Nou dan laat ik me ook maar verleiden tot een uitgebreid verslagje.
Na een paar dagen sleutelen met hulp van een ervaren audimonteur (Andries) hebben we de auto in goede staat de straat op kunnen laten rollen voor de eerste testen. Mijn vader heeft een goed uitgeruste schuur inclusief smeerput dus het sleutelen en prullen wordt dan al snel een plezier. De andere JP stond al te springen want de auto zou en moest zaterdagmiddag zijn ringdoop ( met ons als eigenaar dan
![]()
) krijgen. Alles verliep voorspoedig en inderdaad JP heeft dezelfde dag nog wat rubber uitgesmeerd op de baan.
Aangezien wij (JPM en Lies) de zaterdagavond nog een feestje hadden tot een uurtje of 4 in de nacht zijn we pas om 10 uur naar de ring vertrokken in gezelschap van de " teammechanieker" Andries die als betaling in natura een dagje ring kado kreeg met zijn vriendin. Nou hij heeft genoten en we hebben weer veel herinneringen opgehaald uit zijn tijd met de 320i en de 405MI16 (geweldige wagen die laatste!!) Uiteraard heeft hij met andere JP meegereden aangezien vanwege mijn weinige ervaring ik hem niet de sensatie kan bezorgen.
Maar nu mezelf dus de ringdoop gunnen en dat was natuurlijk andere koek. Enkele jaren geleden met Fabian, Joris, JP, PaulR1, etc etc al een aantal rondjes gedaan op de motor maar vanwege hypotheek en dergelijke toen de motor maar verkocht. Het oude Ring gevoel kriebelde toch wel weer hevig en na een 8 rondenkaartje te hebben gekocht (jaarkaart komt nog) stond ik weldra voor het poortje om eens rustig het gevoel op te pakken. Gelukkig zat JP naast me en heeft me door heel wat bochten geleid. Hij had er op dat moment ten slotte al 18 rondjes opzitten en ik nog geen. Het ging traag maar zeker en de ervaring was er niet minder om.. zoals ik al wist is op mijn niveau het spiegelen net zo belangrijk als rechtuit kijken. De auto voelde goed aan en ondanks dat ik ingeschat had dat het onderstel te slap zou zijn afgeveerd hielden de banden toch overal maximaal contact met het wegdek.
Het tweede rondje was gelijk op de natte baan gezien het stond te regenen met mijn vriendin als bijrijdster. Dit ging wonderwel ietsje sneller en er kwam gestaag weer wat baankennis boven hier en daar. Totaal aan het eind van de middag nog wat rondjes zelf gereden met JP en Lies naast me en het ging steeds beter al bleef ik rond de 11:00 minuutjes BTG hangen maar ik ben totaal niet geintereseerd in de tijden al is het een maatstaf voor me of er ook echt progressie in mijn kunsjtes zit. Gelukkig bleek dat al zo al ben ik nog ver weg van het kunst en vliegwerk van de andere JP.
Lies heeft na een rondje in het dorp om de auto wat te voelen ook haar Ringdoop gehad met mij als bijrijder. Met mijn paar rondjes wist ik tot mijn voldoening toch al heel wat tips te geven omdat ik wist wat er ging komen al was het niet overal. Soms zaten we samen te kijken wat er zou komen na de heuvel.. Wie weet de tweede Sabine over een tijdje
Maar goed.. heerlijke dag gehad en echt genoten al was het wel peperduur. Niet verassend natuurlijk maar ik heb niet de inkomsten om dit elk weekend te gaan herhalen. Wel zo snel mogelijk weer terug natuurlijk maar zal wel weer wat weekjes duren. Ondertussen gaan we naar gewone wegbanden zoeken die het wat langer uithouden want de regenbanden die eronder lagen zijn alweer aan het einde van hun levensduur. Verder staat een spuitbeurt en andere velgen op het verlanglijstje met als klapper een 200+blok maar dan spreken we al ruim over de volgende winter. Op de korte termijn dus die bandjes en wellicht het onderstel iets harder zien te krijgen. Het is best een deinende boot, helt enorm over en staat nog redelijk hoog op zijn pootjes.
2 tevreden mensen hier in huis en tot de volgende keer!
JP