Ik denk dat je eerder dood bent door drukgebrekquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:28 schreef NJ het volgende:
Hangt er vanaf hoe hoog je zit.
Als je vanuit het ISS springt, dan ben je dood voor je de grond raakt vanwege zuurstofgebrek.
Ik heb zo vaak van die dromenquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:38 schreef Gripper het volgende:
Vooral de wetenschap dat je aan het doodvallen bent en dat er niks aan te doen is lijkt me heel naar,![]()
En als je vanuit de ruimte naar de aarde springt dan ben je dood voor je wat raakt omdat je langer dan 100 jaar onderweg bentquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder dood bent door drukgebrekVolgens mij spat je daar uit elkaar!
Een maat van me heeft enkele jaren geleden een touwgroep van een berg zien vallen. Een van de twee viel, en trok de ander van de berg af. Ze konden onderaan met stoffer en blik opgeveegd worden, lagen vlak bij elkaar en zaten nog steeds aan elkaar vast door het touw. De minder leuke kanten van de bergsport...quote:
Technisch gesproken spring je VAN het ISS en niet uit het ISS....gewichtloos enz.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:28 schreef NJ het volgende:
Als je vanuit het ISS springt, dan ben je dood voor je de grond raakt vanwege zuurstofgebrek.
Ik heb nog nooit iemand ter pletter zien vallen (in films dan..), maar schijnt vrij normaal te zijn om zulke dromen te hebben. Is dat je letterlijk in slaap valt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een maat van me heeft enkele jaren geleden een touwgroep van een berg zien vallen. Een van de twee viel, en trok de ander van de berg af. Ze konden onderaan met stoffer en blik opgeveegd worden, lagen vlak bij elkaar en zaten nog steeds aan elkaar vast door het touw. De minder leuke kanten van de bergsport...![]()
Die heeft nu dus ook wel eens zulke dromen.
Bekijk de beginscene van vertical limit maar eens. Verder is het een but-film, maar dat begin is vrij realistisch...quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:46 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand ter pletter zien vallen (in films dan..), maar schijnt vrij normaal te zijn om zulke dromen te hebben. Is dat je letterlijk in slaap valt.
VAN binnen NAAR buiten is toch echt UIT het ISS hoor. Gewichtloos of nietquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Technisch gesproken spring je VAN het ISS en niet uit het ISS....gewichtloos enz.
Ik snap nog steeds niet wat dit nou te maken heeft met vallen van grote hoogte.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:26 schreef Slarioux het volgende:
Ehm.
Als het zeg maar heel hard stormt, en je staat bij Hoek van Holland op de pier, zie je dan veel ambulances langsrijden om alle windslachtoffers af te voeren?
Precies.
Lees mijn edit eens...quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VAN binnen NAAR buiten is toch echt UIT het ISS hoor. Gewichtloos of niet
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat dit nou te maken heeft met vallen van grote hoogte.![]()
Waarschijnlijk trekt 'ie de vergelijking tussen een windkracht 9 en de wind/weerstand die je ondervindt als je naar beneden valt van grote hoogte.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat dit nou te maken heeft met vallen van grote hoogte.![]()
ja en dan? er staat nog steeds dat jij vindt dat je niet "UIT" het ISS kan springen. En dat bestrijd ikquote:
Je zegt het 'dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing niet overleeft'. Er zijn dus ook nog andere factoren die mogelijk een rol spelen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TS vraagt of je kunt doodgaan door vallen, anders dan door neerkomen. Dan zou het dus tijdens de val moeten zijn dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing om je heen niet overleeft. luchtverplaatsing om je heen > wind > storm. Capisce?
Die kraai die je kopt onderweg?quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het 'dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing niet overleeft'. Er zijn dus ook nog andere factoren die mogelijk een rol spelen.
Nee, hoor... dat willen ze je graag wijsmaken in Hollywood, maar een mens spat echt niet uit elkaar in vacuumquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder dood bent door drukgebrekVolgens mij spat je daar uit elkaar!
precies, wat Godt zegtquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt het 'dat je bijvoorbeeld de grote luchtverplaatsing niet overleeft'. Er zijn dus ook nog andere factoren die mogelijk een rol spelen.
Je usericonquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
precies, wat Godt zegtje kopt een kraai, je belandt in de rotorwieken van een Chinook, je wordt gespietst op de snavel van een langsvliegende ooievaar, afijn, de sky is de limit
Dan ben je al wel aardig verbrand zeg maar.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:28 schreef NJ het volgende:
Juist wél. Springen BESTAAT NIET in een gewichteloosheid.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja en dan? er staat nog steeds dat jij vindt dat je niet "UIT" het ISS kan springen. En dat bestrijd ikOok dat je "technisch gezien niet eens springt" bestrijd ik
je zal je toch moeten afzetten om buiten te komen. Heeft ook niks met gewichtloosheid te maken
Klopt, maar ISS oefent een (heeeel kleine) zwaartekrecht uit, en indien er EEN zwaartekrecht is kun je wel springen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist wél. Springen BESTAAT NIET in een gewichteloosheid.
Het doodgaan door het vallen zelf is zeer wel mogelijk. Je moet dan wel snel je zenuwe kunnen verliezen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:25 schreef SjonLok het volgende:
Is het mogelijk om dood te gaan door een val van grote hoogte, voordat je de grond of iets anders raakt?
Het is natuurlijk mogelijk door en hartaanval, maar is doodgaan door het vallen zelf ook mogelijk?
Maar ze zijn er niet van bewust wat er gebeurt. Oftewel je bent al semi-doodquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:37 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
Volgens mij is het mogelijk dat je sterft door 'van grote hoogte' te vallen..
Para's (Militaire eenheden) gebruiken soms zuurstofmaskers als ze van grote hoogte uit een vliegtuig worden gedropt, dit omdat ze anders stikken..
Daarnaast heb ik weleens iets gezien op tv over mensen bij wie hun parachute niet openging.. Ze zien de grond dichterbij komen, wetende dat hun para niet opengaat en door de adrealine raken ze in een soort shock.. Doodgaan gaan ze er denk ik niet van..
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:00 schreef Stretto het volgende:
[..]
Maar ze zijn er niet van bewust wat er gebeurt. Oftewel je bent al semi-dood
quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:25 schreef SjonLok het volgende:
Is het mogelijk om dood te gaan door een val van grote hoogte, voordat je de grond of iets anders raakt?
Het is natuurlijk mogelijk door en hartaanval, maar is doodgaan door het vallen zelf ook mogelijk?
We zullen het toch nooit weten. Mensen die tot het laatst bij blijven vertellen het niet na... En een dokter kan aan de hand van een zak soepvlees en botkruimels maar moeilijk bepalen of iemand is doodgegaan door shock of schok.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:42 schreef buzzer het volgende:
Op zich wel een interessante vraag. Iets voor WFL misschien ?
Toen waren er ook mensen die zeiden 'die mensen zijn al dood voor ze de grond raken'. Dus ik vraag het me eigenlijk ook af of dat klopt of niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:50 schreef Razor21 het volgende:
Vraag ik me eigenlijk ook af. Vooral toen ik die beelden van het WTC 11 sept. zag.
Hoop echt voor die mensen dat ze al buiten bewustzijn raakte in de val...lijkt me heel bizar
Dat heeft opzich niks met het springen te maken. Als je in het vliegtuig blijft staan met de deur open val je ook flauw door het gebrek aan zuurstof op die hoogte.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:37 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
Para's (Militaire eenheden) gebruiken soms zuurstofmaskers als ze van grote hoogte uit een vliegtuig worden gedropt, dit omdat ze anders stikken..
Het bewustzijn verliezen door zuurstof gebrek is natuurlijk bullshit, het duurt maar een paar seconden om van een flatgebouw naar beneden te tiefen, geen 5 minutenquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:10 schreef djenneke het volgende:
Als ik recht in de wind staat, als het stormt, krijg ik geen adem. Dus misschien afhankelijk van de hoogte? Dat je iig al je bewustzijn verliest door ademgebrek? Als ik droom dat ik val, dan lijk ik ook op een gegeven moment geen adem meer te krijgen. Maar het stomme is natuurlijk dat ik doodstil in mijn bedje lig.... In andere woorden: ik heb eigenlijk geen flauw benul, maar weet toch een heel verhaal op te hangen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |