14°C) | 47°F (8°C)
Thursday
58°F (14°C) | 48°F (9°C)
Friday
58°F (14°C) | 48°F (9°C)
Saturday
58°F (14°C) | 48°F (9°C)
Ik zou niet teveel "winterkleding" meenemen als je ook nog gaat rondtrekken door Australie. In Auckland liep ik bv met 16 graden nog in een korte broek maar daar scheen de zon dan nog wel bij.
deze optie dus: zomerjas, fleece, longsleeve t shirt...bodywarmer...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:42 schreef Jaguarized het volgende:
Dag en nacht. Cairns is overigens warmer.
Is het daar wel eens koud dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:42 schreef Jaguarized het volgende:
Dag en nacht. Cairns is overigens warmer.
Volgens mij niet.quote:
Hier wordt het 36 gradenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Volgens mij niet.Een vriendin komt er net vandaan en ze smsde vorige week dat het er 25 graden was.
![]()
nope helemaal niks.. ik kwam 's ochtends aan... lekker de hele dag in Sydney rond gelopen en 's avonds rond 12 uur naar bed.. en ik sliep in 1x doorquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:24 schreef Luchtbel het volgende:
Voor de mensen die er al zijn geweest, hadden jullie erg last van een jetlag bij aankomst?
Vertel eens?
Lekker veel ice coffee drinkenquote:Op woensdag 19 juli 2006 16:55 schreef Gumtree het volgende:
ik ben nu drie keer geweest, en heb alleen de laatste keer enorm last van een jetlag gehad, dat kwam denk ik mede door het tijdstip van aankomst, de eerste 2 x kwam ik laat in de middag aan, voordat je dan alle formaliteiten op het vliegveld hebt gehad is het al redelijk tegen de avond, en is het goed te doen,
De laatste keer kwam ik al om 6 uur 's ochtends aan in Cairns, met een graadje of 35 en een luchtvochtigheid van 99% dat was niet vol te houden.
Lijkt wel of we dezelfde vlucht haddenquote:Op woensdag 19 juli 2006 23:10 schreef Gumtree het volgende:
eerlijkheidshalve moet ik er eigenlijk wel bij vertellen dat we voordat we in het vliegtuig stapte al 36 uur in de veren waren (Amsterdam - Hong Kong, tussenstop van 12 uur in Hong Kong, en weer 8 uur in het vliegtuig van Hong Kong naar Cairns.)
Nou je zegt het goed.. tussen kerst en oud zijn de tickets het duurstquote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:13 schreef Mister_Puke het volgende:
meld: ook mister_puke gaat down_under. Het plan is tussen kerst en oud en nieuw te vertrekken voor 8 mnd. Oud en nieuw vieren bij de harbor bridge. Een van kopen (ga met 2 vrienden) en australie doortrekken, dan nz pakken en eindigen in azie. Wat raden jullie wbt de verdeling? 5 mnd aus, 1 mnd nz en 2 mnd azie?
hoe zit het eigenlijk met de ticketprijzen, ik verwacht dat deze tussen kerst en oud en nieuw het duurst zijn? of valt dat nog enigzins mee?
in principe niet werken, meer werken voor de fun (ervaring en lachen met andere backpackers) geld verdien ik in nederland wel weer. hoe kom ik aan het goedkoopste ticket? en wanneer moet ik deze aanschaffen? neem aan dat de prijs ook schommeltquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Nou je zegt het goed.. tussen kerst en oud zijn de tickets het duurstmaar dat is ook logisch, wat ik al eerder gezegd heb.. heb je een slaap plaats? Sydney is echt bomvol. Tja voor de rest.. 1 maand NZ is te doen (ligt er aan wat je wilt zien
) Maar dan moet je wel flink doorreizen.. er is namelijk erg veel te zien! 5 maanden moet genoeg zijn voor AUS... ook hier de vraag, wat ga je doen? Alleen reizen of ook werken?
Tja ik heb een ticket via Australian backpackers gekocht... volgens mij hebben zij de beste aanbeidingen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:30 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
in principe niet werken, meer werken voor de fun (ervaring en lachen met andere backpackers) geld verdien ik in nederland wel weer. hoe kom ik aan het goedkoopste ticket? en wanneer moet ik deze aanschaffen? neem aan dat de prijs ook schommelt
is het aan te raden om een combi ticket te kopen (omdat we ook naar nz/azie willen?)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:32 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Tja ik heb een ticket via Australian backpackers gekocht... volgens mij hebben zij de beste aanbeidingen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:34 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
is het aan te raden om een combi ticket te kopen (omdat we ook naar nz/azie willen?)
hoe werkt dat precies? ik las ergens dat je een around the world ticket kan kopen en dan 8 stops ofzo kan kopen. Betekent dit dat je dan bv van adam-sydney perth - nz nz-azie(somewhere) azie-azie etc? lijkt me dat er bepaalde criteria voor zijn?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:41 schreef appelsientje het volgende:
[..]dat is echt goedkoop!! Heb ik ook gedaan namelijk... je kan echt geen open ticket voor 100 euro kopen
je kan altidj de tijd nog veranderen, echt ideaal!
round the world ticket is denk ik eerder Amsterdam - Los Angeles - Hawaii - New zealand - sydney en dan via Singapore ofzo terug naar Amsterdamquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:06 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
hoe werkt dat precies? ik las ergens dat je een around the world ticket kan kopen en dan 8 stops ofzo kan kopen. Betekent dit dat je dan bv van adam-sydney perth - nz nz-azie(somewhere) azie-azie etc? lijkt me dat er bepaalde criteria voor zijn?
Tickets zijn rondom kerst idd het duurst van het hele jaar. En hoe later je koopt hoe duurder ze worden. Tevens zitten nu al, practisch alle hotels volgeboekt van kerst tot en met oud en nieuw.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:13 schreef Mister_Puke het volgende:
meld: ook mister_puke gaat down_under. Het plan is tussen kerst en oud en nieuw te vertrekken voor 8 mnd. Oud en nieuw vieren bij de harbor bridge. Een van kopen (ga met 2 vrienden) en australie doortrekken, dan nz pakken en eindigen in azie. Wat raden jullie wbt de verdeling? 5 mnd aus, 1 mnd nz en 2 mnd azie?
hoe zit het eigenlijk met de ticketprijzen, ik verwacht dat deze tussen kerst en oud en nieuw het duurst zijn? of valt dat nog enigzins mee?
En toen ben je nog gebleven? Eigenlijk vind ik het echt gekkenwerk om over te vliegen voor zo'n korte periode. Moeilijk vind ik het. Hoeven nu nog niks te beslissen maar het betreft goede vrienden die rekening houden met onze dingen ook. Maar ja dan moet ik wel een soort van scenario voor me zien natuurlijk. Ik hoor zo veel verschillende reacties over jetlags dat ik me van alles ga afvragen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:17 schreef Vava het volgende:
De tweede keer had ik een stopover in Bangkok, toen was ik helemaal niet moe en heb ik me direct aangepast aan de tijd daar. Ging toen zonder moeite. Ik ging toen ook naar een bruiloft in Australie
Kijk anders gewoon eens bij wat aanbieders:quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:06 schreef Mister_Puke het volgende:
hoe werkt dat precies? ik las ergens dat je een around the world ticket kan kopen en dan 8 stops ofzo kan kopen. Betekent dit dat je dan bv van adam-sydney perth - nz nz-azie(somewhere) azie-azie etc? lijkt me dat er bepaalde criteria voor zijn?
Ik denk dat het voor mijzelf niet zo heel moeilijk zal zijn maar mijn vriend kan niet zo goed tegen zulke dingen. Ik vraag me dan ook af wat handig is. Aankomen de dag voor de bruiloft, of twee dagen van te voren. Huhm.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:16 schreef Jaguarized het volgende:
Ligt voornamelijk aan je vlucht denk ik. Gozer met een Qantas vlucht zat er helemaal doorheen en ging vrij snel slapen terwijl ik nog de rest van de dag me kon vermaken en helemaal niet moe was.
daar wil ik ook mijn tussenstop een keer doenquote:
Ik was vier weken weg toen waarvan vier dagen in Bangkok en de rest in Australiequote:Op woensdag 26 juli 2006 14:03 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En toen ben je nog gebleven? Eigenlijk vind ik het echt gekkenwerk om over te vliegen voor zo'n korte periode. Moeilijk vind ik het. Hoeven nu nog niks te beslissen maar het betreft goede vrienden die rekening houden met onze dingen ook. Maar ja dan moet ik wel een soort van scenario voor me zien natuurlijk. Ik hoor zo veel verschillende reacties over jetlags dat ik me van alles ga afvragen.![]()
Als het nou in Alice Springs was zou ik het nog begrijpen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:49 schreef Vava het volgende:
Het lijkt me zo zonde van het geld en de lange vliegreis om maar zo kort te gaan! Ik zou echt minimaal twee weken gaan, waar in Australie is de bruiloft?
Tof plaatsje hoorquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als het nou in Alice Springs was zou ik het nog begrijpen.![]()
Gold Coast is tofquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:20 schreef Luchtbel het volgende:
Gold Coast. Ik weet ook niet of we het gaan doen zo hoor. Maar ja zij willen dingen inplannen dus ik moet wel een soort van idee hebben hierover. Het is heel veel geld maar goed, sparen doen je voor zulke dingen vind ik. Aan de andere kant vind ik het zonde om deze kans en vliegreis niet te buntten om ook echt wat te zien. Dan moet er alleen een oplossing komen voor het DNA want zo lang vliegen met klein volk of het zo lang niet zien. Moeilijk vind ik. En wat hebben ze daar te doen, ook weer niks denk ik. Of misschien wel?
Ik vond er echt niks aan, die hele cold coast... maar dat kwam misschien ook omdat ik geen geld meer had, het de laatste 3 dagen van mijn reis was (dus een beetje reis moe)quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:33 schreef Vava het volgende:
[..]
Gold Coast is tofen daar is voor kinderen ontzettend veel leuks, Seaworld, Movieworld, Currumbin Wildlife Sanctuary. Als er een land geschikt is om met kinderen heen te gaan is het Australie wel. Alleen het lange vliegen, hebben ze wel eens gevlogen? Veel kinderen die ik in vliegtuigen heb gezien waren erg lief en rustig, beetje aan het spelen enz... slechts een enkele keer dat een kind het echt vervelend vond.
En op de bruiloft zullen ook wel meer kinderen zijn denk ik?
op mijn website staat een reisverslagje van Australie, daar staat ook een stukje over Gold Coast in, linkje staat in mijn profiel
Dat viel wel mee, ik kwam 's ochtends aan en was alleen 's avonds heel moe (wat verdween na een paar biertjesquote:Op woensdag 19 juli 2006 14:24 schreef Luchtbel het volgende:
Voor de mensen die er al zijn geweest, hadden jullie erg last van een jetlag bij aankomst?
Vertel eens?
Dat verschilt ook per type vliegtuig of maatschappij volgens mij, laatste lange vlucht was met een Boeing 777 van China Southern Airlines en daar hadden de stoelen bij de nooduitgang wel een eigen schermpje, dat zat in de stoelleuning en was uit te klappenquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:50 schreef Kontiki het volgende:
Ook een tip: vraag om een plek bij de nooduitgang. Daar heb je veel beenruimte. Alleen heb je dan vaak geen eigen tv-schermpje in de stoel voor je (want die stoel ontbreekt dus).
Bij China Southern kreeg ik ook zo'n setje, er zaten ook oordopjes in. Bij Qantas/BA zat er toch ook een tandenborstel bij?quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:11 schreef Gumtree het volgende:
Bij Qantas en BA kreeg ik trouwens een setje met van die oogdingen in het overlevingspakket, bij Cathay kon je erom vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |