abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37697313
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 19:09 schreef XMN8R het volgende:

[..]

De praktijk-examinatoren krijgen een - zoals ze het zelf noemen - "opleiding Te laat remmen"

Regelmatig staat het zweet zelfs in de schoenen van de instructeurs die meerijden!
Ik zweet niet zo snel, zelf grijp ik ook altijd laat in om het probleem wat duidelijker te krijgen.
Preventief ingrijpen hou ik niet zo van, daar leren ze niet veel van. Laat het maar gebeuren, maar laat het nóóit gevaarlijk worden.
Daarnaast heb ik nog wel wát vertrouwen in examinatoren hoor.
pi_37697422
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 19:24 schreef vannelle het volgende:

[..]
Preventief ingrijpen hou ik niet zo van, daar leren ze niet veel van. Laat het maar gebeuren, maar laat het nóóit gevaarlijk worden.

Doet mijn instructeur ook, zo had ik een tijdje geleden bijna een fietser op mijn motorkap Ik kreeg bijna een hartaanval van de schrik. Dat gebeurt me dus nooit meer
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_37697482
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 19:29 schreef rena het volgende:

[..]

Doet mijn instructeur ook, zo had ik een tijdje geleden bijna een fietser op mijn motorkap Ik kreeg bijna een hartaanval van de schrik. Dat gebeurt me dus nooit meer
I've made my point.

Dank je!!
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:53:57 #154
87694 Robin__
letitredno
pi_37698443
you've

Vannelle is rijinstructeur begrijp ik toevallig ooit wel eens dingen van je eigen leerlingen hier teruggelezen? Denk dat de meeste mensen hier wat eerlijker zijn als in de lesauto hehe

Vind het wel knap dat jij het 'nooit' gevaarlijk 'laat worden'.. soms doen, vooral anderen zulke rare dingen dat hij net zo hard schrok als ikzelf, lijkt me toch echt niet prettig om dan naast een 'beginnend bestuurder' te zitten. (nou vertrouw ik mezelf wel voldoende.. maar je vertrouwt jezelf een stuk meer als bijna wie dan ook)
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:15:37 #155
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_37699765
Nou, de zenuwen beginnen nu toch wel weer een klein beetje te komen hoor! Al ben ik er minder mee bezig dan de vorige keer. Ik wil het resultaatnog wel in dit topic kunnen posten, dus rustig aan hé
Back in business.
pi_37699784
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:
you've
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:Vannelle is rijinstructeur begrijp ik
Klopt inderdaad, heb je goed begrepen.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:toevallig ooit wel eens dingen van je eigen leerlingen hier teruggelezen? Denk dat de meeste mensen hier wat eerlijker zijn als in de lesauto hehe
Nee, eigenlijk niet.
Maar die eerlijkheid maak ik me niet zo'n zorgen over, die is er in de auto ook wel al ligt de drempel om wat te zeggen dan misschien wat hoger.
Ik moedig mensen juist aan om eerlijk te zeggen hoe of wat en te zeggen als ze iets niet bevalt, dat is beter voor de samenwerking lijkt mij.
Samenwerking? Ja, de leerling doet het niet alleen, ik doe het niet alleen en we hebben hetzelfde doel.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:Vind het wel knap dat jij het 'nooit' gevaarlijk 'laat worden'.. soms doen, vooral anderen zulke rare dingen dat hij net zo hard schrok als ikzelf, lijkt me toch echt niet prettig om dan naast een 'beginnend bestuurder' te zitten. (nou vertrouw ik mezelf wel voldoende.. maar je vertrouwt jezelf een stuk meer als bijna wie dan ook)
Dan heb ik het over situaties die je aan kunt zien komen, niet over situaties die geheel onverwacht opduiken en een ervaren automobilist ook laten schrikken.
Daarnaast ben ik natuurlijk ook niet foutloos of een superchauffeur maar ik kan wel goed anticiperen en da's toch best wel handig in dit werk.
En die enkele keer dat ik zelf ook schrik: Ik laat het niet merken, werkt niet echt rustgevend lijkt mij.
Als ik zelf een keer fout zit zeg ik dat ook eerlijk, zo werkt het nou eenmaal.
Het is en blijft een leuk beroep maar het is echt minder gevaarlijk als menigeen denkt.

Nog even over dat nooit gevaarlijk laten worden:
Stel ik heb een leerling die zelfs na een lang gesprek vol blijft houden dat een bepaalde bocht in de 4e versnelling kan terwijl ik juist duidelijk probeer te maken dat de 3e versnelling op het randje is en de 2e ws. de beste keuze is. De boodschap komt niet over.
Dan heb ik zoiets van: Als jij het zo zeker weet, doe het dan maar.
Gaat die bocht goed? Nee, natuurlijk niet. Veel te hard en dus veel te wijd.
Gevaarlijk? Nee. Leerzaam? Oh, écht wel! Doen ze nooit weer.
Dat zijn dus dingen die voorspelbaar zijn en ongevaarlijk, andere weggebruikers zijn altijd onvoorspelbaar, je moet met de stomste dingen rekening houden.
Laat je een leerling dan "spelen en ontdekken"? Nee, da's gevaarlijk en gebeurt dus niet.

Maar geloof me, 99% van de gebeurtenissen in het verkeer kun je voorspellen en dus kun je eea goed veilig houden.
Die ene hork die je af en toe tegen komt zal ook een ervaren chauffeur verrassen dus daar zit al geen extra gevaar in.
Het is balanceren..............laat ze situaties ervaren zonder gevaar op te zoeken.
En dat is prima mogelijk.
pi_37700376
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:15 schreef Shirley het volgende:
Nou, de zenuwen beginnen nu toch wel weer een klein beetje te komen hoor! Al ben ik er minder mee bezig dan de vorige keer. Ik wil het resultaatnog wel in dit topic kunnen posten, dus rustig aan hé
Good luck!!!

Mijn huisgenootje had vandaag theorie-examen en met haar oefenexamens zakte ze steeds, en ik bleef maar volhouden dat ze het met der echte examen echt wel ging halen, en dat was ook zo, geslaagd met maar 2 foutjes
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:42:51 #158
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_37700558
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Good luck!!!

Mijn huisgenootje had vandaag theorie-examen en met haar oefenexamens zakte ze steeds, en ik bleef maar volhouden dat ze het met der echte examen echt wel ging halen, en dat was ook zo, geslaagd met maar 2 foutjes
Dank je. Weet jij nou al een nieuwe datum?
Back in business.
pi_37703790
ik wordt over 35 minuutjes opgehaald voor een dubbele rijles, mijn 3e en 4e les om precies te zijn.. tis lekker weer, heb er wel zin in
  woensdag 10 mei 2006 @ 08:44:06 #160
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37704029
morgen weer 2 uur rijden om 11:45
pi_37704894
Goeiemorgen

Nadat ik op 26 april m'n roze papiertje heb gehaald, toch maar weer eens een post in het topic wat ik de 4 maanden dat ik les had toch betrekkelijk goed volgde.

Deze post is helemaal niet om mensen jaloers te maken, of om te laten zien dat ik al wél heb wat zij zullen krijgen, maar... beschouw het als een eeh.... motivatie om door te gaan met lessen

Mensen, er is niets zo relaxed als zelf in de auto kunnen stappen en rond te rijden. Ik rijd natuurlijk nog steeds volgens de regels (de paar jongeren die zodra ze hun rijbewijs hebben veel te hard gaan rijden moeten ze oppakken), maar het zelf bepalen waar je heengaat, hoe je rijdt, je eigen CDtjes in plaats van die eindeloze radio... Je rijdt nu zonder L op het dak, en wordt écht opeens anders aangekeken, je wordt beschouwd als volwaardig verkeersdeelnemer...

Oftewel> het heeft alleen maar voordelen, afgezien van de extra kostenpost: benzine
Dus, toy toy, iedereen zet em op, zorg vooral dat je doorzet en dat je het haalt, want het is geweldig.

ikzelf heb net geen vier maanden gelest, en ben met 36 lesuur geslaagd voor de tweede keer afrijden bij het CBR in Rijswijk.
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:32:56 #162
139407 jorienvdherik
pi_37704941
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Goeiemorgen

Nadat ik op 26 april m'n roze papiertje heb gehaald, toch maar weer eens een post in het topic wat ik de 4 maanden dat ik les had toch betrekkelijk goed volgde.

Deze post is helemaal niet om mensen jaloers te maken, of om te laten zien dat ik al wél heb wat zij zullen krijgen, maar... beschouw het als een eeh.... motivatie om door te gaan met lessen

Mensen, er is niets zo relaxed als zelf in de auto kunnen stappen en rond te rijden. Ik rijd natuurlijk nog steeds volgens de regels (de paar jongeren die zodra ze hun rijbewijs hebben veel te hard gaan rijden moeten ze oppakken), maar het zelf bepalen waar je heengaat, hoe je rijdt, je eigen CDtjes in plaats van die eindeloze radio... Je rijdt nu zonder L op het dak, en wordt écht opeens anders aangekeken, je wordt beschouwd als volwaardig verkeersdeelnemer...

Oftewel> het heeft alleen maar voordelen, afgezien van de extra kostenpost: benzine
Dus, toy toy, iedereen zet em op, zorg vooral dat je doorzet en dat je het haalt, want het is geweldig.

ikzelf heb net geen vier maanden gelest, en ben met 36 lesuur geslaagd voor de tweede keer afrijden bij het CBR in Rijswijk.
heb eigenlijk alleen bij vrienden gezeten in de auto die toch wat harder rijden dan mag
pi_37705012
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:32 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

heb eigenlijk alleen bij vrienden gezeten in de auto die toch wat harder rijden dan mag
ssst

Mijn punt is het volgende: als je Blik op de Weg kijkt, of Wegmisbruikers, en je ziet een filmpje waarin een agressief rijdende bestuurder structureel zijn knipperlicht vergeet, een doorgetrokken streep overschrijdt, veel te hard rijdt op gevaarlijke punten, geen voorrang verleent aan rechts... En dan stapt daar een pikkie, een puistenkop die een half jaar z'n rijbewijs heeft, uit die auto...

Dan breekt m'n klomp. Ikzelf rijd natuurlijk soms wel íets harder dan toegestaan, al is het alleen maar om je tempo aan het verkeer aan te passen, maare er zijn grenzen. :S)
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:37:42 #164
139407 jorienvdherik
pi_37705040
ja idd.. dat doen mijn vrienden ook niet.
maar wil echt graag mijn rijbewijs. eerst nog heel erg goed theorie doen.
echt zin om in augustus naar feyenoord te gaan met de auto door heel Nederland
pi_37705181
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:37 schreef jorienvdherik het volgende:
ja idd.. dat doen mijn vrienden ook niet.
maar wil echt graag mijn rijbewijs. eerst nog heel erg goed theorie doen.
echt zin om in augustus naar feyenoord te gaan met de auto door heel Nederland
ja, kan het me voorstellen... Zo moet mijn broertje vanmiddag naar de orthodontist die op een half uur rijden woont (bevriend, anders hadden we er natuurlijk wel een dichterbij gevonden). Mijn moeder had geen zin, of ik niet met dit weer even hem wilde brengen in de Peugeut 206 CC (= Cabrio). Ach, ik ben de beroerdste niet
pi_37705414
Ik word om half 11 opgehaald, nog een uurtje rijden en dan 11.40 examen!

Tot later
Back in business.
pi_37705843
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:42 schreef Shirley het volgende:

[..]

Dank je. Weet jij nou al een nieuwe datum?
Nope, maar het wordt waarschijnlijk pas tussen 12 en 19 juni

Maar instructeur gaat proberen of ik kan op een tijd die eerder vrijkomt, hoop het maar, want vind 2,5 maand wachten toch wel erg lang

Nog een keer heel veel succes zometeen
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:16:52 #168
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37706019
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:53 schreef Shirley het volgende:
Ik word om half 11 opgehaald, nog een uurtje rijden en dan 11.40 examen!

Tot later
Suc6 meid, je kan 't.
Zelfs ik heb 't gehaald.
pi_37706988
Nou, ik ben weer gezakt hoor. Het was ook echt een mierenneuker van een examinator, m'n instructrice zei al: ''Je moet een ervaren rijder wezen wil je bij hem slagen'' Nou, ik heb het gemerkt. Meneer wist even mijn hele zelfvertrouwen qua rijden in 10 minuten de grond in te boren. ''Ja, ik adviseer om er nog wat uurtjes tegen aan te gooien'' Terwijl ik normaal prima rijd!
Ik zeg niet dat ik foutloos reed, want ik liep weer te kutten met invoegen, dus wat dat betreft vond ik het wel redelijk. Maar volgens hem was ik te onzeker, keek ik niet goed, m'n gedrag op kruispunten was niet goed en het van rijstrook wisselen. Knap dat ie dat allemaal kon zien, terwijl ie de meerderheid van de tijd omgedraaid zat om met m'n instrucrice te kletsen. Ik baal dus echt enorm! Er wordt wel weer een nieuwe datum voor me aangevraagd, maar begin mezelf af te vragen of ik er wel klaar voor ben. Bedankt meneer Kromjong! (Voor de mensen die in Rotterdam Noord gaan afrijden, ik hoop van harte dat jullie die vent niet krijgen)
Back in business.
  woensdag 10 mei 2006 @ 13:51:12 #170
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_37707102
Godver Shriley. Ik had de eerste keer ook zo'n mierenneuker. Dat is niet grappig.

.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:03:23 #171
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37709067
Echt kut voor je Shirley, dat is echt heel erg vervelend lijkt me
Ik hoop voor je dat je snel weer opnieuw kunt afrijden, en je hoeft niet te twijfelen of je er klaar voor bent of niet, je weet gewoon dat je goed kunt rijden, want anders mag je van je instructeur echt niet op examen!

Ik heb net even met het CBR gebeld over mijn rijbewijs. Zegt die vent die ik aan de lijn krijg:
"Ja, alle papieren die je nodig hebt liggen hier klaar, ze moeten alleen nog even een keer door het typemachine gehaald worden door een vrouw van de administratie, en die zijn nu niet aanwezig. Je kunt morgenmiddag je papieren op komen halen."

Ik zei: "Als het alleen even een paar lettertjes typen is, kun je dat dan niet even zelf doen, jullie hebben tenslotte een fout gemaakt en ik wil niet wachten op jullie om die fout recht te zetten als ik vandaag mijn rijbewijs nog kan hebben"

"Nee sorry, ik kan niks voor je doen, kom hem morgen maar afhalen."

Damn, wat een kutorganisatie hebben ze daar bij het CBR, het is dat ik C + E nog wil gaan halen, anders mochten ze allemaal sterven daar
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:22:30 #172
87694 Robin__
letitredno
pi_37709593
Kutzooi zeg shirley !
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 10:10 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nope, maar het wordt waarschijnlijk pas tussen 12 en 19 juni

Maar instructeur gaat proberen of ik kan op een tijd die eerder vrijkomt, hoop het maar, want vind 2,5 maand wachten toch wel erg lang

Nog een keer heel veel succes zometeen
nouja vanaf nu is het nog een maandje.. waarom heeft het in godsnaam zo lang geduurd voor je een nieuwe datum hoorde hij kan toch thuis gewoon in de computer kijken en je examen aanvragen
pi_37709691
Bedankt allemaal...
Back in business.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:26:50 #174
87694 Robin__
letitredno
pi_37709696
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:03 schreef JosvG het volgende:
Damn, wat een kutorganisatie hebben ze daar bij het CBR, het is dat ik C + E nog wil gaan halen, anders mochten ze allemaal sterven daar
Volgens mij gaat het c rijbewijs niet via het cbr (afgezien van de theorie) maar via het ccv (of cvv iets met een c en een v iig)

De dag dat ik mn a en b (eventueel b+e) heb wil ik ook NIETS maar dan ook NIETS meer te maken hebben met rijscholen/rijinstructeurs/examinatoren en het cbr
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:41:18 #175
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_37710063
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:26 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het c rijbewijs niet via het cbr (afgezien van de theorie) maar via het ccv (of cvv iets met een c en een v iig)

De dag dat ik mn a en b (eventueel b+e) heb wil ik ook NIETS maar dan ook NIETS meer te maken hebben met rijscholen/rijinstructeurs/examinatoren en het cbr
Als dat zo is mogen ze nu al allemaal platgebrand worden
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:55:18 #176
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37710357
Vandaag aangereden van achteren... Was bij een t splitsing, waar ik geen reet zag, dus wil hem naar zijn 1 schakelen, schakel ik hem naar ze 3

Instructeur vol op de rem, en opeens boem, auto tegen de bumper....

Morgen weer 4 uur lessen , vrijdag examen
pi_37710409
Ik hoorde dat het CBR hier van de week beroofd is.
Back in business.
pi_37710996
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:57 schreef Shirley het volgende:
Ik hoorde dat het CBR hier van de week beroofd is.
Dan laten ze nog meer mensen zakken om hun verloren geld terug te vinden.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_37711056
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:20 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dan laten ze nog meer mensen zakken om hun verloren geld terug te vinden.
Ja, daarom ben ik dus gezakt.
Back in business.
pi_37711192
Shirley: In een grote stad afrijden is gewoon moeilijk. Het gemiddeld aantal uren voor vrouwen ligt zo rond de 40 geloof ik, en qua afrijden heb je in de stad ook gewoon een keer extra nodig. Ik heb zelf meer dan 60 lessen gehad en ben de tweede keer geslaagd.

Eerste keer een hele vervelende examinator. Ze ging iedere keer zitten remmen voor ik de kans kreeg, hield de rem in zodat ik niet weg kon rijden op het moment dat ik dat goed vond, en op de kortste invoegstrook in heel Rotterdam, waar een busje ruimte voor me houdt om in te voegen, gaat ze zitten mekkeren dat ik 'm d'r niet zo tussen moest steken en best wat langer op de invoegstrook had kunnen blijven zitten (ja hoor...). Ze vertelde me halverwege al dat ik gezakt was en liet me toen dus nog een kwartier rijden. Ergens anders was het zo druk dat ik niet kon afslaan, want zowel links als rechts hadden voorrang op me. Toen ging ze hysterisch zitten doen, "rijd nou door, je kan hier niet blijven staan". Dus toen het enigszins kon, en het links vrij was, reed ik door en blokkeerde de boel om te wachten tot rechts ook vrij was, omdat ze zo hysterisch zat te doen en toen werd ze weer boos dat ik het kruispunt blokkeerde. Ja godver, wat WIL je nou? Uiteindelijk was ik helemaal de kluts kwijt toen en heb ik de auto 14 keer af laten slaan, waarvan ongeveer zes keer achter elkaar op een verkeersdrempel, terwijl me dat normaalgesproken sporadisch gebeurde. Ik was zo boos dat ik weggelopen ben bij de bespreking, ik had het mens het liefst over d'r tafeltje getrokken. Achteraf zei de instructeur ook dat ik eigenlijk een klacht in had moeten dienen. Hoe zij zich gedroeg was gewoon achterlijk.

Tweede keer was veel beter. Die was heel streng, maar wel rechtvaardig. Natuurlijk was ik wel zenuwachtig, maar afgezien van dat ik met straatje keren aan twee kanten de stoep op reed (terwijl ik dat normaal dus noooooooooooooit had, straatje keren heeft me nooit moeite gekost) en ongeveer anderhalve meter naast de stoep ingeparkeerd had (ok, nooit m'n sterkste punt geweest, maar dat was wel heel dramatisch), ging het wel goed.

Volgens mij worden sommige mensen gewoon examinator omdat ze daar de 'macht' hebben om mensen nerveus te maken, te vernederen en geld uit de zak te kloppen.
Sanity is (not) statistical
pi_37711327
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:28 schreef Maeghan het volgende:
Shirley: In een grote stad afrijden is gewoon moeilijk. Het gemiddeld aantal uren voor vrouwen ligt zo rond de 40 geloof ik, en qua afrijden heb je in de stad ook gewoon een keer extra nodig. Ik heb zelf meer dan 60 lessen gehad en ben de tweede keer geslaagd.

Eerste keer een hele vervelende examinator. Ze ging iedere keer zitten remmen voor ik de kans kreeg, hield de rem in zodat ik niet weg kon rijden op het moment dat ik dat goed vond, en op de kortste invoegstrook in heel Rotterdam, waar een busje ruimte voor me houdt om in te voegen, gaat ze zitten mekkeren dat ik 'm d'r niet zo tussen moest steken en best wat langer op de invoegstrook had kunnen blijven zitten (ja hoor...). Ze vertelde me halverwege al dat ik gezakt was en liet me toen dus nog een kwartier rijden. Ergens anders was het zo druk dat ik niet kon afslaan, want zowel links als rechts hadden voorrang op me. Toen ging ze hysterisch zitten doen, "rijd nou door, je kan hier niet blijven staan". Dus toen het enigszins kon, en het links vrij was, reed ik door en blokkeerde de boel om te wachten tot rechts ook vrij was, omdat ze zo hysterisch zat te doen en toen werd ze weer boos dat ik het kruispunt blokkeerde. Ja godver, wat WIL je nou? Uiteindelijk was ik helemaal de kluts kwijt toen en heb ik de auto 14 keer af laten slaan, waarvan ongeveer zes keer achter elkaar op een verkeersdrempel, terwijl me dat normaalgesproken sporadisch gebeurde. Ik was zo boos dat ik weggelopen ben bij de bespreking, ik had het mens het liefst over d'r tafeltje getrokken. Achteraf zei de instructeur ook dat ik eigenlijk een klacht in had moeten dienen. Hoe zij zich gedroeg was gewoon achterlijk.

Tweede keer was veel beter. Die was heel streng, maar wel rechtvaardig. Natuurlijk was ik wel zenuwachtig, maar afgezien van dat ik met straatje keren aan twee kanten de stoep op reed (terwijl ik dat normaal dus noooooooooooooit had, straatje keren heeft me nooit moeite gekost) en ongeveer anderhalve meter naast de stoep ingeparkeerd had (ok, nooit m'n sterkste punt geweest, maar dat was wel heel dramatisch), ging het wel goed.
Jeetje! Als ik zo over je eerste keer lees, viel het nog mee bij mij. Ik moest ook weer bijzondere verrichtingen doen, straatje keren en achteruit vakparkeren. Zegt ie achteraf: ''Ja, die bijzondere verrichtingen gingen redelijk goed, al stond je niet helemaal recht met parkeren''
Daar gáát het toch ook verdomme niet om, het gaat om het kijken, balzak!
quote:
Volgens mij worden sommige mensen gewoon examinator omdat ze daar de 'macht' hebben om mensen nerveus te maken, te vernederen en geld uit de zak te kloppen.
Echt hé.
Back in business.
pi_37711699
Balen zeg Shirley
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:22 schreef Robin__ het volgende:

nouja vanaf nu is het nog een maandje.. waarom heeft het in godsnaam zo lang geduurd voor je een nieuwe datum hoorde hij kan toch thuis gewoon in de computer kijken en je examen aanvragen
Ja, maar de eerstkomende datum was toen dus tussen 12-19 juni Duurt echt heel erg lang, omdat iedereen hem voor de zomer wil hebben, maar ik les al 1,5 jaar bijna en ik wil hem toch ook echt wel graag van de zomer hebben
pi_37712495
vannochtend dus dubbele rijles gehad.. eerste 10/15 minuten ging best wel klote eigelijk hij is 1 keer afgeslagen toen ik weg wou rijden bij een stoplicht.. drie boze mensen in mijn achteruitkijkspiegel af en toe verkeerd geschakeld.. van zn 2 naar 5 ipv 2 naar 3 en 2x een fout gemaakt bij het uitstappen.. ik denk dat ik klaar ben als ik de motor afzet, maar ik moet nog even netjes uitstappen... vooruit ingeparkeerd.. straatje gekeerd en 2 rotondes meegepakt, ging allemaal goed... ik mag 27 juni mijn TTT rijden en 13 Juli mag ik afrijden..
pi_37713797
Shirley, wat kut
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_37713825
Ja, het zuigt behoorlijk af en toe. Ik kan er ook wel boos over blijven doen,maar daar schiet ik toch niks mee op.
Back in business.
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:29:42 #186
87694 Robin__
letitredno
pi_37714441
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:12 schreef Thrilled het volgende:
vannochtend dus dubbele rijles gehad.. eerste 10/15 minuten ging best wel klote eigelijk hij is 1 keer afgeslagen toen ik weg wou rijden bij een stoplicht.. drie boze mensen in mijn achteruitkijkspiegel af en toe verkeerd geschakeld.. van zn 2 naar 5 ipv 2 naar 3 en 2x een fout gemaakt bij het uitstappen.. ik denk dat ik klaar ben als ik de motor afzet, maar ik moet nog even netjes uitstappen... vooruit ingeparkeerd.. straatje gekeerd en 2 rotondes meegepakt, ging allemaal goed... ik mag 27 juni mijn TTT rijden en 13 Juli mag ik afrijden..
Hehe.. maar dit was toch pas je 4e en 5e les ofzo toch? Denk dat hij rond die tijd bij veel mensen pas af en toe af begon te slaan.. meeste mensen worden in het begin ook echt wel geholpen met de koppeling.. maarja je zal het toch zelf moeten leren en dan gaat het wel eens mis (misschien deed jou instructeur dat wel niet en maakte je zelf nu een foutje, dat weet ik natuurlijk niet.. maar als het zo is heb je het vast wel een keer gemerkt ) wel logisch ook natuurlijk.. stel je voor dat je je eerste les om de haverklap de motor af laat slaat eerst wat zelfvertrouwen opbouwen in de auto.. daarna even op je bek gaan.. en dan weer door

boze mensen moet je gewoon scheit aan hebben trouwens, gewoon compleet negeren! hoe lang duurt het nu voor m weer start en door kunt rijden.. 10 seconden? wat een geduld zeg (kijk als je daardoor nou net niet door het stoplicht komt zou ik ook geirriteerd zijn maar dan alsnog.. zitten ze 2 min extra in de auto.. shocking

(ohja kleine tip misschien.. als ie afslaat op een onhandige plek, waar het zeg maar een klein beetje mogelijk is om om jou heen te rijden, goed om je heen kijken voor je doorrijd (ipv zsm weer doorgassen ) sommige mensen hebben de neiging om gelijk om je heen te kruipen )
pi_37714507
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hehe.. maar dit was toch pas je 4e en 5e les ofzo toch? Denk dat hij rond die tijd bij veel mensen pas af en toe af begon te slaan.. meeste mensen worden in het begin ook echt wel geholpen met de koppeling.. maarja je zal het toch zelf moeten leren en dan gaat het wel eens mis (misschien deed jou instructeur dat wel niet en maakte je zelf nu een foutje, dat weet ik natuurlijk niet.. maar als het zo is heb je het vast wel een keer gemerkt ) wel logisch ook natuurlijk.. stel je voor dat je je eerste les om de haverklap de motor af laat slaat eerst wat zelfvertrouwen opbouwen in de auto.. daarna even op je bek gaan.. en dan weer door

boze mensen moet je gewoon scheit aan hebben trouwens, gewoon compleet negeren! hoe lang duurt het nu voor m weer start en door kunt rijden.. 10 seconden? wat een geduld zeg (kijk als je daardoor nou net niet door het stoplicht komt zou ik ook geirriteerd zijn maar dan alsnog.. zitten ze 2 min extra in de auto.. shocking

(ohja kleine tip misschien.. als ie afslaat op een onhandige plek, waar het zeg maar een klein beetje mogelijk is om om jou heen te rijden, goed om je heen kijken voor je doorrijd (ipv zsm weer doorgassen ) sommige mensen hebben de neiging om gelijk om je heen te kruipen )
ik merk sowieso niet dat hij me helpt met de pedalen.. eerste les hebben we door een wijk gereden waar ik alleen met de koppeling moest rijden, dus toen leerde ik al veel over de koppeling.. ik merk alleen dat hij af en toe bij remt, maar dat is alles.. ik krijg sowieso weinig hulp en alles gaat best goed...vandaag was mijn 3e en 4e les... morgenmiddag mijn 5e en 6e les, wordt spiegels/dode hoek en hellingproef
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:36:34 #188
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_37714580
Morgen theorie, hoop dat ik het haal want dan kan ik m'n praktijk aanvragen.
Jawel, je keek.
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:39:11 #189
139407 jorienvdherik
pi_37714633
succes, ik moet het 22 mei ook halen
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:40:50 #190
131729 jna
pi_37714671
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:39 schreef jorienvdherik het volgende:
succes, ik moet het 22 mei ook halen
Bedankt.
Mag je dan ook meteen je praktijk aanvragen?
Jawel, je keek.
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:42:37 #191
139407 jorienvdherik
pi_37714718
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:40 schreef jna het volgende:

[..]

Bedankt.
Mag je dan ook meteen je praktijk aanvragen?
heeft hij al gedaan.. weet al 3/4 weken wanneer ik moet afrijden. Maar heb eigenlijk te laat gebeld naar cbr dus nu moet ik 22 mei in 1x halen. wordt ook mijn 1e theorie. Heb gelukkig veel vrij komende week. Dus het moet kunnen.

1 juni heb ik al ttt
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:45:44 #192
131729 jna
pi_37714784
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:42 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

heeft hij al gedaan.. weet al 3/4 weken wanneer ik moet afrijden. Maar heb eigenlijk te laat gebeld naar cbr dus nu moet ik 22 mei in 1x halen. wordt ook mijn 1e theorie. Heb gelukkig veel vrij komende week. Dus het moet kunnen.

1 juni heb ik al ttt
ok, hoop dat je het haalt
Jawel, je keek.
pi_37715920
yeah! vanochtend eerste keer afrijden en geslaagd!
pi_37716018
gefeliciteerd
pi_37716241
Ik heb vandaag ook weer les gehad maar dan in een andere auto dan normaal. Damn dat merk je echt wel, heb echt veel gehaperd bij het schakelen de hele tijd
Wel 140 km/u gereden op de snelweg omdat mijn instructeur dacht dat ik dat niet durfde ofzo hehe! Voor de rest geen bijzonderheden eigenlijk, 6 juni heb ik theorie en ik heb 3 verschillende cd-roms om te oefenen
Niet waf-waf doen!
pi_37716755
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:48 schreef Scharrelkip het volgende:
Ik heb vandaag ook weer les gehad maar dan in een andere auto dan normaal. Damn dat merk je echt wel, heb echt veel gehaperd bij het schakelen de hele tijd
Wel 140 km/u gereden op de snelweg omdat mijn instructeur dacht dat ik dat niet durfde ofzo hehe! Voor de rest geen bijzonderheden eigenlijk, 6 juni heb ik theorie en ik heb 3 verschillende cd-roms om te oefenen
wtf lekkere leraar heb je dan...
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:10:41 #197
87694 Robin__
letitredno
pi_37716805
Wat vind je nou zo schokkend? 140 of dat die leraar zegt dat ze wat bang overkomt
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:11:03 #198
139407 jorienvdherik
pi_37716816
denk 140
pi_37716853
Nja zoals zij het zegt zie ik de volgende situatie voor me:

Scharrelkip rijd op de snelweg, en de leraar zegt, je durft vast geen 140 te rijden... dus Scharrelkip gas bij, hehe echt wel...

zoiets dan nog, als ik 10 km/u boven het toegestane zit zegt mijn leraar dat ik daar niet zo hard mag... en het is een leraar, die moet je leren rijden, niet uitdagen om je harder te laten rijden...
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:13:16 #200
139407 jorienvdherik
pi_37716893
eens,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')