Drie wedstrijdenquote:Boukhari en Buijs weigeren schikkingsvoorstel
4/5/2006 17:37
Nourdin Boukhari en Danny Buijs stemmen niet in met het voorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB. Beide spelers wacht een straf vanwege de rode kaart die ze kregen in de slotfase van de 2-1 zege van FC Groningen op Ajax.
Na een charge van Mark-Jan Fledderus op Angelos Charisteas ontstond een opstootje, waarbij vooral Boukhari en Buijs het met elkaar aan de stok kregen. Ze leunden met de hoofden tegen elkaar maar maakten geen slaande bewegingen.
Voor de aanklager is dat reden om het tweetal voor drie duels te schorsen, waarvan één wedstrijd voorwaardelijk. Omdat beide spelers niet akkoord gingen, moet de tuchtcommissie donderdagavond beslissen. Voor Boukhari kan een schorsing gevolgen hebben voor zijn meespelen in de finale om de Gatorade Cup, komende zondag tegen PSV.
Aan de andere kant verdient Blind toch een afscheid in stijl.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:28 schreef Mr.Mills het volgende:
Tssk, een huldiging. Wat een aanfluiting
Die huldiging is er altijd als ze een beker winnen, dus waarom zou dat nu niet zo zijnquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:28 schreef Mr.Mills het volgende:
Tssk, een huldiging. Wat een aanfluiting
6 Miljoen voor die GGD pauper, mijn god.quote:Verschil vraag en aanbod Mustapha groot
Donderdag 4 mei, door SV, Amsterdam, 14.41u GMT+01.00, Marca
Ajax en Levante lijken er voorlopig nog niet uit te zijn wat betreft een eventuele transfer van aanvaller Riga Mustapha naar Amsterdam.
Levant vraagt zes miljoen euro en bij promotie naar de eerste klasse zelfs tien miljoen euro voor Mustapha. De Amsterdammers zijn bereid om 1,5 miljoen euro op tafel te leggen.
Ajax is serieus geinteresseerd in de Ghanese aanvaller, die eerder al in de eredivisie speelde bij o.a. Vitesse en Sparta.
Mja, maar een huldiging hoort alleen plaats te vinden na iets speciaals. In positieve zin. IMHOquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:29 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Aan de andere kant verdient Blind toch een afscheid in stijl.![]()
What te fuckquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:31 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
6 Miljoen voor die GGD pauper, mijn god.
Dat vond ik sowieso altijd al belachelijk, maar na zo'n ***seizoen ook nog een potje blij gaan juichen op het Leidsche, bwah.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:30 schreef Jasza het volgende:
[..]
Die huldiging is er altijd als ze een beker winnen, dus waarom zou dat nu niet zo zijn![]()
Ze moeten hem sowieso niet kopenquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:31 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Laten we het dan vooral een voorproefje voor het nieuwe seizoen noemen, en vooral niet meer terugkijken. ALS we winnen natuurlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:33 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Dat vond ik sowieso altijd al belachelijk, maar na zo'n ***seizoen ook nog een potje blij gaan juichen op het Leidsche, bwah.
Veel meer kun je er inderdaad niet van maken neequote:Op donderdag 4 mei 2006 18:35 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Laten we het dan vooral een voorproefje voor het nieuwe seizoen noemen, en vooral niet meer terugkijken. ALS we winnen natuurlijk.
Nou jammer dan kunnen we dat hoofdstuk sluiten (alstublieft!!!)quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:31 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
toch wel te hopen dat ie mee mag doenquote:Boukhari en Maduro nog twijfelgevallen voor bekerfinale
Zeist, 4 mei 2006
Het is nog niet bekend of Nourdin Boukhari en Hedwiges Maduro aanstaande zondag in de Gatorade Cupfinale kunnen spelen. Voor Maduro die kampt met een beschadiging aan zijn rechterenkelband is er enige hoop, maar waarschijnlijk komt de wedstrijd te vroeg voor de middenvelder die overigens wel snel herstelt. De rode kaart van Nourdin Boukhari in het duel tegen FC Groningen in de play-offs geldt volgens de reglementen ook voor het bekertoernooi. Dat werd donderdag 4 mei bekend op de persconferentie van de Gatorade Cupfinale in Zeist.
De KNVB zal Boukhari een schikkingsvoorstel doen dat hij kan accepteren of afwijzen. Mocht Ajax dit voorstel afwijzen, dan zal er nog voor zondag van de tuchtcommissie uitsluitsel komen of Boukhari kan meespelen.
Best duur voor een nieuwe zondebok.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:31 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
quote:Heitinga mag zich ook in Oranje-kamp melden
4/5/2006 18:25
Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip starten komende dinsdag met zeventien spelers een vierdaags trainingskamp van het Nederlands elftal. John Heitinga is een onverwachte deelnemer.
Van Basten en Van 't Schip hadden onlangs een voorselectie met 33 spelers bekendgemaakt. Internationals die op 9 mei met hun clubs al zijn uitgevoetbald moeten zich melden in Noordwijk. In totaal zullen zeventien spelers nog afwezig zijn vanwege competitie-, beker- of erewedstrijden.
John Heitinga was niet opgenomen in de voorlopige selectie, maar hij mag zich toch komen melden. Blijkbaar heeft hij de laatste weken bij Ajax een goede indruk gemaakt op de technische staf van Oranje. Inclusief hem zullen in totaal zeventien spelers de trainingsstage afwerken.
Van de afwezige spelers kunnen er drie nog niet komen omdat ze nog kampen met blessures: Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Hedwiges Maduro.
De zeventien spelers die in Noordwijk meetrainen
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ).
Verdediging: Tim de Cler (AZ), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV) en Barry Opdam (AZ).
Middenveld: Phillip Cocu (PSV), Denny Landzaat (AZ) en Wesley Sneijder (Ajax).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Romeo Castelen (Feyenoord), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Arjen Robben (Chelsea) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
Ik krijg er nu al een nepgevoel bijquote:Laatste nieuws
Gemeente biedt Ajax maandag huldiging aan bij bekerwinst
Amsterdam, 4 mei 2006
Als Ajax er zondag in slaagt PSV te verslaan in de finale van het toernooi om de Gatorade Cup, wacht maandag 8 mei een feestelijke huldiging op het Leidseplein. Na een geslaagde eindstrijd op zondag, worden de Ajacieden een dag later om 19.45 uur verwacht op het bordes van de Stadsschouwburg. De gemeente Amsterdam biedt Ajax de huldiging op het Leidseplein aan. Ajax en de gemeente Amsterdam hopen op een fraaie, succesvolle finale en een prachtig en gepast eerbetoon in het hart van de stad.
De Ajax-selectie wil graag met de grote supportersschare het winnen van de nationale voetbalbeker vieren en hoopt maandag op feestelijke taferelen en prachtige één-tweetjes tussen team en supporters. Ajax is de gemeente dankbaar voor het genereuze gebaar en roept zijn supporters met klem op de eventuele huldiging waardig en zonder wanordelijkheden te laten verlopen.
Gefrustreerdquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:43 schreef S-Two het volgende:
Heb gister de wedstrijd niet gezien enzo maar vind het wel mooi dat we op zo'n manier door zijn (woon in Groningen en al die gefrustreerde mannetjes hier).
Maar goed, eigenlijk is het gewoon triest hoe je speelt. Blind, au revoir.
Ik ben er gister genoeg tegen gekomen hoor.quote:
Is het dan vreemd dat sommigen wat gefrustreerd waren na een verlies in de 88ste minuut?quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:55 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Ik ben er gister genoeg tegen gekomen hoor.
Euh, waar zie je mij zeggen dat ik dat vreemd vind. Ik reageerde op clauwhee.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:58 schreef Noca het volgende:
[..]
Is het dan vreemd dat sommigen wat gefrustreerd waren na een verlies in de 88ste minuut?
Dat is bij de meesten ook weer erg snel weg getrokken door het geweldige seizoen dat we gehad hebben.
Met drie e'squote:Op donderdag 4 mei 2006 18:58 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Euh, waar zie je mij zeggen dat ik dat vreemd vind. Ik reageerde op clauwhee.
Btje scheve vergelijkingquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:00 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb ook wel erg een dubbelgevoel bij een huldiging hoor. Zelden hebben we zo'n kutseizoen gedraaid en dan even vrolijk gaan doen...
Het is een prijs, maar dat is het Amsterdam Tournament ook.
Wat gebeurde er dan?quote:En om de reacties van die kutsupporters in het uitvak. Want die begrepen er geen zak van
Ik hoorde helemaal niets in Groningen. Te-nen-krom-mend...quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:02 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Met drie e's
Gefrustreerd, maar niet in de lading zoals jij het deed overkomen (dacht ik). Het is misschien heel eventjes geweest, over de manier waarop. En om de reacties van die kutsupporters in het uitvak. Want die begrepen er geen zak van. Maar verder. We hadden niets meer kunnen verwachten van onze ploeg, dus in die zin gefrustreerd, nee, bij heel weinig denk ik.
Ze begonnen na de goal van Sneijder 'Helemaal niets in Groningen te zingen'. Dan begrijp je er wat mij betreft geen zak van. Sneuer kon niet.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:05 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ze begonnen na de goal van Sneijder 'Helemaal niets in Groningen te zingen'. Dan begrijp je er wat mij betreft geen zak van. Sneuer kon niet.
Gefrustreerd was misschien een fout woord ja. Maar mn huisgenoot is een grote Groningen-fan, dus hem een beetje pesten is altijd mooi. Maar het is natuurlijk een heel mooi seizoen geweest voor Groningen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:02 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Met drie e's
Gefrustreerd, maar niet in de lading zoals jij het deed overkomen (dacht ik). Het is misschien heel eventjes geweest, over de manier waarop. En om de reacties van die kutsupporters in het uitvak. Want die begrepen er geen zak van. Maar verder. We hadden niets meer kunnen verwachten van onze ploeg, dus in die zin gefrustreerd, nee, bij heel weinig denk ik.
Ik ga niet, mochten ze winnen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:51 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
Ik krijg er nu al een nepgevoel bij![]()
Het is wel een beetje appels met peren vergelijken, maar ik bedoel te zeggen dat ik de Gatorade Cup lang niet groot genoeg vindt als prijs om ervoor naar het Leidse te gaan. Plus dat het hele seizoen al ruk was natuurlijk.quote:
Dus? Maar goed, dat kan jij niet weten, want de laatste keer dat feyenoord de beker won was jij waarschijnlijk nog niet eens geboren.quote:
Een paar mensen die voorbij komen lopen en hun duim opstekenquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:19 schreef Urquhart het volgende:
Die huldeging is een beetje overdreven.
Staan ze daar straks met die beker voor een leeg Leidscheplein
quote:Ajax en AZ spraken donderdagmiddag over problemen tussen de clubs
AZ meldt zojuist dat Ajax en AZ donderdagmiddag gesproken hebben over de problemen tussen de clubs. Bij dit gesprek waren namens AZ Dirk Scheringa en Toon Gerbrands aanwezig. Ajax werd vertegenwoordigd door John Jaakke en Maarten Fontein.
AZ laat weten dat het aan Ajax een aantal punten heeft duidelijk gemaakt dat dwarszat en waardoor irritatie bij de Alkmaarse club werd opgewekt. Ajax heeft daarop gemeld een aantal zaken te gaan onderzoeken, waarna de club weer terugkomt met haar bevindingen bij de Alkmaarders.
quote:'Jan Kromkamp komt niet naar Ajax'
'Jan Kromkamp komt niet naar Ajax'. Dat zegt zijn zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink. De laatste tijd dook de naam van de oud-AZ steeds meer op. Ajax zoekt een rechtsback als opvolger voor Hatem Trebelsi en daarbij werd direct gedacht aan Kromkamp. De Noord-Hollander staat nu onder contract bij Liverpool, maar komt daar zelden aan spelen toe.
RTVNH
Volgend onderwerp.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Daar krijg je toch de kriebels van. Dat de mooiste club in de wereld vertegenwoordigt wordt door John Jaakke en Maarten Fontein.
'De club ben ik niet, de club is Van Geel niet, de club is Jaakke niet, de club is Fontein niet. De club is de club Ajax en de fans'.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Daar krijg je toch de kriebels van. Dat de mooiste club in de wereld vertegenwoordigt wordt door John Jaakke en Maarten Fontein.
Dat zou jammer zijn.quote:
Mooiquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:41 schreef jna het volgende:
[..]
'De club ben ik niet, de club is Van Geel niet, de club is Jaakke niet, de club is Fontein niet. De club is de club Ajax en de fans'.![]()
En hij wil zelf graagquote:Op donderdag 4 mei 2006 20:42 schreef Urquhart het volgende:
Keje Molenaar moet gewoon de voorzitter worden; hij heeft het charisma, een Ajacied en hij weet waar hij het over heeft.
Dus jij zou Cruijff ook niet als voorzitter willen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:52 schreef HerrFrietsaus het volgende:
En heeft bij Feyenoord gespeeld.
Iedereen maakt fouten in z'n leven...quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:52 schreef HerrFrietsaus het volgende:
En heeft bij Feyenoord gespeeld.
Niet alles wat met Ajax heeft te maken maar alles wat met de organisatie heeft te maken. En daarin heeft hij gewoon gelijk. Hij is trouwens niet de enige die dat zegt, ene Cruijff ook.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:40 schreef marsu het volgende:
Ik vond Keje Molenaar eerst ook fantastisch, maar toen hij geen AD werd, vond hij het nodig om in Nummer 14 alles wat met Ajax te maken had af te kraken. Nu hoef ik m niet meer![]()
quote:
quote:
Ondanks dat het mooi klonk had ik het idee dat hij een beetje goodwill aan het kweken was bij de fans.quote:Op donderdag 4 mei 2006 20:41 schreef jna het volgende:
[..]
'De club ben ik niet, de club is Van Geel niet, de club is Jaakke niet, de club is Fontein niet. De club is de club Ajax en de fans'.![]()
Boeien, Danny is een echte Ajacied.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:28 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ondanks dat het mooi klonk had ik het idee dat hij een beetje goodwill aan het kweken was bij de fans.
Ajax - Juventus van vorig seizoen hequote:Op donderdag 4 mei 2006 23:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Hier met die cup vuile klootzakken!
Dan wil ik die cup nog welquote:Op donderdag 4 mei 2006 23:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ajax - Juventus van vorig seizoen he
Oh hebben ze die ook al lopen manipuleren...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ajax - Juventus van vorig seizoen he
Daarom ook, weer Juventus...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:43 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Oh hebben ze die ook al lopen manipuleren...
Hoorde ik net ook ja, ongelofelijk eig..quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Het schijnt dat Ajax - Juventus dus onder zeer omstreden omstandigheden is gespeeld... De directeur van Juventus had de macht zelf te bepalen wie de wedstrijden van zijn club floot. Weer Juventus.
Staat oa. op teletekstquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:00 schreef Radegast het volgende:
Waar hebben jullie dat gehoord?
Ik zag het op Studio Sport geloof ik. Of Euronews.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:00 schreef Radegast het volgende:
Waar hebben jullie dat gehoord?
Zo sterk speelt ie niet de laatste weken, vind ikquote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:02 schreef -Wolf- het volgende:
Waarom is Emanuelson eigenlijk niet uitgenodigd voor dat trainingskamp van Oranje?
Ach ja, als Huntelaar ons maar naar die gouden cup schiet.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:03 schreef Riro het volgende:
[..]
Zo sterk speelt ie niet de laatste weken, vind ik
Ik ben altijd in die jongen blijven geloven.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:04 schreef VoreG het volgende:
Heitinga trouwens weer wel.
Ja idd, die komt goed terug.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:04 schreef VoreG het volgende:
Heitinga trouwens weer wel.
Ik denk dat hij met Foppe meegaat naar Portugal.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:02 schreef -Wolf- het volgende:
Waarom is Emanuelson eigenlijk niet uitgenodigd voor dat trainingskamp van Oranje?
Foppe is wanhopig. Al z'n Ajaxtalenten doen mee met het grote Oranje.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:12 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met Foppe meegaat naar Portugal.
Hasan Sas... ex-collega van mij was een vriend van Sas. Voor de rest heb ik helemaal niets met Hasan Sas.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:45 schreef magnifor het volgende:
Ajax zou een aanbod gedaan hebben voor Hasan Sas.
http://www.webaslan.com/haberler/17887.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |