Ik zweet niet zo snel, zelf grijp ik ook altijd laat in om het probleem wat duidelijker te krijgen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:09 schreef XMN8R het volgende:
[..]
De praktijk-examinatoren krijgen een - zoals ze het zelf noemen - "opleiding Te laat remmen"
Regelmatig staat het zweet zelfs in de schoenen van de instructeurs die meerijden!
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Preventief ingrijpen hou ik niet zo van, daar leren ze niet veel van. Laat het maar gebeuren, maar laat het nóóit gevaarlijk worden.
I've made my point.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:29 schreef rena het volgende:
[..]
Doet mijn instructeur ook, zo had ik een tijdje geleden bijna een fietser op mijn motorkapIk kreeg bijna een hartaanval van de schrik. Dat gebeurt me dus nooit meer
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:
you've
Klopt inderdaad, heb je goed begrepen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:Vannelle is rijinstructeur begrijp ik![]()
Nee, eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:toevallig ooit wel eens dingen van je eigen leerlingen hier teruggelezen? Denk dat de meeste mensen hier wat eerlijker zijn als in de lesauto hehe
Dan heb ik het over situaties die je aan kunt zien komen, niet over situaties die geheel onverwacht opduiken en een ervaren automobilist ook laten schrikken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 20:53 schreef Robin__ het volgende:Vind het wel knap dat jij het 'nooit' gevaarlijk 'laat worden'.. soms doen, vooral anderen zulke rare dingen dat hij net zo hard schrok als ikzelf, lijkt me toch echt niet prettig om dan naast een 'beginnend bestuurder' te zitten. (nou vertrouw ik mezelf wel voldoende.. maar je vertrouwt jezelf een stuk meer als bijna wie dan ook)
Good luck!!!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:15 schreef Shirley het volgende:
Nou, de zenuwen beginnen nu toch wel weer een klein beetje te komen hoor! Al ben ik er minder mee bezig dan de vorige keer. Ik wil het resultaatnog wel in dit topic kunnen posten, dus rustig aan hé
Dank je. Weet jij nou al een nieuwe datum?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Good luck!!!
Mijn huisgenootje had vandaag theorie-examen en met haar oefenexamens zakte ze steeds, en ik bleef maar volhouden dat ze het met der echte examen echt wel ging halen, en dat was ook zo, geslaagd met maar 2 foutjes
heb eigenlijk alleen bij vrienden gezeten in de auto die toch wat harder rijden dan magquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Goeiemorgen
Nadat ik op 26 april m'n roze papiertje heb gehaald, toch maar weer eens een post in het topic wat ik de 4 maanden dat ik les had toch betrekkelijk goed volgde.
Deze post is helemaal niet om mensen jaloers te maken, of om te laten zien dat ik al wél heb wat zij zullen krijgen, maar... beschouw het als een eeh.... motivatie om door te gaan met lessen
Mensen, er is niets zo relaxed als zelf in de auto kunnen stappen en rond te rijden. Ik rijd natuurlijk nog steeds volgens de regels (de paar jongeren die zodra ze hun rijbewijs hebben veel te hard gaan rijden moeten ze oppakken), maar het zelf bepalen waar je heengaat, hoe je rijdt, je eigen CDtjes in plaats van die eindeloze radio... Je rijdt nu zonder L op het dak, en wordt écht opeens anders aangekeken, je wordt beschouwd als volwaardig verkeersdeelnemer...
Oftewel> het heeft alleen maar voordelen, afgezien van de extra kostenpost: benzine
Dus, toy toy, iedereen zet em op, zorg vooral dat je doorzet en dat je het haalt, want het is geweldig.
ikzelf heb net geen vier maanden gelest, en ben met 36 lesuur geslaagd voor de tweede keer afrijden bij het CBR in Rijswijk.
ssstquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:32 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heb eigenlijk alleen bij vrienden gezeten in de auto die toch wat harder rijden dan mag![]()
ja, kan het me voorstellen... Zo moet mijn broertje vanmiddag naar de orthodontist die op een half uur rijden woont (bevriend, anders hadden we er natuurlijk wel een dichterbij gevonden). Mijn moeder had geen zin, of ik niet met dit weer even hem wilde brengen in de Peugeut 206 CC (= Cabrio). Ach, ik ben de beroerdste nietquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:37 schreef jorienvdherik het volgende:
ja idd.. dat doen mijn vrienden ook niet.
maar wil echt graag mijn rijbewijs. eerst nog heel erg goed theorie doen.
echt zin om in augustus naar feyenoord te gaan met de auto door heel Nederland
Nope, maar het wordt waarschijnlijk pas tussen 12 en 19 juniquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:42 schreef Shirley het volgende:
[..]
Dank je. Weet jij nou al een nieuwe datum?
Suc6 meid, je kan 't.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:53 schreef Shirley het volgende:
Ik word om half 11 opgehaald, nog een uurtje rijden en dan 11.40 examen!
Tot later
nouja vanaf nu is het nog een maandje.. waarom heeft het in godsnaam zo lang geduurd voor je een nieuwe datum hoordequote:Op woensdag 10 mei 2006 10:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nope, maar het wordt waarschijnlijk pas tussen 12 en 19 juni![]()
Maar instructeur gaat proberen of ik kan op een tijd die eerder vrijkomt, hoop het maar, want vind 2,5 maand wachten toch wel erg lang
Nog een keer heel veel succes zometeen
Volgens mij gaat het c rijbewijs niet via het cbr (afgezien van de theorie) maar via het ccv (of cvv iets met een c en een v iig)quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:03 schreef JosvG het volgende:
Damn, wat een kutorganisatie hebben ze daar bij het CBR, het is dat ik C + E nog wil gaan halen, anders mochten ze allemaal sterven daar
Als dat zo is mogen ze nu al allemaal platgebrand wordenquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:26 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het c rijbewijs niet via het cbr (afgezien van de theorie) maar via het ccv (of cvv iets met een c en een v iig)
De dag dat ik mn a en b (eventueel b+e) heb wil ik ook NIETS maar dan ook NIETS meer te maken hebben met rijscholen/rijinstructeurs/examinatoren en het cbr
Dan laten ze nog meer mensen zakken om hun verloren geld terug te vinden.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:57 schreef Shirley het volgende:
Ik hoorde dat het CBR hier van de week beroofd is.![]()
Ja, daarom ben ik dus gezakt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:20 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dan laten ze nog meer mensen zakken om hun verloren geld terug te vinden.
Jeetje! Als ik zo over je eerste keer lees, viel het nog mee bij mij. Ik moest ook weer bijzondere verrichtingen doen, straatje keren en achteruit vakparkeren. Zegt ie achteraf: ''Ja, die bijzondere verrichtingen gingen redelijk goed, al stond je niet helemaal recht met parkeren''quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:28 schreef Maeghan het volgende:
Shirley: In een grote stad afrijden is gewoon moeilijk. Het gemiddeld aantal uren voor vrouwen ligt zo rond de 40 geloof ik, en qua afrijden heb je in de stad ook gewoon een keer extra nodig. Ik heb zelf meer dan 60 lessen gehad en ben de tweede keer geslaagd.
Eerste keer een hele vervelende examinator. Ze ging iedere keer zitten remmen voor ik de kans kreeg, hield de rem in zodat ik niet weg kon rijden op het moment dat ik dat goed vond, en op de kortste invoegstrook in heel Rotterdam, waar een busje ruimte voor me houdt om in te voegen, gaat ze zitten mekkeren dat ik 'm d'r niet zo tussen moest steken en best wat langer op de invoegstrook had kunnen blijven zitten (ja hoor...). Ze vertelde me halverwege al dat ik gezakt was en liet me toen dus nog een kwartier rijden. Ergens anders was het zo druk dat ik niet kon afslaan, want zowel links als rechts hadden voorrang op me. Toen ging ze hysterisch zitten doen, "rijd nou door, je kan hier niet blijven staan". Dus toen het enigszins kon, en het links vrij was, reed ik door en blokkeerde de boel om te wachten tot rechts ook vrij was, omdat ze zo hysterisch zat te doen en toen werd ze weer boos dat ik het kruispunt blokkeerde. Ja godver, wat WIL je nou? Uiteindelijk was ik helemaal de kluts kwijt toen en heb ik de auto 14 keer af laten slaan, waarvan ongeveer zes keer achter elkaar op een verkeersdrempel, terwijl me dat normaalgesproken sporadisch gebeurde. Ik was zo boos dat ik weggelopen ben bij de bespreking, ik had het mens het liefst over d'r tafeltje getrokken. Achteraf zei de instructeur ook dat ik eigenlijk een klacht in had moeten dienen. Hoe zij zich gedroeg was gewoon achterlijk.
Tweede keer was veel beter. Die was heel streng, maar wel rechtvaardig. Natuurlijk was ik wel zenuwachtig, maar afgezien van dat ik met straatje keren aan twee kanten de stoep op reed (terwijl ik dat normaal dus noooooooooooooit had, straatje keren heeft me nooit moeite gekost) en ongeveer anderhalve meter naast de stoep ingeparkeerd had (ok, nooit m'n sterkste punt geweest, maar dat was wel heel dramatisch), ging het wel goed.
Echt hé.quote:Volgens mij worden sommige mensen gewoon examinator omdat ze daar de 'macht' hebben om mensen nerveus te maken, te vernederen en geld uit de zak te kloppen.
Ja, maar de eerstkomende datum was toen dus tussen 12-19 juniquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:22 schreef Robin__ het volgende:
nouja vanaf nu is het nog een maandje.. waarom heeft het in godsnaam zo lang geduurd voor je een nieuwe datum hoordehij kan toch thuis gewoon in de computer kijken en je examen aanvragen
Hehe.. maar dit was toch pas je 4e en 5e les ofzo toch? Denk dat hij rond die tijd bij veel mensen pas af en toe af begon te slaan.. meeste mensen worden in het begin ook echt wel geholpen met de koppeling.. maarja je zal het toch zelf moeten leren en dan gaat het wel eens mis (misschien deed jou instructeur dat wel niet en maakte je zelf nu een foutje, dat weet ik natuurlijk niet.. maar als het zo is heb je het vast wel een keer gemerktquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:12 schreef Thrilled het volgende:
vannochtend dus dubbele rijles gehad.. eerste 10/15 minuten ging best wel klote eigelijkhij is 1 keer afgeslagen toen ik weg wou rijden bij een stoplicht.. drie boze mensen in mijn achteruitkijkspiegel
af en toe verkeerd geschakeld.. van zn 2 naar 5 ipv 2 naar 3
en 2x een fout gemaakt bij het uitstappen.. ik denk dat ik klaar ben als ik de motor afzet, maar ik moet nog even netjes uitstappen... vooruit ingeparkeerd.. straatje gekeerd en 2 rotondes meegepakt, ging allemaal goed... ik mag 27 juni mijn TTT rijden en 13 Juli mag ik afrijden..
ik merk sowieso niet dat hij me helpt met de pedalen.. eerste les hebben we door een wijk gereden waar ik alleen met de koppeling moest rijden, dus toen leerde ik al veel over de koppeling.. ik merk alleen dat hij af en toe bij remt, maar dat is alles.. ik krijg sowieso weinig hulp en alles gaat best goed...vandaag was mijn 3e en 4e les... morgenmiddag mijn 5e en 6e les, wordt spiegels/dode hoek en hellingproefquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:29 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hehe.. maar dit was toch pas je 4e en 5e les ofzo toch? Denk dat hij rond die tijd bij veel mensen pas af en toe af begon te slaan.. meeste mensen worden in het begin ook echt wel geholpen met de koppeling.. maarja je zal het toch zelf moeten leren en dan gaat het wel eens mis (misschien deed jou instructeur dat wel niet en maakte je zelf nu een foutje, dat weet ik natuurlijk niet.. maar als het zo is heb je het vast wel een keer gemerkt) wel logisch ook natuurlijk.. stel je voor dat je je eerste les om de haverklap de motor af laat slaat
eerst wat zelfvertrouwen opbouwen in de auto.. daarna even op je bek gaan.. en dan weer door
boze mensen moet je gewoon scheit aan hebben trouwens, gewoon compleet negeren! hoe lang duurt het nu voor m weer start en door kunt rijden.. 10 seconden? wat een geduld zeg (kijk als je daardoor nou net niet door het stoplicht komt zou ik ook geirriteerd zijnmaar dan alsnog.. zitten ze 2 min extra in de auto.. shocking
(ohja kleine tip misschien.. als ie afslaat op een onhandige plek, waar het zeg maar een klein beetje mogelijk is om om jou heen te rijden, goed om je heen kijken voor je doorrijd (ipv zsm weer doorgassen) sommige mensen hebben de neiging om gelijk om je heen te kruipen
)
Bedankt.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:39 schreef jorienvdherik het volgende:
succes, ik moet het 22 mei ook halen
heeft hij al gedaan.. weet al 3/4 weken wanneer ik moet afrijden. Maar heb eigenlijk te laat gebeld naar cbr dus nu moet ik 22 mei in 1x halen. wordt ook mijn 1e theorie. Heb gelukkig veel vrij komende week. Dus het moet kunnen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:40 schreef jna het volgende:
[..]
Bedankt.
Mag je dan ook meteen je praktijk aanvragen?
ok, hoop dat je het haaltquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:42 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heeft hij al gedaan.. weet al 3/4 weken wanneer ik moet afrijden. Maar heb eigenlijk te laat gebeld naar cbr dus nu moet ik 22 mei in 1x halen. wordt ook mijn 1e theorie. Heb gelukkig veel vrij komende week. Dus het moet kunnen.
1 juni heb ik al ttt
wtfquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:48 schreef Scharrelkip het volgende:
Ik heb vandaag ook weer les gehad maar dan in een andere auto dan normaal. Damn dat merk je echt wel, heb echt veel gehaperd bij het schakelen de hele tijd
Wel 140 km/u gereden op de snelweg omdat mijn instructeur dacht dat ik dat niet durfde ofzo hehe! Voor de rest geen bijzonderheden eigenlijk, 6 juni heb ik theorie en ik heb 3 verschillende cd-roms om te oefenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |