Ik denk dat je eerder dood bent door drukgebrekquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:28 schreef NJ het volgende:
Hangt er vanaf hoe hoog je zit.
Als je vanuit het ISS springt, dan ben je dood voor je de grond raakt vanwege zuurstofgebrek.
Ik heb zo vaak van die dromenquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:38 schreef Gripper het volgende:
Vooral de wetenschap dat je aan het doodvallen bent en dat er niks aan te doen is lijkt me heel naar,![]()
En als je vanuit de ruimte naar de aarde springt dan ben je dood voor je wat raakt omdat je langer dan 100 jaar onderweg bentquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder dood bent door drukgebrekVolgens mij spat je daar uit elkaar!
Een maat van me heeft enkele jaren geleden een touwgroep van een berg zien vallen. Een van de twee viel, en trok de ander van de berg af. Ze konden onderaan met stoffer en blik opgeveegd worden, lagen vlak bij elkaar en zaten nog steeds aan elkaar vast door het touw. De minder leuke kanten van de bergsport...quote:
Technisch gesproken spring je VAN het ISS en niet uit het ISS....gewichtloos enz.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:28 schreef NJ het volgende:
Als je vanuit het ISS springt, dan ben je dood voor je de grond raakt vanwege zuurstofgebrek.
Ik heb nog nooit iemand ter pletter zien vallen (in films dan..), maar schijnt vrij normaal te zijn om zulke dromen te hebben. Is dat je letterlijk in slaap valt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een maat van me heeft enkele jaren geleden een touwgroep van een berg zien vallen. Een van de twee viel, en trok de ander van de berg af. Ze konden onderaan met stoffer en blik opgeveegd worden, lagen vlak bij elkaar en zaten nog steeds aan elkaar vast door het touw. De minder leuke kanten van de bergsport...![]()
Die heeft nu dus ook wel eens zulke dromen.
Bekijk de beginscene van vertical limit maar eens. Verder is het een but-film, maar dat begin is vrij realistisch...quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:46 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand ter pletter zien vallen (in films dan..), maar schijnt vrij normaal te zijn om zulke dromen te hebben. Is dat je letterlijk in slaap valt.
VAN binnen NAAR buiten is toch echt UIT het ISS hoor. Gewichtloos of nietquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Technisch gesproken spring je VAN het ISS en niet uit het ISS....gewichtloos enz.
Ik snap nog steeds niet wat dit nou te maken heeft met vallen van grote hoogte.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:26 schreef Slarioux het volgende:
Ehm.
Als het zeg maar heel hard stormt, en je staat bij Hoek van Holland op de pier, zie je dan veel ambulances langsrijden om alle windslachtoffers af te voeren?
Precies.
Lees mijn edit eens...quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VAN binnen NAAR buiten is toch echt UIT het ISS hoor. Gewichtloos of niet
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat dit nou te maken heeft met vallen van grote hoogte.![]()
Waarschijnlijk trekt 'ie de vergelijking tussen een windkracht 9 en de wind/weerstand die je ondervindt als je naar beneden valt van grote hoogte.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat dit nou te maken heeft met vallen van grote hoogte.![]()
ja en dan? er staat nog steeds dat jij vindt dat je niet "UIT" het ISS kan springen. En dat bestrijd ikquote:
Je zegt het 'dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing niet overleeft'. Er zijn dus ook nog andere factoren die mogelijk een rol spelen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TS vraagt of je kunt doodgaan door vallen, anders dan door neerkomen. Dan zou het dus tijdens de val moeten zijn dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing om je heen niet overleeft. luchtverplaatsing om je heen > wind > storm. Capisce?
Die kraai die je kopt onderweg?quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het 'dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing niet overleeft'. Er zijn dus ook nog andere factoren die mogelijk een rol spelen.
Nee, hoor... dat willen ze je graag wijsmaken in Hollywood, maar een mens spat echt niet uit elkaar in vacuumquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder dood bent door drukgebrekVolgens mij spat je daar uit elkaar!
precies, wat Godt zegtquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het 'dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing niet overleeft'. Er zijn dus ook nog andere factoren die mogelijk een rol spelen.
Je usericonquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, wat Godt zegtje kopt een kraai, je belandt in de rotorwieken van een Chinook, je wordt gespietst op de snavel van een langsvliegende ooievaar, afijn, de sky is de limit
Dan ben je al wel aardig verbrand zeg maar.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:28 schreef NJ het volgende:
Juist wél. Springen BESTAAT NIET in een gewichteloosheid.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja en dan? er staat nog steeds dat jij vindt dat je niet "UIT" het ISS kan springen. En dat bestrijd ikOok dat je "technisch gezien niet eens springt" bestrijd ik
je zal je toch moeten afzetten om buiten te komen. Heeft ook niks met gewichtloosheid te maken
Klopt, maar ISS oefent een (heeeel kleine) zwaartekrecht uit, en indien er EEN zwaartekrecht is kun je wel springen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist wél. Springen BESTAAT NIET in een gewichteloosheid.
Het doodgaan door het vallen zelf is zeer wel mogelijk. Je moet dan wel snel je zenuwe kunnen verliezen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:25 schreef SjonLok het volgende:
Is het mogelijk om dood te gaan door een val van grote hoogte, voordat je de grond of iets anders raakt?
Het is natuurlijk mogelijk door en hartaanval, maar is doodgaan door het vallen zelf ook mogelijk?
Maar ze zijn er niet van bewust wat er gebeurt. Oftewel je bent al semi-doodquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:37 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
Volgens mij is het mogelijk dat je sterft door 'van grote hoogte' te vallen..
Para's (Militaire eenheden) gebruiken soms zuurstofmaskers als ze van grote hoogte uit een vliegtuig worden gedropt, dit omdat ze anders stikken..
Daarnaast heb ik weleens iets gezien op tv over mensen bij wie hun parachute niet openging.. Ze zien de grond dichterbij komen, wetende dat hun para niet opengaat en door de adrealine raken ze in een soort shock.. Doodgaan gaan ze er denk ik niet van..
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:00 schreef Stretto het volgende:
[..]
Maar ze zijn er niet van bewust wat er gebeurt. Oftewel je bent al semi-dood
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:25 schreef SjonLok het volgende:
Is het mogelijk om dood te gaan door een val van grote hoogte, voordat je de grond of iets anders raakt?
Het is natuurlijk mogelijk door en hartaanval, maar is doodgaan door het vallen zelf ook mogelijk?
We zullen het toch nooit weten. Mensen die tot het laatst bij blijven vertellen het niet na... En een dokter kan aan de hand van een zak soepvlees en botkruimels maar moeilijk bepalen of iemand is doodgegaan door shock of schok.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:42 schreef buzzer het volgende:
Op zich wel een interessante vraag. Iets voor WFL misschien ?
Toen waren er ook mensen die zeiden 'die mensen zijn al dood voor ze de grond raken'. Dus ik vraag het me eigenlijk ook af of dat klopt of niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:50 schreef Razor21 het volgende:
Vraag ik me eigenlijk ook af. Vooral toen ik die beelden van het WTC 11 sept. zag.
Hoop echt voor die mensen dat ze al buiten bewustzijn raakte in de val...lijkt me heel bizar
Dat heeft opzich niks met het springen te maken. Als je in het vliegtuig blijft staan met de deur open val je ook flauw door het gebrek aan zuurstof op die hoogte.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:37 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
Para's (Militaire eenheden) gebruiken soms zuurstofmaskers als ze van grote hoogte uit een vliegtuig worden gedropt, dit omdat ze anders stikken..
Het bewustzijn verliezen door zuurstof gebrek is natuurlijk bullshit, het duurt maar een paar seconden om van een flatgebouw naar beneden te tiefen, geen 5 minutenquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:10 schreef djenneke het volgende:
Als ik recht in de wind staat, als het stormt, krijg ik geen adem. Dus misschien afhankelijk van de hoogte? Dat je iig al je bewustzijn verliest door ademgebrek? Als ik droom dat ik val, dan lijk ik ook op een gegeven moment geen adem meer te krijgen. Maar het stomme is natuurlijk dat ik doodstil in mijn bedje lig.... In andere woorden: ik heb eigenlijk geen flauw benul, maar weet toch een heel verhaal op te hangen
Noob.. We hebben het over vallen van grote hoogte.. Maw.. Op 5 kilometer hoogte uit een vliegtuig... Niet van 75 meterquote:Op maandag 8 mei 2006 16:02 schreef De_Bierkoerier het volgende:
[..]
Het bewustzijn verliezen door zuurstof gebrek is natuurlijk bullshit, het duurt maar een paar seconden om van een flatgebouw naar beneden te tiefen, geen 5 minuten.
Zie je mensen die op de bovenste verdiepingen werken al kotsen door hoogteziekte?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef ruftman het volgende:
Ligt eraan hoe hoog het betreffende flatgebouw is (denkt aan New York of Hong Kong)
Ja want er vallen doorgaans tientallen mensen per dag uit een vliegtuig.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
[..]
Noob.. We hebben het over vallen van grote hoogte.. Maw.. Op 5 kilometer hoogte uit een vliegtuig... Niet van 75 meter![]()
verzoekquote:Op maandag 8 mei 2006 15:59 schreef gronk het volgende:
Als je mensen tot een significant gedeelte van de lichtsnelheid versnelt, en ze botsen dan 'per ongeluk'tegen de aarde terwijl ze vanuit de ruimte komen, dan zijn ze voor ze de grond raken al omgezet in plasma.
![]()
(linkje op verzoek, verhaal heb ik hier al eens eerder gepost)
Bron: http://www.abc.net.au/science/k2/moments/s1459026.htmquote:Dead Before You Hit The Ground
There's a fairly common belief that if you happen to fall from a great height, you'll be "dead before you hit the ground". The reasons given probably stem from fear of your imminent death, or a generalised terror, leading to shock, heart attack, or even asphyxiation. On one hand, it is kind of reassuring to believe that you won't feel any pain if you fall from a great height. The reality is that it's the huge deceleration (as you suddenly stop) that kills you.
It's really hard to die while you are in "free fall", ie, falling freely through the atmosphere. One scenario in which you can die in free fall is that you are so high up (say above 100,000 feet or about 30 km) that the intense cold and lack of oxygen will kill. But even this scenario can be survived. On August 16, 1960, US Air Force Captain Joe Kittinger rode a helium balloon to 102,800 feet. The temperature was -79°C. It turns out that the air pressure is low enough at 62,000 feet to have boiled the water in his blood - and at 102,800 feet, the air pressure is actually a lot lower. He was kept warm by many layers of warm clothing. He was kept alive by the thin newly developed MC3 pressure suit covering his entire body, and a tank strapped to his body feeding him pure oxygen to breathe.
He jumped out of his open gondola, and began falling. By 90,000 feet, he had reached about 1,149 km/hr - faster than the speed of sound. He fell in free fall for about four-and-a-half minutes. His speed gradually reduced to around 200 km/hr as he dropped though the increasingly-thicker air. His parachute opened around 14,000 feet. There was a sudden jerk as his speed suddenly dropped to around 21 kph. He landed about 12 minutes later, with no permanent injuries. He still holds two records - the only person to break the sound barrier without being in a craft, and the highest parachute jump.
The important thing to realise from this tale is that the act of falling freely does not kill you. You might become so terrified as you fall (which sounds very reasonable to me) that you might psychologically "freeze" and become unaware of your environment, but the actual fall does not kill you.
On the other hand, if you stop suddenly from 200 km/hr over a distance of a few centimetres, everything in your body effectively weighs 7,500 times more than normal. Your 1.5 kg brain briefly weighs 10 tonnes. In that brief instant, cells are burst open and blood vessels are torn asunder. The aorta (the huge main artery coming out of the heart) will usually rip loose from the heart. For a few beats, your heart continues to pump blood into the space around the heart and lungs, while no blood goes to your brain. But most of the blood vessels in your brain have also instantaneously torn loose. After that brief instant, your "weight" returns to normal - but blood is now eating its way through your irreparably damaged brain. This is what medical people mean to when they refer to "massive internal bleeding".
There was a case of a parachutist who survived a fall (with broken limbs) when her parachute did not open. But the ground was very soft, and according to the fire officer, "She left a good 12 inch hole into the ground".
In general, most fit humans can just barely survive a sudden deceleration of about 40 G. In a "typical" car crash at around 100 kph, the people inside can probably survive, if they are wearing seat belts. The crush zone of the car is about 1.2 metres - that's by how much the car shrinks. The airbag and/or seatbelt slow you down over another 0.4 metres. If the deceleration was even (which it is not), the victims would suffer decelerations of around 25 - 30 G. But the deceleration is usually not uniform, so there are very brief peak decelerations of 40 - 60 G.
There are no decelerations in free fall. But it's not the fall that kills you - it's the Big Crunch at the end that brings you to a dead stop.
the sky is not the limit, the ground is. (gespot op een bordje in een cockpitquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, wat Godt zegtje kopt een kraai, je belandt in de rotorwieken van een Chinook, je wordt gespietst op de snavel van een langsvliegende ooievaar, afijn, de sky is de limit
quote:
Tee-hee. Beat *that*.quote:I found the one figure I was missing earlier to do a more
sophisticated analysis of our relativistic luser's impact.
The "standard" density of air is 1.225 kg/m^3 (sea level air
pressure at 15 deg C).
So we can do an order-of-magnitude calculation of just how much
the luser decelerates. I'll be pretty conservative because I can
still scare the shit out of people with the predicted effects.
As the luser approaches the Earth it looks a bit brighter and
bluer than usual. Not much time to stare at it, though. We'll
assume that the luser wears a nice sturdy spacesuit that keeps
the interplanetary medium slamming into it at 0.5 c from ruining
the fun to come.
Soon the luser encounters the fringes of the Earth's atmosphere,
and gets HOT. Damn hot. Even really thin gas at 0.5 c carries a
lot of energy. Enough to slow the luser down appreciably,
unfortunately well over the 12 g figure we were pondering for
getting him up to speed. Within a millisecond or so the luser
starts hitting even denser gas. Acceleration increases.
Now, let's consider that fairly conservative estimate I was
talking about. Say that in his grazing trajectory the luser
passes through the equivalent of a mere 10 km of sea-level
atmosphere. Let's also say the luser has an aerodymanic
cross-section of a mere 0.2 m^2. The luser will sweep up a
column of air with a volume of 2000 m^3, or a mass of 2450 kg.
This takes less than a millisecond (it does take quite a bit more
than 10 km of travel to sweep up the mass, since at first it's
thinner air at higher altitude). That's not enough time for any
aerodynamic effects to make any difference; our 50 kg luser picks
up well over a metric ton of air and keeps it because the air
can't move aside fast enough. Note that's a lot more mass of air
than of luser. The luser decelerates from 0.5 c down to a much
smaller fraction of c in a millisecond, an average deceleration
of _billions_ of gs. We now have a thin pancake of degenerate
matter consisting of 50 kg of luser and 2450 kg of air, carrying
7 kg * c^2 of excess energy, a few kilometers off the ground.
For our luser, the LART is over; the LARTing of everyone
underneath is just beginning.
Under that kind of pressure the mass will spread out a bit
sideways, which will sweep up more air, producing more
deceleration, ensuring that this big ball of fun won't run off
before everyone gets to meet it. A few billion g of deceleration
may very well create enough pressure to induce nuclear fusion in
the pancake, although that really can't add more than some 1 kg *
c^2 of energy to the total, as if we needed any more.
The upshot is that pretty much all the luser's kinetic energy
will get dumped into a very impressive piece of plasma as hot as
a supernova core, which shoots back out into space over the next
few milliseconds while still dumping a lot of energy into the
atmosphere. The shockwave from the passage is going to be
_impressive_. It's an airburst equivalent to a few thousand
hydrogen bombs. The radiation coming from the expanding plasma
ball should fry most of the hemisphere it's visible from as it
recedes. It would be a good day for 2,000,000 sunblock.
Nee je spat niet uit elkaar... het lichaam gaat uiteindelijk wel heel erg opzwellen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
met een beetje pech land je op je voeten, en is je lichaam net voldoende kreukelzone om niet meteen dood te zijn, maar te voelen hoe je als een accordeon in elkaar kreukelt. Bij een val met je hoofd naar voren op harde ondergrond, barst je kop als een watermeloen open, en voel je niks.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:32 schreef Capa het volgende:
Als je neerkomt, te pletter slaat: voel je dat of is je zintuiglijk vermogen uitgeschakeld voordat de pijnimpulsen je hersenen hebben kunnen bereiken?
Au.![]()
Ik weet niet , mocht ik ooit besluiten zelfmoord te plegen ofzo dan zou ik denk van een hoge klif afspringen ofzo. Toch nog een gave kick vlak voor je te pletter slaatquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:38 schreef Gripper het volgende:
Mensen die doodvallen van echt grote hoogte raken misschien in een shock waardoor ze het allemaal niet meer zo bewust meemaken. Vooral de wetenschap dat je aan het doodvallen bent en dat er niks aan te doen is lijkt me heel naar, ik zou het dan allemaal liever niet zo bewust meemaken![]()
Maar parachutisten die van hoog springen en pas laag hun scherm opentrekken overleven dat ook gewoon... Een skydiver heeft die angst niet, die weet dat z'n schermpje m gaat opvangen. Misschien is dat het verschil.
Hoe dan ook, een prettige manier van gaan is het niet.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:28 schreef NJ het volgende:
Ooit van aantrekkingskracht gehoord?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:42 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]Als je vanuit het ISS Springt, zul je nooit bij een planeet op de grond vallen.
Je hebt namelijk geen zwaartekracht
Waar die ISS z'n rondjes maakt is er in principe geen zwaartekraht. Als de ISS niet snelgenoeg om de aarde zou 'vliegen' zou hij ook in het oneindige of juist in de dampkring verdwijnen. Snelheid + de juistebaan rond een aantrekkend iets ,de aarde dus, doen het hem.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:11 schreef mstx het volgende:
[..]
Ooit van aantrekkingskracht gehoord?Het IIS zal ook ooit in de atmosfeer verbranden net als al is gebeurd bij de MIR en Skylab.
![]()
Tegen de tijd dat dat gebeurt ben je allang doodgegaan door zuurstof, water of voedselgebrek.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:11 schreef mstx het volgende:
[..]
Ooit van aantrekkingskracht gehoord?Het IIS zal ook ooit in de atmosfeer verbranden net als al is gebeurd bij de MIR en Skylab.
![]()
Wat denk je zelfquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:36 schreef maniack28 het volgende:
Als ik weet dat ik dood ga (door een erge ziekte) dan is mijn wens om dit te doen.. en dat meen ik serieus. Uit een vliegtuig springen van grote hoogte en dan gewoon doodvallen... dat lijkt me prachtig
(ben ik nu gek?)
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:52 schreef gronk het volgende:
De pest is natuurlijk dat niet iedereen doodgaat aan een erge ziekte, zodat je tijd genoeg hebt om je euthanasie te plannen. D'r zijn ook mensen die doodgaan omdat ze even niet opletten, in een kettingbotsing terechtkomen, klem komen te zitten in hun auto en dan ontdekken dat twee auto's voor ze een auto in de fik vliegt. Jay.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bovendien kan je dan ook niet meer terug (wel kut als je je bedenkt)
Neuj...is volgens mij 1 groot orgasmequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:34 schreef gronk het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag: zou levend verbranden heel erg pijnlijk zijn?
Dus iemand een autoband met benzine over z'n nek flikkeren is een goede daad?quote:
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:34 schreef gronk het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag: zou levend verbranden heel erg pijnlijk zijn?
't lijkt me niet de prettigste manier om dood te gaan. Maar ik heb wel eens gelezen dat mensen die door een beest worden aangevallen, zo'n endorfine-shock krijgen dat ze totaal versuft raken, en eigenlijk niet eens meer voelen dat een leeuw bezig is hun arm op te peuzelen. En door die versuffing zich ook nauwelijks meer verdedigen. Vandaar.quote:
Daar speelden ook andere dingen mee, zoals doodsangst (waardoor mensen zelf besloten hun dood tegemoet te springen) en ik denk dat dan je hart het al eerder begeeft. Wanneer je er zelf voor beslist is dat misschien anders.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen waren er ook mensen die zeiden 'die mensen zijn al dood voor ze de grond raken'. Dus ik vraag het me eigenlijk ook af of dat klopt of niet.
Maar als ze je terug weten te halen en weer op te warmen, dan ziet het er niet zo prettig uit...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:25 schreef Gebleekte het volgende:
Nee laat mij dan maar onderkoelen, dat schijnt nog ok te zijn!
Sterven door Koolstofmonoxide schijnt toch ook wel aardig kalm te zijn? Net zoals stikken in gas.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:25 schreef Gebleekte het volgende:
Vraag me ook af hoe een kogel in je lijf geschoten voelt![]()
Verdrinken en naar je dood 'vallen' lijken me wel de ergste manieren om dood te gaan. Nee laat mij dan maar onderkoelen, dat schijnt nog ok te zijn!
Sterven door koolmonoxide is zeker een zachte dood.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Sterven door Koolstofmonoxide schijnt toch ook wel aardig kalm te zijn? Net zoals stikken in gas.
Je zintuigen verzwakken en je ademhaling stopt. Thats it.
Jammer dat het niet doorging dan...quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
Sterven door koolmonoxide is zeker een zachte dood.
Wij hadden vroeger ook zo'n oude geiser, en die was uitgegaan toen ik in bad zat.
Mijn moeder (ik was pas 6) haalde mij bewusteloos uit bad, en ging toen zelf ook gestrekt.
Als we daar langer hadden gelegen had ik nooit dit mooie stukje kunnen schrijven![]()
Nou, voor jou was ik ook wel even komen poltergeisten dan hoor.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jammer dat het niet doorging dan...
Had Robbert van den Broeke hier op Fok! kunnen uitleggen hoe het nu echt voelde![]()
Gaaaf! Een vrije val van meer dan een uur.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:11 schreef Angelcakes het volgende:
Volgens mij heb ik een paar maanden terug eens een documentaire gezien over een piloot die op grote hoogte uit de cockpit geblazen werd doordat ( bleek later ) een monteur de verkeerde maat schroeven gebruikt had om dat raam na een reparatie terug te zetten. Die heeft een behoorlijke tijd ( volgens mij minstens een uur) uit de cockpit gehangen terwijl ze hem aan zijn benen vasthielden. Er was nog enige tijd twijfel tussen de stewardess en de copiloot die hem vast hielden of het nog wel nut had om er mee door te gaan maar na afloop van de vlucht bleek dat hij het overleefd had en toen waren ze erg blij dat ze hem niet hadden laten gaan.
Zijn verhaal kwam erop neer dat hij voelde dat hij op zijn rug buiten het vliegtuig hing en merkte dat hij niet meer kon ademen ( de wind sneed hem letterlijk de adem af) Hij loste dat op door zijn hoofd te draaien. Wat hij daar gevoeld heeft moet erg lijken op een vrije val waar maar geen einde aan lijkt te komen en ook al was hij al zwaar gewond toen hij daar buiten hing, hij overleefde het wel.
brrr.. niets voor mij. Van een keukentrapje afspringen voelt voor mij al aan als een vrije valquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gaaaf! Een vrije val van meer dan een uur.![]()
Dat is het toch ook? Zwaartekracht enzo...quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:25 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
brrr.. niets voor mij. Van een keukentrapje afspringen voelt voor mij al aan als een vrije val
oh vandaar dus ... gelukkig, ik ben normaalquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat is het toch ook? Zwaartekracht enzo...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |