flevotrafficquote:Op maandag 8 mei 2006 18:22 schreef Robin__ het volgende:
Ah toch nog iemand ook in bussum
*edit* ook uit almere zie ikbij welke rijschool les je?
Ik hoop het, ik heb het me wel voorgenomen, want hier word ik niet blij vanquote:Op maandag 8 mei 2006 18:20 schreef Lunar het volgende:
[..]
Aah klote is dat inderdaad, soms heb je echt van die dagen dat je niks goed kan doen
Maar de les daarop ga je meestal weer als een trein![]()
Tja, soms heb je echt dagen dat helemaal niks meer goed gaat, ik heb het ook gehad en dat is echt klote...quote:Op maandag 8 mei 2006 18:27 schreef Radjesh het volgende:
[..]
flevotraffic
[..]
Ik hoop het, ik heb het me wel voorgenomen, want hier word ik niet blij van![]()
toy toy toy en break a legquote:Op maandag 8 mei 2006 18:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Tja, soms heb je echt dagen dat helemaal niks meer goed gaat, ik heb het ook gehad en dat is echt klote...
Morgen examen om 9.50Ik heb om 8 uur nog een uurtje les, dan gaan we rustig bij het cbr een kopje koffie drinken en dan lekker een rondje rijden. Ik hoop zo hard dat ik het in 1x haal
Succes menquote:Op maandag 8 mei 2006 18:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Tja, soms heb je echt dagen dat helemaal niks meer goed gaat, ik heb het ook gehad en dat is echt klote...
Morgen examen om 9.50Ik heb om 8 uur nog een uurtje les, dan gaan we rustig bij het cbr een kopje koffie drinken en dan lekker een rondje rijden. Ik hoop zo hard dat ik het in 1x haal
Heel veel succes gewenstquote:Op maandag 8 mei 2006 18:59 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je persoonsregister mag niet ouder zijn dan een half jaar. That's all.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:55 schreef Thrilled het volgende:
even vraagje over de spullen die je mee moet nemen naar je theorie examen, ik heb een uitreksel van mijn persoonsregister, pasfoto, theorie examenkaart en mijn identificatiepasje.. maar er staat me iets van bij dat er iets niet ouder mocht zijn dan 2 weken.. wat was dat? of boeit dat niet en zit ik fout?
Mijn instructeur zegt PUTI:quote:Op maandag 8 mei 2006 19:55 schreef Thrilled het volgende:
even vraagje over de spullen die je mee moet nemen naar je theorie examen, ik heb een uitreksel van mijn persoonsregister, pasfoto, theorie examenkaart en mijn identificatiepasje.. maar er staat me iets van bij dat er iets niet ouder mocht zijn dan 2 weken.. wat was dat? of boeit dat niet en zit ik fout?
quote:Op maandag 8 mei 2006 19:47 schreef Lunar het volgende:
[..]
Heel veel succes gewenstEn hey, ik moet om 8.55
Ik laat het jullie weten iig!
Ik rijd in de Audi A3...quote:Op zondag 7 mei 2006 18:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hmm les je in die rooie civic (nieuwe versie)? * FranticDJ lest bij hinneman
Heeft 4 blauwe Golf V's rondrijden met belettering.. En 1 kale blauwe Golf IV, waar ik meestal in rij..
netjes, bij mij gaat het steeds beter, moet wat rustiger de vragen lezenquote:Op maandag 8 mei 2006 22:19 schreef Thrilled het volgende:
4 oefenexamens achter de rug:
- 4 fout (2x fout over een vrachtwagen markering, gehandicapten en de remafstand)
- 4 fout ( parkeren op rijbaan, richting aangeven, woonerf kruispunt, nietwerkende claxon)
- 2 fout (lichtsignaal en inhaalsituatie)
- 1 fout (suggestiestrook)
eigelijk allemaal domme foutjes waarbij ik iets logischer moet nadenken... of soms te moeilijk over nadenk.. heb er een goed gevoel over
Balen zegquote:
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:40 schreef JosvG het volgende:
Geslaagd![]()
![]()
Ik was echt heel erg blij toen ik het hoorde, maar opzich wist ik het al wel want ik had zo'n beetje een perfecte rit neergezet vond ik zelf
Alleen toen kreeg ik te horen dat mijn naam fout in de computer van het CBR stond, er stond een andere naam op mijn ID dan op mijn examenkaart... Ze moeten die fout dus corrigeren en mijn uitslag sturen ze "aan het einde van de week ofzo nog wel op"..... Ik mag dus tot waarschijnlijk maandag nog niet autorijdenIk baal nu echt zo ontzettend hard, kut CBR
![]()
Ik was echt niet vrolijk toen ik dat hoorde... Het enige dat erger is dan dit is niet slagen, maar ik kan je zeggen dat ik me nu kut voel dat ik op mijn kamer zit op dit moment ipv. in de autoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
maar das wel balen zeg van het CBR, heb je hem, mag je nog niet rijden
Dankjewelquote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:13 schreef Shirley het volgende:
Jammer Lunar, volgende keer beter! En JosvG, gefeliciteerd!Je hebt hem iig...die paar dagen wachten kan nog wel joh
Al is het niet leuk.
De kans is heel erg groot dat niet aan het CBR ligt, maar aan je rijschool. Tijd voor een kijkje achter de schermen:quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:40 schreef JosvG het volgende:
Geslaagd![]()
![]()
Ik was echt heel erg blij toen ik het hoorde, maar opzich wist ik het al wel want ik had zo'n beetje een perfecte rit neergezet vond ik zelf
Alleen toen kreeg ik te horen dat mijn naam fout in de computer van het CBR stond, er stond een andere naam op mijn ID dan op mijn examenkaart... Ze moeten die fout dus corrigeren en mijn uitslag sturen ze "aan het einde van de week ofzo nog wel op"..... Ik mag dus tot waarschijnlijk maandag nog niet autorijdenIk baal nu echt zo ontzettend hard, kut CBR
![]()
Je moet er toch mee kunnen omgaan denk ikquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:05 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Balen zegDie stomme vrachtwagens ook altijd he
Die dingen moeten ze echt verbieden tijdens examens, iedereen zakt daar zo'n beetje op
Er is al te weinig asfalt in Nederland.. als iedereen een té ruime volgafstand aan zou houden slibt het wegennet helemaal dicht.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:28 schreef Thrilled het volgende:
Gefelicteerd JosvG
trouwens, sinds wanneer wordt een te ruime volgafstand fout gerekend? net een oefentoets gedaan (5 fout, wel geslaagd, maar toch..)
er was een plaatje van een ongeval, was al afgezet met pilonnen en er reed een tankauto voor me.. wat was hier van toepassing..
a. U bestudeert nadrukkelijk de oorzaak van het ongeval ()
b. U houd een té ruime volgafstand aan
c. U houd de juiste volgafstand aan
ik gok dat er zo 3 of 4 auto's tussen de tankwagen en mij pastte, maar ik hield dus een té ruime volgafstand aan.. hoezo is dat fout?
Zo, jij bent lang niet in deze reeks geweest.. als ik me goed herinner ben/was jij examinator bij het cbr?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:33 schreef XMN8R het volgende:
Mijn rijschool heeft gezegd dat het een fout in de computer van het CBR is. En eigenlijk lijkt me dat ook het meest logisch, omdat op alle documenten van mijn rijschool mijn naam correct geschreven staat, en ik bij het CBR al een keer vaker dit heb laten corrigeren, voor mijn theoriecertificaat.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:19 schreef XMN8R het volgende:
[..]
De kans is heel erg groot dat niet aan het CBR ligt, maar aan je rijschool. Tijd voor een kijkje achter de schermen:
reservering examens
Het CBR geeft examenplekken vrij in TOP, het online examenreserveringssysteem. De rijscholen kunnen zelf data en tijden zoeken en daar hun kandidaten op plaatsen. Belangrijk om te weten is dat vaak de rijschool al je gegevens intikt. Op de dag van het examen vergelijkt je examinator de gevens van je uittreksel uit het persoonsregister en je legitimatiebewijs met de gegevens op je Rijvaardigheidsbewijs, en als dat niet klopt dan moet dat eerst veranderd worden anders heb je een probleem bij de aanvraag van je rijbewijs bij het gemeentehuis.
controle van gegevens
Wanneer je theorie-examen doet, dan worden je gegevens ingevoerd op basis van het uittreksel uit het persoonsregister. Indien de rijschool geen gebruik maakt van het nummer dat op je theorie-certificaat staat maar je gegevens zelf intikt, dan hoeft er maar één karakter verschil te zijn en je wordt als nieuwe kandidaat opgevoerd. Het CBR controleerd semi-handmatig op dubbele invoer, maar het kan dus wel eens voorkomen dat er één doorheen glipt.
toekomst
Binnenkort - waarschijnlijk vanaf oktober 2006 - komt er een koppeling met het landelijke bestand van de gemeenten en dan is dit probleem opgelost. Alle zaken die met het CBR te maken hebben (theorie-examen, praktijk-examen, Verklaring van geschiktheid, etc.) worden dan onder één nummer geregistreerd, het zogenaamde Burgerservicenummer (BSN) en dan zijn deze problemen verleden tijd. Gegevens hoeven dan niet meer te worden ingetikt, maar worden opgehaald uit het landelijk systeem van de gemeenten. Voordeel is dat er dan geen fouten meer gemaakt kunnen worden in de spelling, en dat alles uiteindelijk via de computers van het CBR en de RDW bij de gemeente terecht komt. Na je rij-examen kun je dan dus direct naar het gemeentehuis waar ze in de computer kunnen zien dat je geslaagd bent.
Alleen theorie, geen praktijk... das levensgevaarlijk!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:43 schreef Robin__ het volgende:
Zo, jij bent lang niet in deze reeks geweest.. als ik me goed herinner ben/was jij examinator bij het cbr?
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:10 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Alleen theorie, geen praktijk... das levensgevaarlijk!![]()
Er gebeurt idd genoeg, maar eng of gevaarlijk is het niet. Je ziet het aankomen namelijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:36 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ach wel veiliger als rijinstructeur (serieusdie maken echt een hoop mee volgens mij)
De praktijk-examinatoren krijgen een - zoals ze het zelf noemen - "opleiding Te laat remmen"quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:58 schreef vannelle het volgende:
Er gebeurt idd genoeg, maar eng of gevaarlijk is het niet. Je ziet het aankomen namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |