En toch voel ik me niet oud! Dat weiger ikquote:
En dan wel de meest luxe laptop bij je hebbenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:36 schreef wh-vanderpost het volgende:
En gezien het gewicht zal ik dan ook enige opofferingen moeten maken, 3 dagen met 1 onderbroek doen (pèr kant) en 4 dagen met een paar sokken![]()
Ik neem een image opslag schijf mee. Speciaal voor foto's. Zit een geheugen kaart reader in die slurpt mijn camera leeg, kan 30 gig op. Moet ik het thuis of op internet cafe keer uitzoeken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:36 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Ikzelf heb geen laptop meegenomen, ken wel mensen die dat gedaan hebben en het is best handig![]()
Met name voor foto's van je camera eraf halen met USB kabel en converteren naar kleiner formaat, branden op cd zodat je alles al klaar hebt staan zodat de rest van de wereld kan meegenieten met jouw foto's (sommige internetcafe's zijn niet zo flexibel of rekenen voor alles extra geld). WiFi is inderdaad in de grote steden beschikbaar, maar ook al is dat er niet dan is een laptop handig voor foto's e.d. en alvast om je reisverhalen te typen.
Ik denk als je in je eentje gaat dat het beter is om met een organisatie te gaan zoals australian backpackers, zodat je er vooral de eerste dagen niet alleen voor staat en ergens op kan terugvallen. Ik zou zeggen meld je aan voor zo'n info-bijeenkomst. Ben zelf ook van plan einde dit jaar in mn uppie naar Oz te gaan. Vind het best spannend!!!quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:02 schreef UnieB het volgende:
Mijn vraag is nu of er veel mensen van mijn leeftijd zijn (18/19 jaar) die in hun eentje naar Australie gaan. Ik heb gehoord dat je in Australie ook wel snel mensen ontmoet, maar is het aan te raden om de eerste paar dagen met een organisatie mee te gaan of gelijk alleen te starten?
Whaha, dat doe ik dus nog steeds! Nu vanuit Canada dan, maar ik stuur ook de foto's eerst en de negatieven dan de volgende keer.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:28 schreef Biancavia het volgende:
Oh, wat voel ik me opeens oud.
Toen ik in Australië en Nieuw-Zeeland was moest ik gewoon mijn foto's laten ontwikkelen en stuurde ik de negatieven en de foto's apart op naar huis.
Helemaal waar, ik ben ook in mijn eentje gegaan, maar ook via een organistatie. Is net zo gezellig de eerste week. EN als er nog wat gezellige mensen tussen zitten kan je met hen mee reizen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:05 schreef Shining_x het volgende:
[..]
Ik denk als je in je eentje gaat dat het beter is om met een organisatie te gaan zoals australian backpackers, zodat je er vooral de eerste dagen niet alleen voor staat en ergens op kan terugvallen. Ik zou zeggen meld je aan voor zo'n info-bijeenkomst. Ben zelf ook van plan einde dit jaar in mn uppie naar Oz te gaan. Vind het best spannend!!!
Veel suc6 ermee !
www.worldnomads.comquote:Op maandag 3 juli 2006 22:38 schreef Eluc het volgende:
Even een vraagje over de reisverzekering. Bij Australian Backpackers kreeg ik een folder over Elvia verzekeringen. Maar ik hoorde van iemand dat deze te duur is en ik beter ergens anders een reisverzekering kon afsluiten. Wat zijn de ervaringen van andere backpackers hier?
Woooww schitterende foto's! Krijg er steeds meer zin in! Hebben jullie overigens een busje gehuurd? Zag er 1 op de foto's staan. Misschien kan je me er wat meer over vertellen aangezien ik van plan ben er ook 1 te huren als we daar zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:43 schreef Oksel het volgende:
Die organisatie's zijn echt dikke onzin. Ladingen met geld, en hetgeen wat ze voor je regelen gebruik je niet. Bovendien ga je niet naar Australie om Nederlanders te ontmoeten, welwaar?
Lekker alleen gaan, geen organisatie's, een auto kopen, en gaan. En dan naar de Westkust, en met een 4WD door de Kimberley's vanuit Broome. Dát is Australie.
Hier rij ik:
[afbeelding]
Hier meer foto's:
http://joostw.endoria.net/Australie
Zie je een gave? Post hem dan hier!
Ja, neem gewoon een 2persoonskamer in een hostel. Meer lowbudget zal je het niet krijgen denk ik.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:26 schreef NoXxa het volgende:
Ik heb een vraag. Ik vlieg 23 december naar Sydney, om daar vervolgens nog een week te blijven en 2 januari verder te reizen per auto/camper. Maar in die overbruggende periode zoeken we nog een hotel of app voor een kleine week. Maar moet wel beetje budget zijn, heeft iemand nog tips of suggesties?
Dan zal ik wel op tijd boeken als ik jou was!! Het is echt super druk namelijk.... rond kerst en oud nieuwquote:Op zondag 9 juli 2006 13:26 schreef NoXxa het volgende:
Ik heb een vraag. Ik vlieg 23 december naar Sydney, om daar vervolgens nog een week te blijven en 2 januari verder te reizen per auto/camper. Maar in die overbruggende periode zoeken we nog een hotel of app voor een kleine week. Maar moet wel beetje budget zijn, heeft iemand nog tips of suggesties?
Dat zeg ik ;-)quote:Op maandag 10 juli 2006 18:11 schreef appelsientje het volgende:
Dan zal ik wel op tijd boeken als ik jou was!! Het is echt super druk namelijk.... rond kerst en oud nieuw
Thnx daar kan ik zeker wat mee!! Heb overigens net mijn Lonely Planet Australie binnen, ga ik ook even in neuzen.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:29 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ja, neem gewoon een 2persoonskamer in een hostel. Meer lowbudget zal je het niet krijgen denk ik.
Boek wel ruim van tevoren aangezien voor kerst en oud en nieuw alles in Sydney meestal vol zit (aan den lijve ondervonden dit jaar).
Er zijn tig sites met hostels, www.hostelworld.com en www.hostelz.com als voorbeeld.
Gaaf! Lijkt de parkeerplaats bij het strand van Newcastle welquote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:54 schreef Vava het volgende:
[..]
Gaaf! Lijkt de parkeerplaats bij het strand van Newcastle welmaargoed, zoveel parkeerplaatsen aan zee zien er zo uit
![]()
Dat is iets zuidelijker dan Newcastlequote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:21 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij was dit nabij Gordon's Bay of Bronte Beach.
Nee, dit was puur een citytrip Sydney en Canberra. En natuurlijk Bondi en Cougee.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:31 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat is iets zuidelijker dan Newcastlejij bent toch ook niet zo heel ver van Sydney vandaan geweest?
Mijn vriendin en ik willen ook een Wicked Van gaan huren. En van Sidney naar Cairns rijden. Kun je me vertellen wat er op en aanzit. En heb je misschien tips wat we echt mee moeten nemen?quote:
Ik heb geen idee, ik zag deze staan op de wandelroute Bondi Beach - Cougee Beach.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:36 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik willen ook een Wicked Van gaan huren. En van Sidney naar Cairns rijden. Kun je me vertellen wat er op en aanzit. En heb je misschien tips wat we echt mee moeten nemen?
Echt meesters geschilderd overigens!! Krijg er steeds meer zin in.
Ben inmiddels weer thuis, en tja.... wat moet je ervan zeggen?quote:All our campers includes:
Unlimited Kilometres
Table
Bed (sleeps up to 3 adults)
Blankets, sheets and pillows
CD Player
Camp Stools
Snow Chain (NZ Only)
Heater (NZ Only)
Kitchen area with:
Cooking burner
Countertop
Sink
Water Container
Ice Box
All Utensils
omgquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:52 schreef Oksel het volgende:
. WICKED! (En dan moet je van je hand een vuist maken, op je duim en pink na, en je pols heen en weer draaien als je andere WICKED vans tegen komt..)
zijn dat dag/nacht temp?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:21 schreef Jaguarized het volgende:
Tuesday
58°F (14°C) | 47°F (8°C)
Wednesday
58°F (14°C) | 47°F (8°C)
Thursday
58°F (14°C) | 48°F (9°C)
Friday
58°F (14°C) | 48°F (9°C)
Saturday
58°F (14°C) | 48°F (9°C)
Ik zou niet teveel "winterkleding" meenemen als je ook nog gaat rondtrekken door Australie. In Auckland liep ik bv met 16 graden nog in een korte broek maar daar scheen de zon dan nog wel bij.
deze optie dus: zomerjas, fleece, longsleeve t shirt...bodywarmer...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:42 schreef Jaguarized het volgende:
Dag en nacht. Cairns is overigens warmer.
Is het daar wel eens koud dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:42 schreef Jaguarized het volgende:
Dag en nacht. Cairns is overigens warmer.
Volgens mij niet.quote:
Hier wordt het 36 gradenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Volgens mij niet.Een vriendin komt er net vandaan en ze smsde vorige week dat het er 25 graden was.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |