red je dat een halfjaar? Met 5000? ik dacht aan het dubbelequote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:59 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
hangt ervan af, wil je werken of niet? Reken op 5000 euro incl. ticket / verzekeringen / de hele meuk en evt. met anderen een auto kopen. Dan hoef je ook niet te werken....
Nou ik heb dat zeker niet gered... je geeft ongeveer 1000 euro per maand uit (Hostel, reizen en wat zien) En dan geef je nog niet eens zoveel weg...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:38 schreef Sosa het volgende:
[..]
red je dat een halfjaar? Met 5000? ik dacht aan het dubbele
Hey waar zit jij dan nu en vooral waar kijk jij de voetbalwedstrijden?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 04:38 schreef Kontiki het volgende:
5000 inc ticket lijkt me nogal onrealistisch. Je bent met verzekering en alles al gauw tussen de 1500 en 2000 euro kwijt aan een retourticket en dan heb je nog maar 3000 voor 6 maanden. Dat is 500 per maand, terwijl een hostel je al gauw 200-300 euro per maand kost.
Ik ben inmiddels heel Australie rondgeweest en zit weer in Melbourne. Ik denk dat ik over 2 weken terugga naar NL. Hoewel ik er niet echt zin in heb om weer thuis te zijn, trekt het idee om hier in Melbourne nog 3 maanden te gaan werken me ook niet echt. Het is nu winter en dus vrij koud, en het is hier dan ook continu bewolkt. Dan zit ik liever thuis op een terrasje!
En de Nederlandse wedstrijden? (Als Nederland wint, ga ik waarschijnlijk dit weekend naar Melbourne, want ze moeten vrijdagnacht dan spelenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:07 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit nu in Murrumbeena, ongeveer 20 minuutjes met de trein vanaf Flinders str. Ik heb tot nu toe de wedstrijden of in een pub (was toen nog in Noosa) of bij vrienden thuis gekeken, maar ik ga donderdagnacht naar Federation Square. Zal wel ijskoud zijn om 4 uur 's nachts, maar lijkt me wel een belevenis tussen 12000 Aussies.
Je moet dat misschien maar weg halen, het is echt geweldig daar tijdens het voetbal, alsof je in een stadion zitquote:Op woensdag 21 juni 2006 06:35 schreef Roosjedoosje het volgende:
[..]
En de Nederlandse wedstrijden? (Als Nederland wint, ga ik waarschijnlijk dit weekend naar Melbourne, want ze moeten vrijdagnacht dan spelen)
En ik hoop ook dat Australië minstens gelijk speelt, want misschien dat ik Federation square dan ook nog wel eens bezoek![]()
Steenkoud is het alleen 's nachtsquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:35 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Je moet dat misschien maar weg halen, het is echt geweldig daar tijdens het voetbal, alsof je in een stadion zit
Hoe is het weer daar nu?? Lijkt mij steenkoud namelijk
tegen die tijd welquote:Op maandag 26 juni 2006 16:49 schreef NoXxa het volgende:
Ik ga eind December richting Australie. Mijn vriendin heeft daar dan co-schappen gelopen. En samen gaan we een maand langs de oostkust reizen. Van Sydney naar Cairns. Ons plan is om een camper-van te huren bij wicked-van. En zo een maand rond te rijden.
Dus ik ben zeer benieuwd of er hier mensen zijn die iets vergelijkbaars gedaan hebben. En zo ja, wat is je ervaring hiermee. Wat zijn dingen die we niet mogen missen. En waar moet ik aan denken wat betreft equipment.
Ik vond het erg leuk om een middagje in Nimbin rond te kijken, overal happy high herbs, veel hippies dusquote:Op zondag 25 juni 2006 17:23 schreef ForrestX het volgende:
Ik heb een aantal vraagjes:
Ik ga eind juli voor een aantal weken naar Australie...na een aantal dagen Sydney en een uitstapje naar Uluru (per vliegtuig..) heb ik nog 21 dagen over om met de camper naar Cairns te komen. Nu kunje met deze roiute volgens mij 6 maanden vullen met bezienswaardigheden, stranden etc, maar helaas...die tijd heb ik niet![]()
Wat mag ik op deze route niet missen? Ik heb zelf wel wat ideeen (Blue Moutains, Great B. Reef, Fraser Isl. etc), maar wilde ook een peilen wat jullie ervan vinden...
Hoe zijn de wegen? Ik ben vorig jaar naar Cuba geweest en de ervaring daarvan leert mij dat je 200 km op een dag rijdt en daar 4 uur over doet als het mee zit...Deze vraag ivm plannen van routes en af te leggen afstanden per dag...
Laatste vraagje: op wat voor weer kan ik rekenen in bijv. Sydney in deze periode? Moet ik dikke truien mee, of volstaat een vest of zomerjack? Ik neem aan dat het naar boven toe warmer wordt en ik met korte broeken uit de voeten kan?
Thx,
Forrestx
Keep me posted!!quote:Op maandag 26 juni 2006 19:10 schreef ForrestX het volgende:
[..]
tegen die tijd wel...zie mij post hierboven...
Ikzelf heb geen laptop meegenomen, ken wel mensen die dat gedaan hebben en het is best handigquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:57 schreef wh-vanderpost het volgende:
Hallo allen!
Ik heb nu in een paar dagen alle 9 topics doorgelezen en veel sites die erin genoemd worden bezocht (veel foto's gezien)....
Wat ik me nou afvraag, zijn er mensen die een half jaar / jaar geweest zijn en die een laptop meegenomen hebben? Ik weet niet hoe het daar zit met WiFi, wellicht alleen IN de grote steden...
... want voor foto's, reisverhalen en dan internet misschien lijkt me het toch wel erg handig!
In veel hostels heb je een locker.. daar kan je hem achter laten. Maar het viel mij ook op dat veel mensen zo'n ding hadden meegenomenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:49 schreef wh-vanderpost het volgende:
Het enige wat ik me dan afvraag is, zal zo'n ding niet in no-time gejat worden en waar laat je 't spul als je een dagtrip/stranddag of iets dergelijks doet![]()
Ik heb ze ook gewoon laten ontwikkelen hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:28 schreef Biancavia het volgende:
Oh, wat voel ik me opeens oud.
Toen ik in Australië en Nieuw-Zeeland was moest ik gewoon mijn foto's laten ontwikkelen en stuurde ik de negatieven en de foto's apart op naar huis.
Bij mij ook 2000/2001.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:29 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb ze ook gewoon laten ontwikkelen hooren dat was in 1999 en 2001, niet eens zo gek lang geleden
![]()
Ik ging wel regelmatig naar een internetcafe of internetten bij familie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |