abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38119037
Merlijn heeft net zijn uitgestelde derde spuit gehad, een klein huiltje en daarna was hij weeer gewoon tevreden als anders. Hij woog vandaag 6 kg precies, gelukkig nu 290 gram bijgegroeid in minder dan twee weken. Vorige keer was hij maar 230 bijgegroeid in 4 weken.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:47:55 #252
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38119095
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:04 schreef poemojn het volgende:
Er zijn mensen die moedermelk druppelen ipv zoutoplossing omdat dat ook erg goed schijnt te helpen (zelf nooit gedaan), weet alleen niet of je bv geeft (is pijnstillend en anti-bacterieel ed). Kun je misschien nog proberen als je het geen te gek idee vindt.
Beterschap voor Tinka (erg leuke naam trouwens)!
Ik doe het als Emma verkouden is, werkt erg goed (zolang ze niet tegenstribbelen) Paar druppeltjes in het neusgat, even een draaiende beweging maken met het neusvleugeltje en de bulken komen er zo uit zetten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_38119503
Persoonlijk zou ik daar beslist geen genoegen mee nemen pinquit.

Zoiets moet niet uitbreiden, spruw is bijzonder hardnekkig. Het kan weken duren voor je er weer af bent. Je kan toch niet wachten tot hij pijn krijgt en/of slecht gaat drinken? Bovendien kan die schimmel (want dat is het) het hele lijfje door, het begint bij het mondje en kan eindigen in een heel vervelende luieruitslag. En dan ook nog wachten tot jij er last van krijgt (tepelkloven, pijn in je borsten), je besmet elkaar anders keer op keer.

Ik wil je geen ellende aanpraten, echt niet, maar uit eigen ervaring weet ik dat het heel vervelend kan worden.

Stel je vraag anders eens op het borstvoedingsforum, waar veel deskundigen zitten: http://www.borstvoedingsforum.nl/
Variety is the spice of life
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:00:12 #254
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_38119529
Huisje boompje beestje

edit: EN offtopic EN mega-groot..
niet meer doen!

[ Bericht 57% gewijzigd door E.T. op 23-05-2006 13:08:45 ]
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_38119774
Ik zou er ook geen genoegen meenemen hoor pinquit.

Amber kreeg spruw toen ze 3 weken oud was (in het zh) en ze heeft geloof ik toen 3 weken lang spul gehad tegen de spruw.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38119838
bedankt ET
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:32:39 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38120554
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:59 schreef nebelung het volgende:
Persoonlijk zou ik daar beslist geen genoegen mee nemen pinquit.

Bovendien kan die schimmel (want dat is het) het hele lijfje door, het begint bij het mondje en kan eindigen in een heel vervelende luieruitslag.

Ik wil je geen ellende aanpraten, echt niet, maar uit eigen ervaring weet ik dat het heel vervelend kan worden.
ik snap dat je me geen ellende aan wil praten, ik zet mn post niet voor niks hier neer ik voelde me ook niet echt gerust bij wat die dame door de telefoon zei..

maar gaat het echt zijn hele lijfje door, want hij doet zijn handjes in zijn mond en gaat daarna in zn ogen wrijven gevaarlijk dus??
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_38121008
Echt gevaarlijk is het niet, alleen bijzonder hardnekkig en erg vervelend, zowel voor het kind als de moeder.

't Gaat niet in zijn oogjes of zo zitten hoor, maar via de slokdarm het maag/darmgebeuren door om uiteindelijk als vervelende luieruitslag op de billetjes te komen. Kan, zeg ik dus, hoeft niet, maar als je het laat gaan kan het gewoon erg naar worden en nog moeilijker om vanaf te komen. (met als meest nare bijkomstigheid dus pijn bij Max en slecht en/of onrustig drinken en pijn bij jou)

Aan de foto te zien is het volgens mij echt wel spruw, de huisarts had je moeten laten komen om te kijken. Het is ook een misverstand dat als er niets te zien zou zijn (zowel aan het kind als aan jou) er geen spruw is en niet alle huisartsen weten dat (de mijne niet bijvoorbeeld). Het is ook niet waar dat alleen het kind behandeld moet worden, zowel de moeder als het kind moeten behandeld. Plus dat echt alles schoon gehouden moet worden, spenen uitkoken dus en dingen wassen op 60 graden, zoals in de link staat).

Ik heb altijd wat moeite om tegen een huisarts in te gaan, maar voor mijn kind durf ik alles. Ik zou me, als ik jou was, wapenen met kennis en dan weer bellen.

Wat je zou kunnen doen is naar het borstvoedingsforum gaan en de foto laten zien. Je krijgt daar altijd reactie (en je hoeft je ook niet perse te registreren). Wat je ook kan doen is bellen. Bovenaan bij het borstvoedingsforum zie je telefoonnummers staan. Dan krijg je een vrijwilliger van de VBN of de LLL aan de telefoon bij jou in de buurt en die kan je (eventueel na het zien van de foto) precies vertellen hoe en wat. En met die kennis ga je dan terug naar de huisarts (indien het volgens de mening van die mensen ook spruw is dan).
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:52:51 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38121195
pinquit arwen heeft diagnose kea ( koemelkeiwit allergie)
ze kreeg eerst gewoon friso- veel spugen- comfort- nog veel spugen- nutramigen even beter toen steeds meer spugen- neocate weinig spugen.
Met die provocatie moet ze dus weer bewust melk drinken met koemelk en eiwitten. dus de gewone friso.
Als ze een reactie geeft wordt dus bevestigd dat ze het heeft dit ivm vergoeding etc.
is voor kindjes tot iongeveer 4 jaar ook de enieg betrouwbare manier om allergie-en te testen door te provoceren en te elimineren (weglaten)

Wel vreemd van de huisarts assis.. hier geen spruw gehad maar ik zou toch op je strepen blijven staan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:53:16 #260
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38121213
whoohoo bedankt tegen nebelung deze reactie he

en idd wat je zegt, de durf om tegen de HA in te gaan moet nog even komen, maar hee het gaat om max!
ik ga nog even een hoop informatie zoeken en dan ga ik gewoon terugbellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door pinquit op 23-05-2006 15:29:09 ]
pi_38121356
Succes

PS: http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#1 (halverwege over spruw)

en de link van gisteren dan ook nog.

Plus foto's : http://breastfeed.com/resources/articles/thrushinfect.htm

(ah en ik zie ook al een post op het forum )
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:01:43 #262
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38121513
haha, ja ik ben in actie
pi_38126380
Leah... wat vertel je me nou? Die kleintjes mogen nog geen koorts krijgen? Daar vertel je me wat nieuws mee... Tot welke leeftijd geldt dat dan? (Niet dat Tinka koorts heeft, maar wel goed om te weten als ze het wel krijgt. Ik zou er gewoon een paracetamol ingestopt hebben en afwachten...)

Borstvoeding in de neus druppelen... hmm... had het wel eens gehoord voor ontstoken oogjes. Kan het eens proberen. Wat een wondermiddel toch he... dat spul!
pi_38127863
Ben bij de dokter geweest en ze heeft een luchtweginfectie (net als ik). Elke avond neusje sprayen omdat ze ook wat oorpijn heeft en als het nodig is dan een zetpilletje. Meer niet. Geen hoestdrankje want dat helpt over het algemeen niet bij babytje zei de dok. Verder vond ie dat ze er heel gezond uitzag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:50:53 #265
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38128132
Mammietje:

Wanneer wordt de koorts ernstig?
Bij baby's onder de 3 maanden moet een temperatuur boven de 38º C heel serieus
genomen worden. Bij een ouder kindje is een koorts boven de 39.5º C een reden om
extra alert te zijn.
Houd een ziek kind altijd extra in de gaten.

Bron

Betershap Vicky en Amber Robin kreeg vorige keer overigens een kuur ervoor, maar dat was niet van onze ha maar van de hap.

Robin:
Oogarts: over 3 maanden terugkomen, soepoog zag er al beter uit
CB: 8590 gram (230 aangekomen, niet zoveel, maar hij kan het hebben ) en 69 cm (snap er nog steeds niks van, wij meten wat anders). Robin ging meteen ff showen en rolde op het bureau van de wvk Dat KIPPPI-formulier stelt idd geen ruk voor als je het positief hebt ingevuld.
HA: over 3 weken moeten we naar de ka in Delft voor z'n instabiele longetjes.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_38128450
Wennie, ik hou het gewoon goed in de gaten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:20:09 #267
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38129160
Oja, en nog wat tegenstrijdige adviezen gehad natuurlijk:
Vorige keer CB-arts: beginnen met broodkorstje. Wvk: Hele boterham, in stukjes in wang stoppen.
Wvk: Robin mag alle theesoorten hebben, gewone thee met een beetje gewone melk erin
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_38129275
Ik niet zomaar meteen alle thee gaan geven. Theïne is net als cafeïne niet echt goed voor de darmpjes, lijkt me meer voor een moment dat ze alles al krijgen, als ze een jaar geweest zijn. Zowiezo slappe thee geven, met melk in lekker, kregen we vroeger ook altijd.
pi_38130905
Ik had trouwens een mail gestuurd naar Olvarit met de vraag waarmee ik de groentehap/fruithap vlekken uit de kleertjes kreeg. Kreeg dit als antwoord:

Van een consument hebben wij een naam van een vlekkenmiddel gekregen welke
erg goed zou helpen bij het verwijderen van vlekken. De naam van dit product
is Beckman vlekkenmiddel en het is verkrijgbaar bij drogisterijen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 mei 2006 @ 18:13:46 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38130969
Arwen tijgert/kruipt
Ik stond een uurtje terug in de deuropening van haar kamertje even te kijken.
Lag ze op bedje eerst ene elleboogje naar voor en ene heupje optillen/schuiven en toen de andere kant, beetje zoals een salamander doet
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38131509
Bedankt Wennie, voor de aanvullende info. Wist ik echt niet en zal nu dus een stuk eerder aan de bel trekken als dat nodig is.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:02:05 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38132553
wauuuwww arwen!!!!!!!!!!!!!!!! goed man!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:04:05 #273
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38132624
max heeft nu btw wel degelijk last bij het drinken arme jongen, t gaat helemaal voor geen meter.

ik had bedacht dat ik alvast mijn BV afkolf en in een flesje geef, dan kan max mij iig al niet nog meer terugbesmetten, totdat het bij mij ook over is (hoe merk je dat?)

ging ik net kolven, komt er steeds maar 1 druppel BV uit
grrrr ik zit veel te erg te stressen en daardoor krijg ik dr nog niks uit ook

morgen maar meteen HA weer bellen.
pi_38137206
Stressen en kolven, dat gaat niet samen nee. Arme jullie!

Als je het flesje geeft, dan wel de melk tegen de kook aanbrengen om de spruw te doden hoor.

En morgen gewoon weer bellen, laat je niet afschepen en denk eraan dat je zorgt dat ook jij wat voor op je tepels krijgt! Ook al geef je hem nu niet de borst, de schimmel moet bij jou ook weg anders kan je hem weer besmetten. (onthoud: ook al is er niets te zien of voelen, dat betekent niet dat er niks is)

Voor Max de orale Daktarin-gel volgens de methode zoals gegeven in die ene link . Jij zelf kan die gel ook op je tepels smeren (dan hoef je het voor het voeden niet af te wassen). Maar denk erom: een heeeel dun laagje want de huid wordt er nogal dun van. Je kan voor jezelf ook iets anders vragen aan de dokter. Doet hij dat niet kan je miconazolcreme halen bij de apotheek (kan zonder recept). Ook dun smeren en wel afwassen voor je gaat voeden.
Als bij Max de verschijnselen weg zijn (dus de witte plekjes), dan moet je nog wel doorgaan (10-14 dagen zeggen ze) want er kunnen nog restjes spruw overblijven en kan het helemaal terugkomen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:35:18 #275
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38144601
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:08 schreef Mammietje het volgende:
Leah... wat vertel je me nou? Die kleintjes mogen nog geen koorts krijgen? Daar vertel je me wat nieuws mee... Tot welke leeftijd geldt dat dan? (Niet dat Tinka koorts heeft, maar wel goed om te weten als ze het wel krijgt. Ik zou er gewoon een paracetamol ingestopt hebben en afwachten...)
Ik zie je berichtje nu pas, en zie dat Wennie al geantwoord heeft . Kinderen onder de drie maanden mogen op zijn hoogst wat verhoging (dus onder de 38) hebben.

Waar je het meest op moet letten is dat ze niet apatisch of suf worden, als ze dat wel worden moet je gewoon snel handelen, dus niet wachten tot de volgende dag, meteen aan de bel gaan hangen. Niet om je bang te maken, maar ze kunnen in korte tijd echt doodziek worden als ze zo klein zijn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:37:43 #276
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38144695
Toevoeging;
En dus vooral geen paracetamol geven, want dat kan de zaak dan een beetje vertekenen, dat je niet precies weet hoeveel koorts ze nou hebben, of waar ze nou suffig van zouden kunnen zijn.
pi_38145478
En bij hele jonge babies kan ook ondertemperatuur een teken van infectie zijn (dus ipv koorts). Ook dan meteen bellen met de huisartsenpost (als het niet komt door te dun aangekleed zijn, en als een kruik niet helpt zeker).
pi_38161079
Toch educatief zo'n chat; je leert nog eens wat!
Ga toch vanmiddag even met haar naar de huisarts. Ze lijkt soms zo benauwd dat ik het er zelf benauwd van krijg. Liever een keer teveel naar laten kijken dan een keer te weinig. Had toch al een afspraak staan voor mijn zoon en heb even gebeld; ze kan zo meekomen.
pi_38175160
Mijn kleine meisje is ziek en zielig. Ze was vandaag bij opa en oma geweest, heeft heel lief gespeeld maar was wel moe. Ze heeft lekker haar groente opgegeten en toen kwam de verschrikkelijke hoestbij, deeltje voeding eruit. Thuisgekomen gelijk haar temperatuur opgenomen. 38.8. Zetpilletje gegeven en ze heeft lekker liggen spelen in de box. Toen een lekkere dunne luier, voor de 3e keer zat ze onder vandaag. Ze ligt nu in bedje te kletsen en af en toe komt er ineens een flinke hoestbui, dan lijkt het wel of ze erin blijft hangen... Ze heeft ook hele zielige waterige oogjes....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:23:11 #280
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38176306
Wat zei de HA Mammietje?
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:57:29 #281
105850 Fuente
mamamuts
pi_38180113
Arwen, jij wordt ook al groot zeg, tijgeren! Goedzo meissie
Vicky, beterschap voor je meiske..
Mammietje, ik ben ook erg benieuwd hoe het ging!

Sara heeft van de week 1 grote huildag gehad, en erna helemaal niet meer! Ze poept vreselijk veel, denk dat er toch tandjes aankomen. Vandaag op het kdv mocht ze bij de grote-kindjes-groep ( 1+) omdat ze vandaag de enige baby was . Ze vond het geweldig, heeft de hele dag gespeeld en alle kindjes vonden haar interessant dus aandacht genoeg
En Sara kan nu op de grond, vanuit ligstand naar zitten! Eerder deed ze het in de box, of ergens anders met houvast, en nu gewoon overal. Dan zie je echt zo'n tevreden blik in d'r ogen. Heerlijk! Ze begint zich op te trekken aan de spijlen in de box, erg ver komt ze nog niet Maar het begin is er!
Verder schrokken we van de week nogal. Ze was bij mijn schoonouders en die belden ineens dat Sara een teek had in haar beentje! Ze hebben meteen de HA gebeld (de onze is helaas een week afwezig) en ze moesten 'm er zelf uithalen met een tekentang en dan moeten we in de gaten houden of ze ziek wordt of rode kringen/plekken krijgt. Lekker duidelijk want Sara heeft vaak rode plekken door eczeem, ik denk dat ik dus toch nog even onze eigen HA bel als hij er weer is.
Ik voelde me zo schuldig, heb het dus niet gezien. Die avond ervoor heb ik haar nog in badje gedaan, niets opgevallen, misschien zat 'ie er toen nog niet. Manlief heeft 'm 's morgens bij het luier verschonen ook niet gezien. Nou zat de teek echt in haar plooitje in d'r beentje, maar goed, vind het wel heel erg dat 't gebeurt is..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38191809
Wat een kl*te nacht zeg. Amber werd elke keer wakker van het hoesten dus we zin er wel tig keer uitgeweest. Het langste dat ze heeft geslapen van ongeveer 3.00 tot 6.00 uur en daartussen steeds een klein uurtje. Werd er helemaal gek van. We zijn doodop.
Vanmorgen heeft ze nog wel even lekker een uurtje bij pappa geslapen. De fles van gisteravond en vanmorgen ging er niet in. Vanmorgen wel 150cc limonade dat er goed in ging, en een heel groot deel van de fruithap... Gelukkig is ze wel levendig. Ze zit zich nu lekker druk te maken in de wipper.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38193107
Merlijn heeft gister op het kdv zomaar een keer 60cc en een keer 130 cc uit de fles gehad. Het lukt dus wel weer. Vaag kereltje.
pi_38193706
Gisteren dus naar de huisarts geweest met de kids en wat Tinka's verkoudheid betreft, moest ik 3 keer per dag zoutoplossing in haar neusje sprayen. Hij begon ook over de eventuele koorts en dat je dan meteen aan de bel moest trekken en dat ik haar drinkgedrag in de gaten moest houden. Ze drinkt namelijk ook wat slecht op het moment (heel vervelend omdat ze toch eigenlijk al ietsie te weinig gegroeid was afgelopen maand) maar heeft gelukkig wel voldoende plasluiers.
Het lijkt overigens iets beter te gaan. Ze heeft niet meer gespuugd, hoesten gaat haar iets makkelijker af en ze klinkt minder (vaak) benauwd.

Jemig Fuente... kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Niet zo raar dat het je niet opgevallen is, lijkt me; een teek verwacht je toch ook niet?! Raar ook dat ze hem er zelf uit moesten halen. Ik zou er toch nog ff mee naar de huisarts gaan; die hoort deskundig te zijn op het gebied van het herkennen van dat soort plekken. Liever een keer teveel dan een keer te weinig toch?
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:25:50 #285
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38198359
oei fuente eng hoor, een teek!! hoop dat er niks optreedt..

gossie ambertje!!!
snel beterworden hoor meissie!
pi_38206359
Ik zat daarstraks met een bek vol tanden. Amber lag op de vloer en probeerde een veetje te kruipen... Kijk ik naar d'r is ze helemaal alleen gaan zitten!!!

Ik ben trots!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38224142
Vannacht was een betere nacht. We moesten er nog wel een aantal keer uit en ze heeft nog wat limonade gedronken en heeft toen weer geslapen van 4.30 - 8.15.

Ze drinkt trouwens verschrikkelijk slecht momenteel, limonade/diksap wil ze wel, maar geen fles voeding.

Heb het idee dat het slijm wel los komt. Hoop dat ze snel weer beter is... Michel is nu ook ziek.... gezellig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:45:38 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_38224651
Fuente, een teek is zo klein, dat herken je vaak niet. Vaak zitten ze in gras of vallen ze uit bomen. Waar je op moet letten is of op de plek waar ie gezeten heeft een rode kring ontstaat. Heeft met de ziekte van Lyme te maken. (ik weet dit uit ervaring met kindervakantiespelen in een bos waar we de ouders altijd een foldertje meegaven) meestal is er niks aan de hand overigens, maar het moet wel in de gaten gehouden worden.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:18:43 #289
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38227113
Arwen Nu al kruipen, wat ga je hard zeg!

Pinquit, gaat het al wat beter met jou en Max?

Merlijn, goed hoor uit een flesje drinken

Vicky en Mammietje, fijn dat het beter gaat met jullie meiden

Amber zelf gaan zitten, nog even en die loopt

Fuente, ik zou me niet al te schuldig voelen hoor. Zo'n teek is inderdaad een klein dingetje en ik neem aan dat je Sara niet elke dag van boven tot onder inspecteert Gewoon in de gaten houden, zoals Belana zegt.

Hier gaat het wat beter, Robin begint eindelijk wat minder te hoesten, maar hij reutelt nog wel even erg. Gelukkig drinkt hij zijn flessen weer beter, alleen nog steeds geen sap. Net groene thee met citroen geprobeerd, hij vond het wel lekker, maar dronk er ook niet veel van. We blijven proberen

De wvk had trouwens ook tegen mij gezegd dat ik maar boter, smeerkaas, smeerworst of appelstroop op Robin z'n boterhammetje moest smeren, zodat het wat smeuïger zou zijn. Nou, wij beginnen hier morgen met een droge boterham Ze stelde ook voor die laatste fles dan weg te laten vallen of maar een halve te geven. Tuurlijk, hij zit al maar op 3 flessen (waarvan 1 bord pap) en hij drinkt verder ontzettend slecht.. denk zelf na
Mijn afvalstrijd!
pi_38232773
Wennie, misschien krijgt hij meer dorst van dat soort beleg? Zou je kunnen proberen, maar ik zou idd zeker geen fles weglaten. Raar advies. Mijn jochie bliefte dat soort beleg niet, dat deed ik door zijn warme eten om daar wat meer smaak aan te geven! Ik smeerde juist het fruithapje op zijn broodje, dat maakt het ook smeuïger en is net jam tenslotte! Bovendien krijgt hij dan ook weer wat extra vocht binnen. Dat isss.... als Robin wel van zijn fruithapje gediend is natuurlijk!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:04:59 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38264764
zo hier wat heftige daagjes gehad!

max ging steeds slechter drinken, wegdraaien (auuuu!!! ) en huilen tijdens het drinken, had daktarin gel mogen halen van HA, maar jeetje wat een gedoe is dat om aan te brengen zeg!!! het is zo veel!! maargoed, in het begin hielp dat nog niet. dus max huilen huilen huilen en niet drinken.

dus ik ging kolven kijken of ie uit een flesje wil drinken en jahoor, meneer drinkt wel uit een fles
dus ik ging maar even een dagje kolven, waarmee ik er achter kwam dat ik 's ochtends 120cc uit 2 borsten haal, maar dat dat minder wordt hoe ver de dag vordert.
smiddags was het 100
om 4 uur was het 60
om 7 uur was het 40
om 10 uur was het nog maar 20 uit 2 borsten en dan ben ik een uur bezig..

dus ik max elke 2 uur aanleggen (of iig zo vaak als het ging) maar het werd maar niet meer, eerder minder Max helemaal gefrustreerd, zielig ventje.

ik heb hem uiteindelijk 2 dagen 1 keer kunstvoeding moeten geven omdat hij gewoon niks (of te weinig) binnenkreeg!!
nu ging hij (wrschnlijk van die voeding) veel spugen en hij heeft 1 avond alleen maar dunne luiers geproduceerd. (de hele avond door) waarvan 1 keer een soort geleipudding achtige poep.
hij heeft overdag maar 2 keer een uurtje geslapen

ik heb gisteren naar het CB gebeld om te vragen of die dunne luiers en spugen door de kunstvoeding kwamen (friso prev. hypo allergeen) en die vrouw zei waarschijnlijk wel.
eigenlijk belde ik ook om te vragen wat ik nou moest doen met mijn voeding maar ze had niet echt tips, ik had alles al geprobeerd. ze vertelde me af te wachten tot de daktarin gaat helpen.

en wonder! vandaag kijk ik in zijn mondje en bijna alle plekjes zijn weg!
hij drinkt nu weer graag en mijn BV komt weer wat meer op gang
maar jeetje ik was best bang met die dunne luiers enzo, heb voor de zekerheid maar ORS gekocht, ook omdat het nu weekend is enzo.

hij is nu zijn slaap aan het inhalen

zo aandoenlijk btw; tussen de moeilijke voedingen en de pijn in zijn mondje blijft max zo lief gewoon met van die halve lachjes enzo

iemand nog tips met die daktarin gel?
het is zo veel!! het aanbrengen met mijn vingers gaat gewoon niet omdat we er dan allebei helemaal onder zitten
ik heb een spuitje gebruikt de laatste keren, maar dat is best eng want max wil dan gaan happen ernaar. elke keer wordt het zo'n smeerboel
pi_38265151
Volgens het borstvoedingsforum moet je een heel klein beetje in de binnenkant van de wang smeren dacht ik, vraag het anders daar eens na! Er is nl een spruwmiddel waarvan in de bijsluiter staat dat je het zo in de mond moet geven, maar dat is taai plakkerig spul dat in de keel kan blijven zitten en daarom smeren ze het daar op een andere manier naar binnen.. ik weet alleen niet precies welk middel & hoe, dus beter daar even vragen nog.
Fijn dat het weer iets beter gaat, drinkt hij nu weer 'live'? Heb je zijn speelgoed ook behandeld (gewassen of in azijn in de week gezet)?
Succes & beterschap nog verder!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:26:43 #293
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38265334
ja dat is daktarin idd, maar er staat op het recept dat ik 2.5 ml moet geven dus dat is keiveel.. dat past niet op de binnenkant van zn wangetje

hij drinkt nu weer goed aan de borst ja
en zn speelgoedjes zijn ook behandeld!! sommige plastic dingen konden gewoon in t kookwater, rest met azijn gedaan
pi_38265476
Haha, ik zoek nu op het bv-forum op daktarin & spruw en zie dat je het advies al gekregen had daar
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?t=13284&highlight=spruw+daktarin
Ik bedoelde dus dat stukje van Rebecca minder per keer geven en dan in de wang smeren. Lukt dat niet?
pi_38265627
Pinquit, ik doe het nou volgens de methode van het bv forum: Ik doe drie bolletjes ter grootte van een erwt om de beurt aan brengen na elke voeding. Telkens met een schone vinger, 1 bolletje op de tong, 1 aan de ene zijkant wang/kaak en 1 aan de andere wang/kaak.

Stond precies beschreven in de link

Anders is het veels te veel en tis plakkerig ook nog.

En wel nog 10-14 dagen doorgaan hoor, ook bij jezelf! Ook al zijn de plekjes weg.

Fijn dat hij beter drinkt, je was er op tijd bij! Goed dat je actie hebt ondernomen Trots op je!

Poemojn, ik haar van de week al naar het bv forum gedirigeerd (streng op zijn nebelungs )

ik ben nu al 3 weken onderweg met spruw, wordt niet minder, eerder erger
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:25:07 #296
105850 Fuente
mamamuts
pi_38273730
Sara is vannacht voor de tweede keer uit logeren geweest bij opa en oma. Papa komt zo thuis met d'r, kan niet wachten om d'r te knuffelen!
Ik heb weer es een nieuwe voorraad hapjes gemaakt voor d'r. Bij een van de recepten een klein beetje italiaanse kruiden en bij een ander recept 1 lepeltje pesto erdoor gedaan, ben benieuwd hoe ze 't vindt!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:00:51 #297
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38274973
owja stom ik had het gewoon al gelezen daar
jeej ik ben zo blij dat het nu al minder wordt~!! bedankt voor je strenge optreden nebelung!

naar dat het bij jullie zo lang duurt
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:06:41 #298
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38279342
Pinquit; echt heel fijn dat het beter gaat! Kan zo frustrerend zijn als de borstvoeding niet loopt zoals je wil. Vooral idd als je een uur zit te kolven en je schrale oogst is maar 20 cc. AAAARGH!!! Ik ken die frustratie maar al te goed.Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Fuente; pesto gaat er hier in als ketellapper. Zacht van smaak en toch kruidig. Wordt vast een hit!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:08:57 #299
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38279416
Renz, ik voreg net naar je op het speeltuinbankje. Wilde weten of je naar Oerol gaat!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:09:55 #300
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38279456
Oeps, niet gelezen, ga nu meteen ff kijken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')