je kan het vertellen en op zn 12de films gaan kijkenquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:45 schreef senesta het volgende:
Ik heb vanmorgen een poging gedaan het mijn zoontje uit te leggen, vind het wel belangrijk dat hij meer weet over de waarde van vrijheid.
Ik vind het wel jammer dat er weinig is qua films dat voor zijn leeftijd geschikt is (8).
Ik wil wel graag dat hij er meer van weet maar ik wil niet meteen alle ellende van de wereld op zijn schoudertjes leggen, ik wil hem zo graag gewoon kind laten zijn.
En tja, dank zij de mensen die toen voor onze vrijheid zijn gestorven kan dat ook.
Ja dat is waar.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
je kan het vertellen en op zn 12de films gaan kijken
ik deed dat vroeger ook. ik verzamel nu zelfs nog wapens.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja dat is waar.
Mijn zoontje speelt erg graag met zijn speelgoed geweren en pistolen, doet het liefst de hele dag niet anders dan oorlogje spelen en "bommen en granaten" gooien.
Het is niet iets wat ik leuk vind maar wel iets waarvan ik denk dat het erbij hoort.
Het lijkt alleen wel of mensen er tegenwoordig erg heftig op reageren, ik zou hem graag uit willen leggen hoe dat komt, en dat is soms best lastig.
Ja DV.... dat aan de ene kantquote:Op donderdag 4 mei 2006 14:38 schreef Dromenvanger het volgende:
@Nokwanda. Oorlog is een spel gespeeld door mensen aan de top inderdaad. Of bedoel je dat niet??
Militairen zijn gewoon kleine eenheden binnen dat spel. En hebben te luisteren.
Maar goed, dan nog moeten er mensen zijn die voor vrijheid door de vuur-linie gaan. Ook al is het zo dat ze slechts commando's opvolgen. Mensen-offers zijn altijd nodig binnen een oorlog. Maar goed, waarom is er uberhaupt oorlog. Economische belangen spelen dan inderdaad mee.
Tis gewoon een spelletje. Een macht-spelletje en als je dan wordt opgeroepen voor dienst-plicht, dan moet je wel. Terwijl de hoge pieten aan het dineren zijn.
De verschillen zijn klein, maar ook groot.quote:Op donderdag 4 mei 2006 14:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja DV.... dat aan de ene kant
Maar ook wat SCH zegt..... de verscheidenheid.
Want echt..... in de basis hebben we allemaal soortgelijke verlangens en behoeftes. We verschillen maar zo weinig van elkaar. Als we dat nou herkennen in elkaar als mens en daar waardering voor kunnen opbrengen.
Heel veel intolerantie is er ook op basis van wat je opgelegd is aan oordelen. Door religie en cultuur, regeringen, ouders, directe omgeving.
Oordelen doen we allemaal. daar is geen mens echt vrij van.
Maar toch de ander het voordeel van de twijfel gunnen, ondanks je eerste idee, om erachter te komen dat die mens eigenlijk niet eens echt van je verschilt.....
Wil best stil staan daarbijquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:28 schreef evil_cupido het volgende:
Zullen we ook even stil staan bij de Romeinen? Dat zij beschaving gebracht hebben naar Nederland?
Tja 100% vrijheid kan niet he... dat is anarchy.. en dat leidt dat het recht van de sterkte, wat ook weer vrijheid wegneemt..quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wil best stil staan daarbij
Hulde aan de Romeinen. Maar geef mij maar lekker een huisje in het buitenland, nooit werken, lekker een wijn-gaard hebben, terras met zon en parasol. En weg, ver weg. Ik zie me trouwens liever als Galliër die tegen de Romeinen aan het vechten was. Een leger dat heel Europa in bezit wilt hebben, waarom willen ze altijd meer??? De hele geschiedenis weet ik niet, ik heb de kennis van Asterix & Obelix dus![]()
Hoef het allemaal niet zo hard mee te maken.
Zo erg is het allemaal niet. Maar ik kan me voorstellen dat het wel erg kan zijn als je niet goed weet te relativeren hier. Je moet het allemaal toch wel als grootste grap zien soms. Hoewel het serieus kan zijn.
Binnen de hekken blijven. Buiten de hekken willen.
Beschaving.....zijn we wel beschaafd?
Dan heb je nog dat verhaal van Verdonk tegen dat meisje van het VWO en Kalou die voetballer.
Open grenzenWaarom mogen die 2 mensen niet in Nederland wonen???? Ik snap het soms niet. Hoe sommigen ook zo zwaar tillen aan het land-bezit. Het land als bezit zien ook. Als je het mij vraagt is de wereld van en voor iedereen. De wereld is niet van een leider of koningin. In principe zijn we wereld-burgers allemaal. We zijn geboren op de wereld. Of zijn we geboren in een land??? Wordt je als kind geboren in een land of op de wereld of zelfs in het universum?
Dat je een paspoort moet hebben of ID-kaart vind ik in principe van de zotte nu al
Dat je je moet legitimeren als je ergens naartoe wilt.
Film van Tom Hanks op dat vliegveld is ook een goede filmDie zat opgesloten op een vliegveld. Wegens regeltjes die ze hebben ingevoerd. Door regels vrijheid wegnemen nogmaals.
Gereguleerde vrijheid als beschreven in "de Politeia"van Plato is imo nog steeds een goede optie.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:00 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Tja 100% vrijheid kan niet he... dat is anarchy.. en dat leidt dat het recht van de sterkte, wat ook weer vrijheid wegneemt..
Zonder politie-toezicht kan het inderdaad uit de hand lopen helemaal. Maar er zijn zoveel burgers die zich wel aan de wet houden, voor wie niet eens een wet geschreven hoeft te worden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:00 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Tja 100% vrijheid kan niet he... dat is anarchy.. en dat leidt dat het recht van de sterkte, wat ook weer vrijheid wegneemt..
Hey DV,quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Klein vraagje tussendoor even. Hoe denken jullie dat een kind zich ontwikkeld zonder opvoeding en scholing? Als je een kind echt wild laatHoe ontplooit een kind zich? En hoe zou een maatschappij eruit zien waar kinderen niet gevormd worden? Zouden kinderen voor galg en rat opgroeien?
Al gelezen eroverquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:22 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Hey DV,
Ik kwam laatst iets tegen over de zgn "wolfskinderen".
FF googlen, is wel interessant.![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:28 schreef evil_cupido het volgende:
Zullen we ook even stil staan bij de Romeinen? Dat zij beschaving gebracht hebben naar Nederland?
Zo lang wij niet vrij toegang hebben tot deze informatie, zal er weinig mee gebeuren. Maar goed, de wereld gaat naar de kloten als we niet oppassen. Het materialisme heeft zijn zaden zien groeien tot massieve stammen en deze dienen te worden verwijderd met wortel en al! Het gehele wereldsysteem loopt ten einde, de vraag is of er een nieuw systeem komt, of dat er niets meer komt...quote:Of er ontstaat een compleet nieuwe beschaving, die niet te vergelijken is met de huidige beschaving. Iedere dag veranderd de wereld. Niet drastisch maar het is iedere dag aan verandering onderhevig.
Wie weet zit er wel een soort van tendens in het hele gebeuren. Dat je het in kaart kunt brengen. Dat al het gedrag in kaart gebracht kan worden ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |